💎📖💎📖💎📖💎
💎📖💎📖💎
💎📖💎
💎
#کلمة_الامام_المهدی
کلام شماره پنجم
(بخش دوم)
#قسمت ۶
⚜توقیع شریف امام زمان علیه السلام به اسحاق بن یعقوب⚜
🖋تاریخچه این توقیع چنین است که اسحاق بن یعقوب در عصر غیبت صغری پرسش هایی را مکتوب کرد وآن را به محمد بن عثمان عمری (وکیل امام مهدی(علیه السلام) در آن زمان) داد تا آن را به امام(علیه السلام) برساند، پس از مدتی جواب آن ها را با امضای امام دریافت کرد وبه همین سبب به توقیع شریف معروف شد.
این توقیع که توسط شیخ کلینی نقل شده، در منابع معتبر روایی همچون کتاب «کمال الدین» شیخ صدوق و«الغیبة» شیخ طوسی ذکر گردیده است.
ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا
📜متن توقیع:
بخش دوم
وأما ظهور الفرج فإنه إلى الله تعالى ذكره ، وكذب الوقاتون . وأما قول من زعم أن الحسين عليه السلام لم يقتل فكفر وتكذيب وضلال . وأما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا ، فإنهم حجتي عليكم وأنا حجة الله عليهم . وأما محمد بن عثمان العمري رضي الله عنه وعن أبيه من قبل ، فإنه ثقتي وكتابه كتابي . وأما محمد بن علي بن مهزيار الأهوازي فسيصلح الله له قلبه ويزيل عنه شكه . وأما ما وصلتنا به فلا قبول عندنا إلا لما طاب وطهر ، وثمن المغنية حرام . وأما محمد بن شاذان بن نعيم فهو رجل من شيعتنا أهل البيت . وأما أبو الخطاب محمد بن أبي زينب الأجدع فملعون ، وأصحابه ملعونون ، فلا تجالس أهل مقالتهم ، فإني منهم بريء ، وآبائي عليهم السلام منهم براء . وأما المتلبسون بأموالنا ، فمن استحل منها شيئا فأكله فإنما يأكل النيران . وأما الخمس فقد أبيح لشيعتنا وجعلوا منه في حل إلى وقت ظهور أمرنا ، لتطيب ولادتهم ولا تخبث .
وأما ندامة قوم قد شكوا في دين الله عز وجل على ما وصلونا به، فقد أقلنا من استقال ، ولا حاجة ( لنا ) في صلة الشاكين.
💎
💎📖💎
💎📖💎📖💎
💎📖💎📖💎📖💎
🌷@golestan128 🌷
💎📖💎📖💎📖💎
💎📖💎📖💎
💎📖💎
💎
#کلمة_الامام_المهدی
کلام شماره پنجم
(بخش دوم)
#قسمت ۶
و اما ظهور فرج ، مربوط به خداى متعال است ووقت گذاران دروغ گفتند . واما سخن كسانى كه مدعى شدند حسين (علیه السلام) كشته نشده ، كفر است و دروغ است وگمراهى.
واما در حوادث ورخدادهايى كه پيش می آيد به راويان احاديث ما ، رجوع كنيد ، زيرا آنان حجت من بر شما ومن حجت بر آنان هستم .
واما محمد بن عثمان ( ره ) مورد اعتماد من بوده ونامه او نامه من است واما محمد بن علي بن مهزيار اهوازى ، خداوند دل او را اصلاح مى گرداند وشك وترديد او را بر طرف مى سازد . وآنچه را كه به ما رساندى ، نمى پذيريم مگر آنچه را كه پاك وپاكيزه باشد ، وپول زن نوازنده ، حرام است.
و اما محمد بن شاذان بن نعيم ، مردى از شيعيان وپيروان ما اهل بيت است . واما ابو الخطاب محمد بن ابى زينب اجدع ، فردى ملعون بوده ويارانش نيز ملعون هستند با پيروان آنها همنشينى نكن. زيرا من از آنها بيزار وپدرانم نيز از آنها بيزارند.
واما كسانى كه به زور اموال ما را مى گيرند ، پس اگر كسى از آن اموال چيزى را حلال شمرد وآنرا بخورد همانا آتش مى خورد . واما خمس ، براى شيعيان ما مباح شده ، و تا زمان ظهور وفرج ، بر آنها حلال است از آن مصرف نمايند ، تا فرزندانى نكو از آنان بوجود آيد ، نه تبهكار .
اما پشيمانى كسانى كه در دين خدا شك وترديد كردند راجع به آنچه به ما رسانده بودند هر كس از اين كار پشيمان شد ما هم بر آن اصرارى نداريم وما نيازى به ارتباط با اهل شك وترديد نداريم .
📚این توقیع شریف از جانب حضرت حجة ابن الحسن المهدي علیه السلام به صورت تقطیع شده در کتب بحارالأنوار آورده شده است اما منبع موثقی که آن را کامل ارائه کرده است، كمال الدين : ج ۲ ص ۴۸۳ ب ۴۵ ح ۴ می باشد.
ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا
📜مفضل بن عمر گوید: از مولایم امام صادق علیه السّلام پرسیدم:
هل للمأمور المنتظر المهدی علیه السّلام من وقت موقّت یعلمه الناس؟ فقال: حاش للّه أن یوقّت ظهوره بوقت یعلمه شیعتنا.. . فقال: یا مفضل، لا اوقّت له وقتا و لا یوقّت له وقت، انّ من وقّت لمهدینا وقتا فقد شارک اللّه تعالی فی علمه و ادّعی انّه ظهر علی سرّه.. .
آیا ظهور حضرت مهدی علیه السّلام وقت معینی دارد که مردم آن را بدانند؟ فرمودند: این چنین نیست که خداوند برای آن وقتی تعیین کرده باشد که شیعیان ما آن را بدانند. ای مفضل، برای آن وقتی تعیین نمی کنم. وقتی هم نمی شود برای آن معین کرد. آن که برای ظهور ما وقتی تعیین کند، خود را در علم خداوند شریک دانسته و مدعی شده که از اسرار خداوند آگاه گشته است.
📚بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۲، باب ۲۸
✍ادامه دارد...
💎
💎📖💎
💎📖💎📖💎
💎📖💎📖💎📖💎
🌷@golestan128 🌷
🌺🍃
🍃
🗓 دوشنبه
۱۶ جمادی الثانی
۱۹ دی
بیحرمنیستکسیکه
حرمـــشسینهماست
🍃
🌺🍃
🌷@golestan128 🌷