eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
10.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
28.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رمضان (23) تلاوت جدید انتشار سوره مبارکه حجر ،فاتحه،بقره استاد مرحوم شیخ محمد محمود طبلاوی ذکر اولین سالگرد وفات استاد 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
10.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️سوره حجر◾️ 👤قاری: محمد محمود طبلاوی ⏰مدت17:02 دقیقه 🆔: https://eitaa.com/gooorrrran 🌹 🍃 🌹 🍃 🌹 🍃 🌹 🍃 🌹
21.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت سوره مبارکه زخرف و علق ☝️☝️☝️ استاد محمد محمود طبلاوی در ایام جوانی منتشر کننده محمد شرقاوی این تلاوت جزء نوادر استاد میباشد 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
23.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فراز های ناب و زیبا از استاد محمد شحات همراه با نغمات قرآنی🌹❤
02-Hojorat-13-end-Qaf-Sharh-Toehid.mp3
11.78M
🎼 تلاوت ناب از مصطفی اسمائیل 💠تلاوت سوره های حجرات – قاف – شرح – توحید_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه شب زیارتی سید و سالار شهیدان شب جمعه یادت نکنم می میرم... یادی از صحن سرات نکنم می میرم... از دور سلام✋ به نیت شهدا ، اموات و مشتاقان "صلی الله علیک یا ابا عبدالله" آقا جان تو برای ما دعا کن... 🤲اللهم عجل لولیک الفرج 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
هوالعالم بکل شیئ باسلام وعرض ادب خدمت همه عزیزان و با سپاس از اساتید معظم گروه بین المللی آموزش قرآن کریم 💞 توضیحاتی در مورد مقام رمل: در مکتب موسیقی مصر و نیز در سایر مکاتب مقامی موسیقی عرب ، مقامی تحت عنوان مقام رمل وجود ندارد آنچه که از آن به نام رمل یاد می شود درحقیقت همان مقام «اوشار» است که برخی هم آن را «المایه» هم می گویند ولی معروفیت آن در بین اساتید وقراء به «رمل» به نظر حقیر مربوط به معنای لغوی آن می باشد که فعلاً مبحث آن در این مقال نمی گنجد👇 مقام اوشار در اصل از یک تریکورد (ثلاثی) سگاه و نیز از یک تریکورد (ثلاثی) نهاوند تشکیل شده که به صورت رفت و برگشت مرتباً جابجا می شوند بشکلی که تشخیص دقیق جنس و در اینجا ثلاثی پائین آن کمی سخت است ولی وقتی خوب دقت کنیم خواهیم دید که اگر ثلاثی یا تریکورد پائین آن را سگاه بنامیم بسیار به اقوی نزدیکتر است لذامی توان گفت : که مقام معروف به رمل زیر مجموعه مقام سگاه است و نه نهاوند مقام اوشار = سگاه Mi1/2b+نهاوندSol بصورت متصل هر چند برخی اساتید در نوشتار نهاوند آنرا به صورت تتراکورد (جنس) درج فرمودند لیکن در عمل و اجرابصورت تریکورد یا سه نُت شنیده می شوند علیرغم اینکه برخی اساتید معتقدند که این مقام مستقلاً قابل اجرا نیست و میبایست دربین مقام های دیگر بصورت مدولاسیون اجراشود لیکن حقیر معتقد است که درصورت تسلّط قاری به فواصل پرده ها نه تنها می تواند آنرا بصورت مستقل اجرا نماید بلکه می توان بدون اینکه مستمع احساس خروج موسیقایی نماید آنرا در اکثر مقامات اجرا کند همانطور که سایر قراء و اساتید اجرا فرمودند بیشترین کاربرد این مقام معمولا در سگاه ، نهاوند و صبا به صورت مدولاسیون می باشد و علاوه براینکه از نظر ملودی حزن و لطافت خاصی به تلاوت می بخشد لیکن از لحاظ لحن بیانی معمولا در جایی بکارمیرودکه قاری بخواهد مطلب یاکلامی را برجسته نموده و آنرا بولد نماید بطوریکه به مستمع بفهماند که این مطلبی که من در آن این مدولاسیون را بکار بردم منظور مهم وخاصی نهفته است و هدفم این بوده که با بکار بردن این لحن، مخاطب بیشتر به این موضوع توجه نماید. مطالب فوق نظرشخصی حقیراست که براساس تحقیقاتم بدان رسیده ام و وحی منزل هم نیست لذا از خطاهم مبری و مصون نمی باشد و هرگونه نقدوایرادی برآن مترتّب می گردد. محسن امامی مدرس فنون و مبانی تخصصی موسیقی تلاوت و قرائات