فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ذکر روز سهشنبه .
🔸 یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین .
🔹 ای مهربانترین مهربانان .
▫️ 09 مرداد 1403
▫️ 24 محرم 🌙 1446
▫️ 30 ژولای 2024
Tuesdey
____-______-🍃______-___________
_
_______🌱 _________
کانال بین المللی تبلیغ جلسات و محافل قرآنی و مذهبی مشهد و تمام شهرهای ایران
🆔https://eitaa.com/canallgalasatghoran
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
میلادی: Tuesday - 30 July 2024
قمری: الثلاثاء، 24 محرم 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليه السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليه السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
▪️11 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️26 روز تا اربعین حسینی
▪️34 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️36 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
✅ با ما همراه شوید...
🔗 ایتا : https://eitaa.com/gooorrrran
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
✅ سلام و عرض ادب
روز سه شنبه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه🌹(۱۴۱)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
4_5780655977573386028.mp3
995.3K
🔸ترتیل صفحه ۱۴۱ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : بیات
☘️☘️☘️☘️
قرآن ترجمه المیزان
سوره 6
سوره مبارکه الانعام
صفحه 141
ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ (102)
اين است خدا، پروردگار شما که هيچ معبودى جز او نيست، خالق همه چيز است، پس او را پرستش کنيد. و او بر هر چيزى نگهبان است. (102)
لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ (103)
چشم ها او را نمى بينند و او چشم ها را مى بيند، و او است دقيق و آگاه. (103)
قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ (104)
به راستى بصيرت هايى از جانب پروردگارتان براى شما آمده است، پس هر که بينا شود به سود خود او و هر که کوردل گردد به زيان خود او است، و من نگهبان شما نيستم. (104)
وَكَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ وَلِيَقُولُوا دَرَسْتَ وَلِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (105)
و بدينگونه آيات را گوناگون مى آورديم تا [حقايق روشن شود و ]سرانجام بگويند: تو درس گرفته اى، و تا آن [آيات ]را براى مردمى که دانايند بيان کنيم. (105)
اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ (106)
آنچه را از جانب پروردگارت به سوى تو وحى شده است پيروى کن ـ هيچ معبودى جز او نيست ـ و از مشرکان روى بگردان. (106)
وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا أَشْرَكُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكِيلٍ (107)
و اگر خدا مى خواست آنان شرک نمىورزيدند، و ما تو را حافظ آنان نساخته ايم، و تو بر آنان نگهبان نيستى. (107)
وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (108)
و به معبودانى که جز خدا مى خوانند دشنام ندهيد که آنان هم از روى تعدّى و جهل به خدا دشنام دهند. اينگونه براى هر امّتى عملشان را زينت داده ايم; سپس بازگشت آنان فقط به سوى پروردگارشان خواهد بود; آن گاه آنان را از آنچه مى کردند باخبر خواهد ساخت. (108)
وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِنْ جَاءَتْهُمْ آيَةٌ لَيُؤْمِنُنَّ بِهَا ۚ قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِنْدَ اللَّهِ ۖ وَمَا يُشْعِرُكُمْ أَنَّهَا إِذَا جَاءَتْ لَا يُؤْمِنُونَ (109)
و با سوگندهاى مؤکّدشان به خدا قسم خوردند که اگر معجزه اى [که مى خواهند ]براى آنان بيايد حتماً به آن ايمان مى آورند. بگو: معجزات فقط در اختيار خداست، و شما نمى دانيد که وقتى معجزه هم بيايد ايمان نخواهند آورد. (109)
وَنُقَلِّبُ أَفْئِدَتَهُمْ وَأَبْصَارَهُمْ كَمَا لَمْ يُؤْمِنُوا بِهِ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَنَذَرُهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ (110)
و قلب ها و چشم هايشان را وارونه مى کنيم [و در نتيجه به قرآن ايمان نمى آورند ]چنانکه اول بار به آن ايمان نياوردند، و آنان را با حالت کور دلى در طغيانشان وا مى گذاريم. (1
💐💐💐💐
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۴۱🌷
🌷دشنام ممنوع:
یکی از مهم ترین علل گسترش اسلام، دعوت به منطق و گفتگوی سازنده است. قرآن کریم بارها مشرکان و اهل کتاب را به آوردن دلیل فرا می خواند و خود دلایل متعدّدی را برای اثبات سخنانش طرح می کند. از سوی دیگر، خداوند، مسلمانان را به حفظ آرامش و صبر و تحمّل در برابر مخالفان دعوت کرده است. به همین سبب، در این آیه، افراد باایمان را از اینکه خودداری خویش را از دست بدهند و به مقدّسات مشرکان و بتهایشان توهین کنند، باز می دارد؛ زیرا با ناسزا گفتن نمی توان کسی را از مسیر اشتباه بازداشت، و چه بسا توهین و ناسزا، باعث پافشاری او در کار غلطش بشود و او را به توهین به مقدسات طرف مقابل وا دارد. از نظر اسلام حتّی هنگامی که سلاح گفتگو و منطق از کار می افتد و سلاح جنگ و نبرد به میان می آید هم فحش دادن و ناسزا گفتن جایز نیست.
در تاریخ نقل شده است که در جنگ صفّین، برخی از لشکریان امیر مؤمنان علی به یاران معاویه دشنام می دادند. هنگامی که حضرت علی آگاه شد، یاران خود را از این کار نهی کرد و فرمود:
«من دوست ندارم که شما دشنام بدهید؛ ولی اگر کارهای زشت آنان را توصیف کنید و حال و روز بدشان را بگویید، سخنی گفته اید که به حقیقت نزدیک تر است و برای آنان نیز عذری باقی نمی گذارد. خوب بود به جای دشنام دادن و ناسزا گویی می گفتید: خدایا، خون ما و آنان را حفظ کن، ما و آنان را آشتی بده، و آنان را از گمراهی خارج کن و هدایت فرما تا کسانی که حق را نمی دانند، آن را بشناسند، و کسانی که بر سر ظلم و تجاوز پافشاری می کنند، از لجاجتشان دست بردارند.»
آری، پیشوای نخست ما، با لشکریان شام به سختی جنگید؛ ولی با این سخن به همگان آموخت که راه و روش او، پیروی از حق و حقیقت است، و اگر هم دست به شمشیر می برد، برای برپایی حق است و در این راه هرگز به دشنام و ناسزا و روش های نادرست متوسّل نمی شود. به طور کلی، از نظر دین اسلام، دادن فحش و ناسزا، کاری زشت و ناپسند است و در هیچ حالی جایز نیست. پیامبر گرامی ما در این باره فرموده است:
«خداوند، بهشت را بر تمام کسانی که بسیار فحش می دهند و بدزبان هستند، ممنوع کرده است؛ کسانی که برایشان مهم نیست چه می گویند و چه سخنانی به آنها گفته می شود.»