فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنوز شیر میخوره😂😂🤦♀
هدایت شده از کانال گلچین تاپ ترینها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•تو با قلب ویرانه من چه کردی...
گاهی خدا انقدر صدایت را دوست دارد
که سکوت میکند
تا تو بارها بگویی
خدای من.......
•••🍃🌺
•••••••❥•
1_8174052007.mp3
9.8M
جانم علی علی❤️
بسیار زیبا و با عشق
پیشاپیش عید غدیر مبارک 💐💐💐
هدایت شده از کانال گلچین تاپ ترینها
دو باور غلط در معاملات املاک
باور غلط اول ؛ تا زمانیکه در مبایعه نامه پولی رد و بدل نشود ، بیع جاری نشده و قرارداد هیج اعتباری ندارد، این باور غلط است چون بیع با ایجاب و قبول منعقد میشود
باور غلط دوم ؛ اگر ملکی خریدید یا فروختید تا ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت میتوانید معامله را بهم بزنید
این باور هم کاملا غلط است و هیچ مبنای حقوقی ندارد چرا که عقد بیع یک عقد لازم است و قابل فسخ نیست مگر در موارد قانونی
@golchintap
هدایت شده از کانال گلچین تاپ ترینها
❗اصطلاحات حقوقی خطرناک در متن قراردادها📝❌
اسقاط کافه خیارات ولو خیار غبن هر چند غبن فاحش و افحش باشد : در صورت نوشتن این عنوان در قرارداد ، اگر مشکلی پیش بیاید مانند گران فروختن دیگر حق شکایت برای طرف ضرر دیده وجود نخواهد داشت
مورد معامله عیناً به رویت خریدار رسید : اگر این بند درج شود حتی در صورت پیدا شدن عیب و ایرادی در مورد معامله حق فسخ وجود نخواهد داشت و حتی نمیتوانید ارش دریافت کنید
در صورت عدم انجام تعهدات معامله منفسخ میگردد : این جمله این امکان را به طرف معامله شما میده که اگر انفساخ معامله به سودش باشد و قیمت مثلا ملک بکشه بالا با عدم انجام تعهد خود معامله را یکطرفه فسخ کند
فروشنده در قبال مدعیان دیگر بغیر از دولت در مورد معامله پاسخگو است : برای مثال اگر فردی زمینی به شما بفروشد و بعدا مشخص شود ملک جر منابع طبیعی است ؛ شما حق شکایت از فروشنده را ندارید
تعیین وجه التزام در امور مبهم : اگر با این اضافه کردن این بند به قرارداد میزان خسارتی که باید بپردازید از ارزش ملک بیشتر شود ؛ حق شکایت و فسخ نخواهید داشت
هدایت شده از کانال گلچین تاپ ترینها
📝
حقوقي ها يك اصطلاح دارند، به آن مي گويند :
" مقتضاي ذات " .
مثلا وقتي مي گوييم مقتضاي ذات عقد بيع، تملك است يعني به طور مثال
شما نمي تواني يك خودكار را به يك نفر بفروشي و بعد بگويي من اين را به تو مي فروشم به شرط آنكه مالكش نشوي. لازمه ي خريد و فروش، انتقال مالكيت است.
پس مالك شدن مقتضاي ذات عقد بيع است.
اينها را گفتم كه بگويم امروز به مقتضاي ذات " دوستي " فكر مي كردم كه چيست ؟
چه چيز را از دوستي بگيريم، دوستي، دوستي نيست؟
جواب قاطع من " خود واقعي را زندگي كردن است .
" آدم بايد در دنياي رفاقت، خودش باشد، همينكه مجبور شد سياست ورزي كند، تصنعي رفتار كند يا مصلحت هزار چيز ديگر را بسنجد، ديگر خودش نيست.
خودش كه نباشد، مقتضاي ذات دوستي از بين مي رود. مقتضاي ذات كه از بين برود، دوستي هم ديگر دوستي نمي شود كه بشود ...
از خودم مي پرسم چه بايد بكنم تا مواظب دوستيهايم باشم ؟ پاسخ مي دهم، بايد در برابرشان خودم را زندگي كنم
و به آنها هم مجال بدهم، با من خودشان باشند.
بي تكلف و آزاد و رها، خودشان باشند ...
👤 #مريم_عندليب
.
نقل است که یک شب رابعه در صومعه نماز میکرد
ماندگی در او اثر کرد در خواب شد.
از غایت استغراق حصیر در چشم او شکست و خون روان شد و او را خبر نبود.
دزدی درآمد چادری داشت، برگرفت.
خواست که بیرون شود راه در باز نیافت چادر بنهاد و برفت.
راه بازدید. برفت و باز چادر برگرفت، بیامد باز راه نیافت.
باز چادر بنهاد تا هفت بار
از گوشه صومه آواز آمد که :
ای مرد ! خود را رنجه مدار که او چندین سال است تا خود را به ماسپرده است ابلیس زهره ندارد، که گرد او گردد دزدی را کی زهره آن بود که گرد چادراو گردد برو و رنجه مباش .. ای طرار ! اگر یک دوست خفته است یک دوست بیدار است و نگاه دارد
#تذکره_الاولیاء_عطار
@golchintap
📝
«رابعه عدویه»عارفه بانوئی بودکه در قرن دوم هجری می زیست یعنی بیش از 1000 سال پیش...
زندگی او در هاله ای از افسانه فرو رفته
اما افسانه ای شیرین.
میگویند از اهالی مرو بود
چهارمین دختر و برای همین رابعه نام گرفت .
زمان بدنیا آمدن از نهایت فقر چیزی در خانه نداشتند و مادراز پدرش خواست به خانه همسایه برود و کمی روغن بگیرد .
پدر خجالت کشید و نرفت . همان شب در خواب حضرت محمد"ص" را دید که به او فرمودند : به خانه حاکم برو و بگو نشان به آن نشان که چنین نذری کردی اکنون نذرت را ادا کن
پدر رفت و از حاکم کیسه ای زر گرفت .
و به این ترتیب بدنیا آمدن رابعه برایشان برکت داشت.
در 9 سالگی در مرو جنگی رخ میدهد
و او اسیر گشته و به خاندان بزرگ عتک فروخته میشود . دکتر ستاری در کتاب عشق صوفیانه توضیح میدهد که در آن زمان فقط در مرو بود که مدرسه های رامشگری وجود داشت و خاندان عتک رابعه زیبا را به آموزش رامشگری می گمارند.
بزودی خاندان عتک از مرو مهاجرت کرده و به بصره میروند و برای همین هم رابعه به رابعه بصری هم معروف است
وظاهرا تا آخر عمر همانجا می ماند. رابعه در زمان خودش سرآمد هنرمندان زمان میشود و آوازه شهرتش تا دور دست ها میرود
ولی او در درون بدنبال چیزی باشکوه تر از همه آنچه میداشت بود تا عاقبت روزی برق عشق معبود به جانش خورد و او را دیوانه و شیدا نمود .
پس از رامشگری دست کشید و به راز و نیاز با خدا پرداخت .
میگویند شبی خواجه او به دیدن رابعه میرود و او را در حال عبادت میبیند و نوری در بالای سر او شگفت زده میشودو او را از بندگی رها میکند تا به عبادت بپردازد.
تا قبل از او کسی ادعای عاشقی معبود نکرده بود و همه خود را دوستدار خدا میدانستند و رابعه و سلطان العارفین بایزید که مربوط به قرن سوم هجری و بعد از رابعه بود پایه گذاران مکتب سکر وفنای فی الله شدند. در مورد سرگذشت او بسیاری تاج الرجالش خواندند
عطار در حکایتی از او میگوید :
ابراهیم ادهم چون به کعبه رسید کعبه را در جای خود ندید پس رو کرد و کعبه را بر بالای سر رابعه دید
بسویش رفت و حال را پرسید ؟
رابعه گفت :
تو با پا آمدی به دیدن کعبه و من با دل آمدم و برای همین کعبه بدیدارم آمد در تاریخ چه بسیار زنان عارفه بوده و هستند که در گمنامی به حقیقت رسیدند.
هدایت شده از کانال گلچین تاپ ترینها
حمید محمودی:
#دوستی_های_مجازی
این روزها به يمن شبکه هاي اجتماعی دوستی های مجازی نیز شکل گرفته ، زنی که در رختخواب در کنار همسرش است ولی با گوشی با مردی که همکار یا عضو یک گروه هستند چت می کند مرد نيز به بهانه هاي واهى همسر خود را می پیچاند تا با خانمى که در یک گروه.هستند خوش و بش کند.
درکتاب تذکره الاولیاء، داستان دلچسبی از بایزید بسطامی روایت شده که می تواند الگوی مناسبی برای 'دوستی های اجتماعی' این روزهای ما باشد!
احمد خضرویه -مرید بلندمرتبه ی بایزید بسطامی-همسری داشت به نام 'فاطمه' که از نوادر زمانه بوده است. گفته اندکه فاطمه با بایزیدبسطامی دوستی بسیار نزدیکی داشته و با ایشان بی مهابا(خودمونی)سخن گفته است. این مسئله البته صدای شوهررا در می آوردو بافاطمه بحثشان بالامی گیرد.فاطمه به شوهر می گوید: 'عزیزم، تو محرم طبیعت من می باشی و بایزید محرم طریقت من' احمد که می فهمد این دوستی خوشبختانه پاک است و اجتماعی، آرام می گیرد.(ناگفته نگذارم که احتمالا فاطمه این تفکیک محرم طبیعت ومحرم طریقت رااز عارفه ی بزرگ، بانو رابعه عدویه آموخته است که در یک رباعی عربی به خداوند می گوید: من تو را در دل محرم خود قرار داده ام و تن خود را به آنکه بخواهد با من بنشیند بخشیده ام) از بحث دور نشوم;
خلاصه دوستی اجتماعی فاطمه و بایزید ادامه داشت تا اینکه یک روز فاطمه به دستان خود 'حنا' می زند، بایزید کنجکاوی می کند و می پرسد: 'فاطمه از بهر چه حنا بسته ای؟' فاطمه پاسخ تکان دهنده ای به استاد می دهد: 'تا این غایت تودست و حنای من ندیده بودی. مرابا تو انبساط بود.اکنون که چشم تو براین هاافتاد،صحبت مابا تو حرام است' به تعبیر دیگر، فاطمه همین که می بیند بایزید -با آن همه وارستگی و پاکدامنی -به اندازه ی پرسشی ساده، از وادی طریقت به صحرای طبیعت درغلتیده است و وارد حریم شخصی می شود، روی از او می پوشد و دیگربااو هم سخن نمی شود!
درست اینجاست که مفهوم عمیق تعهد و پایبندی به زندگی زناشویی، معناومفهوم پیدامی کند. اینکه بهراسیم، اگر همسر ما با مردی بیگانه هم کلام شود کلاهمان را باد خواهد برد، به گمان من دلهره ای بی مورد و باوری آزاردهنده است. نه هیچ زنی می تواند شوهر را از همه ی زنان دیگر دور نگه دارد و نه هیچ مردی می تواند - به تعبیر مهستی گنجوی- همسر خود را در 'حجره ی دلگیر' زندانی کند. و حالا که این واقعیت زمانه ی ماست، باید بیاموزیم که 'فاطمه وار' دوستی های اجتماعی خود را مدیریت کنیم و نگذاریم کسی به آسانی از 'حنای حریم شخصی مان' چیزی بپرسد که این دیگر دوستی پاک نخواهد بود. چنانکه قطب الدین ابوالمظفر المروزی در مناقب الصوفیه می گوید:
'تا مادام که در دوستی، غرض هوا و طلب وصال و طمع نصیب نفس می یابد. آن دوستی را محبت نشایدگفت بلکه آنرا هوا گویند'
🌼پنج شنبه است و ياد درگذشتگان
✍اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
شاخه گلی بفرستيم برای
تموم اونهايی كه در بين ما نيستند
و جاشون بين ما خالیه
شاخه گلی به زيبايی يك فاتحه و صلوات....😢😢😢😢😢😢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اونجا که صائب تبریزی میگه:
نیست در دیده ی ما منزلتی دنیا را
ما نبینیم کسی را که نبیند ما را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال دلتون همیشه خوب🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرمان ، اصالت کویر 🍃
📍کرمان - میدان گنجعلیخان
میدان گنجعلیخان را میتوان معادل میدان نقش جهان اصفهان و میدان امیر چخماق یزد دانست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصرتون پر از شادی 🌸🌸🌸🌸
✨ پنجشنبه و ياد درگذشتگان😔
🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
التماس دعا
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
در این پنجشنبه
جهت شادی روح
تمام مسافران آسمانی
فاتحه ای قرائت کنیم
روحشون قرین رحمت الهی باد
الهی آمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ℒℴνℯ♥️
🦋💞اگر بین برنده شدن
و شاد بودن مجبور به انتخاب شدی ،
همیشه شادی را انتخاب کن
چون شادبودن به صورت خودکار
از تو یک برنده می سازد💞🦋
┅┅༄✿ᬼ꙰҈꙰҈ ✿♥️✿ᬼ꙰҈꙰҈༄✿┅┅
🦋
هدایت شده از سخن بزرگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حافظ زیبا میگه:
ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است
ببین که در طلبت حال مردمان چون است
@sokhan_iw
هدایت شده از سخن بزرگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیاد امید ندارم که از تپیدن قلبم،
گلی دوباره بروید
مگر بهار که سر شد،
کنار سنگ مزارم دلی دوباره بکارید ...
@sokhan_iw