eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
10.1هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صادق سوری
44.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام علیکم پست اخیر قاری قرآن سید مصطفی حسینی در مورد آکسان ها از اساتید خودم استاد پیرحیاتی، استاد امامی، استاد صادقی نجفی، استاد مهرداد نظامی،استاد زارع و بقیه اساتید حاضر در گروه که اسمشون رو نمیدونم ممنون میشم نظرتون رو بگین🙏🌺
سلام سلام بر جناب آقای سوری عزیز این گروه مخصوص آموزش قرآن کریم است قرار نیست آموزش های دیگران را در گروه نظر بدهیم کلا کار درستی نیست 💢 اگر خود شخص در گروه باشد و از اساتید بخواهد که مطالبشان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد در خدمتیم
هدایت شده از صادق سوری
ایشون آموزش آکسان ندادن در مورد آکسان نظر دادن به نظر بنده با کمال احترام و رعایت ادب هیچ ایرادی بر اشکال گرفتن و مورد نقد قرار دادن این طور صحبت ها نیست. اما بدلیل گروه و رعایت قوانین گروه این کار رو دیگه نمیکنم
هدایت شده از m. e
سلام و عرض ادب تشکر از نظرات کارشناسی تون اما: 1-سبک هیچ ارتباطی با آکسان ندارد سبک به ردیفی گفته میشود که کسی قبلا آنرا احرا نکرده باشد، در حقیقت سبک یک نوع ردیف ملودی تلاوت بر اساس چیدمان موتیف هاست و ارتباطی به آکسانها ندارد 2-هرچند نظر حضرتعالی بسیار محترم است لیکن اگرحقیر جای شما بودم کمی محتاط تر دراینمورد نظرمیدادم، بکاربردن کلماتی همچون مزخرف، چرت و... ازشان شخصیت حضرتعالی بعید است 3-قیاس آواها و آکسانهای فارسی با تلاوت قرآن قیاسی مع الفارق است دراشعار فارسی شما هم وصل به سکون دارید و نیز وقف به حرکت درهمان دستگاه ماهوری که خواندید من براحتی میتوانم وقوف را به حرکت یاعدم حرکت تغییردهم بدون آنکه معنی آن تغییرکند 4-اینکه شمامیفرمائید در تلاوت تحقیق آکسان ها چرت و مزخرف و بلکه بی معنی هستند لطف کنید دراین مورد پاسخ دهید: 👇 در انتهای آیه یک سوره محمدص آمده: « اضل اعمالهم» قاری در حضور خود من خوانده:« اعمی لهم» بنوعی خلط ومزج انجام داده اعمی یعنی کور، لهم یعنی برای آنها در صورتیکه اعمال جمع عمل است ولام از آن اعمال است و نه برای هم 5-در کلمه «ما» در ادبیات عرب نزدیک ده نوع ما داریم: ما استفهامی، مااستعجابی، ماموصولی، مانافیه، ماشبیه به لیس، ما نافیه، ماکافه،ما زائده، مامصدری و... شماخوب میدانیدکه آکسان بیجا زدن روی مای موصولی ممکن است آنرابه مای نافیه تبدیل کند وقس علیهذا ضمنامن منظورتانرا ازبالابردن نت متوجه نشدم احنمالامنظورتان فرکانس نت مذکور بوده ویاشایدم منظورتان تغییر دسیبل شدت صوت مورد نظر بوده است استاد ارجمند این گروه یک گروه عمومی است و مباحث تخصصی و فنی شما صرفنظر از صحت و سقم آن باعث تشویش مبتدیان میگردد، البته حقیر با برخی مطالب شما موافقم منتهی جای بحثش در این گروه که اکثرا مبتدی هستند چندان محلی از اعراب ندارد مع ذالک از اظهارنظر فنی تان صرفتظر ازمسائل جانبی، سپاسگزاارم. « دکتر محسن امامی »
هدایت شده از m. e
ممنونم جناب استاد نظامی عزیز🙏 خوشحال میشم نظر حضرتعالی و سایر اساتید معظم گروه را بدانم « محسن امامی»
هدایت شده از صادق سوری
استاد زارع عزیز خیلی ممنون بابت بی ادبی و جسارتی که بنده کردم،عذر خواهی میکنم. قصد بی ادبی و بی حرمتی نبود. ما جوانیم و خام به بزرگواری خودتون ببخشيد
سلام و درود بر شما دوست عزیز 💞 ان شاء الله متن استاد امامی به دست جناب آقای سید مصطفی حسینی برسه و هر مطلبی که دوست دارد را بر زبان نیاورند و حتما مطالعه داشته باشند شما گناهی ندارید 🌾 پیش فعال هستید ماشاءالله 😊 من بارها گفتم از روخوانی تا تفسیر قرآن و مخصوصا مبانی موسیقی عربی و ایرانی سؤال بپرسید تلاوت ارسال کنید بهترین استاد و درست ترین پاسخ را دریافت خواهید کرد ولی چکار کنم دوستان فعالیت مختصری دارند علیرضا زارع 🌾
هدایت شده از سعید کریم پیرحیاتی
2.71M
هدایت شده از محمدمهدی خوجویان
1.48M
نظر استاد مهدی حسنی، مدرس آکسانها یا تکیه های صوتی، در جواب صحبت‌های جناب آقای مصطفی حسینی
سلام و درود خدمت دوستان گرامی از مطالبی که استادان ارجمند جناب استاد دکتر امامی ، جناب استاد مهندس پیرحیاتی ، جناب استاد نظامی و جناب استاد حسنی ارائه کردند استفاده کردم ، نکاتی مهم و اساسی رو در پاسخ به این کلیپ مطرح کردند . سلّمهم الله تعالی و أیّدهم. نیازی به تکرار مطالب بزرگواران نیست فقط سه نکته رو درباره عرایض جناب حسینی عرض می کنم : یک وقت هست ما بحث نبر و آکسان رو اصلا قبول نداریم مثل استاد ایمن سوید که این موضوع رو‌ به کلی رد می کنند با دلایلی که ارائه کرده اند که البته قابل نقد هم هست . اما جناب حسینی عزیز بنا بر نقل خودشون ، نبر و تکیه صوتی رو فقط در تحقیق قبول ندارن اما در ترتیل قبول دارن حتی تدریس هم می کنند و دو تا اجازه هم دارن. اینجا عرض میشه به همان دلایلی که در ترتیل می توان نبر و آکسان رو پیاده کرد بنا بر همان دلایل می توان در تحقیق هم به کار برد اینکه در ترتیل قبول داشته باشیم اما در تحقیق خیر ، تناقضی است آشکار. نکته دوم اینکه با صراحت گفتند در هیچ کتابی نیامده که منظور از نبر ، ارتفاع صوت یا متمایز کردن بخشی از کلمه با بلند کردن صداست . به ایشون توصیه می کنم کتاب «الأصوات اللُّغَوِیّة» تألیف ارزشمند دکتر ابراهیم انیس رو‌ مطالعه کنند خصوصا بخش مربوط به نبر رو که در صفحات ۹۷ تا ۱۰۳ این کتاب آمده تا ببینند ایشان دقیقا همین تعریفی رو که درباره نبر و تکیه صوتی میشه در اون کتاب آوردند. اگر هم با عربی آشنایی کامل ندارند ترجمه این کتاب هم در کتابخانه ها موجوده. و نکته پایانی اینکه از مظلومیت قرآن کریم هست که آن کلام نورانی و معجزه جاویدان رو با شعر و نثر و امثال اینها مقایسه می کنند و قرائت آیات الهی با آوازهای رایج و خوندن شعر و سرود و تواشیح و ابتهال و....... سنجیده میشه. بنده بارها عرض کردم ، کلامی که افصح الکلام هست شایسته أفصح القرائة هم هست و این امر ، عملی نیست مگر اینکه کلمات و عبارات قرآن علاوه بر صحت و اتقان در تجوید ، با فصیح ترین نوع گویش و تلفظ ، قرائت بشه و قواعد و قوانین نبر و آکسان که برگرفته از تلفظ فصیح و بلیغ عربی است ما رو به این هدف نزدیک می کنه.
در این گروه بزرگ و فاخر قرآنی با دو موضوع همواره سر و کار داریم : چه چیزی گفته شود؟ چگونه گفته شود؟ و چه چیزی نوشته شود؟ چگونه نوشته شود؟ به عبارتی دیگر : مطلبِ خوب گفتن و آن مطلب را به خوبی گفتن مطلبِ خوب نوشتن و آن مطلب را به خوبی نوشتن. که بحمداللّه در این گروه چنین جریانی به وضوح مشاهده میشه. و نتیجه این روش مطلوب ، رفتار و عملِ خوب انجام دادن و آن عمل را به خوبی انجام دادنه. قولوا قولًا سدیدًا قولوا للنّاس حُسنًا قولا له قولا لیّنًا و قل لهما قولًا کریمًا و قولوا لهم قولًا معروفًا فقل لهم قولًا میسورًا و قل لهم فی أنفسهم قولا بلیغًا