eitaa logo
godot engine
10 دنبال‌کننده
117 عکس
4 ویدیو
0 فایل
godot یک موتور بازی ساز رایگان متن باز و رایگان است
مشاهده در ایتا
دانلود
حال توی تنظیمات نود می رویم روی حالت نود و سیکنال ها مثل تصویر روی سیکنال بادی اینتر می زنیم
این صفحه می یاد روی نودی که اسکریپتی که قبلا بهش دادین کلیک می کنیم
توی اسکریپت خط آخر pass رو پاک می کنیم و با گت تری مرحله دوممون رو می دیم
حالا تکمیل شد
خب برای ایجاد انیمیشن ۳ بعدی با استفاده از اسکلت بندی نیاز به یک مدل سه بعدی اسکلت بندی شده داریم
باید فرمت FBX باشه
وارد صحنه می کنیمش توی بخش نود ها یک نود اضافه می شه کنارش علامتش یک تخته ی نشان سینمایی هست روش کلیک کنید
یک پیغام می ده روی گزینه ی ایجاد صحنه ی جدید بزنید.
یک صحنه ایجاد می شه و کاراکتر سه بعدی رو به نود های زیر مجموعش نشون می ده
روی نود اسکلت سه بعدی کلیک کنید
با کلیک روی نود اسکلت استخون بندی ها که رنگ زرد دارند نمایان می شوند
توی نوار ابزار گزینه ی آخری رو بزنید تا مفصل ها ظاهر شوند
با کلیک روی هر مفصل و جابه جایی اش می توانید مدل رو محرک کنید
فقط برای نمایش دادن حرکت ها نیاز به یک نود انیمیشن که رنگ بنفش داره هست
نود رو اضافه می کنیم
وقتی روی نود کلیک می کنیم پایین صفحه ک پنل جدید باز می شود
توی اون پنل روی گزینه ی انیمیشن کلیک کنید و گزینه ی انیمیشن جدید رو بزنید و اسمی برای انیمیشن تون بزارید و انیمیشن رو ایجاد کنید
دوباره روی اسکلت بندی کلیک کنید و توی نوار ابزار یک گزینه ی ایجاد انیمیشن جدید می یاد که اگه اشتباه نکنم ایکونش یک استخون هست
وقتی کلیک می کنید یک پنجره ی کوچیک باز می شه روی تایید کلیک کنید
توی پنل انیمیشن ثانیه ی اول شاهد علامت های چرخش بنفش هستیم که اینها در واقع چرخش استخون ها هستند
توی نوار ابزار روی گزینه ی که قبلا زدید یعنی محرک کردن رو بزنید تا مفصل ها ظاهر شوند با کلیک رو هر مفصل و چرخش استخون ها و تنظیم هر ثانیه و زدن گزینه ی توقف اسکلت می توانیم اسکلت بندی کنیم
خب این آموزش هم تموم شد البته خیلی گیج کننده بود برای رفع ابهام سعی می کنم یک فیلم بگیرم بفرستم