eitaa logo
امام جمعه شهرستان خوی
1.4هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
345 ویدیو
13 فایل
پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔰حضور پرشور مردم مومن شهرستان دارالمومنین خوی در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه 🗓جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌بخش اول 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
💠 🔰حضور پرشور مردم مومن شهرستان دارالمومنین خوی در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه 🗓جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌بخش دوم 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
💠 🔰حضور پرشور نوجوانان در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه 🗓جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌بخش سوم 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
صوت خطبه اول نماز جمعه14 اردیبهشت ماه1403.MP3
9.16M
🔊 🔰 📌فایل :خطبه اول نمازجمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شهرستان خوی به امامت : حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
صوت خطبه دوم نمازجمعه14اردیبهشت1403.MP3
8.7M
🔊 🔰 📌فایل :خطبه دوم نمازجمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شهرستان خوی به امامت : حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش اول ) 🔸محضر دعای بیستم صحیفه سجادیه (مکارم‌الاخلاق) می‌رویم: «اَللّهُمَّ لا تَدَعْ خَصْلَةً تُعابُ منّى اِلاّ اَصْلَحْتَها وَ لا عائِبَةً اُوَنَّبُ بِها اِلّا حَسَّنْتَها» خدايا هيچ صفتى كه بر من عيب شمرده شود وامگذار مگر آن كه اصلاحش فرمايى وهيچ صفت نكوهيده اى را بجاى مگذار مگر آن كه آن را نكوسازى. 🔸اگر انسان به فرمایشات معصومین توجه نکند طبق بیان قرآن و روایات گرفتار مسخ می شود. بین ما زندگی می‌کند درحالی‌که من و شما ظاهرش را آدم می‌بینیم؛ اما امیرالمؤمنین در خطبه 87 نهج‌البلاغه می‌فرماید: «فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَيَوَانٍ». 🔸صورتش صورت انسان است، دلش دل حيوان است این مسخ ملکوتی و باطنی است. 🔸خداوند متعال در آیه 18 سوره نبأ می‌فرماید: «يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» روزي‌كه در «صور» دميده مي‌شود و شما فوج‌فوج [به محشر] مي‌آييد. 🔸معاذ ابن جبل از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم تفسیر این آیه را سؤال کردند حضرت فرمودند: «ای معاذ! درباره‌ی امر عظیمی پرسیدی» و فرمود: « ده گروه از امّت من محشور می‌شوند؛ برخی از آنان به شکل میمون و برخی دیگر به شکل خوک و برخی به این صورت که سرشان وارونه است؛ یعنی اینکه پاهای آن‌ها در بالای سرشان است و برخی دیگر از آنان نابینا هستند و برخی دیگر کر و لال هستند، گروهی زبان خویش را که بر سینه‌های ایشان آویزان شده را می‌جوند که چرک از آن سرازیر می‌شود که دیگران به دلیل این آلودگی آن‌ها، از آنان نفرت دارند و گروهی دیگر دست و پاهایشان قطع شده است و گروهی بر تنه‌ی درختانی از آتش به صلیب کشیده شده‌اند و گروهی از لاشه، گندیده‌تر و بدبوتر هستند و به گروهی دیگر جامه‌هایی پوشانده شده است که بلند و چسبان و از جنس قیر است. آن گروهی که به شکل میمون‌ها هستند همان گروه سرکش از مردم هستند که در برابر دستورات دین سرکشی می کنند و گروهی که به شکل خوکان هستند، رشوه خوارانند و آن دسته که سرشان وارونه است، رباخوارانند و نابینایان کسانی هستند که در قضاوت‌کردن، ظلم می‌کنند و عدالت را رعایت نمی‌کنند و آن دسته که کر‌و‌لال هستند، آن‌هایی هستند که شیفته‌ی اعمال خویش هستند و آن‌هایی که زبان‌های خویش را می‌جوند، علما و قاضیانی هستند که گفتار آن‌ها با عملشان متفاوت است و آن دسته که دست و پاهای آن‌ها قطع شده است، کسانی هستند که به همسایه‌ی خویش آزار می‌رسانند. امّا آن گروهی که بر درختانی از جنس آتش به صلیب کشیده شده‌اند، آن‌هایی هستند که به مردم تهمت می‌زنند و سخن‌چینی می‌کنند و آن‌هایی که از لاشه گندیده‌تر هستند، آن‌هایی هستند که اسیر شهوت و لذّت‌ها هستند و حق خداوند را در اموال خویش به‌جای نمی‌آورند و آن دسته که لباس‌هایی از جنس آتش بر تن آن‌هاست، اهل کبر و فخرفروشی و تکبّر هستند». آن سخنهای چو مار و کژدمت***مار و کژدم گشت و می‌گیرد دمت حشر پر حرص خس مردار خوار***صورت خوکی شود روز شمار خمر خواران را بود گنده دهان***زانیان را گنده اندام نهان چون ز دستت زخم بر مظلوم رست***آن درختی گشت ازو زقوم رست بیشه ای باشد وجود آدمی*** کن حذر تو زین وجود آدمی 🔸مرحوم ملا صدرا درجلد 2 تفسیرشان صفحه‌ی170 می‌فرماید ما امامیه، شیعیان، معتقدیم بهشت و جهنم الان وجود دارد و پیامبر عظیم الشأن در شب معراج اهل بهشت را در بهشت دیدند وارد بهشت شدند، با متنعمان در بهشت دیدار کردند، همینطور معذبهای در جهنم را از نزدیک دیدند. 🔸در الغدیر خدا رحمت کند مرحوم علامه امینی را در جلد 8 الغدیر، صفحه214 حکایتی را نقل می‌کنند: که در زمان عثمان یک شخصی آمد یک جمجمه‌ی مرده‌ای دستش بود داد به دست عثمان گفت که شما معتقدید که این جمجمه الان در آتش دارد می‌سوزد این جمجمه‌ی کافر؟ عثمان از جواب درماند گفت بروید حضرت علی علیه السلام را خبر کنید، امیرمؤمنان علی علیه السلام آمدند حضرت فرمود سؤالت را تکرار کن، سؤالش را تکرارکرد این جمجمه اگر درآتش است چرا دست من نمی‌سوزد؟ امیرمؤمنان برای تفهیم به او فرمودند سنگ چخماق بیاورید، ‌حضرت این دوتا سنگ را به هم زدند جرقه‌ای صادرشد، بعد سنگ را دادند به او فرمود که آیا حرارت را حس می‌کنی؟ گفت نه. حضرت به او تفهیم کرد اگر نمی‌بینی معنایش این نیست که جرقه وجود ندارد، آتش وجود ندارد. آتش در باطن است. 📌ادامه دارد... 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir
🔻بیانات حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی[ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ]: ( بخش دوم ) 🔸 نکته‌ی ‌آخر آتش دنیا با آتش آخرت خیلی متفاوت است، خدا رحمت کند آیت الله مشکینی را، می فرمود ما طاقت آتش دنیا را هم نداریم. یک کبریت را ‌آیا دست ما می‌تواند تا لحظه‌ی آخر نگه دارد؟ درِ یک کتری آب جوش را بردارید شما یک لحظه دستتان به دستگیره باشد آن حرارتی که به دست می‌زند ۵ثانیه ما شاید نتوانیم دست را نگه داریم از حرارت بخار آب جوش، این می‌شود آتش دنیا. 🔸آیت الله جوادی در تسنیم می‌فرماید آتش دنیا هر چقدر شدید باشد ولو انسان را در یک کوره قرار دهند، ‌کوره یک فلز را ذوب می‌کند. اما فقط جسم را از بین می‌برد، روح را نمی‌سوزاند اما خدا می‌فرماید بپرهیزید از آن آتشی که روح را می‌سوزاند: نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَة * الَّتی‏ تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ. تبیین آیت الله جوادی این است منشأ این آتش در همان دنیا بود روحش شده آتشین. البته نباید از رحمت خداوند ناامید شد چرا که هر گناهی انسان مرتکب شده باشد توبه آن را از بین می‌برد مرحوم آشیخ رجبعلی خیاط می‌گوید: من در مجلس دعا و توسل و ذکری بودم که شخصی وارد شد که من دیدم این سه تا گناه دارد که صورت و بدنش به شکل سه حیوان است؛ اما وقتی خارج شد دیدم انسان است. خدایا صورت و سیرت همه ما را انسان و مؤمن قرار بده. 📌پایان 💠 🆔 @h_ghasemkhani_ir 🌐 https://www.h-ghasemkhani.ir