💠➿💠➿💠➿💠
🖌 آیت الله بهجت (ره)
ترک صلوات و دعا کردن به دعاهای شخصی، مانند رهاکردن سرچشمه و به دنبال جوی آب و یا حوض گشتن است، زیرا وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه فیض دعا می شود، دعاهای شخصی هم در آن گنجانده شده است.
🆔 @ghorun
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
〰🌿〰🌿〰🌿〰
🎙 #سخنرانی حجت الاسلام سعید آزاده
🌷 توجه به امام زمان
#امام_زمان عج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🆔 @ghorun
🔅🌼🔅🌼🔅🌼
🌱پیامبر اکرم ص):
قرآن سفره ضيافت خداست. پس تا میتوانيد از ضيافت او فراگيريد.
📚مجمع البیان
🆔 @ghorun
🍀➖🍀➖🍀➖🍀➖🍀➖
بسم اللّه الرحمن الرحیم
دوستان سوره روم آیه ۴۰ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا
➖➖➖➖➖🍀
آیه۴۰) اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكُمْ ثُمَّ رَزَقَكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ۖ هَلْ مِنْ شُرَكَائِكُمْ مَنْ يَفْعَلُ مِنْ ذَٰلِكُمْ مِنْ شَيْءٍ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ
➖➖➖➖➖✨
آیه۴۰) خداست آن کسی که شما را خلق کرده و روزی بخشیده سپس بمیراند و باز (در قیامت) زنده گرداند، آیا آنان را که شریک خدا دانید هیچ از این کارها توانند کرد؟ خدا از آنچه به او شریک گیرند پاک و منزهتر و بالاتر است
➖➖➖➖➖🍀
تفسیر آیه)در آخرین آیه مورد بحث، بار دیگر به مسأله مبدأ و معاد، که موضوع اساسى در بسیارى از آیات این سوره بود، باز مى گردد، و خدا را با چهار وصف، توصیف مى کند، تا هم اشاره اى به توحید و مبارزه با شرک باشد، و هم دلیلى بر معاد، مى فرماید: خداوند همان کسى است که شما را آفرید، سپس روزى داد، بعد مى میراند و بعد زنده مى کند (اللّهُ الَّذِی خَلَقَکُمْ ثُمَّ رَزَقَکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ).
آیا هیچ یک از شریکانى که شما براى خدا ساخته اید، توانائى بر چیزى از این کارها دارند ؟ (هَلْ مِنْ شُرَکائِکُمْ مَنْ یَفْعَلُ مِنْ ذلِکُمْ مِنْ شَیْء).
منزه است خدا، و برتر است از آنچه آنها شریک براى او قرار مى دهند (سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا یُشْرِکُونَ).
مسلّم است هیچ یک از مشرکان، معتقد نبودند که آفرینش به وسیله بت ها صورت گرفته، یا این که روزى آنها به دست بتها است، و یا پایان عمرشان; چرا که آنها این معبودان ساختگى را واسطه میان خود و خدا و شفیعانى مى پنداشتند، نه خالق آسمان و زمین و روزى دهنده، بنابراین پاسخ این سؤالات منفى است و استفهام، استفهام انکارى مى باشد.
مطلب دیگرى که در اینجا مورد سؤال قرار مى گیرد این است: آنها معمولاً معتقد به حیات بعد از مرگ نبودند، چگونه قرآن در آخرین توصیف پروردگار روى آن تکیه مى کند؟.
این تعبیر، ممکن است به خاطر آن باشد که، مسأله معاد و حیات پس از مرگ ـ همان گونه که در بحث هاى معاد گفته ایم ـ جنبه فطرى دارد، و قرآن در اینجا نه بر معتقدات آنها، که بر فطرت آنها تکیه مى کند.
به علاوه، گاه مى شود که: یک گوینده توانا هنگامى که با کسى روبرو مى شود که مطلبى را منکر است، آن را همراه با حقایق دیگرى که مورد قبول او است ذکر مى کند، و قاطعانه روى آن تکیه مى نماید، تا اثر خود را ببخشد، و او را از مرکب انکار پائین آورد.
از همه اینها گذشته، میان قدرت خدا بر زندگى نخستین، و زندگى بعد از مرگ، رابطه ناگسستنى است، و با توجه به این رابطه منطقى هر دو در یک عبارت آمده است.
به هر حال، قرآن مى گوید: وقتى تمام این امور (خلقت و روزى و مرگ و حیات) به دست او است، عبادت و پرستش هم باید منحصر به او باشد، و با جمله سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا یُشْرِکُونَ این حقیقت را بازگو مى کند که، آنها مقام پروردگار را فوق العاده پائین آوردند، که در کنار بت ها و معبودان ساختگى قرار مى دهند.
تفسیر نمونه)
🆔 @ghorun
🌿🔅🔅🌿🔅🔅🌿
📝توصیه مهم امام خمینی به رزمندگان:
و هان اى فرزندان قرآن کریم و نیروهاى ارتش و سپاهى و بسیج و ژاندارمرى و شهربانى و کمیتهها و عشایر و نیروهاى مردمى داوطلب و ملت عزیز، هوشیار باشید که پیروزیها هرچند عظیم و حیرتانگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند.
#خرمشهر
🆔 @ghorun