💠 #گزارش_تصویری
🔰مراسم عزاداری و سینه زنی مردم شهرستان دارالمومنین خوی در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه
🗓جمعه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳
#امام_جمعه_شهرستان_خوی
#سیدالشهدای_خدمت
#انتخابات
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش اول )
🔸خودم و همه عزیزان را به تقوای خداوند متعال سفارش می کنم.
🔸امروز سالروز شهادت مظلومانه امام محمدباقر علیهالسلام است. امام بزرگواری که گسترش اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه واله ) و پالایش آن از غبار تحریفها، بدعتها، خرافهها، بداندیشیها و کجاندیشیها که بر چهره اسلام ناب نشانده بودند مدیون جهاد تبیین و تلاشها و مجاهدات بیوقفه حضرت ایشان است.
🔸رهبر معظم انقلاب به مناسبت برگزاری کنگره جهانی امام رضا علیه السلام، یکی از رسالتهای تبیینی را تبیین معارف ائمه اطهار علیهم السلام دانستند و گفتند: یکی از وظایف بزرگ این است که ائمّهی خودمان را به دنیا معرفی کنیم. راجع به زندگی ائمّه (علیهم السّلام) از سه بُعد باید کار بشود: یکی بُعد معنوی و الهی و ملکوتی و عرشی، و جنبهی قداست ائمّه (علیهم السّلام)...
🔸جنبهی دوّم، جنبهی کلمات و درسهای ائمه علیهم السلام در زمینههای مختلف است؛ در زمینهی مسائل زندگی، مسائل گوناگونِ مورد نیاز انسان: اخلاقیّات، معاشرت، دین، احکام؛ ائمّهی ما در این موضوع حرف دارند، مکتب دارند که باید بیان شود... بخش سوّم، مسئلهی سیاست است؛ این همانچیزی است که بنده در بررسی زندگی ائمّه، عمدتاً این را دنبال میکردم؛ اینکه ائمّه چه میکردند و میخواستند چه کنند؟
🔸هدف سیاستورزی ائمه اطهار(ع)
هدف عمدهی ائمه ایجاد جامعهی اسلامی بود؛ که ایجاد جامعهی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکانپذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند. یک بُعد مهمّ امامت این است؛ امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا؛ که مادّهاش عبارت است از همین سیاست و ادارهی کشور و ادارهی حکومت. و همهی ائمّه بدون استثنا دنبال این بودهاند؛ منتها با شیوههای مختلف، در فصول مختلف، با روشها و اهداف کوتاهمدّت مختلف؛ امّا هدف بلندمدّت یکی بود.
🔻شواهدی از سیاستورزی ائمه اطهار(ع)
📍۱. مبارزه حادّ سیاسی امام باقر(ع)؛ هشام بن عبدالملک، طاغوت زمان امام باقر علیهالسلام و قاتل آن حضرت، در موسم حجّ در مسجدالحرام امام باقر علیه السّلام را دید که در حال طواف است و مردم بر گردش حلقه زده از او سؤال میکنند. این توجّه و علاقه مردم نظر او را جلب کرد، از اطرافیان نام وی را پرسید و چون گفتند که او محمّدبن علی است، شگفتزده گفت: همان که مردم عراق فریفته اویند؟ (الْمَفْتُونُ بِهِ أَهْلُ الْعِرَاق). بعد از موسم حجّ، هشام امام باقر علیه السّلام را همراه با فرزندش حضرت صادق علیه السّلام به شام فراخواند. هشام برای تحقیر، سه روز معطل کرد و روز چهارم آنان را پذیرفت. امام هنگام ورود به مجلس او بر همه اهل مجلس یکجا سلام کرد، بر خلاف رسم متعارف، خلیفه اموی را امیرالمؤمنین نخواند و بدون کسب اجازه نشست هشام خشمگینانه زبان به ملامت گشود که چرا شما مردم را به امامت خود فرامیخوانید. حاضران در مجلس نیز بنا بر قرار قبلی همین شیوه را به کار گرفتند. امام در پاسخ هشام بدون در نظر گرفتن موقعیت او، صریحاً از جایگاه اهل بیت پیامبر در دین و اینکه آنان عهدهدار هدایت مردماند، سخن گفت، همچنین به گذرا بودن حکومت امویان اشاره کرد. هشام ابتدا او را به زندان افکند، ولی بعد، ناگزیر به آزاد کردن و برگرداندن آنان به مدینه شد.
📍۲. وقتی که به امام حسن مجتبی (سلام الله علیه) اعتراض کردند که چرا شما صلح کردید؟! از جملهی حرفهایی که مکرّراً از حضرت مجتبی نقل شده این است که ایشان به این آیه استناد میکردند: «وَ إِنْ أَدْرِی لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَ مَتاعٌ إِلَى حینٍ» (انبیاء: 111) [مناقب ابن شهرآشوب، ج4، ص34]. یعنی این کار یک زمان دارد و شما چه میدانید؟ وعدهای مشخص شده است که در روایت است: «وَقَّتَ هَذَا الْأَمْرَ فِی سَنَةِ السَّبْعِینَ». بنا بوده سال ۷۰ قیام انجام بگیرد و حکومت اسلامی تشکیل بشود؛ در تقدیر الهی این بوده که این کار انجام بگیرد. بعد میفرماید: «فَلَمّا قُتِلَ الحُسَینُ عَلَیهِ السَّلَامُ اِشتَدَّ غَضَبُ اللَهِ عَلَی اَهلِ الاَرضِ فَاَخَّرَهُ اِلی اَربَعینَ وَ مِائَة»؛ (الغیبة للنعمانی، ص ۲۹۳) وقتی در محرّم سال ۶۱ حضرت به شهادت رسیدند، به خاطر شهادت سیّدالشّهدا و عوامل بیرونیای که طبعاً مترتّب بر آن میشد، این کار تا سال 140 به تأخیر عقب افتاد؛ که سال ۱۴۰، سال زندگی امام صادق علیه السلام است. بنابراین مسئله قیام بینِ خواصّ شیعه گفته میشده و تکرار میشده.
📌ادامه دارد...
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش دوم )
📍۳. در زمان امام صادق (علیه السّلام)؛ مکرر به حضرت مراجعه میشده که چرا قیام نمیکنید؟ چرا از حضرت اینقدر سؤال میکردند؟ علّتش این است که بنا بوده حضرت قیام کند؛ این را شیعه میدانسته و بین شیعه مسلّم بوده است.
🔸لذا در روایت است که «زُراره» به امام صادق علیه السلام، نامهای مینویسد و میگوید که یک نفر از دوستان ما از مردم، یعنی از شیعه، اینجا دچار گرفتاریِ قرض شده و حکومت میخواهد این را دستگیر کند به خاطر مدیون شدنش، به خاطر قرض سنگینی که دارد. این [فرد] الان مدّتی است فرار کرده؛ از زن و بچّهاش دور شده و فرار کرده و آواره است برای اینکه نتوانند دستگیرش کنند. اگر «هذا الأمر» (تعبیر «هذا الأمر» در روایات زیاد تکرار میشود؛ یعنی همین مسئلهی حکومت) در همین یکی دو سال بنا است اتّفاق بیفتد، بگوییم این فرد باشد تا وقتی که این اتّفاق بیفتد و شماها بیایید سر کار و قضیّه خلاص بشود؛ امّا اگر قرار نیست، بنا نیست این امر یکی دو ساله انجام بگیرد، رفقا جمع شوند، پول جمع کنیم و قرض این بیچاره را بدهیم که بیاید سر خانه و زندگی (إِنَّ رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِنَا کَانَ مُخْتَفِیاً مِنْ غُرَّامِهِ فَإِنْ کَانَ هَذَا الْأَمْرُ قَرِیباً صَبَرَ حَتَّى یَخْرُجَ مَعَ الْقَائِمِ وَ إِنْ کَانَ فِیهِ تَأْخِیرٌ صَالَحَ غُرَّامَهُ (رجال الکشی، ص158)). زراره چرا احتمال میدهد که ظرف یکی دو سال بشود این کار اتّفاق بیفتد؟ چون بنا بوده حضرت قیام کند.
📍۴. باز در روایت دیگری زراره میگوید: «لَا تَرَى عَلَى أَعْوَادِهَا غَیْرَ جَعْفَرٍ» (همان، ص156) «اعواد» یعنی منبر، میگوید روی این ستونهای منبر، من غیر از جعفر را نمیبینم. یعنی یقین داشته که حضرت میآیند روی منبر خلافت مینشینند؛ یعنی این انتظار وجود داشته است که این قَدَر الهی به قضای الهی نرسید.
🔸پس ائمّه علیهم السلام دنبال این قضیّه بودند؛ این خیلی قضیّهی مهمی است. مبارزات ائمه معصومین (علیهم السلام) در طول این 250 سال، فقط مبارزه علمی و اعتقادی و کلامی نبوده؛ همچنانکه یک مبارزه مسلحانه نبوده؛ بلکه یک مبارزه سیاسی حادّ بود با هدف سیاسی که همان تشکیل حکومت اسلامی است.
📌پایان
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه دوم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش اول )
🔹برادران و خواهران، خودم را و همهی شما را درخطبهی دوم مجددا به تقوای الهی توصیه میکنم.
▫️در خطبه دوم به ذکر چند نکته و مناسبت اکتفا میکنم:
🔖۱. بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و عالیترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است اراده ملت ما از طریق انتخابات تنفیذ میشود هیچ کرامتی برای ملتی بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد. قدرتهای استکباری زمینه حاکمیت ملی و اراده ملتها را کاملاً از بین برده اند.
🔹وزیر دفاع اسبق آمریکا میگوید کلماتی همچون حقوق بشر و سازمانهایی از آن قبیل فاقد معنی، محتوا و مفهوم است امروز جهان ما و کشورهای آن همانند واگنهای راه آهن است که نیرو محرکهاش دولت آمریکاست آمریکا هرجا که بخواهد آنها را میبرد و به هرجا که تصمیم داشته باشد متوقفشان می سازد.
🔹شکر این نعمت بزرگ که دست دخالت آمریکا از کشور ما قطع شده به این است که در انتخابات پای صندوقهای رای حاضر شویم و از این فرصت بزرگ استفاده کنیم. شکر این نعمت مشارکت حداکثری است. شکر این نعمت انسجام ملی و وحدت کلمه است.
🔹انتخابات باید مانور قدرت و مانور انسجام ملی باشد. مراقب باشیم این نعمت را تبدیل به نقمت نکنیم. انتخاباتی که انسجام ملی را به هم بریزد یا حرکتهای ضد منافع ملی در آن باشد نقمت است نه نعمت.
🔹 اگر به فرمایشهای امام راحل(ره) توجه کنیم میبینیم توصیه به وحدت کلمه، از واژگان پُر تعداد بیانات ایشان است و امام عظیم الشأن در دوران رهبری حکیمانه و الهی خود در دهه اول انقلاب اسلامی، بالغ بر پانصد مرتبه این کلید واژه را به مردم و مسئولین گوشزد کردهاند. یکی از اصلی ترین دغدغه های حضرت آقا هم وحدت است. و در این خصوص بیانات متعددی دارند که به چند نمونه اشاره میکنم: «یکی از اساسیترین کارها حفظ اتّحاد و وحدت کلمه است. آحاد ملّت مراقب باشند به خاطر اختلافنظرهای کوچک و اختلاف سلیقههای کوچک، در مقابل هم قرار نگیرند. بدانند که قدرت این ملّت در اتّحاد است؛ اتّحاد آحاد مردم، اتّحاد گروههای اجتماعی گوناگون، اتّحاد اقوام مختلفی که در کشور زندگی میکنند، اتّحاد مسئولین کشور با مردم، مردم با مسئولین کشور؛ این است که به این کشور اقتدار میبخشد و تا حالا اقتدار بخشیده و بحمدالله این اقتدار هست؛ این اقتدار را حفظ کنند».
«وحدت کلمه، خاری در چشم دشمنان است».
🔹«آنچیزی که میتواند جلوِ تهاجم گستاخانهی آمریکا را بگیرد، فقط و فقط وحدت ملی و وحدت کلمه است».
«مادامى که در میان خود، اتحاد کلمه و توکل به خدا را حفظ کنید، دنیا نمىتواند بر شما فائق و پیروز شود».
🔹«برای اینکه ما بنیانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود را مستحکم کنیم، پیشنیاز اوّلیِ قطعی ما، ایجاد وفاق و وحدت کلمه است».
🔹«همیشه به برکت اتحاد کلمه توانستهایم بزرگترین موانع را از سر راه خود برداریم».
«هیچ مانعی ندارد که شما به یکی علاقهمند باشید، بنده به یکی دیگر علاقهمند باشم؛ شما به او رأی دهید، من به دیگری رأی دهم؛ بالاخره اکثریتی هست، اقلیتی هست... آحاد مردم با هم کدورت بیجا درست نکنند».
🔹«امّا توصیه به طرفدارها. طرفدارها در طرفداری از هر کدام از نامزدها که انتخاب میکنند، اگر نیّتشان را خدایی کنند، خدای متعال به کارشان برکت خواهد داد. حالا یا این است که آن کسیکه مورد نظرشان است موفّق خواهد شد و پیروز خواهد شد یا اگر نشود، خدای متعال از آنها راضی است و این کار برای آنها مبارک خواهد بود. گاهی اوقات طرفدارها یک تعارضهایی را بهوجود میآورند که خود نامزدها از آن تعارضها اصلاً خبر ندارند؛ یعنی گاهی اوقات در مواردی، به تعبیری کاسهی داغتر از آش بهوجود میآید؛ من خواهش میکنم طرفداران محترم نامزدها مراقب این جهات باشند».
🔹«بعضیها نقطهی درگیری را اشتباه میکنند؛ خمپاره و توپخانهی خودشان را آتش میکنند به سمت یک نقطهای که آنجا دشمن نیست، آنجا دوست است. بعضیها رقیب انتخاباتی خودشان را «شیطان اکبر» به حساب میآورند! شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست، رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست. من طرفدار زیدم، شما طرفدار عَمرِوی؛ من شما را شیطان بدانم؟ چرا؟ به چه مناسبت؟ در حالی که زید و عمرو هر دو ادعای انقلاب و اسلام میکنند، در خدمت اسلام و در خدمت انقلابند. خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم».
📌ادامه دارد...
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه دوم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش دوم )
🔹در زمان دفاع مقدس، وقتی موقعیتی شاخص میگشت یا طرحی موفقیتآمیز میشد، آن موقعیت یا طرح را به نام شهیدی میگذاشتند. امروز نیز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دو راهبرد مشخص و کلیدی در صحنه انتخابات است که میتوان با تأسی به سیره شهیدان عزیزمان، شهید رئیسی عزیز و شهید حاجقاسم سلیمانی، این دو راهبرد را به یاد ایشان مدنظر داشت.
🔹راهبرد شهید حاج قاسم سلیمانی ناظر به لایه اول وحدت کلمه، یعنی همان وحدت و انسجام ملی است که نتیجهی مبارک آن، تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. همانگونه که سردار دلها، شهید حاجقاسم سلیمانی برای تشکیل جبهه نورانی، مبارک و مقتدر مقاومت، از اختلاف مذاهب و نژادها و فرقهها عبور کرد و همه جوانان غیور جهان اسلام را با گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و تمسک به آرمان بزرگ قدس، زیر پرچم مقاومت اسلامی گردهم آورد و امروز ما شاهد تشکیلات متعددی نظیر مقاومت حزبالله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و... اما ذیل جبهه مقاومت هستیم.
🔹راهبرد شهید رئیسی نیز ناظر به لایه دوم وحدت کلمه، یعنی وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس جمهور چهاردهم، و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب. همانگونه که شهید رئیسی عزیز در یک فرایند اجماعی و همکاری نیروهای انقلابی در قالب یک جبهه و جریان، به ریاست جمهوری رسید و بعد از انتصاب به ریاست جمهوری، فراجناحانه و بردارانه از همه نیروهای مفید برای پیشرفت کشور استفاده کرد و سبک مدیریت خود را تبدیل به نماد و نصاب حقیقی ریاست جمهوری در ادبیات انقلاب اسلامی نمود.
🔖۲. روزهای انتهایی دهه اول ذیحجة(روز عرفه و عید قربان)، فرصتی ناب برای مرور متعالیترین درس بشر، یعنی توحید است که در دعای شریف عرفه، عالیترین مراحل این درس بیان شده است.
🔹در بخشی از دعای عرفه مسئلت شهود قلبی است، امام حسین (علیهالسلام) به خدای سبحان عرض میكند: مَتی غِبْتَ حَتّی تَحْتاجَ إلی دَلیلٍ یَدُلُّ عَلَیْكَ وَمَتی بَعُدْتَ حتّی تَكُونَ الآثارُ هِیَ الّتی تُوصِلُ إلَیْكَ؟ خدایا! سراسر عالم نشانههای توحید است؛ لیكن مرا به نشانهها ارجاع نده، زیرا اگر مرا به آثار آفاقی یا انفسی ارجاع دهی تا از نشانهها به صاحب نشان برسم، راه وصول و شهودْ دور میشود. خودت را به من بنما؛ این نشانهها توان آن ندارد كه تو را بهطور كامل نشان دهد. حتی سرزمین مكه و مواقف حج را كه فرمودی: «فیهِ ءایاتٌ بَیِّنات»(آل عمران، آیه 97)، هیچ یك چنان ظهوری ندارد كه تو را بنمایاند.
🔹خدایا! تو كه «نورُ السَّموتِ والاَرض»(نور، آیه 35) هستی و از هر نشانهای آشكارتر و به من نزدیكتری، چرا مرا به نشانهها ارجاع میدهی؟ پروردگارا! كی غایب شدی تا من برای اثبات وجود تو استدلال كنم؟ استدلال، برای پی بردن از نشانه به غایب است. تو كه خود فرمودی: «اَو لَم یَكفِ بِرَبِّكَ اَنَّهُ عَلی كُلِ شیءٍ شَهید»(فصّلت، آیه 53). نیازی به دلیل و برهان نداری كه من از آیات به تو پی ببرم. پس خودت را چنان به من بنما كه بیواسطه و با شهود قلبی تو را ببینم.
غیبت نکردهای که شوم طالب حضور//پنهان نگشتهای که هویدا کنم تو را
🔹هم عید قربان هم دعای عرفه برای تقرب به پروردگار عالم است. از نظر لغوی، «قربانی» از لفظ «قربان» گرفته شده است. هر چیزی که وسیله قرب و نزدیکی به خداوند تعالی باشد، به آن قربانی می گویند. حال آن چیز ذبح حیوان باشد یا صدقات دیگر.
🔹از انس بن مالک روایت شده است: «هنگامی که پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) به مدینه آمدند، مردم مدینه در دو روز خاص به شادی و تفریح مشغول میشدند و آن دو روز را جشن میگرفتند. پیامبر به آنان فرمود: «خداوند به جای آن دو روز، دو روز بهتر برای شما قرار داده است؛ روز عید فطر و روز عید قربان».
🔹از اعمال این روز، نظافت، استعمال بوی خوش، مسواک زدن و غسل کردن است؛ مانند کارهایی که در روز جمعه تاکید شده است.
🔹پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در روز عید قربان، پیش از نماز چیزی نمیخورد تا از نماز برمیگشت.
🔹از جمله اعمال عید قربان، قربانی کردن و تقسیم کردن گوشت آن میان فقرا است. البته در بعضی منابع هم آمده که مستحب است گوشت قربانی به سه قسمت تقسیم شود: یک قسمت برای مصرف شخص قربانی کننده، یک قسمت برای هدیه دادن و یک قسمت برای انفاق به نیازمندان.
📌ادامه دارد...
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه دوم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش سوم )
🔖۳. ضمن تشکر از بزرگوارانی که به مناسبت هفته مدیریت مصرف و صرفه جویی آب برنامه هایی اجرا کردند. در این خصوص فقط به ذکر این روایت بسنده میکنم که پیامبر صلی الله علیه و آله می فرماید: فِی الوُضوءِ إسرافٌ و فی کُلِّ شَىءٍ إسرافٌ؛ در وضو نیز اسراف هست؛ در هر چیزى اسراف وجود دارد.
من از مفصل این قصه مجملی گفتم***تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
🔹حساب کرده اند اگر در یک وعده غذایی در روز یک دانه برنج را دور بریزیم برای کل ایران هفت هزار کیلو برنج و در هر ماه 210 تُن میشود. ببیند با این حساب چند میلیون متر مکعب آب هدر می رود.
🔖۴. در خصوص قضایای غزه باید عرض کنم که تمام تلاش آمریکا و اروپا نجات اسرائیل و جلوگیری از سقوط دولت نتانیاهوست که نفسهای آخر را میکشد. همچنانکه آقا رسول الله صلی الله علیه و آله فرموده اند که: «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» حکومت ممکن است که با کفر باقی بماند ولی با ظلم باقی نمی ماند.
🔹دولت غزه اعلام کرد ۱۷ هزار طفل بدون پدر و مادر در غزه سرگردانند و ۳۵۰۰ کودک در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند شانزده هزار نفر کودک نیز در جنگ غزه جان خود را از دست داده اند. آمریکا و اروپا در کنار اسرائیل برنامه ریخته اند که جنگ را ادامه دهند تا هر روز نزدیک به صد فلسطینی بیگناه کشته شود یا حماس از بین برود یا به شروط اسرائیل در مذاکره تن دهد و به تعبیر بن غفیر دو زانو در برابر اسرائیل بنشیند.
🔹خب این جنایتها از آمریکا و اروپا و رژیم کودک کش صهیونیستی طبیعی است. آنها دشمن ما هستند و ما از آنها جز دشمنی و جنایت سراغ نداریم. آنها تشنه به خون مسلمانها هستند اما فریاد از دولتهای اسلامی و ملتهای مسلمان است. بعضیها سوال میکنند که این جنگ به کجا منجر میشود؟ و کِی تمام میشود؟ باید گفت زمانی تمام میشود که ملتهای اسلامی علیه دولتهای خائن خود قیام کنند خداوند از تمام ملت های مسلمان سوال خواهد کرد نماز و روزه قطعاً با حاکمیت آن دولت ها قبول نیست. رسول خدا(ص) فرمود: هر کس نداء کمک مسلمان را بشنود ولی او را کمک نکند او مسلمان نیست و از امت من محسوب نمی شود. مرحبا به ایستادگی مردم مظلوم فلسطین که «ان الحیاة عقیدة و جهاد» را به صورت عینی به عالم نشان دادند. در تازهترین نظرسنجیهای انجام شده علی رغم جنایات نظام سلطه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم فلسطین، اما این مردم با وجود همه اینها از مقاومت و جنبش حماس حمایت میکنند و محبوبیت این گروه و رهبران آن افزایش یافته است.
🔹البته این را هم محضرتان عرض کنم که جبهه مقاومت هم بیکار ننشته است. به عنوان نمونه حزبالله لبنان در ۲۵۰ روز حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تلفات و خسارات فراوانی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است. بیش از ۲۰۰۰ کشته و زخمی از دشمن طی ۲۱۲۵ عملیات، هدفگیری ۳۰۴ شهرک و ۱۱۰ پادگان و پایگاه صهیونیستی، فراری دادن و آوارهکردن ۲۳۰ هزار شهرکنشین صهیونیست و تخلیه ۴۳ شهرک مرزی، حمله به ۱۰ سکوی گنبد آهنین و سرنگونی هفت پهپاد اسرائیلی، فقط بخشی از آمار جبهه شمال و ضربات رزمندگان حزبالله به نیروها، ادوات، مواضع و شهرکهای صهیونیستی است.
🔹بنابر فرمان ولی امر مسلمین جهان درپیام حج امسال که فرمودند: "برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلماننشین در همهجای جهان ادامه یابد". شایسته است ندای برائت ازاستکبار خصوصا آمریکا و اسراییل خبیث، در نماز جمعه ما نیز همزمان با نمازهای جمعه سراسر جهان طنین انداز گردد.فلذا هم نوا می شویم با همه حامیان مظلومان فلسطینی در عالم: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل.
📌پایان
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
💠 #اطلاعیه
🔰مــراســــم قرائت پرفیض دعــای عــرفـــــه
▫️سخنــــــران :
حجت الاسلام والمسلمین فرشبــاف
▪️دعــا خوانـــی:
حجت الاسلام والمسلمین اکـــبرزاده
حجت الاسلام والمسلمین علی عـرب
🗓 زمــان و مـکان :
یکشنبه ۲۷ خرداد ماه / از ساعت ۱۷:۳۰
مصلــی بـــزرگ امـــام خـــمینی (ره)
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
💠 #اطلاعیه
🔰نـــماز عــید سعــید قــــربان
🔘به امامــــت :
حجت الاسلام والمسلمین قاســــم خـانی
( امـام جمعه محترم شهرستان خوی )
🗓 زمــان و مـکان :
دوشنبه ۲۸ خرداد ماه / ساعت ۰۸:۰۰ صبح
مصلــی بـــزرگ امـــام خـــمینی (ره)
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🎬 #ببینید
🔘عزاداری و سینه زنی شهادت امام محمد باقر (ع)
◾️ نماز جمعه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ | شهرستان خوی
#امام_جمعه_شهرستان_خوی
#شهادت_ائمه_معصومین
#شبکه_امامت
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔘 #گزارش_تصویری
🔰حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان خوی در کلاس آموزش مداحی در مسجد شفیعیه
🗓چهارشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳
#امام_جمعه_شهرستان_خوی
#شبکه_امامت
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir