eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
801 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🎴 [جلسه‌ی نهم] 👈🏼 فیش منبرهای 📚 مطالب مطرح شده: ۱. خاک‌سپاری شبانه ۲. سخنان بی‌بی در مسجد و در بستر ۳. در خطبه‌ی خود، اشاره به بدعت و تباهی و ظلم کردند ۴. عیادت سیاسی مهاجمان ۵. براساس دشمنان فاطمه زهرا علیهاالسلام ۶. جراحاتِ شدیده‌ی حضرت زهرا علیهاالسلام 🔆
. شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا 🔻 میگوید: بخدمت امام صادق علیه‌السلام رسیدم وعرض کردم: جُعِلْتُ فِدَاك یَابنَ رَسُولِ الله إنِّی لَأَغْتَمُّ وَأحْزَنُ مِنْ غَیْرِ أَنْ أَعْرِفَ لِذَلِك سَبَباً. 📝 فدایتان شوم ای فرزند رسول خدا! من گاهی غمگین و محزون می شوم بدون آنکه علت و سببی برای آن بدانم. حضرت فرمودند: إنَّ ذَلِك الحَزَنَ‏ وَ الفَرَحَ یَصِلُ إِلَیْکُمْ مِنَّا إِذَا دَخَلَ عَلَیْنَا حَزَنٌ‏ أَوْ سُرورٌ کَانَ ذَلِك دَاخِلًا عَلَیْکُمْ لِأَنَّا وَإیَّاکُمْ مِنْ نُورِ الله عَزَّوجَلَّ فَجَعَلَنَا وطِینَتَنَا وَطِینَتَکُمْ وَاحِدَهً. 📝 این حزن ویا سروری که بشما میرسید ازسوی ماست. هرگاه ما محزون یا مسرور شویم این حزن وسرور برشما نیز واردمیشود. زیرا ما و تنها شما از نورالهی هستیم وخدا طینت ما وطینت شما را یکی خلق کرد. 📚علل الشرائع، ج۱،ص٩٤ 🔆
🔷🔶 👈🏼👈🏼 نـقـل اسـت كـه: حـضـرت امـام جـعفر صادق عليه‌السلام را غلامى بود كه هرگاه آن حضرت سـواره بـه مـسـجـد مـى‌رفـت آن غـلام هـمـراه بود. چون آن حضرت از استر پياده مى‌گشت و داخـل مـسجد مى‌شد آن غلام استر را نگاه مى‌داشت تا آن جناب مراجعت كند. 🍃 اتفاقا در يكى از روزهـا كـه غـلام بـر در مـسـجـد نـشـسـتـه و اسـتـر را نـگـاه داشـتـه بود چند نفر مسافر از اهـل خـراسـان پـيـدا شـدنـد يـكـى از آنـهـا رو كـرد بـه او گـفـت: اى غـلام ! ميل دارى كه از آقاى خود حضرت صادق عليه السلام خواهش كنى كه مرا مكان تو قرار دهد و مـن غـلام او بـاشـم و بـه جـاى تـو بـمـانـم و مـالم را بـه تـو بـدهـم و مـن مـال بـسـيـار از هـرگـونه دارم تو برو و آن مالها را براى خود قبض كن و من به جاى تو ايـنـجا بمانم. 🍃 غلام گفت: از آقاى خود خواهش مى‌كنم اين را. پس رفت خدمت حضرت صادق عـليـه‌السـلام و عـرض كـرد: فـدايـت شـوم! مـی‌دانـى خـدمـت مـرا نـسـبـت خـود و طـول خـدمـتم را، پس هرگاه حق تعالى خيرى را براى من رسانيده باشد شما منع آن خواهيد كرد؟ فرمود: من آن را به تو خواهم داد از نزد خودم و از غير خودم منع مى كنم تو را. 🍃 پس غلام قصه آن مرد خراسانى را با خود براى آن جناب حكايت كرد. حضرت فرمود: اگر تـو بـى‌مـيـل شـده‌اى در خـدمـت مـا و آن مـرد رغـبـت كـرده بـه خـدمـت مـا قبول كرديم ما او را و فرستاديم تو را. پس چون غلام پشت كرد به رفتن، حضرت او را طـلبـيـد و فـرمـود: بـه‌جـهت طول خدمت تو در نزديك ما يك نصيحتى تو را بنمايم آن وقت مـخـتـارى در كـار خـود، و آن نـصـيـحـت ايـن اسـت كـه چـون روز قـيـامـت شـود حـضـرت رسـول صـلى اللّه عـليـه و آله و سـلم آويخته و چسبيده باشد به نورالله و اميرالمؤمنين عـليـه‌السـلام آويـخـتـه بـاشـد بـه رسـول‌خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم و شيعيان ما آويـخـتـه بـاشـنـد بـه مـا پـس داخـل شـونـد در جـايـى كـه مـا داخـل شـويـم و وارد شـوند آنجا كه ما وارد شويم. 🍃 غلام چون اين را شنيد عرض كرد: من از خـدمـت شـمـا جـايـى نـمى‌روم و در خدمت شما خواهم بود و اختيار مى‌كنم آخرت را به دنيا و بيرون رفت به سوى آن مرد. 🍃 آن مرد خراسانى گفت: اى غلام ! بيرون آمدى از نزد حضرت صادق عليه السلام به غير آن رويـى كـه بـا آن خـدمـت آن حضـرت رفتى، غـلام كـلام آن حضـرت را براى او نقل كرد و او را برد خدمت آن جناب. حضرت قبول فرمود ولاء او را و امر فرمود كه هزار اشرفى (دينار) به غلام دادند. 🔻 طاب ثراه پس از نقل این قضیه می‌گوید: يقول هذا الفقير (عباس القمي): أقول له عليه السّلام يا سيدي انّي منذ عرفت نفسي رأيتها بفنائكم وقد نبت لحمي و جلدي تحت ظلّ إحسانكم فأرجو رجاء واثقا وآمل أملا صادقا ان تحافظوا عليّ ولا تتركوني ولا تطردوني من بابكم فيما بقي من عمري، وأقول بلسان العجز والافتقار دائما.. 📝 این فـقير (عباس قمى) خدمت آن حضرت عرض مى‌كنم: كه اى آقاى من! من تا خود را شناخته‌ام خود را بر در خانه شما ديده‌ام و گوشت و پوست خود را از نعمت شما پروده‌ام. رجاء واثق و اميد صادق كه در اين آخر عمر از من نگهدارى فرماييد و از اين در خانه مرا دور نفرماييد و من به لسان ذلت و افتقار پيوسته عرض مى‌دارم 📚 منتهی الآمال فی تواریخ النبی والآل، شیخ عباس قمی، ج۲ ص۲۳۵ 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎴 [جلسه‌ی دهم] 👈🏼 فیش منبرهای 📚 مطالب مطرح شده: ۱. عبارت بزرگان درباره‌ی شهادت بی‌بی دوسرا علیهاالسلام ۲. تعریف شهادت، و انطباق آن با رحلت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ۳. وداع جانسوز ۴. کینه‌های عایشه لع ۵. بر مزار شهیده مظلومه ۶. آیا مصائب حضرت زهرا علیهاالسلام ربطی به عقیده دارد؟ 🔆
. اهمیت اخلاص منبر ده دقیقه ای 🕙 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرِین‏ هر که با پاکدلان، صبح و مسائی دارد دلش از پرتو اسرار، صفائی دارد زهد با نیت پاک است، نه با جامهٔ پاک ای بس آلوده، که پاکیزه ردائی دارد شمع خندید به هر بزم، از آن معنی سوخت خنده، بیچاره ندانست که جائی دارد سوی بتخانه مرو، پند برهمن مشنو بت پرستی مکن، این ملک خدائی دارد هیزم سوخته، شمع ره و منزل نشود باید افروخت چراغی، که ضیائی دارد گرگ، نزدیک چراگاه و شبان رفته به خواب بره، دور از رمه و عزم چرائی دارد مور، هرگز بدر قصر سلیمان نرود تا که در لانهٔ خود، برگ و نوائی دارد گهر وقت، بدین خیرگی از دست مده آخر این در گرانمایه بهائی دارد فرخ آن شاخک نورسته که در باغ وجود وقت رستن، هوس نشو و نمائی دارد صرف باطل نکند عمر گرامی، «پروین» آنکه چون پیر خرد، راهنمائی دارد 🔳نکته مقدماتی؛ واژه شناسی خوب است نخست واژه اخلاص را در لغت و اصطلاح مورد بررسی قرار دهیم؛ ⇦در لغت : واژه اخلاص، مصدر باب اِفعال از ریشه خلوص و خلاص به معنای پاک شدن و سالم گشتن از آمیختگی است. ⇦در فقه و اخلاق، به اخلاص اهمیّت ویژه‌ای داده شده به طوری که در علم اخلاق اسلامی اصالت بر حسن فاعلی (نیت) است و نه حسن فعلی(خود عمل) و در فصول مختلف از مباحث فقهی از نماز و روزه و حج و... به اخلاص در نیت تاکید شده است.۱ ⇦در نگاه فلسفی، تأثیر مخلصانه بودن عمل بر تکامل نفس و سعادت ابدی انسان، تأثیری طبیعی و تکوینی است، نه قرار دادی عمل بدون نیت خالص، کالبد بی‌جان است و این انگیزه است که بین رفتار بیرونی و جان و روح فاعل، پیوند برقرار می‌کند. ⇦در نگاه تفسیری-عرفانی علامه طباطبایی ؛اگر دین را که مجموعه معارف الهی و مسائل اخلاقی و احکام عملی است، تحلیل کنیم فقط به یک چیز منتهی می‌شود و آن اخلاص است؛ یعنی انسان، ذات و افعالش را بر این اساس قرار دهد که همگی برای خداوند واحد قهّار است.۲ 🔷اخلاص در قرآن و حدیث خداوند متعال می‌فرماید: «وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِیعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصینَ لَهُ الدِّین».- و به آنها دستورى داده نشده بود جز اینكه خدا را بپرستند در حالى كه دین خود را براى او خالص كنند. - بينه/ ۵. همچنین می‌فرماید:« قُلْ إِنِّی أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّین‏»بگو: «من مأمورم كه خدا را پرستش كنم در حالى كه دینم را براى او خالص كرده باشم‏. زمر/۱۱ حدیث قدسی می‌فرماید:« لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی ». كلمه لا اله الا الله، حصار من است. هركس به حصار من داخل شود از عذاب من ایمن می شود. یكی از شروط اخلاص است.۳ و از امام صادق (ع) نقل شده است: «اِنَّما یحْشُرُ النَّاسَ عَلَى نِیاتِهِمْ یوْمَ الْقِیامَةِ » . همه مردم در روز قیامت براساس نیت های شان محشور می شوند.۴ پیامبر اسلام (ص) فرمودند:«مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ ینَابِیعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ» .۵ هیج بند ه ای خود را چهل روز برای خداوند عزوجل خا لص نمی گرداند مگر این كه چشمه های حكمت از دل او بر زبانش جاری می شود. رجوع كنید به بحار الانوار ، باب اخلاص. حضرت فاطمه زهراء (س)می‌فرمایند:« مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ» . یعنی هر كس برای خداوند متعال عبادت خالص بفرستد خداوند متعال هم بهترین مصلحت‌ها را برای او نازل می‌كند.۶ 🔻 ادامه دارد 👇👇 ۱
🔲مراتب اخلاص نزد عرفا امام خمینی برای اخلاص مراتبی ذکر کرده‌اند: • مرتبه اول: پاکسازی عمل است -چه عمل قلبى یا عمل ظاهری- از شبهه رضاى مخلوق و جلب قلوب آن‌ها، چه براى خوش‌آمد گویی آن‌ها یا براى جلب منفعت یا براى غیر آن. • مرتبه دوم: پاکسازی عمل است از به دست آوردن منافع دنیایی هر چند که انگیزه و مشوق آن عنایت الهی باشد تا به این واسطه عنایت فرماید. مثل خواندن نماز شب براى توسعه روزى و بجا آوردن نماز اوّل ماه(مثلا) براى سلامت از آفات آن ماه و دیگر مقاصد دنیوى. • مرتبه سوّم: پاکسازی عمل است از این‌که به‌خاطر بهشت‌های جسمانی و حورالعین و قصر‌ها و امثال آن از لذات جسمانی، اعمال عبادی خویش را انجام دهد. • مرتبه چهارم: آن است که عمل را تصفیه کند از ترس عقاب و عذاب‌های جسمانى که وعده داده شده است٬ و از ترس حدود و تعزیرات دنیایی. • مرتبه پنجم: پاکسازی عمل است از رسیدن به لذّات روحی همیشگی و خود را در جرگه ملائکه وارد کردن، این درجه نیز گرچه درجه بزرگ و مقصد عالى و مهمى است، ولى از منظر عارفان واقعی این مرتبه نیز دارای نقصان بوده و سالک آن نیز در زمره کاسبین به شمار می‌رود. • مرتبه ششم: پاکسازی آن است از ترس عدم دستیابی به این لذّات و محروم شدن از این سعادت‌ها. • مرتبه هفتم: پاکسازی عمل است از اینکه به‌خاطر بهشت لقاء الهی عمل کند و این مرتبه از مهم‌ترین اهداف اهل معرفت و سالکان کوی دوست است. و نوع مردم از دستیابی به آن ناتوانند و کمتر کسی از اهل معرفت به این سعادت می‌رسند، البته این مرتبه درجه نهایی عروج آنان نیست، بلکه از مقامات معمولى آن‌ها به‌شمار می‌رود. و پس از این مرتبه، مراتب دیگرى است که از حدود خلوص خارج بوده، بیان آن مراتب از حوصله اینجا خارج است. ۷ 🔶نشانه‌های اخلاص در آیات و احادیث نشانه هایی برای اخلاص بیان شده که از آن جمله اند؛ • یکسان بودن ظاهر و باطن و کردار و گفتارش • یکی بودن شوق به اعمال و عبادات در نهان و آشکار • ناامیدی از غیرخدا • نترسیدن از چیزی غیر از گناهان • از غیر خدا در مورد اعمالش انتظار تعریف نداشتن 🔷 راههای تقویت اخلاص سه مورد از امور موثر در تقویت اخلاص را بر می شمریم؛ 1. تفکر در فواید اخلاص و مضرات نداشتن اخلاص 2. دعا وسیله‌ای است برای حل گره‌ها و دردهای دنیوی و معنوی. بعضی از نیازهای اساسی و ابدی آدمی، جز از راه بندگی و دعا در کنار آن بدست نمی‌آیند، و چه نیازی بالاتر از اخلاص در بندگی می‌باشد، امام سجاد (ع)از خداوند عاجزانه خواستار اخلاص در بندگی می‌باشند و عرض می‌کند:«خلص ذالک کله من رئاء المرائین و سمعة المسمعین لا نشرک فیه احدا دونک و لا نبغی فیه مرادا سواک؛ خدایا همه این‌ها (اعمال ما) را از ریای ریاکنندگان خالص بگردان تا احدی را شریک تو قرار ندهیم و جز تو مرادی برنگزینیم.» ۸ 3. زهد یعنی؛ لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ 🔻 ادامه دارد 👇👇 ۲
💠داستان ؛ تفسیر ایاک نعبد!!! در كتاب «نشان از بی‌نشان‌ها» نقل شده است كه شخصی در زمان هارون الرشید تفسیری نوشته بود. در راه با بهلول عاقل، روبه‌رو شد. بهلول پرسید، فلانی كجا می‌روی؟ گفت: تفسیر نوشته‌ام، اول می‌برم هارون‌الرشید ببیند. بهلول گفت، به به! چه كار خوبی كرده‌ای من یك تفسیر می‌خواستم تا تفسیر «ایاك نعبد و ایاك نستعین» را مطالعه كنم. بده ببینم چگونه تفسیر نموده‌ای. آن شخص قدری فكر كرد. از آن‌جا به منزلش برگشت. بهلول گفت، چرا برگشتی و به كجا می‌روی؟ گفت، آن‌جا كه مرا فرستادی. ایاك نعبد در زبان دل در خیال این و آن كفر است اگر گویی یكی شرك است اگر گویی دو تا آن شخص كه تفسیر را اول برای هارون الرّشید می‌برد، غرض دنیایی و مادّی داشت و الاّ هارون الرشید چه می‌فهمد كه تفسیر یعنی چه. برای دنیا اول به نزد هارون می‌برد. اعمال باید برای خدا باشد نه برای هارون الرّشید ملعون. اعمال باید برای رضای الهی باشد نه برای ریا و جاه طلبی و دنیا طلبی و انتفاع. 💠داستان؛ رفعت و بلندی کلمه الاخلاص دركتاب( اسرار عبادات) آیة الله جوادی آملی از توحید صدوق 1 نقل شده است: روزی امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی فَإِنِّی بِطُرُقِ السَّمَاوَاتِ أَخْبَرُ مِنْكُمْ بِطُرُقِ الْأَرْضِ». قبل از آن كه مرا از دست بدهیداز من بپرسید. زیرا من به راه های آسمان آن قدر دانا‌ترم كه شما به راه های زمین آن قدر دانا نیستید. كسی برخاست و عرض كرد، یا علی! از آن جا كه ایستاده‌اید تا عرش خداوند چقدر راه است؟ حضرت فرمودند: سوالت برای یادگیری باشد نه برای تعنّت، و اما این كه سؤال كردی از این‌جا تا عرش چقدر راه و چقدر فاصله است ؟ اگر گوینده‌ای با اخلاص این كلمه طیبه لا اله الاّ الله را بگوید تا به عرش خدا راه دارد. (ضمیر طاهر مؤمن عرش و فرش را طی می‌كند چون قلب المؤمن عرش الرّحمن است.) 💠داستان؛ ارزش انگشتر علی(ع) آن چه از آیات و روایات استفاده می‌شود این است كه جوهره عمل هر كس نیت اوست، و ارزش نیت هر انسانی هم به قدر خلوص اوست و انسان در قیامت با نیتش محشور خواهد شد. اگر برای انفاق یك انگشتر از جانب علی(ع)آیه ولایت نازل می‌شود و برای چند قرص نان سوره هل اتی نازل می‌گردد دلیلش آن است كه قرآن مجید می‌فرماید:« إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُريدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً» انسان/5. ما شما را بخاطر خدا اطعام مى‏كنیم، و هیچ پاداش و سپاسى از شما نمى‏خواهیم‏. این صحیح نیست كه بعضی گفته‌اند (تفسیر جامع ،ج۲،ص۲۳۰)انگشتر حضرت علی (ع)كه در حال ركوع به سائل داده بود معادل خراج شامات بود. اگر این گونه باشد باید قیمت چند قرص نان جوین هم خراج عراقین باشد. بنابراین نیت خالص و كیفیت كار حضرت علی(ع) به آن انگشتر عظمت بخشیده است نه كمیت كار او. ــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.جوادی آملی، اخلاق در قرآن، ج۱، ص۷۵. ۲. طباطبایی٬‌ المیزان، ج۳، ص۱۶۲. ۳. بحارالانوار،ج۳،ص۱۳ ۴. وسائل الشيعة ،ج۱، ص۳۴ ۵. بحارالانوار، ج ۷۰، ص۲۵۳. ۶. بحارالانوار، ج۶،(ع)،ص۲۴ ۷.امام خمینی، آداب الصلاة، ص ۱۶۴ ۸.صحیفه سجادیه دعای ۴۴ 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 ۳
. هَلْ جَزَاءُ الإحْسَانِ إِلا الإحْسَانُ . 📘 👌 خداوند در عوض ، چيز بهتری به او داد ... 👇 🗣 ابن رجب ميگويد : يكي از عابدان ، درمكه بود ؛ آذوقه اش تمام شد و به شدت گرسنه گرديد و در آستانه مرگ قرار گرفت. در همان حال كه او ، در كوچه های مكه دور می زد ، ناگهان 💎 گردنبند گرانبهايي ديد كه روی زمين افتاده بود. آن را در آستين خود نهاد و به حرم رفت ؛ آنجا مردي را ديد كه اعلام ميكرد گردنبندش گم شده است. خودش ، ميگويد: 👤 آن مرد ، نشاني گردنبند را به من داد. دانستم كه راست ميگويد ؛ لذا 💎گردنبند را با اين شرط به او دادم كه چيزی به من بدهد ؛ اما او ، بی آنكه به چيزی توجه كند و يا چيزی به من بدهد ، گردنبند را برداشت و رفت . 🤔با خودم گفتم : بار خدايا ! برای رضامندی تو اين گردنبند را به صاحبش دادم ؛ پس در عوض آن چيز بهتري به من بده . پس از مدتي اين عابد ، به سوی دريا رفت و سوار بر 🛥قايقي شد ؛ ناگهان 🌬 طوفانی خروشان ، وزيدن گرفت و قايق را در هم شكست. اين مرد ، بر يكی از تخته های قايق سوار شد و باد ، او را به اين سو و آن سو می برد تا اينكه او را به ساحل يك جزيره كشاند. او ، وارد جزيره شد و ديد كه آنجا 🕌 مسجدی هست و مردمانی هستند كه نماز می خوانند. او نيز نماز گزارد و سپس مشغول خواندن قرآن شد. اهالي جزيره گفتند: آيا تو قرآن 📖 خواندن ياد داری؟ ميگويد : گفتم بله : گفتند : پس به فرزندان ما قرآن بياموز . وی ميگويد : من ، به بچه های آنها قرآن آموزش ميدادم و آنها ، به من مزد ميدادند . سپس چيزی نوشتم. گفتند : آيا به فرزندان ما ✍ نوشتن می آموزی؟ گفتم: بله ؛ پس از آنها مزد ميگرفتم و به فرزندانشان نوشتن ياد ميدادم . سپس گفتند : اينجا دختر يتيمی است كه پدرش وفات كرده است ؛ آيا ميخواهی با او ازدواج كني؟ 🗣 گفتم : اشكالی ندارد. با او ازدواج كردم و وقتی او را نزد من آوردند ، ديدم كه همان 💎 گردنبند در گردن اوست !!! گفتم : داستان اين گردنبند را برايم تعريف كن. او تعريف كرد و گفت : پدرم اين گردنبند را روزی در 🕋 مكه گم كرده و آن را مردی پيدا نموده و به پدرم باز گردانده است و پدرم همواره در سجده نماز ، دعا ميكرد كه خداوند به دخترش ، همسری مانند آن مرد بدهد. گفتم : آن مرد ، من هستم . 😳 بدينسان ☝️ خداوند ، گردنبند را از راه حلال و مشروع نصيب او كرد ؛ چون چيزی را براي رضامندی خدا رها كرد ، خداوند در عوض آن چيز ، بهتر از آن را به او داد. در حديث آمده است: « خداوند پاك است و جز پاك را نمی پذيرد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا