4_5816941914284362066.mp3
6.67M
ترتیل جزء 26
سعدالغامدی
4_5816941914284362065.mp3
15.54M
ترتیل جزء 26
استاد محمود خلیل الحصری
45.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠تند خوانی جزء بیستوششم قرآن کریم
🔹 با صدای استاد معتز آقایی
🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
15.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فیلم
❇️فرازی زیبا و احساسی از استاد سیّد متولّی عبدالعال
📖آیه تلاوتشده:
جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا ۖ و ...﴿۳۳﴾
(سوره مبارکه فـاطـر ، آیه ۳۳)
🎼مقام : «#بـیـات»
⏰مدت زمان : ٠٠:۲۸
🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوتی شیرین از فرشته ای بی نظیر 😍
🔹️ببینید و شارژ بشید
💢 قل هو الله احد ...
#خاص
https://eitaa.com/gooorrrran
جلسۀ اول: مقامات موسیقایی تلاوت قرآن
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشه های آنها استفاده می شود که بصورت خلاصه در عبارت صنع بسحر گنجانیده شده اند.
ص ،مخفف مقام صبا - ن ،نهاوند-ع ،عجم- ب ،بیات- س ،سه گاه- ح ،حجاز و بالاخره ر، مخفف مقام رست می باشند.
هر چند بعضی مقام چهار گاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیده اند.
در اینجا اشاره بسیار کوتاهی به این مقامات و بعضی فروعات آن خواهیم نمود.
مقام (Gamme) ، یک طرح کلّی و الگویی است برای آفرینش نغمات و ملودی ها. اگر با یک نگاه کلی بنگریم می توانیم مفاهیم مقام، نغمه، لحن، آواز، دستگاه، گام و موارد مشابه آن را در یک تعریف کلی بگنجانیم، اگر چه در تعریف اصطلاحات برخی از این مفاهیم با دیگری تفاوت دارد. تمایز و تشخیص هر مقام نتیجه تغییر حالات و کیفیات یک نغمه و ملودی و تفاوت هر مقام با مقام دیگر نتیجه اختلاف در تغییر مسافت ها و فواصلی است که بین درجات صوتی هر مقام نسبت به مقام دیگر وجود دارد.
📗 #قسمت_اول
🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️