💠 #گزارش_تصویری
🔰حضور پرشور مردم مومن شهرستان دارالمومنین خوی در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه
🗓جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳
📌بخش سوم
#امام_جمعه_شهرستان_خوی
#سیدالشهدای_خدمت
#انتخابات
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
💠 #گزارش_تصویری
🔰میز خدمت با حضور حوزه دادگستری شهرستان خوی و جمعی از ادارات خوی در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه
🗓جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳
#امام_جمعه_شهرستان_خوی
#سیدالشهدای_خدمت
#انتخابات
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #بشنوید 🔰
📌فایل #صوتی:خطبه اول نمازجمعه
۱ تیر ماه ۱۴۰۳ شهرستان خوی به امامت :
حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی
#انتخابات
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #بشنوید 🔰
📌فایل #صوتی:خطبه دوم نمازجمعه
۱ تیر ماه ۱۴۰۳ شهرستان خوی به امامت :
حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی
#انتخابات
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش اول )
🔸همه شما و خودم را به تقوای الهی و پرهیز از گناه و آلودگیها سفارش میکنم.
🔻امیرالمؤمنین الگوی تمام عیار
🔸 اميرالمومن الگوی همه جانبه ماست در زهد اول زاهد است
🔸فرمود برادران، خواهران از طعام شما به دو تا قرص نان اكتفا کردم و از جامههای شما به دو تا لباس کهنه. اين اول زاهد عالم است
🔻در شجاعت اولین شجاع عالم است
🔸وقتی که عمرو بن عبدود خودش را آورد این طرف خندق رجز خواند مرحوم شیخ مفید ميگويد رجز عمرو بن عبدود وقتي مطرح شد تمام مسلمانها مثل چوب خشکشان زد انگار یک پرندهاي روی سر این ها باشه تکان نمیخوردند از ترس، اما يك جوان بلند شد گفت يا رسول الله اجازه ميدهيد من بروم
🔸پيغمبراكرم فرمود «ضربة عليّ يوم الخندق آن يك ضربه اميرالمؤمنين در خندق كه زد به عمرو بن عبدود أفضل من عبادة الثقلين، از عبادت تمام جن و انس بالاتر است
🔸خداحفظ كند حاج اقاي فرحزاد را يك بار يك حديثي را ايشان خواند فرمود امام صادق عليه السلام فرمود:و انا من الثقلين من هم جزو آن ثقلين هستم كه یک ضربت علی از عبادت ثقلین بالاتر حتی از عبادت من امام صادق
🔸 اول شجاع عالم امیرالمومنین است در ایمان اول مؤمن بعد از پیغمبر اکرم است روایت داریم اگر هفت آسمان را در یک کفه ترازو قرار بدهید ایمان علی بن ابیطالب را در کفه دیگر ایمان علی بن ابیطالب ترجیح دارد
در علم امیرالمومنین فرمود چه كسي جرأت دارد غیر از علی بن ابیطالب این رو بگويد که سَلُونِي قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي
🔸سَلُونِي بپرسید از من، هرچی سوال دارید از هر جایی از هر علمی آسمانها، زمین اين هم از پیغمبر گرفته أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا
🔸درب علم پیغمبر اکرم علی بن ابیطالب است و پیغمبر اكرم مظهر تامّ علم خداست
🔸امام سجاد علیه السلام 7 بارمواضع سجده ، پيشاني دو تا کف دست دو تا زانو و انگشت شست ايشان را تراشیدند از بس پینه بسته بود به خاطر کثرت عبادت
امام باقر آمد پیش پدرش امام سجاد گفت پدر چرا اینقدر سجده ميكني؟ چرا اینقدر عبادت میکنی؟ فرمودپسرم برو اون کتاب عبادتهای جدم علی رو بیار دو سه تا ورق زد از عبادتهاي علی بن ابیطالب امام سجاد فرمود كي ميتواند مثل جدم علي خدا را عبادت کند؟
اول زاهد
اول عابد
اول شجاع
اول عالم
اول مؤمن
اول سیاستمدار
🔸ببينيد سیاست الهی یعنی اين
کسانی که تئوریسین بودند آمدند به حضرت امیر علیه السلام مشورت دادندگفتند یا علی اولِ حکومتت است ما برای تو خير خواهیم اگر میخواهی حکومتت پا بگیره معاويه را دست نزن بگذار یک مدت بماند وقتی قوی شدی بعد معاويه را بزن کنار اما جواب حضرت امیر علیه السلام چی بود
فرمود
وَ ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدا من كسي نيستم كه عضد و بازوي خودم را از گمراهان بخواهم بگيرم
🔸 یک روز هم اجازه نمیدهم معاویه بر سر کار باشه اين امير مؤمنان ما است مفتخر باشيد برادران و خواهران به ولایت علی بن ابیطالب
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علي ابن ابي طالب عليه السلام
🔸اما نکته اصلی من زیارت غدیریه امام هادی است. دو میراث بسیار گرانبها از امام هادی علیهالسلام امام ۴۲ سالهي ما که در آستانه میلادش هم قرار داریم برای ما رسیده
🔸یکی جامعه کبیره است كه يك دوره امام شناسی است هرکسی میخواهد بفهمد امام شیعه یعنی چی جامعه کبیره را با دقت بخوانید
🔸يك زیارت دیگري هم هست به نام زیارت غدیریهي امام هادی که وقتی که معتصم عباسی ملعون حضرت را احضار کرد به سامرا، حضرت از مدینه حرکت کرد بیايند سامرا روز عید غدیر رسیدند نجف در مقابل جدّ مطهر خودشان و خودمان حضرت امیر علیه السلام این زیارت را فرمودند که ۱۸ صفحه مفاتیح را به خود اختصاص داده.
🔸این زیارت غدیریه یک دوره امام علی شناسی است این زیارت سه برابر دعای کمیل است عبارات فوقالعاده عالی هست یک وقتی بگذاریم ولو یک صفحه آن را بخوانیم من یک عبارتی را از ماجرای طلحه و زبیر در همین زیارت غدیریه انتخاب کردم که درس عبرتی برای امروز ما باشد .
🔸«ثُمَّ لِحَزْمِکَ الْمَشْهُورِ وَ بَصِیرَتِکَ فِی الْأُمُورِ أَمَّرَکَ فِی الْمَوَاطِنِ وَ لَمْ یَکُنْ عَلَیْکَ أَمِیرٌ»
🔸 و چون حزم و تدبیر و بصیرتت در امور مشهور بود تو را پیغمبر در مواطن بسیاری فرمانده کرد و هیچکس بر تو امیر نبود
از اصحاب جایی نداریم در جنگی که امیرمؤمنان زیر مجموعه نفر دیگری باشد
همیشه امیرمؤمنان فرمانده بوده است
این عبارتی است که امام هادی به آن افتخار میکنند و ما هم به تاسی از آن حضرت به آن افتخار میکنیم
📌ادامه دارد...
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش دوم )
🔸در ادامه میرسند به ماجرای طلحه و زبیر که میفرمایند:
«وَ إِذْ مَاکَرَکَ النَّاکِثَانِ فَقَالاَ نُرِیدُ الْعُمْرَةَ فَقُلْتَ لَهُمَا لَعَمْرُکُمَا مَا تُرِیدَانِ الْعُمْرَةَ لَکِنْ تُرِیدَانِ الْغَدْرَةَ فَأَخَذْتَ الْبَیْعَةَ عَلَیْهِمَا وَ جَدَّدْتَ الْمِیثَاقَ»
🔸 باز هنگامى که آن دو عهد شکن با تو مکر کرده و گفتند ما عزم عمره داریم و تو در جوابشان فرمودى که به جان خودتان که دروغ مىگویید شما قصد عمره ندارید بلکه به فکر خدعه با من بر آمدهاید پس تو از آن دو بیعت گرفتى و تجدید عهد و پیمان کردى
🔸توضیح این عبارت را از کتاب الجمل شیخ مفید برایتان میخوانم.
🔸روز جنگ جمل وقتی به بصره لشکر آوردند فرماندار حضرت امیرالمؤمنین پوست و ریشش را کندند و خونین از استان بیرون فرستادند این بغی است باغی یعنی کسی که بر فرماندار امام المسلمین این کارها را انجام بدهد به فتوای اهلسنت تمام اینها باغی اهل بغی پیمانشکن میشوند.
🔸امیرالمؤمنین سپس عبدالله بن عباس را فراخواند و فرمود پيش آنان برو و عهد و بيعت مرا كه بر گردن ايشان است بازگو كن. ابن عباس میگوید از طلحه شروع كردم و بيعت را به ياد او آوردم. گفت: اى ابن عباس! به خدا سوگند با على در حالى
🔸بيعت كردم كه شمشير بالاى سر و گردنم بود. گفتم: من خود ديدم تو با اختيار و ميل بيعت كردى. مگر على (ع) - وقتى كه تو مى خواستى با او بيعت كنى- به تو نگفت كه اگر دوست مى دارى من با تو بيعت كنم و تو گفتى نه، كه ما با تو بيعت مى كنيم. طلحه گفت: على هنگامى اين سخن را به من گفت كه گروهى با او بيعت كرده بودند و من ياراى مخالفت با ايشان را نداشتم.
🔸ثُمَّ دَعَا عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ فَقَالَ «انْطَلِقْ إِلَيْهِمْ فَنَاشِدْهُمْ وَ ذَكِّرْهُمُ الْعَهْدَ الَّذِي لِي فِي رِقَابِهِمْ» قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَجِئْتُ فَبَدَأْتُ بِطَلْحَةَ فَذَكَّرْتُهُ الْعَهْدَ فَقَالَ لِي يَا ابْنَ عَبَّاسٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ بَايَعْتُ وَ اللُّجُّ عَلَى رَقَبَتِي فَقُلْتُ لَهُ أَنَا رَأَيْتُكَ بَايَعْتَ طَائِعاً أَ وَ لَمْ يَقُلْ لَكَ عَلِيٌّ قَبْلَ بَيْعَتِكَ لَهُ إِنْ أَحْبَبْتَ أَنْ أُبَايِعَكَ بَايَعْتُكَ فَقُلْتَ لَا بَلْ نَحْنُ نُبَايِعُكَ فَقَالَ طَلْحَةُ إِنَّمَا قَالَ لِي ذَلِكَ وَ قَدْ بَايَعَهُ قَوْمٌ فَلَمْ أَسْتَطِعْ خِلَافَهُمْ.(الجمل؛شیخ مفید)
🔸امام هادی در ادامه زیارت غدیریه میفرماید:
«فَجَدَّا فِی النِّفَاقِ فَلَمَّا نَبَّهْتَهُمَا عَلَى فِعْلِهِمَا أَغْفَلاَ وَ عَادَا وَ مَا انْتَفَعَا وَ کَانَ عَاقِبَةُ أَمْرِهِمَا خُسْراً»
🔸 و آنان در نتیجه نفاق خود را جدیتر کردند و آنگاه که تو آنان را بر فعلشان آگاه و تنبیه ساختى باز تغافل کرده و هیچ منتفع از تذکر تو نشدند و عاقبت کارشان خسران گردید.
🔻اما عبرت این ماجرا
🔸بارها گفتهام ملت عظیم الشان ایران قابل مقایسه با مردم هم عصر با پیامبر اکرم و ائمه هدی نیست اولین کاری که آنان کردند پیامبر اکرم هنوز زنده هست در بستر بیماری هست فرمود: قلم و دوات بیاورید تا چیزی برای شما بنویسم که هرگز گمراه نشوید از جلسه صدایی بلند شد که «ان الرجل لیهجر» این مرد هذیان میگوید
اگر شما مردم در آن جلسهای بودید در محضر امام راحل عظیم الشأن یک کسی همچنین توهینی به امام میکرد شما در دهان آن فرد میزدید؛ اما کسی آن روز در کنار پیکر بیمار پیامبر اکرم جواب محکمی به آن فرد نداد.
🔸پیامبر اکرم از دنیا رفت با آن همه صراحتی که در غدیر انجام داد بیعت زبانی و عملی گرفت قسمشان داد فرمود: لعنت کنید بر هر کسی که این پیمان را بشکند این عبارتهای خطبه غدیر است؛ اما در 28 صفر به تعبیر حضرت زهرا در خطبه فدکیه «لمّا یُقْبَرُ» هنوز پیامبر اکرم دفن نشده بود شما امت چه کردید؟ «منا امیر و منکم امیر» یا از ما اهل مکه باشد یا از اهل مدینه و انصار باشد پس خود پیامبر هفتاد روز پیش چه فرمود؟ جای حمزه سیدالشهدا خالی جای جعفر ابن ابیطالب خالی این حرف امام صادق علیهالسلام است پیش امام صادق علیهالسلام آمدند گفتند: بزرگان بنیهاشم بودند چرا جدتان حقش را نگرفت؟ فرمود: چه کسی از بزرگان بنیهاشم بود؟ عباس و عقیل بود که تازهمسلمان بودند نمیتوانستند کاری بکنند اگر فقط دو نفر جعفر و حمزه بود جدم به این روز نمیافتاد.
اما شما ملت چه؟
📌ادامه دارد...
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش سوم )
🔸امام غدیر و اجتماع 120 هزار نفری برای رهبر انقلاب درست نکرد یک خاطره حاج احمد آقا باواسطه نقل کرد به رئیس شورای خبرگان پیام داد که این جمله را از جانب من بگوید که رهبر معظم آن زمان رئیسجمهور وقت در کره شمالی بودند در مجلس کره شمالی سخنرانی میکردند به امام گفتم: چقدر ریاستجمهوری به ایشان میآید امام فرمودند: ایشان برای رهبری لیاقت دارد.
🔸یک جمله خبر واحد حاج احمد آقا در مجلس خبرگان باعث شد اکثریت مجلس خبرگان به رهبر معظم رأی بدهد.
🔸این ملت و خبرگان بصیر ایران میشود.
25سال علی ابن ابیطالب را خانهنشین کردند در همین زیارت غدیریه یک عبارتی دارد حضرت امام هادی علیهالسلام فرمود: گمان نکنند علی ابن ابیطالب بازویش کمتوان بود که حق خود را بگیرد سکوت علی ابن ابیطالب از عجز نبود بهخاطر مصلحت اسلام بود به تعبیری که در خطبه فدکیه اواخر خطبه وقتی که خانه آمد فرمود: «اِشْتَمَلْتَ شِمْلَةَ الْجَنینِ» همانند جنین در شکم مادر پردهنشین شده ای.
🔸این را اساتید به ما یاد دادهاند که مقصود حضرت زهرا اعتراض نبود؛ بلکه میخواست به ما یاد بدهد که حضرت امیرالمؤمنین چرا سکوت کرد.
🔸لباس رزمش را پوشید شمشیر ذوالفقار را حمایل کرد صدای مؤذن بلند شد به نام شریف محمد رسولالله رسید فرمود: زهرا جان میخواهی این اسم باقی بماند؟
🔸اگر میخواهی این اسم باقی بماند علی باید صبر کند «فَصَبَرتُ وَ فِی العَینِ قَذًی وَ فِی الحَلقِ شَجا»
25سال گذشت بعد از کشتهشدن سومین نفر دقیقاً در روز عید غدیر سال 35 مردم با علی ابن ابیطالب بیعت کردند دوباره مدار اصلی بهجای خودش برگشت؛ ولی در این چهار سال و نیم سه جنگ به علی ابن ابیطالب تحمیل کردند. جنگ نهروان خوارج جنگ صفین مارقین و جنگ جمل ناکثین عهدشکنان فرق آن سه جنگ زمان حضرت امیر با همین مارقین و خوارج و ناکثین انقلاب اسلامی ما این هست که آن روز نتیجه آن سه جنگ حکمیت شد ابوموسی اشعری آن مرد سادهلوح فریب عمروعاص را خورد و محدوده حکومت امیرالمؤمنین استان کوفه شد باقی ممالک اسلامی دست معاویه افتاد.
🔸اما مردم عظیم الشان ایران در 14 خرداد نگذاشتند سقیفه تکرار شود و در طول این 35 سال رهبری رهبر معظم انقلاب عدهای شیطنت کردند منافقینی که قبل از انقلاب با انقلاب بودند؛ اما عهدشکنی کردند و 17 هزار شهید با ترور از ما گرفتند ولی دیدید عاقبتشان در اردوگاه اشرف 3 آلبانی به چه فلاکتی افتادند. در آزادی حمید نوری هم دیدید که چقدر مفتضح شدند. گفته بودند خدا هم نمیتواند حمید نوری را آزاد کند. اینقدر به غرب باور دارند و تکیه کرده اند. اما خدا مفتضحشان کرد. جمهوری اسلامی در عمل اثبات کرد که هر تحرکی بر علیه انقلاب اسلامی هزینه دارد و کشورهای متخاصم حاضر به تحمل این هزینه ها نیستند. یک نمنه اش را هم در عملیات وعده صادق دیدیم.
🔸الان به لطف خدای متعال وضعیت کشور ما با رهبری رهبر حکیم انقلاب، شرایطی را دارد که آن پیشبینی امام راحل انشاءالله تحقق پیدا میکند. امام حکیم انقلابمان یک جمله تاریخی دارند فرمودند: من امیدوارم این بسیج عمومی اسلامی برای تمام مستضعفین جهان و ملتهای مسلمان عالم الگو شود و قرن پانزدهم قرن شکستن بتهای بزرگ و جایگزینی اسلام و توحید به جای شرک باشد ما نشانههای این جایگزینی را به لطف خدا داریم میبینیم.
📌پایان
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه دوم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش اول )
🔹عبادَ الله اُوصیکم و نَفسِی بِتقوَی الله. بندگان خدا مجددا خودم و شما را به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات سفارش می کنم. توصيهي به تقوا اين عبارتی از دعای ۱۶ صحیفه باشد.
🔹 در دعای ۱۶ امام سجاد علیه السلام میفرمایند برادران خواهران دوتا دعوتنامه برای همه، من و شما میآيد یک دعوت از طرف شیطان
و يك دعوت از طرف خدا
و ما میدانیم دعوت شیطان منجر به جهنم میشود
و دعوت خدا منجر به بهشت میشود
اما عجب این است که بعضی از ما دعوت شیطان را قبول میکنیم.
🔹این عبارت امام سجاد در دعاي ۱۶ است.
فَمَنْ أَجْهَلُ مِنِّي، يَا إِلَهِي، بِرُشْدِهِ چه کسی از من جاهل است به هدایت خودش
حِينَ أَقِفُ زمانی که من ایستادم.
بَيْنَ دَعْوَتِكَ وَ دَعْوَةِ الشَّيْطَانِ بین دعوتنامه تو و دعوت شيطان.
فَأَتَّبِعُ دَعْوَتَهُ متاسفانه دعوت شیطان را قبول میکنم.
وَ أَنَا حِينَئِذٍ مُوقِنٌ در حالی که من یقین دارم
بِأَنَّ مُنْتَهَى دَعْوَتِكَ إِلَى الْجَنَّةِ، انتهاي دعوت تو بهشت است
وَ مُنْتَهَى دَعْوَتِهِ إِلَي النَّارِ. و آخر دعوت شیطان جهنم است
🔹 برادران و خواهران بین دوتا دعوتنامه هستیم، مواظب باشیم فقط و فقط دعوت نامه خدا را قبول بکنیم. امام کاظم علیه السلام که در آستانه میلاد مبارکش قرار داریم در یک روایت نورانی و تأثیر گذار می فرماید که هر کس از خود مراقبت نکند و محاسبه روزانه نفس نداشته باشد از ما نیست. لیس منا من لم یحاسب نفسه فی کل یوم.
▫️در خطبه دوم به ذکر چند نکته اکتفا میکنم:
📍۱. انتخابات حماسه حضور مردم است. معجزه حضور مردم، بنبستشکن و افقگشا است. رهبر انقلاب، تحقق این حماسه را با دو شرط بارها و بارها بیان کردهاند اول؛ مشارکت بالا دوم؛ انتخاب خوب.
🔹نکته ای که جای تذکر دارد این است که، بالاخره انتخابات، یعنی تخییر مردم در انتخابِ یک طرف از بین رقبای انتخاباتی و اعطاء قدرت به منتخب خود. در واقع «انتخابات مسابقه است؛ در مسابقه، همه تلاش میکنند برنده بشوند و جلو بیفتند» بنابراین در ذات انتخابات، دوقطبی نهفته است و اساسا بدون دوقطبی، انتخابات واقعی متصور نیست. اما در انتخابات باید مصادیق دو قطبی مقبول و دو قطبی جعلی مشخص شود.
🔹دوقطبی حقیقی، دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی است. دوقطبی «حق و باطل»، «اسلام و کفر»، «ایمان و نفاق»، «نور و ظلمت»، «هدایت و ضلالت»، «صدق وکذب»، «عدل و ظلم»، «عزت و ذلت»، «صلاح و فساد»، «تقوا و فجور»، «رشد و غَیّ»، «معروف و منکر»، «مستضعفین و مستکبرین»، «اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی»، «انقلاب اسلامی و استکبارجهانی»، «مقاومت و تسلیم».
🔹به بیان رهبر معظم انقلاب: «در ایران اسلامی یک دوقطبیای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار. آن کسانی که تفالههای بازماندهی از دوران غلبهی استکبارند، با انقلاب بَدَند؛ این دوقطبی هست امّا قاطبهی ملّت ایران، انقلابی و علاقهمند به نظام اسلامی هستند. بله! بین کسانی که به انقلاب علاقهمندند، با کسانی که اصل انقلاب و نظام را قبول ندارند، البتّه یک دوقطبی هست».
🔹در مقابل این دوقطبیهای حقیقی، دو قطبی های غلط وجود دارد.
🔹پدیده دوقطبیسازی از عملیاتهای روانی پیچیده جبهه دشمن با هدف تأثیرگذاری و ایجاد انحراف در فکر و اندیشه، محاسبات، اراده و تصمیم، مواضع و رفتار ما است. ترفند دوقطبیسازی، ترفندی دیرینه است و قدمتش به تاریخ دوقطبیسازی «شیعه و سنی» و «عرب و عجم» در صدر اسلام میرسد. دوقطبیسازی هنوز از راهبردهای اساسی دشمنان برای مشغول کردن کشورهای اسلامی به «جنگهای نیابتی» و «ایجاد زمینه برای ورود و دخالت در امور کشورهای اسلامی» و تأمین امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و... است.
🔹رهبر معظم انقلاب در تبیین دوقطبیهای غلط میفرمایند: «معنای دوقطبی این است که وقتی اختلاف سلیقهای بوجود آمد، در هر تصمیمی بجای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، بهجایگاه دستهبندیها فکر میکنیم؛ اینکه دستهی ما اینجوری میخواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست، فرقی نمیکند و مهم نیست؛ معنای دوقطبی این است».بنابراین آنچه جای نگرانی دارد افتادن در دام دو قطبی های کاذب است. و اینکه مردم به جای اینکه به شاخصه ها توجه کنند به برنامه ها و توانمدی ها به شخصیت ها و اندیشه ها توجه کنند و طبق معیار انتخاب کنند گرفتار دام دوقطبی بشوند و آن فردی را انتخاب کنند که دو قطبی القا می کند مثلا چون این نامزد از حزب من است از قوم من است پس منتخب من است و لو شاخصه های لازم را نداشته باشد اصلا به شاخصه ها در دو قطبی سازی ها توجه نمی شود.
📌ادامه دارد...
💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir
🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir