eitaa logo
دارالقرآن بسیج سمنان🌹
76 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.6هزار ویدیو
315 فایل
ترویج وتعلیم تربیت قرآنی، نهج البلاغه ای، صحیفه سجادیه ای وسبک زندگی اسلامی درکانال دارالقرآن بسیج صالحین سمنان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام مهدی(ع): إنّا غَيرُ مُهمِلينَ لِمُراعاتِكُم ولا ناسين لِذِكرِكُم و لَولا ذلِكَ لَنَزلَ بِكُم اللّأْواءُ وَاصطَلَكُمُ الأَعداءُ. ما در رعايت حال شما هيچ کوتاهی نمی کنيم و ياد شما را از خاطر نمی بريم وگرنه محنت و دشواريها شما را فرا می گرفت و دشمنان شما را از بُن و ريشه قلع و قمع می ساختند. 📚 بحار، ج ٥٣، ص ٧٢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز آیه 28 از صفحه 437 را براتون گزاشته ایم چون موضوع این ایه خداشناسی وتوحیداست وبسیار زیباست🌼🍃
مِنَ النَّاسِ وَ الدَّوَابِّ وَ الْأَنْعامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ كَذلِكَ و همچنين از مردم و جنبنده‌ها و چهار پايان به رنگ‌هاى گوناگون (آفريديم) اختلاف رنگ انسان‌ها و حيوانات، يكى از نشانه‌هاى قدرت و عظمت الهى است.
14-javdie-amoli-fater(www.rasekhoon.net)_14 قسمت 2 2.mp3
2.83M
🌹تفسیر آیه ۲۸ فاطر ایت الله جوادی آملی حتما گوش کنید 👇👇 اگر می خواهید بدانید ترس الهی چیست ؟ عالم الهی کیست ؟ بسیار زیباست
مِنَ النَّاسِ وَ الدَّوَابِّ وَ الْأَنْعامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ كَذلِكَ و همچنين از مردم و جنبنده‌ها و چهار پايان به رنگ‌هاى گوناگون (آفريديم) در امور جسمى و مادّى، انسان در رديف ديگر موجودات است. «وَ مِنَ النَّاسِ وَ الدَّوَابِّ وَ الْأَنْعامِ»
مِنَ النَّاسِ وَ الدَّوَابِّ وَ الْأَنْعامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ كَذلِكَ و همچنين از مردم و جنبنده‌ها و چهار پايان به رنگ‌هاى گوناگون (آفريديم) اختلاف رنگ انسان‌ها و حيوانات، يكى از نشانه‌هاى قدرت و عظمت الهى است. أنعام» جمع «نعم» به معناى شتر است ولى به گاو و گوسفند نيز گفته مى‌شود. گرچه كلمه «دواب» به به معناى جنبنده است شامل آنها مى‌شود ولى بدليل اهميّت و نياز شديد انسان به اين سه حيوان نامشان جدا آمده است.
إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ «28فاطر» ميان بندگان او تنها دانشمندان (ربّانى) خشيت الهى دارند، بى شك خداوند، عزيز و آمرزنده است
خَشِيتُ» ترس همراه با تعظيم و برخاسته از علم و آگاهى است. امام صادق عليه السلام فرمودند: «عالم، كسى است كه رفتارش، گفتارش را تصديق كند و گرنه عالم نيست». «1» اين آيه مى‌فرمايد: علم سبب خشيت الهى است و آيه 28 همين سوره مى‌فرمايد: خشيت الهى، سبب پندپذيرى از انبيا است. پس نتيجه مى‌گيريم كه علم بايد سبب هشدارپذيرى شود. بنابراين اگر ديديم كه دانشمندان پندپذير نيستند ولى عوام هشدار پذيرند، بايد بگوئيم علمى كه در قرآن مطرح است غير از اصطلاح روز است، بلكه مراد از علم دريافت حقيقت و داشتن نورانيّت و بصيرت و حكمت است و دانشمندان بى تقوى، در آئينه‌ى قرآن جاهلند؛ جهل به عظمت پروردگار، جهل به رسالت و تكليف در دنيا، جهل به هدف آفرينش، جهل به سرنوشت و قيامت.
علم و آگاهى بر اسرار هستى، زمينه‌ى رسيدن به خشيت الهى است. اهل عبادت بسيار است، امّا تنها عالمان به مقام خشيت مى‌رسند. «إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ اگر كسى قدرت بر روزه ماه رجب را ندارد، هر روز اين تسبيحات را صد بار بخواند، تا ثواب روزه ماه رجب را دريابد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رجب، آغاز فصل نیایش 📖🌸📖🌸📖🌸📖🌸 دارالقرآن بسیج سمنان 👇👇👇👇👇👇 🆔🆔🆔 @guranesalehinsemnan ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ سُکّان دارانِ دورانِ غیبت! ✍امام هادی علیه السلام فرمودند: اگر کسی پس از غیبت قائم ما از علماء و دانشمندان "آنهایی که دعوت کننده به سوی او و دفاع کننده از دین،و نجات دهنده ی بندگان ناتوان خدا از دامهای شیطان و از تله های دشمنان" نبودند،هر آئینه کسی باقی نمی ماند مگر آنکه از دین خدا دست برداشته و باز می گشت! علماء و دانشمندان؛آن کسانی اند که مهار دلهای ضعفاء و ناتوانان شیعه را نگه می دارند چنان که کِشتیبان سُکّانِ کِشتی را به هر سویی بخواهد نگه می دارد.آنان نزد خداوند فضیلت داشته و برترند. 📚 الإحتجاج، ج۱، ص۱۸ 🕯شهادت مظلومانه دهمين اختر آسمان امامت، امام هادی علیه السلام تسليت باد🏴 📖🌸📖🌸📖🌸📖🌸 دارالقرآن بسیج سمنان 👇👇👇👇👇👇 🆔🆔🆔 @guranesalehinsemnan ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی ( منادی از آسمان نزد پروردگار با عظمت ندا می‌دهد: «ای علی! تو و شیعیانت وارد بهشت شوید که بر تو و ایشان حسابی نیست»؛ پس آنان داخل بهشت می‌شوند و از میوه‌های آن متنعّم می‌شوند و از پرنیان نازک و حریر سبز می‌پوشند و چیزهایی را که چشمی ندیده می‌پوشند! پس می‌گویند: الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنا لَغَفُورٌ شَکُورٌ، همان خدایی که به پیامبرش محمّد (و به وصی او علی‌بن‌ابی‌طالب (بر ما منّت نهاد و از فضل خود به سبب این دو بر ما منّت نهاد و ما را داخل بهشت کرد و چه نیکوست پاداش عمل کنندگان»!؛ پس منادی از آسمان ندا سر می‌دهد: «بخورید و بیاشامید که گوارایتان باد که خدای رحمان به شما نظر کرده؛ پس هیچ گزندی بر شما نیست و حساب و عذابی در کار نیست». 📚 بحار الأنوار، ج۷، ص۱۹۸/ فرات الکوفی، ص۳۴۹
شعار اهل بهشت، ستايش خداست. «وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ» در فضاى بهشت، غم و غصّه نيست. «أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ» در بهشت، در كنار نعمت‌هاى مادّى (در آيه‌ى قبل) آرامش روحى مطرح است. «أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا