eitaa logo
آیات برگزیده
802 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
20.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌾🌾🍃🍃🌾🌾🍃🍃〰〰〰〰 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره روم آیه ۴ و ۵ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۴فِی بِضْعِ سِنِینَ لِلّهِ الأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ یَوْمَئِذ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ۵بِنَصْرِ اللّهِ یَنْصُرُ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ 🌿🍃🌷🌿🍃🌷🌿🍃🌷 ۴ ـ در چند سال! همه کارها از آن خداست; چه قبل و چه بعد (از این شکست و پیروزى); و در آن روز مؤمنان (به خاطر پیروزى دیگرى) خوشحال خواهند شد... ۵ ـ به سبب یارى خداوند; و او هر کس را بخواهد یارى مى دهد; و او صاحب قدرت و رحیم است! 🌿🍃🌷🌿🍃🌷🌿🍃🌷 آن گاه حدود سال هاى آن را با این عبارت بیان مى کند: در چند سال ! (فِی بِضْعِ سِنِینَ). و مى دانیم، مفهوم تعبیر بِضْع حداقل سه ، و حداکثر آن نُه مى باشد. و اگر مى بینید خداوند از آینده خبر مى دهد، به خاطر آن است که همه چیز و همه کار به دست او است، چه قبل از پیروزى و چه بعد از پیروزى این قوم شکست خورده (لِلّهِ الأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ). بدیهى است، بودن همه چیز به دست خدا، و به فرمان و اراده او، مانع از اختیار و آزادى اراده ما، و تلاش و کوشش و جهاد در مسیر اهداف مورد نظر، نیست، به تعبیر دیگر، این عبارت نمى خواهد اختیار را از دیگران سلب کند، بلکه مى خواهد این نکته را روشن سازد که، قادر بالذات و مالک على الاطلاق او است، و هر کس هر چیزى دارد، از او دارد. و بعد مى افزاید: اگر امروز که رومیان شکست خوردند، مشرکان خوشحال شدند در آن روز که رومیان غالب شدند، مؤمنان خوشحال خواهند شد ! (وَ یَوْمَئِذ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ). * * * آرى خوشحال مى شوند به نصرت الهى (بِنَصْرِ اللّهِ). خداوند، هر که را بخواهد یارى مى کند، و او شکست ناپذیر و مهربان است (یَنْصُرُ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ). در این که: منظور از خوشحالى مسلمانان در آن روز، چیست؟ جمعى گفته اند: منظور خوشحالى از پیروزى رومیان است هر چند آنها نیز در صف کفار بودند، اما چون داراى کتاب آسمانى بودند، پیروزى آنها بر مجوسیان مشرک، یک مرحله از پیروزى توحید بر شرک بود. و بعضى افزوده اند: مؤمنان از این خوشحال شدند که این حادثه را به فال نیک گرفتند، و دلیلى بر پیروزى آنها بر مشرکان. یا این که: شادى آنان از این بود که، عظمت قرآن و صدق پیشگوئى قاطع آن، که خود یک پیروزى مهم معنوى براى مسلمین محسوب مى شد در آن روز ظاهر گشت. این احتمال نیز، بعید به نظر نمى رسد که، پیروزى رومیان مقارن بود با یکى از پیروزى هاى مسلمین بر مشرکان، به خصوص این که: در بعضى از کلمات مفسران بزرگ آمده که: این پیروزى مقارن پیروزى بدر ، و یا مقارن صلح حدیبیه بود، که آن نیز در نوع خود یک پیروزى بزرگ محسوب مى شد. مخصوصاً تعبیر بِنَصْرِ اللّهِ ، نیز تناسب با این معنى دارد. خلاصه، مسلمانان در آن روز، از جهات مختلفى خوشحال شدند: از پیروزى اهل کتاب بر مجوسیان، که صحنه اى از غلبه خداپرستى بر شرک بود. از پیروزى معنوى به خاطر ظهور اعجاز قرآن. و از پیروزى مقارن آن، که احتمالاً صلح حدیبیه یا یکى دیگر از فتوحات مسلمین بود. 💠@ghorun
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
030004.mp3
84.1K
سوره روم ۴ استاد پرهیزگار 💠@ghorun
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
030005.mp3
73.9K
سوره روم ۵ استاد پرهیزگار 💠@ghorun
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
💞حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «هر کس به فرزندش قرآن بیاموزد روز قیامت پدر و مادر او را فرا می خوانند و دو جامه بر آن دو می پوشانند که از نور آن چهره های بهشتیان روشن می‌شود.» 📚مفاتیح الحیاة، صفحه ٢۴٧ ┏━━ °•🖌•°━━┓ @chanel_komeil ┗━━ °•🖌•°━━┛
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️خیلی ضرر میکنیم اگر درست دعا نکنیم 🎙سخنرانی استاد شجاعی 💠@ghorun
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌙✨ امام علی علیه السلام فرمودند: هر کس بعد از نماز صبح در جایش بنشیند و سوره توحید را یازده مرتبه قبل از طلوع خورشید قرائت کند، آن روز مرتکب گناه نمی‌شود هر چند شیطان به سوی او طمع کند. 📚 ثواب الاعمال ،شیخ صدوق صفحه ۳۴۱ 💠@ghorun
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره روم آیه ۶ و ۷ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۶وَعْدَ اللّهِ لایُخْلِفُ اللّهُ وَعْدَهُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لایَعْلَمُونَ ۷یَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ 🌧✨🌧✨🌧✨🌧✨🌧✨ ۶ ـ این وعده اى است که خدا کرده; و خداوند هرگز از وعده اش تخلف نمى کند; ولى بیشتر مردم نمى دانند. ۷ ـ آنها فقط ظاهرى از زندگى دنیا را مى دانند، و از آخرت (و پایان کار) غافلند 🌧✨🌧✨🌧✨🌧✨🌧✨ باز هم براى تأکید بیشتر، مى فرماید: این وعده اى است که خدا داده است (وَعْدَ اللّهِ). و خداوند هرگز از وعده اش تخلف نخواهد کرد، هر چند اکثر مردم نمى دانند (لایُخْلِفُ اللّهُ وَعْدَهُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لایَعْلَمُونَ). و علت عدم آگاهى مردم، عدم معرفتشان نسبت به خدا و علم و قدرت او است، آنها خدا را به درستى نشناختند، و لذا از این حقیقت که او محال است از وعده اش تخلف کند، درست آگاه نیستند، چرا که تخلف از وعده، یا به خاطر جهل است که مطلبى مکتوم بوده، سپس آشکار گردیده، و مایه تغییر عقیده شده است، و یا به خاطر ضعف و ناتوانى است که وعده دهنده، از عقیده خود باز نگشته، ولى توانائى بر انجام وعده خود ندارد. اما خدائى که هم از عواقب امور آگاه است، و هم قدرتش مافوق همه قدرت ها است، هرگز از وعده اش تخلف نخواهد کرد. * * * سپس مى افزاید: این مردم کوتاه بین، تنها ظاهرى از زندگى دنیا را مى بینند، و از آخرت و پایان کارها بى خبرند ! (یَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ). آنها تنها از زندگى دنیا آگاهند، و تازه از این زندگى نیز به ظاهرى قناعت کرده اند، مجموعه اى از سرگرمیها و لذات زودگذر و خوابها و خیال ها، برداشت آنها را از زندگى دنیا تشکیل مى دهد، غرور و غفلتى که در این برداشت نهفته است بر کسى پوشیده نیست. اگر آنها باطن و درون این زندگى دنیا را نیز مى دانستند، براى شناخت آخرت کافى بود، چرا که دقت کافى در این زندگى زودگذر، نشان مى دهد که حلقه اى است از یک سلسله طولانى، و مرحله اى است از یک مسیر بزرگ، همان گونه که دقت در زندگى دوران جنینى، نشان مى دهد که هدف نهائى خود این زندگى نیست، بلکه این یک مرحله مقدماتى براى زندگى گسترده اى است. آرى، آنها تنها ظاهرى از این زندگى را مى بینند، و از محتوا و مفاهیم و مکنون آن غافلند. جالب این که، با تکرار ضمیر هُمْ به این حقیقت اشاره مى کند، که علت این غفلت و بى خبرى، خود آنها هستند، درست مثل این که کسى به ما بگوید: مرا از این امر، تو غافل کردى، و در جواب بگوئیم: تو خودت غافل شدى، یعنى سبب غفلت خودت بودى. 🔷@ghorun
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲