eitaa logo
آیات برگزیده
805 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 استاد پناهیان 🌕 از مکاشفه یک شهید می گوید اللهم الرزقنا توفیق الشهادة فی سبیل الله 📚 @ghorun 📗
🌹♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️🌹 🌹 سوره‌ای برای برآورده شدن حاجت‌های دنیا و آخرت در مورد فضیلت این سوره در حدیثی از پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می‏خوانیم: من قرء سورة آل عمران اعطی بکلّ آیة منها امانا علی جسر جهنّم: «هر کس سوره آل عمران را بخواند به تعداد آیات آن، امانی بر پل دوزخ به او می‏دهند» 📚 @ghorun 📕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💧❄️💧❄️💧💧💧💧❄️💧❄️💧 فرازی از صحیفه سجادیه دعای برآنان که به پیامبران ایمان آورده اند دعای چهارم اللَّهُمَّ وَ أَوْصِلْ إِلَى التَّابِعِينَ لَهُمْ بِإِحْسَانٍ، الَّذِينَ يَقُولُونَ: رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَ لِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ خَيْرَ جَزَائِكَ. خدایا بهترین پاداش خود را بدان گروه برسان که در نیکوکارى پیرو یاران پیغمبر شدند. مى گفتند: اى پروردگار ما، ما و برادران ما را که به ایمان سبقت جستند بیامرز. الَّذِينَ قَصَدُوا سَمْتَهُمْ، وَ تَحَرَّوْا وِجْهَتَهُمْ، وَ مَضَوْا عَلَى شَاكِلَتِهِمْ. آنها که روش صحابه را پیش گرفتند، و طریقت آنان را برگزیدند، و با کردارى مانند آنها روزگار به سر بردند. لَمْ يَثْنِهِمْ رَيْبٌ فِى بَصِيرَتِهِمْ، وَ لَمْ يَخْتَلِجْهُمْ شَكٌّ فِى قَفْوِ آثَارِهِمْ، وَ الايتِمَامِ بِهِدَايَةِ مَنَارِهِمْ. در بینایى آن ها شک راه نیافت، و در پیروى از آثار و اقتداء به چراغ هدایت ایشان تردید ننمودند. ✏️ @ghorun 📝
🔸▪️🔸▪️🔸▪️🔸➿➿➿➿➿ حدیث رسول اكرم صلى الله عليه و آله: مَن قَـبَّلَ وَلَدَهُ كَـتَبَ اللّه عَزَّوَجَلَّ لَهُ حَسَنَةً و َمَن فَرَّحَهُ فَرَّحَهُ اللّه يَومَ القيامَةِ، و َمَن عَلَّمُهُ القُرآنَ دُعىَ بِالابـَوَينِ فَيُكسَيانِ حُلَّتَينِ يُضى ءُ مِن نورِهِما وُجوهُ اَهلِ الجَنَّةِ ؛ هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را شاد كند ، خداوند روز قيامت او را شاد خواهد كرد و هر كس قرآن به او بياموزد ، پدر و مادرش دعوت مى شوند و دو لباس بر آنان پوشيده مى شود كه از نور آنها ، چهره هاى بهشتيان نورانى مى گردد. كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 49 📖 @ghorun 📓
🍂🌿🍂🍂🌿🍂🍂🌿🍂🍂🌿🍂 حکمت ۱۲۱ نهج البلاغه: ✨ تفاوت بین دو عمل وَ قَالَ (علیه السلام): شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ؛ عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَى تَبِعَتُهُ، وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ يَبْقَى أَجْرُهُ‏. ارزيابى عمل‏ها (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: چقدر فاصله بين دو عمل دور است: عملى كه لذّتش مى ‏رود و كيفر آن مى‏ ماند، و عملى كه رنج آن مى‏ گذرد و پاداش آن ماندگار است. 🆔 @ghorun 🖋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜🔹🔷🔹⚜ 🔹🔷🔹⚜ 🔷🔹⚜ 🔹⚜ ⚜ بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره کوثر آیه۲، به همراه ترجمه،تفسیر و صوت.لطفا پس از خواندن نشر دهید.التماس دعا 🔹🔹🔹🔹 🔹آیه۲) «فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ» 🔸🔸🔸🔸 🔸آیه۲) پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن. 🔹🔹🔹🔹 🔹تفسیر آیه۲) این نعمت عظیم، و خیر فراوان، شکرانه عظیم لازم دارد، هر چند شکر مخلوق، هرگز حق نعمت خالق را ادا نمى کند، بلکه توفیق شکرگزارى، خود، نعمت دیگرى است از ناحیه او، لذا مى فرماید: اکنون که چنین است، فقط براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن (فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ). آرى، بخشنده نعمت او است، بنابراین، نماز، عبادت و قربانى که آن هم نوعى عبادت است، براى غیر او معنى ندارد، مخصوصاً با توجه به مفهوم ربّ که حکایت از تداوم نعمت ها و تدبیر و ربوبیت پروردگار مى کند. کوتاه سخن این که: عبادت خواه به صورت نماز باشد، یا قربانى کردن، مخصوص ربّ و ولى نعمت است، و او منحصراً ذات پاک خدا است. این، در برابر اعمال مشرکان است که براى بتها سجده و قربانى مى کردند، در حالى که نعمت هاى خود را از خدا مى دانستند! و به هر حال، تعبیر لِرَبِّکَ دلیل روشنى است بر مسأله لزوم قصد قربت در عبادات. 🔸بسیارى از مفسران معتقدند: منظور، نماز روز عید قربان، و قربانى کردن در همان روز است، ولى ظاهراً مفهوم آیه، عام و گسترده است، هر چند نماز و قربانى روز عید، یکى از مصداق هاى روشن آن است. تعبیر به وَ انْحَر از ماده نحر که مخصوص کشتن شتر است، شاید به خاطر این است که، در میان قربانى ها، شتر از اهمیت بیشترى برخوردار بود، و مسلمانان نخستین، علاقه بسیار به آن داشتند، و قربانى کردن شتر بدون ایثار و گذشت ممکن نبود. در اینجا دو تفسیر دیگر براى آیه فوق ذکر شده است: ✨۱ ـ منظور از جمله وَ انْحَر رو به قبله ایستادن به هنگام نماز است، چرا که ماده نحر به معنى گلوگاه مى باشد، سپس عرب آن را به معنى مقابله با هر چیز استعمال کرده است، و لذا مى گویند: مَنازِلُنا تَتَناحَرُ یعنى: منزل هاى ما در مقابل یکدیگر است . ✨۲ ـ منظور بلند کردن دست ها به هنگام تکبیر و آوردن آن در مقابل گلوگاه و صورت است، در حدیثى مى خوانیم: هنگامى که این سوره نازل شد، پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) از جبرئیل سؤال فرمود: این نُحَیْره اى که پروردگارم مرا به آن مأمور ساخته، چیست؟ جبرئیل عرض کرد: این نحیره نیست، بلکه خداوند به تو دستور مى دهد: هنگامى که وارد نماز مى شوى موقع تکبیر، دست ها را بلند کن، و همچنین هنگامى که رکوع مى کنى یا سر از رکوع برمى دارى، و یا سجده مى کنى; چرا که نماز ما و نماز فرشتگان در هفت آسمان، همین گونه است، و براى هر چیزى زینتى است، و زینت نماز بلند کردن دست ها در هر تکبیر است . در حدیثى، از امام صادق(علیه السلام) در تفسیر این آیه مى خوانیم که، با دست مبارکش اشاره کرده، فرمود: منظور این است که دست ها را این گونه در آغاز نماز بلند کنى، به طورى که کف آنها رو به قبله باشد . ولى تفسیر اول از همه مناسب تر است; چرا که منظور نفى اعمال بت پرستان است که عبادت و قربانى را براى غیر خدا مى کردند، ولى با این حال، جمع میان همه معانى و روایاتى که در این باب رسیده است، هیچ مانعى ندارد و به خصوص این که: درباره بلند کردن دست به هنگام تکبیرات، روایات متعددى در کتب شیعه و اهل سنت نقل شده است، به این ترتیب، آیه، مفهوم جامعى دارد که اینها را نیز شامل مى شود. ⚜ ⚜ ⚜ 🔹 🔹 🆔👉 @ghorun
108002.mp3
13.7K
🎙 سوره کوثر: ۲ محمد حسین سعیدیان ✏️ @ghorun 📝
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 استاد قرائتی تفسیر آیه ۲ سوره کوثر 📘 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷 کوثر/ ۲) امام علی (علیه السلام)- چون این سوره نازل شد، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به جبرئیل فرمود: «این قربانی که پروردگارم مرا به آن فرمان داده، چیست»؟ عرض کرد: «آن، قربانی نیست، بلکه خداوند تو را فرمان داده که چون احرام نماز بستی، در هنگام تکبیرهًْ‌الاحرام و در هنگام به رکوع‌رفتن و در هنگام سر از رکوع برداشتن و در هنگام به سجده‌رفتن، دستهایت را بالا آوری، چرا که این نماز ما و نماز فرشتگانی است که در آسمان هفتم هستند. هر چیزی زیوری دارد و زیور نماز، دست بلندکردن در هر تکبیر است». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۴۲۰  فقه القرآن، ج۱، ص۱۰۷/ نورالثقلین/ البرهان 🆔➡️ @ghorun