eitaa logo
زندگی با قران
158 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه62🌹ازسوره آل عمران 🌹 إِنَّ هذا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلَّا اللَّهُ وَ إِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ‌ به راستى، داستانِ درستِ (زندگى مسيح) همين است و هيچ معبودى جز خداوند نيست وهمانا خداست مقتدر حكيم. آیه62🌹ازسوره آل عمران 🌹 إِنَّ=همانا هذا =اين لَهُوَ=قطعا همان الْقَصَصُ=داستان الْحَقُّ=حقیقی وَ ما=و نیست مِنْ إِلهٍ=هيچ خدایی إِلَّا=جز اللَّهُ=الله وَ إِنَّ=و همانا اللَّهَ=الله لَهُوَ =بی گمان هم اوست الْعَزِيزُ=آن پیروزمند الْحَكِيمُ‌=سنجیده کار آیه63🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ‌ پس اگر از حقّ روى گردان شدند، همانا خداوند به (كار و حال) مفسدان آگاه است. آیه63🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَإِنْ=پس اگر تَوَلَّوْا =روی برتابند فَإِنَّ=پس همانا اللَّهَ =الله عَلِيمٌ =داناست بِالْمُفْسِدِينَ‌=به حال مفسدین تفسیر ایه👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
إِنَّ هَـذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَـهٍ إِلاَّ اللّهُ وَإِنَّ اللّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (62) فَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ (63) : به راستى، داستانِ درستِ (زندگى مسیح) همین است و هیچ معبودى جز خداوند نیست وهمانا خداست مقتدر حكیم. پس اگر از حقّ روى گردان شدند، همانا خداوند به (كار و حال) مفسدین آگاه است. داستان‏هایى كه بر سر زبان‏هاست، بر سه نوعند: - رمان‏ها، افسانه‏ها و اساطیرى كه بر پایه خیال بوده وغیر واقعى هستند. - داستان‏هاى تاریخى كه گاهى راست ومستند وگاهى آمیخته با دروغ وامور نادرست هستند. - رویدادهایى كه از زبان وحى به ما رسیده‏اند، براساس حقّ هستند. داستان‏هاى قرآنى، همه از این نوع هستند ودر آنها وهم، خیال، دروغ و نادرستى راه ندارد. - اگر قرآن نبود، چهره‏ى واقعى حضرت مسیح، آلوده با خرافات و مشوّه باقى مى‏ماند. «انّ هذا لهو القصص الحق» - تكرار شعار توحید و پایدارى در برابر خرافات، لازم است. «ما من اله الاّ اللَّه» - هر داستانى درباره پیامبران، كه با توحید منافات داشته باشد، ساختگى و باطل است. «لهو القصص الحق و ما من اله الا اللّه» - روى‏گردانى انسان از كلام حق، نشانه‏ى اختیار اوست. «فان تولّوا» - اعراض از حق، نمونه‏اى از فساد است، و اعراض كننده مفسد مى‏باشد. «تولّوا... مفسدین» - علم خداوند به كارهاى مفسدان، بزرگ‏ترین هشدار است. «علیم بالمفسدین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علایم آخرالزمان:‌ عذاب برای مجرمین اهل قبله🔥 👈🏻یکی از آیات قرآن که در تفاسیر اسلامی نزول عذاب در آخرالزمان از آن برداشت می شود آیه ۵۰ سوره یونس است. خداوند در این آیه می فرماید: قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَتَاكُمْ عَذَابُهُ بَيَاتًا أَوْ نَهَارًا مَاذَا يَسْتَعْجِلُ مِنْهُ الْمُجْرِمُونَ بگو: مرا خبر دهید که اگر شب یا روز عذاب خدا شما را فرا رسد (چه راه مفری دارید و) گناهکاران چه چیزی را از او به تعجیل می‌طلبند؟ در تفسیر این آیه امام باقر علیه السلام فرمودند:‌ این عذابی که در آخرالزمان بر بدکاران»اهل قبله» (مسلمانان ظاهری) نازل می شود که آنها نزول چنین عذابی را بر خودشان باور ندارند(بحارالانوار ج۹ ص۲۱۳) ⚠️مسلمانان ظاهری یعنی مسلمانانی که رو به قبله نماز می خوانند اما به بیراهه رفتند و گرفتار بدعت شدند و خلفائی غیر از اهل بیت پیامبر انتخاب کردند، و یا رفتار و کردار آنها به گونه ای است که گویا به چیزی اعتقاد ندارند. https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁ ﷽ ❁ 🥀🍃💐 🌱🌿 🥀   🌷ثواب عجیب آیةالکرسی🌷 🌱بنا بر روایتی رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: "اگر مؤمن، آیةالکرسی را قرائت کند و ثواب قرائت آن را برای تمام اهل قبور قرار دهد، خداوند تعالی، آن آیةالکرسی را داخل قبر هر میّتی می کند، و درجه تلاوت کننده آیةالکرسی را به اندازه هفتاد پیامبر بالا می برد ، و از هر حرف آیة الکرسی، فرشته ای را خلق می کند که تا روز قیامت برای او تسبیح می کند. "🌱 📚 مستدرک الوسائل  ج ۲، ص ۳۴۰ 📖 متن حدیث👇 🌹عَنِ  اَلْمُفِيدِ قَالَ قَالَ  رَسُولُ اَللَّهِ(صلی الله علیه و آله): " إِذَا قَرَأَ اَلْمُؤْمِنُ  آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ وَ جَعَلَ ثَوَابَ قِرَاءَتِهِ لِأَهْلِ اَلْقُبُورِ أَدْخَلَهُ اَللَّهُ تَعَالَى قَبْرَ كُلِّ مَيِّتٍ وَ يَرْفَعُ اَللَّهُ لِلْقَارِئِ دَرَجَةَ سَبْعِينَ نَبِيّاً وَ خَلَقَ اَللَّهُ مِنْ كُلِّ حَرْفٍ مَلَكاً يُسَبِّحُ لَهُ إِلَى  يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ"🌹    🥀 🌱🌿 🥀🍃💐 https://eitaa.com/ghoransobghahi
✨وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّ‌سُولَ فَأُولَـٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّـهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَـٰئِكَ رَ‌فِيقًا كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند، در زمره كسانى خواهند بود كه خدا آنان را گرامى داشته [يعنى‌] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند. نساء ۶۹ 🪴در روایتی از امام صادق(ع)، حسن اولئک رفیقاً به امام زمان تفسیر شده است. https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 64🌹ازسوره آل عمران 🌹 قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‌ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ‌ بگو: اى اهل‌كتاب! به سوى سخنى بياييد كه ميان ما و شما مشترك است. جز آنكه خداوند را نپرستيم وچيزى را شريك او قرار ندهيم و بعضى از ما بعضى ديگر را بجاى خدا ارباب نگيرد. پس اگر (از اين پيشنهاد) سرباززدند، بگوييد: گواه باشيد كه ما مسلمان و تسليم خدائيم. آیه 64🌹ازسوره آل عمران 🌹 قُلْ =بگو يا أَهْلَ=ای اهل الْكِتابِ =کتاب تَعالَوْا =بیایید إِلى‌=به سوی كَلِمَةٍ=سخنی سَواءٍ =که یکسان است بَيْنَنا =ميان ما وَ بَيْنَكُمْ=ومیان شما أَلَّانَعْبُدَ=این که نپرستیم إِلَّا =جز اللَّهَ =الله را وَ لا نُشْرِكَ= وشریک نسازیم بِهِ=با او شَيْئاً =چيزی را وَ لايَتَّخِذَ=ونگیرید بَعْضُنا=برخی ما بَعْضاً =برخی دیگررا أَرْباباً=خداوندگارانی مِنْ دُونِ=به جای اللَّهِ =الله فَإِنْ =پس اگر تَوَلَّوْا=روی برتابند فَقُولُوا=آنگاه بگوييد اِشْهَدُوا =گواه باشید بِأَنَّا=به اینکه همانا ما مُسْلِمُونَ‌=تسليم فرمان خدا هستیم تفسیر ایه 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَاباً مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ (64): بگو: اى اهل‏كتاب! به سوى سخنى بیایید كه میان ما و شما مشترك است. جز آنكه خداوند را نپرستیم وچیزى را شریك او قرار ندهیم و بعضى از ما بعضى دیگر را بجاى خدا ارباب نگیرد. پس اگر (از این پیشنهاد) سرباز زدند، بگویید: گواه باشید كه ما مسلمان و تسلیم خدائیم. دعوت به سوى توحید وحقّ، لازم است. خواه با استدلال، خواه با مباهله و خواه از طریق دعوت به مشتركات. در تفسیر مراغى آمده است: عدىّ‏بن حاتم بعد از اسلام آوردن، به پیامبر صلى الله علیه وآله عرض كرد: ما زمانى كه مسیحى بودیم، هرگز یكدیگر را «ربّ» خود قرار نمى‏دادیم، پس مراد از جمله‏ى «لایتّخذ بَعضُنا بَعضاً ارباباً» چیست؟ پیامبرصلى الله علیه وآله فرمودند: آیا علماى شما احكام خدا را تغییر نمى‏دادند؟ گفت: چرا! فرمودند: پیروى از عالمى كه قانون خدا را تغییر دهد، یك نوع بندگى وبردگى اوست. - مسلمانان باید بر سر مشتركات، با اهل كتاب به توافق برسند. «قل یا اهل‏الكتاب تعالوا الى كلمة...» - باید در دعوت به وحدت، پیش قدم بود. «قل یا اهل الكتاب» - اگر به تمام اهدافِ حقّ خود دست نیافتید، از تلاش براى رسیدن به بعضى از آن خوددارى نكنید. «تعالوا الى كلمة...» - یكى از مراحل تبلیغ، دعوت به مشتركات است. «كلمة سواء بیننا و بینكم» قرآن مى‏تواند محور مشترك خوبى براى دعوت باشد، زیرا هم تاریخ انبیا را دارد و هم از تحریف به دور بوده است. - در تبلیغ و دعوت دیگران، باید به عقاید حقّه و مقدّسات طرف مقابل، احترام گذارد. «كلمة سواء بیننا و بینكم» - یگانه پرستى و بیزارى از شرك، از مشتركات تمام ادیان آسمانى است. «كلمة سواء... الاّ نعبد الاّ اللّه» - توحید، سبب تعالى انسان است. «تعالوا» در جایى بكار مى‏رود كه دعوت به رشد و بالا آمدن باشد. «تعالوا... الاّ نعبد الاّ اللّه» - اطاعت بى‏چون و چرا از دیگر انسان‏ها، نشانه‏ى پذیرش نوعى ربوبیّت براى آنها ویك نوع عبودیّت براى ماست. در حالى كه همه‏ى انسان‏ها با یكدیگر مساوى هستند. «لایتّخذ بعضنا بعضاً ارباباً» - اندیشه‏ى آزاد و شخصیّت مستقل، شعار قرآن است. «لایتخذ بعضنا بعضاً ارباباً» - اعراض و سرپیچى مخالفان نباید در اراده و ایمان ما اثر بگذارد. «فان تولّوا فقولوا اشهدوا بانّا مسلمون» - هر مبلّغى باید سرپیچى و اعراض مردم را پیش بینى كند تا مأیوس نشود. «فان تولّوا فقولوا اشهدوا...» - پس از استدلال و برهان، جَدل را قطع كنید. «فان تولّوا فقولوا...» - بندگى خدا، نفى شرك و طرد حاكمیّت غیر خداوند، از ویژگى‏هاى یك مسلمان واقعى است. «اشهدوا بانّا مسلمون»