4_6015040456109329983.mp3
2.76M
وَلَبِثُوا فِی کهْفِهِمْ ...
قرائت سوره کهف در شب و روز جمعه سفارش شده است ؛ تلاوت آیاتی از این سوره مبارکه را با صدای استاد مصطفی اسماعیل بشنویم، که در کشور عراق و در مراسم نماز جمعه در شهر بغداد اجرا کردند.
🆔@gooorrrran
آدرس جلسات و محافل قرآنی و مذهبی کشور اینجاست
👇👇
@canallgalasatghoran
تبلیغ جلسات و محافل و مؤسسات قرآنی خود یا اساتید دیگر یا محل زندگی خود را به آی دی زیر ارسال کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/alirezazarearnan
🍃🌾 🍃 🌾 🍃 🌾 🍃 🌾 🍃
گروه بین المللی تبلیغ جلسات و محافل قرآنی و مذهبی مشهد و تمام شهرهای ایران اینجاست
👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2278359248Ce97e32b131
مطالب غیره حذف می شود
🍃🌾🍃🌾 🍃 🌾 🍃 🌾 🍃
به گروه خودتان بپیوندید 👌
خودتان جلسه خودتان را تبلیغ کنید 🍃
علی رضا زارع 🩸
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
✅ سلام و عرض ادب
روز جمعه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه (۲۲۳)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
4_297669198144866751.MP3
845.2K
تلاوت با معنی ۲۲۳ جزء ۱۲
4_6014874301004514868.mp3
685.9K
ترتیل استاد محمود خلیل الحصری
صفحه 223
ارسال مطالب حجاب، سیاسی، اجتماعی، مناسبات و نوحه و مداحی در این گروه بلامانع می باشد
👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1876885734C61daaec9a7
🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃 🌾
37.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء
حرم امام رضا علیه السلام
از حرم تا به حرم قافله دل داری
ای بنازم به شما اینهمه سائل داری
🔹کور شد چشمی که تاب دیدن دلبر نداشت
خوار شد هرکس که بر خاک قدومش سر نداشت
🔹بشکند دستی که حتی خطی از کفرت نوشت
لال شد آنکه به لب مدح ابوالحیدر نداشت
🔹در صف محشر کف افسوس بر هم میزند
هرکسی گامی دراین دنیا برایت برنداشت
🔹بی بضاعت بودم اما میل مستی داشتم
دستهای خالیم چیزی کم از ساغر نداشت
🔹صفحه صفحه سیر میکردم غریبی تو را
جلد پشت جلد اصلا غربتت آخر نداشت
🔹آب ونان سفره ات الحق پیمبر ساز بود
این قبیل اعجاز هارا سفره ی دیگر نداشت
🔹جای شک و شبهه اصلا نیست.از دین خارج است
هرکسی توحید و اسلام تو را باور نداشت
🔹حرمت موی سفیدت کار ساز مشکلات
جز عبایت حضرت ختم الرسل سنگر نداشت
🔹از حمایتهای تو اسلام عالمگیر شد
این کبوتر بی ابوطالب یقینا پر نداشت...
🔹نقش بر انگشترت نام رسول الله بود
هیچ کس در کل شهر این نقش انگشتر نداشت
🔹ایستادی طعنه خوردی سخت استهزا شدی
صبر بسیار تورا ایوب پیغمبر نداشت
🔹تا قیامت نام تو آویزه ی عرش خداست
تا قیامت دین احمد از تو مومنتر نداشت
🔹طیر جعفر مبداش دستان پر مهر تو بود
مطمئنا بی تو این اوصاف را جعفر نداشت
🔹بی پناه مکه از الطاف تو سامان گرفت
مهربانیهای تو دست کم از مادر نداشت
🔹پیرمرد طائفه روز وفاتت هیچکس
بیرقی برپا نکرد و چشمهای تر نداشت
🔹حضرت یعقوب مکه یوسفت ارث از تو برد
تازه میفهمم چرا آقای ما یاور نداشت
🔹در رجب از فیض نام اطهرت تائب شدیم
ما گدای نسل در نسل ابوطالب شدیم
سیدپوریا هاشمی
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
🔹به خدا سوگند اگر ایمان ابوطالب را در یک کفه ی ترازو و ایمان همه خلق را در کفه ی دیگر ترازو قرار دهند همانا ایمان ابوطالب بر ایمان خلائق ترجیح پیدا می کند.
🔹بحارالانوار.ج35.ص112
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_محمد_محمود_طبطلاوی
📖 سوره مبارکه زخرف ( آیه ۶۸ تا ۷۱)
AUD-20230216-WA0009.aac
11.84M
يا ايها المختار
طه الفشني
4_6010333348046573159.mp3
2.98M
🟠 « خلاصه تلاوت » سوره ابراهیم (۱۹۶۳ م) در ۱۲ دقیقه، فرازهای مهمتر
✓ اثر استاد کامل یوسف بهتیمی
✓ با ردیف های آموزنده
✓ تهیه توسط مهندس احسان اعتباریان
👇👇
به نام خدا
🌍 پای درس ها و ویژگی های تلاوت استاد کامل یوسف بهتیمی (اعجوبه حنجره فولادی تلاوت کشور مصر) از سوره ابراهیم
به قلم : مهندس احسان اعتباریان
🔸 فواصل بین فرازها در این تلاوت زیاد است و این موضوع یکی از دکمه ها و آیتم های موثر در جذاب نمودن یا کاهش جاذبه یک تلاوت است.
در واقع فاصله زیاد بین فرازها، برای مخاطبی که در محفل حضور ندارد، کاهنده جذابیت اثر است. (این موضوع در فایل « خلاصه تلاوت» بنده اصلاح شده است)
🔸 دور تلاوت در این اثر تقریبا نرمال و گاهی میل به کندی دارد، مجددا مواقعی که دور تلاوت کند شود، جذابیت اثر کاهش می یابد.
🔸 پرده شروع، نت نسبتا بالایی است بلحاظ فرکانس است و البته موجب افزودن تاثیرگذاری بر شنونده است.
(بیش از حد بالا بودن یک تلاوت نیز مخل، لذت بردن شنونده است! زیرا حس میکند صدای قاری تحت فشار و تکلف نسبی است)
🔸 نغمات، نسبتا خلاصه هستند و اضافه کاری چندانی در تلاوت استاد مشهود نیست.
🔸 کیفیت اجرای فرازها، در مقام رست عالی و فوق العاده است. و در بیات، بسیار خوب، در نهاوند، سه گاه و چهارگاه نیز خوب است.
🔸 این تلاوت عملا فاقد، « جواب جواب » مصطلح است و نغمات اکتاو دوم، تا نت ششم و هفتم امتداد یافته اند
(با این حال تلاوت چندان نقص و عدم جذابیت را از این بابت حس نمیکند، شاید)
🔸 مقدمه تلاوت که همان بیات مقدماتی است در این تلاوت به نسبت طوفانی است یعنی همراه با اجرا و فرازهای با کیفیت و تاثیرگذار است و شنونده را از همان ابتدا تحت تاثیر صوت مسلط و زیبای خود قرار می دهد.
🔸 شگرد نغمی کامل یوسف در بیات یعنی نغمه بیات نوا در اکتاو دوم، حداقل دوبار مورد توجه ایشان بوده است. اما بیات اکتاو دوم تا نغمه عجمی بالاتر نرفته است.
🔸 انتقال بیات به نهاوند از خصوصیات سبک بهتیمی است که در این اثر نیز دیده میشود.
🔸 همینطور کوتاهی نهاوند (تعداد کم فراز)، برخلاف سبک مصطفی اسماعیل که توجه وافری به نهاوند داشته است. با این حال این موضوع موجب نمی شود که اجرای نهاوند را نیز جزو شگردهای کامل یوسف ندانیم.
🔸 مجددا نهاوند نیز در اکتاو دوم تا حد غماز مانده و تکمیل نشده است.
🔸 از خصوصیات مهم صوت شیخ کامل یوسف، شدت و زیبایی فراوان در فوق توسط و اوج صداست که شکست های استادانه صوت، بعنوان تزیین دهنده صوتی یا بعنوان ناله های زیبا و محزون همراه با اجرای استاد نموده است. بخصوص که استفاده از ترفندهای ولوم و ویبراتو، جذابیت صدا را دو چندان نموده است.
🔸 در شروع مقام رست، نغمه رست جهارکاه خبر از یک رست شنیدنی دارد. بین فرازهای رست، نغمه نوا نیز به زعم نگارنده،آچار فرانسه و همه کاره مقام است و در این تلاوت نیز در چندباری که استفاده شده، در مرتبه های مختلف تبدیل به نیشابورک، نیروز، سوزناک شده است اما ایجاد مقام مایه راست بواسطه گرفتن کردانیه مقام است و در واقع حین حرکت پایین رونده
🔸 بنابراین همانگونه که کل مقام رست از جمله شگردهای مهم سبک کامل یوسف است (مشابه مصطفی) در بین الحان این مقام، رست نوا و بخصوص نیشابورک از جمله شگردهای تخصصی شیخ کامل یوسف بشمار می رود
در بین الحان راست، ایجاد سوزناک از جمله نقاط تفاوت سبک کامل یوسف و مصطفی است زیرا در سبک مصطفی اسماعیل، مقام سوزناک را شاید فقط بتوان فقط یک مورد در تلاوت معروف حجرات ق شرح توحید مثال زد اما در سبک بهتیمی این دفعات بیشتر است (تحت اسلوب شیخ محمد سلامه)
🔸 همچنین کیفیت اجرای فرازها در اوج صدا در سبک کامل یوسف مثال زدنی است مثلا فرازهای نیشابورک، سوزناک و نوروز رست بطوریکه نگارنده، تلاوت شیخ راغب مصطفی غلوش در زمان جوانی در مصر را تحت تاثیر رست بهتیمی میدانم. بخصوص در نیرز راست و نیشابورک
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
هدایت شده از کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷درس ششم
🌺علامت 《تشدید》
#شعر
🌛موضوع:
#مبعث_پیامبر_اکرم(ص)
یه شب🌑 تو غارِ حراء
شنیده شد یک ندا🗣
بخوان محمد(ص)بخوان
بهش میگفت اون صدا🔊
غار شده بود پر از نور ✨✨
دنیایی از ستاره🌟⭐️
بخوان محمد(ص) بخوان
صدا پیچید دوباره🎶
گفت تو جواب محمد(ص)
چه چیزی رو بخوانم؟
گفت با صدایی لرزان:
خواندن نمیتوانم!😔
فرشته🧚♂ گفت به نام
پروردگارت بخوان📖
من جبرییل اویم
تویی رسولِ زمان
بود بیست و هفت رجب
که شد محمد(ص) نبی✨✨
بود روز مبعث که شد
پیامبرِ آخری😍
خدیجه (س)و علی(ع) زود
ایمان آوردن به او🤲
اونها بودن اولین
مسلمونِ خدا جو
به جایِ بت پرستی🗿
آورد خدا پرستی🕌
با آیه هایِ روشن✨
رفتش به جنگِ پستی
🎀 قصه و شعرهای زیبا، تربیتی و آموزنده. 🎀
📚مارا به دوستان و عزیزانتان معرفی کنید.👇👇
#کانال_بین_المللی_آموزش_قرآن_کریم_💞
🆔@gooorrrran