eitaa logo
حفظ و دفاع از خون شهداء
416 دنبال‌کننده
89.7هزار عکس
63.3هزار ویدیو
314 فایل
باسلام هدف از کانال مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن به سبک زندگی شهدایی _ زنده نگه داشتن یادونام شهدا کمتر از شهادت نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴قسام یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد 🔹گردان های قسام یک بولدوزر D9 صهیونیستی را با دوش پرتاب یاسین 105 در تل الزعتر در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه زمر، ۷۴ 💠 وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنَا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشَاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ 💠 ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻫﻤﻪ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻫﺎ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩﺍﺵ ﻭﻓﺎ ﻛﺮﺩ ، ﻭ ﺯﻣﻴﻦ [ﺑﻬﺸﺖ] ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺟﺎﻱ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ، ﺟﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ. ﭼﻪ ﻧﻴﻜﻮﺳﺖ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ.(٧٤)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه یک دختر بچه قاتل می‌شود؟! ⭕️ نماز و روزه‌ی بدون به درد ما نخواهد خورد همانطور که به درد عامل انتحاری شهادت آیت‌الله دستغیب نخورد... ▪️به مناسبت ۲۰ آذر، سالروز شهادت آیت‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در یک سال گذشته غرب هرچه جایزه داشته به ایرانی‌ها داده؛ اما چرا؟؟
⭕️ ‏: سعید حجاریان، بهزاد نبوی و خسرو تهرانی از ‎ هم خطرناک ترند، رجوی دور اندیش نبود و زود دست خود را رو کرد، ولی اینها خودشان را برای آینده آماده کرده اند و منتظر فرصتند !
⭕️نوش جان! تا باشه از این اخراج ها ...
⭕️ فرمودند: «حمایت از کالای داخلی»؛ بعضیا شنیدن: «حمایت یک‌طرفه‌ی مردم از کالای داخلی»!
⭕️یمنی ها همه نگاه‌ها رو بردن سمت دریای‌سرخ‌ و باب‌المندب! اما سرداران ایرانی همچی رو از چشم آمریکا میبینن ، امشب پایگاه آمریکایی العمر در نوازش شد😁
🚨 عیدی کریسمس بابانوئل آمریکایی به کودکان غزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روش تربیت و آموزش به بچه‌های دانش آموز توسط راننده سرویس مدرسه در آمریکا!!!😵‍💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حضرت یوسف هنگامی که پدرش به حضورش رسید بخاطر اینکه از اسب پیاده نشد، خاندان نبوّت از او گرفته شد؟ 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به حق حسن و حسین... 🔻 اسماء بنت عمیس گوید: در آخرین لحظات زندگی حضرت فاطمه علیها السلام حضور داشتم. آن بانوی بانوان عالم غسل کرد، لباس‌هایش را عوض کرد و در گوشه‌ی منزل به رازونیاز مشغول شد. پیش رفتم تا از نجواهای آن بزرگوار با حضرت حق آگاه باشم. فاطمه علیها السلام را دیدم که رو به قبله نشسته و دست‌ها را به‌سوی آسمان برده و با کمال خلوص زمزمه می‌کند: خداوندا! ای آقای من! از تو می‌خواهم به‌ حق انسان‌هایی که برگزیده‌ای و به ناله‌های دو فرزندم حسن و حسین در فراق من، از گناه شیعیان من و پیروان فرزندانم درگذری... 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۵۳
جای خالی جهنمی‌ها در بهشت! 🔻 بهشتی‌ها دارای دو تا جنّت‌اند؛ جنتی است که محصول کسب خودشان است؛ جنّتی هم هست برابر فضل الهی. این جنت‌هایی که اگر دیگران که اهل دوزخ شدند، به سوء اختیار خودشان جهنمی شدند، اگر به حُسن اختیارشان بهشتی می‌شدند وارد این منطقهٔ خاص از بهشت می‌شدند، الآن که جایشان خالی است، این بهشت خالی را می‌دهند به مؤمنین. اینکه «الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ» [کسانى که بهشت برین را ارث می‌برند] (مؤمنون، ۱۱) ذیل این روایات هست، پس بهشتی‌ها بهشتی را به اعمالشان و جزای اعمالشان می‌برند، بهشتی را هم ارث می‌برند؛ یعنی به جای آن‌ها می‌نشینند، ولی دربارهٔ دوزخی‌ها هر دوزخی جای خودش می‌رود. 👤 🎙 ۸۸/۰۸/۳۰
امروز صبح تو مسیر محل کار تو مترو وقتی این بخش از تفسیر حضرت استاد جوادی آملی رو می‌خوندم بزرگی و بی‌انتهایی رحمت و مهربانی خدا در نظرم اومد که برای «تمام انسان‌ها» تو بهشت نعمت‌های وصف‌نشدنی فراهم کرده؛ به قول حضرت استاد، تمام انسان‌ها یعنی تمام انسان‌ها! حتی پست‌ترین کسانی که فکرش رو بکنیم؛ اما چه سود که از خواب غفلت بیدار نمی‌شن... و خود خدا تو قرآنش با دلسوزی به بنده‌هاش می‌فرماید که «ای انسان! چه چیزی تو رو بر پروردگارت مغرور ساخته؟!» «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ» کدوم پروردگار؟ نمی‌فرماید پروردگار جبار، پروردگار جلیل، پروردگار منتقم، پروردگار مقتدر و... با مهربانی می‌فرماید پروردگار کریمت! درسته که او منتقمه، اما در خیلی از موارد صرف‌نظر می‌کنه؛ امام سجاد فرمود: يك گناه يك كيفر داره؛ اما يك ثواب، ده برابر، گاهی هفتصد برابر و گاهی هزار و چهارصد برابر پاداش داره: «وَيْلٌ لِمَنْ غَلَبَتْ آحَادُهُ أَعْشَارَه‏»؛ وای به حال كسی كه اين يكی‌های او بر ده‌تاهای او پيروز بشه! كسی به جهنم می‌ره كه يكی‌های او بيش از ده‌تاهای او باشه؛ حضرت می‌فرماید: جهنم رفتن تعجب داره، نه بهشت رفتن! خدا عاقبت همهٔ ما رو ختم به خیر کنه... ✍
✳️ چقدر با فاطمه سنخیّت داری؟ 🔻 «محبت» فقط یک ادعا نیست که لقلقهٔ زبان باشد و هرکس و ناکسی بتواند خود را اهل محبت معرفی کند. محبت، واقعیتی است که دارای آثار و نمودهای عینی است و معیارهای روشنی برای سنجش میزان واقعی‌بودن آن وجود دارد. ⁉️ آیا می‌توان پذیرفت کسی شیفتهٔ یک شخصیت باشد و درعین حال هیچ «سنخیت» و شباهتی در اندیشه و گفتار و رفتارش با وی وجود نداشته باشد؟ اگر گفته می‌شود کسانی محب و علاقه‌مند به حضرت فاطمه (س) هستند به این معناست که زندگی و فکر و منش آنان هماهنگی و شباهتی با زندگی سراسر نورانی آن حضرت دارد؛ گرچه این شباهت بسیار اندک باشد. بالاخره یک قطرهٔ آب، با همهٔ کوچکی‌ای که در مقابل اقیانوس احساس می‌کند، ولی شباهت و سنخیتش با آن انکارناشدنی است. 📚 از کتاب «فاطمه از نگاه علی» 📖 صفحات ۲۶ و ۲۷ 👤
✳️ رنج و عذاب هر كس به اندازهٔ توقع و تعلق اوست 🔻 رنج و عذاب هر كس به اندازهٔ «توقع» و «تعلق» اوست. توقع زیاد، تحمل را كم می‌كند و رنج را كارگر و مؤثر مى‌سازد. و تعلق و وابستگى در دنياى تحول‌ها و دگرگونى‌ها، دل آدمى را مدام مى‌لرزاند و آرامِ او را مى‌گيرد. و آدمى در متن قدرت، التهاب فردا را دارد و در بهار، رنج پاييز و هراس زمستان را به دل مى‌كشد. اين‌طور نيست كه امكانات و قدرت و ثروت، امن و آرامش را فراهم كند. آن‌جا كه احساس مى‌كنى تو يا بهار رفتنى هستيد، چه امنى می‌تواند ريشه بگيرد؟ 👤 📚 از کتاب «تطهیر با جاری قرآن» 📖 ص ۴۲۴
✳️ دردِ انسانِ امروز 🔻 درد انسانِ امروز نشناختن امام است؛ یعنی حجاب در حجاب است؛ هم امام زمانش در غیبت است و هم اینکه اصلاً آن امام غایب را نمی‌شناسد؛ یعنی بی‌خبر است که چه کسی نیست! نمی‌داند چه الماسی را، چه جواهری را، چه گوهری را گم کرده! درست مثل مجالس عزا. وقتی پدر یک خانواده می‌میرد، فرزند بیست ساله بیشتر از آن فرزند سه ساله گریه و بی‌قراری می‌کند، چون فرزند سه ساله نمی‌داند چه اتفاقی افتاده، نمی‌داند چه نعمتی را از دست داده. مردم دنیا هم همین‌طورند. نمی‌دانند امام کیست که حالا از غیبت امام ناراحت و نگران باشند. 📚 از کتاب 📖 ص ۶۳ ✍ 🙏 #⃣
✳️ حضرت زهرا؛ معیار حق و میزان ایمان 🔻 بیانات و رفتار «رسول خدا» صلوات الله علیه و آله درباره «صدیقهٔ طاهره»، به انضمام سلوک اجتماعی و عبادی و فضایل بی‌همتای شخصی و نفسی این بانوی مکرمه، وجاهت ویژه‌ای برای او در میان امت پدید آورد که در حوادث ویرانگر پس از رحلت رسول خدا می‌توانست پناهی مستحکم و ستاره‌ای رهنما باشد. 🔸 رفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله با او چنان بود که همگان درمی‌یافتند که او «معیار حق» و «میزان ایمان» است. سیدهٔ زنان اهل بهشت بودن او نشان از صحت «اندیشه» و «عمل» او است. اینکه خدا به خشم او خشم می‌کند و به خشنودی او خشنود می‌شود، دلالت بر الهی بودن روح او دارد. از این‌رو «فاطمه» در میان مردم جایگاهی والا و محبوبیتی بی‌نظیر داشته، جز منافقان و کافران، کسی نسبت به او خشم و کینه نداشت. تعلیمات پیامبر در مورد زهرای مرضیه سلام الله علیها چنان بود که مسلمانان می‌دانستند پذیرفتن ایمان و عملشان در پیشگاه الهی منوط به رضای فاطمه است. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۷۹ #⃣
✳️ غرق در اخلاص! 🔻 بتول از مادهٔ «بتل» به‌معنای انقطاع گرفته شده است. در قرآن نیز خطاب به رسول خدا (ص) دستور داده شده است: «وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا»(مزمل، ٨) پروردگارت را یاد کن و تنها به او دل ببند و از غیر او قطع امید کن. در تفسیر نمونه در ذیل این آیه آمده است: «تبتّل» آن است که انسان با تمام قلبش متوجه به خدا گردد، و از ماسوی‌الله منقطع شود، و اعمالش را فقط به‌خاطر او به‌جا آورد و غرق در اخلاص گردد. 🔸 تبتّل همان کمال انقطاع است که در مناجات شعبانیه از خداوند خواسته می‌شود: «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک»؛ الهی، کمال انقطاع به‌سوی خودت را به من عطا کن! 🔺 اگر حضرت فاطمه را «بتول» نامیده‌اند، به‌دلیل انقطاع کامل ایشان از غیر خدا و توجه کامل به‌سوی خدا بوده است و ایشان یکی از مصادیق اعلای انقطاع از ماسوی‌الله هستند. 📚 از کتاب «فاطمه از نگاه علی» 📖 صفحات ۳۲ و ۳۳ 👤 #⃣
✳️ قنبرِ درِ خانهٔ «علی» شدن آسان نیست! 🔻 برادران عزیز! آنچه ما وظیفه داریم این است که خود را شایستۀ انتساب به آن خاندان کنیم. البته منتسب بودن به خاندان رسالت و از جملۀ وابستگان آن‌ها و معروفین به ولایت آن‎‌ها بودن دشوار است. در زیارت می‌خوانیم که ما معروفین به دوستی و محبت شما هستیم؛ این وظیفۀ مضاعفی را بر دوش ما می‌گذارد. ‼ این‌طور نیست که قنبرِ درِ خانۀ علی علیه السلام شدن، کار آسانی باشد. این‌گونه نیست که «سلمان منّا اهل البیت» شدن کار آسانی باشد. ما جامعۀ موالیان و شیعیان اهل بیت علیهم السلام، از آن بزرگواران توقع داریم که ما را جزو خودشان و از حاشیه‌نشینان خودشان بدانند؛ «فلان ز گوشه‌نشینان خاک درگه ماست». دلمان می‌خواهد که اهل بیت دربارۀ ما این‌طور قضاوت کنند؛ اما این آسان نیست؛ این فقط با «ادعا» به‌دست نمی‌آید؛ این «عمل» و «گذشت» و «ایثار» و «تشبه و تخلق به اخلاق آنان» را لازم دارد. 📚 از کتاب | مجموعه بیانات دربارهٔ حضرت فاطمه (س) 📖 صص ۱۳۱_۱۲۹ 🏴