🌴🌴صیغه شرائط داره 🌴🌴 ☀نباید دختر باشه صیغه کردن دختر بدون اذن پدر یا جد پدری حرام است و باطل و زناست ☀زنی که صیغه کسی میشود بعد از پایان مدت یا اینکه مرد باقی مدت را به زن ببخشد باید عده نگه دارد و زنی که قاعدگی و عادت ماهیانه به او دست میدهد باید به اندازه دو بار قاعدگی عده نگه دارد یعنی تا دیدن قاعدگی دوم از صیغه کردن مجدد خوداری کند و اگر قاعدگی به او دست نمیدهد بایستی چهل و پنج روز عده نگهدارد و بعد اگر خواست صیغه یکی دیگر شود 🌸🌸☀🌸🌸حالا اون زنی که طاقت یک ساعت دوساعت ندارد میتواند چهل پنج روز بدون مرد بماند ؟! 🌴🌴این چنین زنی فاحشه است و صیغه کردنش حرام و باطل و ارتباط با او ارتباط نامشروع است🌺🌺
🌷⭐🌷زن شوهر دار را نمیشود صیغه کرد🌴⭐🌴 و فرقی نمیکند که شوهر صیغه ای دارد یا شوهر دائم و یا در عده بوده باشد مخصوصا عده طلاق رجعی که مرد و زن طلاق گرفته تا سپری شدن مدت عده به حکم زن و شوهر هستند و زن به حکم زن شوهر دار است
🌸⭐🌸و اگر کسی زن شوهر دار را صیغه کند گفتم باز تاکید میکنم فرقی ندارد که شوهر ش صیغه ای باشد یا عقد دائم ، به مجرد خواندن صیغه آن زن به آن مرد حرام ابدی میشود یعنی تا دنیا دنیاست نمی تواند با این زن ازدواج کند چه صیغه چه دائم ؛ حتی اگر شوهرِ این زن بمیرد یا طلاقش دهد این آقا که زن شوهر دار را صیغه کرده نمیتواند با این زن ازدواج کند ☀🌺☀و شرائط دیگری دارد که در رساله ها به تفصیل بیان شده مثل اینکه صیغه صحیح خوانده شود
و یا اینکه اگر میخواهند فارسی بخوانند بایستی مرجع تقلید زن و مرجع تقلید مرد هردو فارسی خواندنِ صیغه را جایز دانسته باشند اما اگر مرجع تقلید یکی شون گفت فارسی میشود خواند و مرجع تقلید دیگری گفت باید حتما به عربی خوانده شود در این صورت حتما باید به عربی و صحیح خوانده شود 🌷🌷🌸🌷🌷
سه دسته از زنان عده ندارند
اول زنی که قبل از تمام شدن نه سال قمری طلاق گرفته باشد
و دوم زنی که یائسه باشد
در سن زن یائسه بین فقهاء و مراجع اختلاف فتوا وجود دارد
فتوای مشهور به این است که زنان سیده را شصت سال و غیر سیده را پنجاه سال
و برخی از فقهاء هر دو را شصت سال
و برخی دیگر هر دو را پنجاه سال گفته اند
و سوم زنی که در مدت ازدواج با شوهرش نزدیکی و مقاربت جنسی نداشته باشد
حداقل نزدیکی تا ختنه گاه است و فرقی ندارد که نزدیکی از قُبُل (مهبل ) باشد یا دُبُر (مقعد) باشد
و اگر کسی بگوید که صیغه همان عقد موقت در قرآن نیامده
در جواب باید به عرضتان برسانم که در قرآن آمده آنجا که میفرماید فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ( نساء ، ۲۴ )
قطعا خدا نمی فرماید بروید زنا کنید و هر چه لذت بردید اجرتش را بپردازید.
و یقیناً دربارۀ عقد موقت است
پرداخت اجرت در مقابل استمتاع و لذت بردن های جنسی است.
و دربارۀ زنی که در عقد دائم باشد نیست.
و تعیین زمان فقط در صیغه و عقد موقت است نه عقد دائم.
و دربارۀ مهریه زنی که عقد دائم شده قرآن از قنطار تعبیر کرده است که یک عدد نامحدود است و بخاطر همین است که سقف پرداخت مهریه مبلغ و مقدار مشخصی نیست
آیۀ قرآن را با دقت بخوانیم
وَإِنْ أَرَدتُّمُ اسْتِبْدَالَ زَوْجٍ مَّكَانَ زَوْجٍ وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنطَارًا فَلَا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئًا أَتَأْخُذُونَهُ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِينًا ( نساء ، ۲۰ )
و مسلما پرداخت مهریه عقد دائم به غیر از پرداخت مهریه عقد موقت است.
و اگر کسی منکر صیغه باشد
یا باید قبول کند که جفا کار است و در حق زنان ظلم می کند چون علاوه بر مهریه که تعبیر به قنطار شده بایستی به مقتضای آیۀ ۲۴ به ازای هر لذتی که می برد اجرتش را به زن بدهد
و یا باید قبول کند که خداوند مردان را در سختی و تکلف قرار داده که هم یک مهریه در طول زندگی در عقد دائم بپردازند
و هم مهریه ای دیگر به عنوان اجرت برای هر لذتی که می برد
در حالی که اساس دستورات الهی آسان گرفتن بر بندگان است نه سختگیری
و فرموده
يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ
ﺧﺪﺍ ﺁﺳﺎﻧﻲ ﻭ ﺭﺍﺣﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﻪ ﺩﺷﻮﺍﺭﻱ ﻭ ﻣﺸﻘﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ (بقره ، ١٨٥)
حسابش را بکنید تعداد بسیاری از زندانیان به خاطر پرداخت نکردن مهریه است
حالا اجرت هر لذت و هر حالی که برده به مهریه اضافه شود چه خواهد شد؟!
و یا باید قبول کند که آیه ۲۴ درباره صیغه است و آیه ۲۰ درباره عقد دائم.
که در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و زمان خلافت ابوبکر و مقداری از خلافت عمر بن خطاب صیغه مشروع بوده ولی عمربن خطاب صیغه را حرام کرد و مرتکب آن را تهدید به مجازات کرد.
خواستگاری در زمان عده حرام است
و عقد حرام و باطل است
و موجب حرمت ابدی می شود
یعنی تا دنیا دنیاست این آقا نمی تواند با این خانم ازدواج کند
مگر آنکه ندانسته اقدام به ازدواج کنند و قبل از آنکه نزدیکی داشته باشند متوجه حکم شرعی شوند که از هم کناره میگیرند تا عدۀ زن تمام شود و بعد از تمام شدن عده ، حالا مجدداً عقد می کنند چون عقد اولی از اول باطل بود
اما اگر نزدیکی داشته باشند اگر چه نمی دانستند بدون اینکه نیاز به طلاق باشد باید از هم جدا شوند چون از لحاظ شرعی زن و شوهر نبوده اند تا طلاق بگیرند
اگرچه زن برای اینکه بتواند با دیگری ازدواج کند باید قانوناً طلاق نامه داشته باشد و مُهر طلاق را در شناسنامه اش ثبت شده باشد
فرق نمی کند جاهل به حکم مسأله عده باشند یا جاهل به موضوع
جاهل به موضوع یعنی نمی داند که زن در عده است
جاهل به حکم عده یعنی نمیداند عقد کردن زنی که در عده است حرام و باطل است
امشب شب شام غریبان حسین علیه السلام است
توی این روزهای تاسوعا و عاشوراء حسینی همه مثل همیشه می روند شهر و محل و ولایت خودشون
خونه پدر بزرگ و مادر بزرگ حسابی شلوغه
نوه ها هر کدام یه جوری تو دل جا کردند
با هم هستند با هم می روند مسجد و حسینه و در دسته جات عزاداری شرکت میکنند
اما همین که نماز ظهر عاشواء خونده شده سریع ناهار می خورند و عازم حرکت به شهر و محل کار و زندگی خود میشوند
همه می روند جای نوه ها خالیست
جای برادر خواهرا خالیست
چقدر دلگیر است این لحظه
الان که همه رفتند نگاهت به خونه می افته سوت و کور شده نه سر و صدای نوه هاست نه دور همی برادر خواهرا
یه دفعه خونه خالی شد
جاشون را خالی میبینید
مادر میگه دیشب بچه ها سینه زنی میکردند مرتب اسم نوه ها را می بره
مادرا پدرا جای عزیزانتون خالی نباشه
حالا که اشک تو چشمات حلقه زد
پس ببینید
زنان اهل بیت علیهم السلام جای خالی عزیزانشون را می بینند
شام غریبان حسین علیه السلام است
بخوانید و ما را هم از دعای خیرتون فراموش نکنید
همین که شاه مردان خدا حسین علیه السلام کشته شد نامردان روزگار شروع به غارت و آتش زدن خیمه های ذریه رسول الله کردند
زنان اهل بیت علیهم السلام فقط یک درخواست دارند و آن اینکه بروند بدن کشته و به خاک افتاده حضرت سید الشهدا علیه السلام را ببیندند
نگاهشان افتاد
بر بدن بی سر
که گوشت و استخوانش با خاک و شن و ماسه در هم آمیخیه
عریان بر روی خاک افتاده
اعضایش از هم جدا گشته
با ناله و فغان فریاد بر آوردند
وا محمدا این حسین توست!؟
این کشته غرق به خون!
در خاک و خون تپیده حسین توست!؟
اینکه عریان بر خاک کربلا افتاده حسین توست!؟
اینکه باد بیابان بر آن می وزد حسین توست!؟
اما بعد از دیدن بدن حسین علیه السلام چیزی ناگوار تر از دیدن آب فراب ندیدند
دیگر از چهار هزار نفری که جلوی فرات صف کشیده بودند که دست عباس و حسین علیهما السلام به آب نرسد خبری نبود
با دیدن آب فرات
داغشان بیشتر شد
چرا که
عباس رفت به دنبال آب اما با لب خشیده و تشنه کشته شد
علی اصغر گلویش از تشنگی خشک شده بود اما گلوی نازکش به جای آب به خون تنش تر شد
لبان حسین علیه السلام از تشنگی خشک شده بود و با این حال سرش را از بدنش جدا کردند
حضرت سکینه سلام الله علیها با دیدن بدن غرقه به خون و بی سر پدر آنقدر گریه می کند که از هوش میرود
میگوید شنیدم ( صدای ) پدرم را که می فرمود :
شيعتي ما ان شربتم ماء عذب فاذكروني
او سمعتم بغريب او شهيد فاندبوني
ای شیعیان من هر زمان آب گورا نوشیدید مرا یادم کنید
یا خبر غریب یا شهیدی را شنیدید بر من گریه کنید
و اینک ثواب سلام دادن بر سید الشهدا موقع آب خوردن
از کتاب نفس المهموم ( حدیث نوزدهم ص 44) به نقل از کتاب کامل الزیارات :
عن داود الرقي قال: كنت عند أبي عبداللَّه عليه السلام اذ استسقي الماء، فلما شربه رايته قد استعبر واغرورقت عيناه بدموعه ثم قال لي: يا داود لعن اللَّه قاتل الحسين، فما من عبد شرب الماء فذكر الحسين و لعن قاتله الا كتب اللَّه له مائة الف حسنة و حط عنه مائة الف سيئة و رفع له مائة الف درجة و كانما اعتق مائة الف نسمة و حشره اللَّه يوم القيامة ثلج الفؤاد .
داوود رقي گفت: «نزد حضرت ابي عبدالله بودم، آب خواست چون بنوشيد ديدم گريه او را گرفت و چشمانش از اشك پر شد، آنگاه فرمود: اي داوود خداي لعنت كند قاتل حسين عليه السلام را هيچ بنده اي آب ننوشد كه ياد حسين عليه السلام كند و لعن بر قاتل او فرستد، مگر آن كه خداي تعالي براي او صد هزار حسنه نويسد و صد هزار گناه او را محو كند و صد هزار درجه مقام او را بالا برد و چنان باشد كه صد هزار بنده آزاد كرده است و خداوند او را خرم و خوشدل محشور گرداند».