eitaa logo
رسانه فرهنگی شهدا https://eitaa.com/gmb110
330 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
17 فایل
اصل جهاد تبیین باید از دل آیات کتاب خداوند متعال صورت بگیرد. وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ https://eitaa.com/gmb110
مشاهده در ایتا
دانلود
🗳 رهبر انقلاب: مشارکت مردم، پشتوانه، آبرو، سربلندی جمهوری اسلامی است ✏️بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری: مشارکت مردم در انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه است، مایه‌ی آبرو است، مایه‌ی سربلندی است. ۱۴۰۳/۴/۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری بسیج البرز
حَیَّ عَلیٰ خَیرِ العَمل هم اکنون/ گلسار استان البرز 🌐 @basijalborz_irankochak
««یوم الحسرة»» شنبه برای سه دسته یوم‌الحسره می باشد؛ دسته اول: ای کاش در انتخابات شرکت میکردیم . دسته دوم: ای کاش درست انتخاب میکردیم . دسته سوم: ای کاش بیشتر تلاش میکردیم . فرصت ها سریع میگذارد خیلی زود دیر میشود ان شاء الله شنبه شرمنده شهداء نباشیم
متن و ترجمه نهج البلاغه (خطبه ۲۵)  نفرین بر خیانت پیشگان اخبار پی در پی می‏رسید که لشکریان معاویه بر شهرها چیره شده‏اند. دو کارگزار امام در یمن («عبیداللّه بن عبّاس» و «سعید بن نمران») پس از غلبه «بُسر بن ارطاْ» بر آنجا، به حضور رسیدند. آن حضرت بر فراز منبر شد و از کوتاهی اصحابش در جهاد و مخالفت آنان با نظر حضرتش اظهار دلتنگی نمود و فرمود: تنها حکومت کوفه در دستم مانده است که در آن فرمان می‏رانم، آن هم مرکز همه فتنه‏هاست. سپس فرمود: به من خبر رسیده که بُسر بن أَرطاْه بر یمن دست یافته است. به خدا سوگند، می‏بینم که آنان با هماهنگی و وحدت کلمه بر شما غالب آیند با اینکه بر باطل‏اند، و شمایان در راه حقّتان پراکنده و پریشانید. شما امام بر حقّ خود را نافرمانی کنید، و آنان از سردمدار غاصب و باطل خویش فرمان برند. آنان بر سر پیمان امیرشان باشند، و شمایان خیانت ورزید. آنان در جامعه قانونمند، و شما فاسد و قانون شکن. تا آنجا که اگر قدحی را به شما سپارم ترسم در آن خیانت کنید و بند آن را بدزدید. پروردگارا، من اینان را به ستوه آوردم، و اینان نیز به ستوهم آوردند خسته‏شان کردم، و مرا خسته کردند. پس بهتر از ایشان را به من ارزانی دار، و بدترین را بر ایشان بگمار. پروردگارا، دلهاشان را – چون نمک در آب – متلاشی کن. به خدا سوگند، دوست می‏داشتم به جای انبوه شمایان تنها هزار سوار از قبیله «بنی فراس بن غنم» داشتم، که: «اگر یکی از آنان را فراخوانی، سوارکارانی چون ابر تابستان به سویت هجوم آرند». و سپس از منبر به زیر آمد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️✍و من بیش از همه دلم برای مولایم می‌سوزد؛ گرچه چون شمع پرفروغی سوخت به پای درس بصیرت، اما حتما ایراد از ماست که ذهن‌هایمان هنوز تاریک است... 📌😔شاید گذر تاریخ لازم است تا آیندگان ما را به قضاوت بنشینند و بنویسند که با وجود چنین راهبری فرزانه، با او چه کردیم و کجای راه را بیراهه رفتیم که حالمان اینست... ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آقا سید، ما تلاشمون رو کردیم... ببخش دیگه نشد اونچه ما انتظار داشتیم😔
حالا میتوان فهمید علت تاخیر در ظهور امام زمان (عج) چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر کبیر : 🔶من ابتـــــــدا فکـــــر میکــــــردم کــــه مملکت وزیـــــر دانا می‌خواهد 🔷و مدتــــــی بعد به این نتیجـــــه رسیـــــدم که مملکت شـــــاه دانا میخــــواهد 🔶امـــــا اکنــــون میفهمم کــــه مملکت ملت دانـــــــا میخواهـــــد... 🌹🇮🇷🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هر موقع دلگیر بودید و‌ غم دنیا به دلتون سنگینی کرد، این صوت ملکوتی رو گوش کنید... عجیب آرامش بخش است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم مست و لبم مست و سرم مست بخون ای دل که صبرم رفته از دست بخون ای دل محرم اومد از راه بخون اجر تو با عباس بی دست. پیشاپیش فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) تسلیت باد🏴 ✍ 🆔https://eitaa.com/gmb110 ━═━⊰⊰❀💞❀⊱⊱━═━
الحمدالله به خیلی ها ثابت شد انتخابات انتصابات نیست . و نظام در صیانت آرای مردم کوشا و امین است.
پزشکیان خوشبخت ترین رئیس جمهور ایرانه چون هیچ وعده ای نداد هیچ قولی نداد هیچ برنامه ای هم اعلام نکرد رشد ۸ درصد هم گفت نمیتونم مسکن هم گفت نمیتونم بنزینم گفت گرون میکنم رای هم آورد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نَظَری کُن بِه دِلَم حآلِ دِلَم خوب شَوَد حآل و اَحوآل گِدآیَت بِه خُدآ جآلِب نیست
حضرت یونس (علیه‌السّلام) از پیامبران بنی اسرائیل است که بعد از سلیمان ظهور کرد، و بعضی او را از نوادگان حضرت ابراهیم (علیه‌السّلام) دانسته‌اند، و به خاطر این که در شکم ماهی قرار گرفت، با لقب «ذو النّون.» (نون به معنی ماهی است) و «صاحب الحوت» خوانده می‌شد. پدر او «متّی» از عالمان و زاهدان وارسته و شاکر الهی بود، به همین جهت خداوند به حضرت داود (علیه‌السّلام) وحی کرد که همسایه تو در بهشت، «مَتّی» پدر یونس (علیه‌السّلام) است. داوود (علیه‌السّلام) و سلیمان به زیارت او رفتند و او را ستودند.  به گفته بعضی، او از ناحیه پدر از نواده‌های حضرت هود (علیه‌السّلام)، و از ناحیه مادر از بنی اسرائیل بود. ماجرای حضرت یونس (علیه‌السّلام) غم‌انگیز و تکان‌دهنده است، ‌ولی سرانجام شیرینی دارد. هجرت حضرت یونس حضرت یونس بن متى(ع) سال­ها [1] در میان قومش در سرزمین نینوا در عراق، به دعوت و تبلیغ مشغول بود، اما هرچه کوشش کرد، ارشادهایش در دل امتش مؤثر نیفتاد، فقط دو نفر به او ایمان آوردند؛ یکى ملیخا بود و دیگر روبیل، یکى عابد بود و دیگرى عالم؛[2] چون آن حضرت از دعوت قومش خسته و مأیوس شده بود، به جهت تبلیغ طولانی مدت، بر آنها غضبناک و خشمگین گردید و از میان آنها بیرون رفت، وی با آن­که مأمور نبود از آنها اعراض کند و از آن­جا هجرت نماید، این کار را کرد؛ چون تصوّر می­کرد خداوند بر او تنگ نمی­گیرد.
یونس از نینوا خارج شد و به راه خود ادامه داد تا به كنار دریا رسید. در آن جا منتظر ماند، ناگاه یك كشتی مسافربری فرا رسید. آن كشتی پر از مسافر بود و جا نداشت، امّا یونس (علیه‌السلام) از ملوان كشتی تقاضا و التماس كرد كه به او جا بدهند، سرانجام به او جا دادند، و او سوار كشتی شد و كشتی حركت كرد. کشتی دچار طوفان شدیدی شد. وهرچه بار در کشتی بود دریا ریختند. باز کشتی سنگین بود .به ناچار بین سرنشینان كشتی قرعه زدند، قرعه به نام یونس (علیه‌السلام) اصابت كرد، حتی سه بار قرعه زدند، هر سه بار به یونس (علیه‌السلام) اصابت نمود. یونس را به دریا افكندند، آن ماهی بزرگ او را بلعید در حالی كه مستحقّ ملامت بود.
یونس در درون تاریكی‌های سه‌گانه: تاریكی درون دریا، تاریكی درون ماهی و تاریكی شب قرار گرفت، ولی همواره به یاد خدا بود، و توبه حقیقی كرد، و مكرّر در میان آن تاریكی‌ها می‌گفت: لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّی كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ؛ ای خدای بزرگ معبودی یكتا جز تو نیست، تو از هر عیب و نقصی منزه هستی و من از ستمگران می‌باشم.»
شایان توجه است که «لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ» در جمله «إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ»، به معنای تنگ گرفتن است. امام رضا(ع) «فَظَنَّ» را به «یقین» و «لَنْ نَقْدِرَ» را به «ضیق» و «تنگنا» معنا نموده است.[5] آن‌حضرت با استناد به قول خداوند متعال در آیه «وَ أَمَّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ»؛[6] و چون پروردگارش او را بیازماید و روزى ‏اش را بر او تنگ گیرد... . فرمود «قدر» در روزی در این آیه به معنای تنگی و مضیقه روزی است.
عاقبت ترک اولی به هر حال، یونس یقین ‏کرد که خداوند بر او تنگ نخواهد گرفت. او گمان مى‏ کرد تمام رسالت خویش را در میان قوم نافرمانش انجام داده است و حتى ترک اولایى در این زمینه نکرده، و اکنون که آنها را به حال خود رها کرده و بیرون مى ‏رود چیزى بر او نیست، در حالى‌که اولى این بود که بیش از این در میان آنها بماند و صبر و استقامت بخرج دهد، شاید بیدار شوند و به سوى خدا آیند. سرانجام برای همین ترک اولى خداوند او را در فشار و تنگنا قرار داد، نهنگ عظیمى او را بلعید