سلام صبح بخیر 🌻
نامه ۳۱ نهج البلاغه
"و الخطاب فیما لم تکلف "
" آنچه بر تو لازم نیست بر زبان نیاور"
به بیانی دیگر ؛
یعنی در مسائلی که به تو مربوط
نمی شود دخالت نکن.
چه بسیارند کسانی که به علت دخالت در کارهای دیگران هم از انجام وظیفه خود می مانند و هم گرفتاری ها و نزاع هایی برای خود بوجود می آورند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #درانتظار_طلوع | ۲۰ بهمن ۱۳۵۷
🔹امام خمینی(ره): من سخنگو ندارم !
🔺تعریف کردند که یکی از این خواهر های محمدرضا در خارج یک ویلایی خریده است که برای گل کاری او شش میلیون دلار هزینه کرده اند
@EMAM_COM
کانال طنز «دکترسلام»:
@Drsalaam
🔰 تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آن مرد با باران میآید» منتشر شد
🔺 در آستانهی فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در سومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی تقریظ حضرت آیتالله خامنهای بر رمان «آن مرد با باران میآید» اثر خانم وجیهه سامانی منتشر شد.
🔹متن تقریظ رهبر انقلاب بر این رمان به این شرح است:
بسمه تعالی
بسیار خوب و هنرمندانه و پرجاذبه نوشته شده است. تصویری که از ماههای آخر مبارزات نشان میدهد، درست و روشن و واقعی است. به گمان من همهی جوانها و نوجوانهای امروز به خواندن این کتاب و امثال آن نیاز دارند. از نویسندهی کتاب باید تقدیر و تشکر شود انشاءالله.
مرداد ۹۸
🔸 رمان «آن مرد با باران میآید» توسط نشر کتابستان معرفت منتشر شده و به داستان زندگی خانوادهای از طبقهی متوسط میپردازد که در مقطع تاریخی هفدهم شهریور تا بیستوششم دیماه ۱۳۵۷ درگیر مبارزات علیه رژیم ستمشاهی شدهاند.
☑️ @Khamenei_ir
️ "مطلبی بسیارخواندنی وتکان دهنده"
نامه پیرزنی از نوفل لوشاتو برای امام خمینی:
«وقتی تو به محله ما آمدی برکت به خانه ما آمد. من روزهای آخر عمر را سپری میکنم. جورابی، دستمالی، چیزی برایم بفرست که در تابوتم بگذارند.»
⭕️ شنیده بودم وقتی سخن میگویی شنوندگان تو اشک میریزند. اگر آنها را از نزدیک سحر کردهای بدان که من از دور مسحور توأم.
وقتی برای لحظهای کوتاه چهرهات را در تلویزیون میبینم، اعماق جانم را شادی اشغال میکند و اشک شوق میریزم. باور دارم که تو مرد خدایی. دو فرزند دارم یکی کور بدنیا آمده و یکی بیماری قلبی دارد، دعا کن شفا بیابند.
هیچ رهبری حاضر نیست تا مجبور نشود به اشتباهات خود اعتراف کند اما شنیدهام تو داوطلبانه به اشتباهات خود اعتراف میکنی پس میتوان باور کرد که تو از آسمان آمدهای. از خدا میخواهم دنیای ظلمانی ما را با سخنان مردانی همچون تو نورانی کند.
هر خبری که از تو می شنوم، احساس میکنم به تحریف آلوده است. نمیشود مردی که با پیروان خود سخن میگوید و همیشه پلکهایش را پایین نگه میدارد، اهل ماجراجویی باشد، آنهم در سن پیری. با من سخن بگو، برایم بنویس از کجا آمدهای؟ چه میخواهی؟ چه رسالتی احساس کردهای؟ برایم بنویس، شاید خدا مرا نیز از حواریون تو قرار دهد.
بخشی از کتاب خمینی روح الله. سید علی قادری. جلد اول. چاپ چهارم. 35- 36.
فجر پیروزی انقلاب اسلامی بر شما مبارک باد
پیروزی خون بر شمشیر مبارک
سلام صبح بخیر 🌻
با گفتنِ مرگ بر آمریکا، برای همه ی انسانها دعا کنید
وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَي الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّاراً
إِنَّكَ إِن تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِراً كَفَّاراً
(نوح/۲۶و۲٧)
و نوح گفت: پروردگارا از اين كافران هيچ كس بر زمين باقى نگذار.
زيرا اگر آنان را باقى گذارى بندگانت را گمراه مى كنند و جز گناهكار و كفرپيشه نمى زايند.
حضرت نوح بخاطرتوهين ها و اذیتهایی که از قومش ديد، و بخاطر انتقام شخصی، نفرین نکرد.
بلکه نفرين او به دلیل انحراف داشتن آنان و منحرف كردن دیگران بود.
این عمل حضرت نوح، مورد تأیید خدا بود و از سوی خدا اجابت شد.
پس باید نابودیِ منحرفانی را که قابل هدایت نیستند و باعث انحراف بقیه نیز میشوند، از خدا بخواهیم.
چراکه این درخواست، به نفع عموم بشریت است.
افتتاح مرکز نیکوکاری دوکوهه اصناف و بازریان حوزه ی مقاومت بسیج اصناف شهرستان صحنه استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسؤلین محلی به مناسبت یوم الله دهه ی مبارک فجر
@habib_khoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انگیره مضاعف بدلیل همزمانی #۲۲بهمن با چهلم #شهید_سلیمانی
✊مردم ضربه کوبندهای به سیاستهای دشمن وارد می کنند
🔻رهبر انقلاب: امسال سالگرد ۲۲ بهمن مصادف با چهلم شهید عزیز ما هم هست، ایّام چهلم شهید سلیمانی است و مردم انگیزهی مضاعف دارند. و انشاءالله دشمنان ما خودشان خواهند دید حضور عظیم مردمی را در میدانها و در خیابانها؛ ما راجع به آن خیلی صحبتی نداریم، انشاءالله ملّت ما با همین حضورشان ضربهی کوبندهای بر سیاستهای دشمن وارد خواهند کرد. ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
☑️ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش تصویری از حضور مسئولین بسیج اصناف و روسای اتحادیه ها به همراه مردم ولایی ارومیه در راهپیمایی دشمن شکن یوم الله ۲۲ بهمن و پخش ۱هزار پوستر شهید قاسم سلیمانی بین مردم که توسط بسیج اصناف ارومیه انجام گردید.
@asnaf_ostan
برگزاری یادوادره شهدای اصناف سپاه ناحیه مقاومت بسیج اصناف وبازاریان شهرستان کاشان با سخنرانی جانشین فرماندهی ناحیه بسیج کاشان جناب سرهنگ شبانی زاده و با حضور مسئول سازمان بسیج اصناف وبازاریان استان اصفهان جناب سرهنگ امانی
@habib_khoda
رزق حلال
https://eitaa.com/rezghe
برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع چای و شیرینی با همکاری اتاق اصناف مرکز استان قزوین و سازمان بسیج اصناف استان قزوین در مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ مردم قزوین
@habib_khoda
توسط حوزه بسیج اصناف آران وبیدگل انجام شد؛⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵
پخت نان صلواتی در هشت منطقه شهرستان آران وبیدگل بمناسبت چهلمین روز شهادت سردارسرافرازسپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم چنین چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
رزق حلال
https://eitaa.com/rezghe
پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین
همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین امروز صبح در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد .
در این همایش پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با عنوان نقش دین در اقتصاد مقاومتی با رویکرد قرآنی برای حضار پخش گردید.
متن پیام معظم له بدین شرح است:
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله ربّ العالمين و صلّي الله علي جميع الأنبياء و المرسلين و الأئمة الهداة المهديين سيّما خاتم الأنبياء و خاتم الأوصياء(عليهما آلاف التحيّة و الثناء) بهم نتولّي و من أعدائهم نتبرّءُ الي الله!
اقتصاد مقاومتي از منظر دين در چند عنصر خلاصه ميشود: اولاً دين, مال را معرفي کرد, ثانياً خطر فقر را بازگو کرد, ثالثاً راه تنظيم اقتصاد را عاقلانه و عادلانه ارائه داد. اما عنصر اول فرمود: مال, عامل قيام و قِوام يک ملت است؛ در سوره مبارکه «نساء» فرمود: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتي جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِياماً﴾؛[1] ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چارهاي نيست که کيف و جيبش پر باشد؛ ملتي که دستش تهي است، از ستون محروم است, از قيام و مقاومت طرْفي نميبندد، اين مال است که عامل قيام يک ملت است: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتي جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِياماً﴾. در همين زمينه فرمود: اين ستون را نبايد به دست لرزانِ افرادِ سفيه و بيعُرضه سپرد، آن مديرِ سفيه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نميتواند تأمين کند، خودايستادگي را فرا نگرفته، چه رسد به اينکه بتواند ستون ملت و مملکتي را نگهداري کند.
مال, عامل قيام يک ملت است؛ آن کسی که سفاهت اقتصادي دارد, درايت اقتصادي ندارد، صلاحيّت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند, اگر هم هوش اقتصادي دارد و لکن طهارت قُدسي و قداست عقل در او يافت نميشود، او سفيه است. سفاهت در فرهنگ قرآن تنها در فقدان نظر نيست، بلکه بسياري از افرادند که از نظر علمي, خردمند و پخته و فرهيخته هستند ولی از نظر عقل عملي سفيهاند. قرآن کريم کساني را که راهيِ راه ابراهيم خليل(سلام الله عليه) نيستند سفيه ميداند: ﴿وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ﴾؛ اگر اين حديث معروف در کنار آن آيه مشهور قرار بگيرد معلوم ميشود که اينها دو قضيه مناسباند: يکي اينکه «العقل ما عُبد به الرحمن و اکتسب به الجنان»؛[2] عقل آن است که خدا عبادت شود و بهشت کسب شود. عکس نقيض آن اين است کاري که با آن نميتوان خدا را راضي کرد و ملت را خوشنود کرد و بهشت را کسب کرد، اين سفاهت است و اين عقل نيست: «ما لا يُعبد به الرحمن و لا يکتسب به الجنان فليس بعقل»؛ اگر عقل نبود, سفاهت هست؛ اين همان آيه معروف قرآن است که ﴿وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ﴾.[3] پس مال, ستون يک ملت است؛ مدير و مدبّرِ سفيه که نتواند خود را اداره کند، عُرضه حفظ اين ستون را نخواهد داشت، ملّت موظف است اين مال را به دست افراد سفيه نسپارد؛ آن کسی که مدبريّت اجتهادي، يک؛ مديريت جهادي، دو؛ فاقد اين دو عنصر محوري است، سفيه هست و ملت موظف است که مال را به دست او ندهد.
مطلب بعدي همان است که در سوره مبارکه «حشر» فرمود: مال که ستون است بايد خيمهاي را بر فراز خود افراشته نگه دارد که بتوان همه ملت را زير پوشش اين خيمه نگه داشت، فرمود: ﴿کَيْ لا يَکُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْکُمْ﴾؛[4] دولت را دولت گفتند، چون تداول ميشود؛ اين تداول و اين ثروت که دست به دست هم ميگردد نبايد در يک منحني محدود دور بزند, بايد در کلّ اين مدار 360 درجه بگردد؛ مثل خوني است که بايد جريان داشته باشد و اگر در يک منحني خاص بگردد، بقيه از جريان اين خون محروم باشند فلج هستند؛ ملتِ فقير فلج است, ملتي که جيبش خالي است, کيفش خالي است, تهيدست است, بدهکار است, مديون است فلج است و ملت فلج قدرت قيام ندارد، چه رسد به مقاومت. نظام تلخ کاپيتال غرب اينطور است که ﴿دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْکُمْ﴾؛ نظام فروريخته سوسيال شرق از همين قبيل است که دولتسالاري است و ثروت دست دولتهاست، اما ملت از ثروت ملّي محروم هستند؛ در نظام سوسيال شرق, دولتي، ثروت را به دولت ديگر منتقل ميکند ميشود: ﴿دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْکُمْ﴾. در نظام سرمايهداري کاپيتال غرب، ثروت و دولت را از دست يک سرمايهدار به دست سرمايهدار ديگر منتقل ميکنند، اين هم ميشود: ﴿دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْکُمْ﴾؛ اينکه گفتند 99 درصد در برابر يک درصد، ممکن است بخشي از اينها اغراق و مبالغه باشد; ولي اين خطر هست که اکثري از آن دولت کلان طرْفي نبستند. پس برابر سوره «نساء» ثروتِ ملت, ستون آن ملت است و برابر سوره «حشر» ثروتِ ملت, خون ملت است, اگر اين ستون، زير سقف باشد، همه را پوشش ميدهد و اگر خون در تم
ام جامعه جريان داشته باشد هر کسي به اندازه ظرفيت و استعداد خود بتواند از آن طرْفي ببندد، اين جامعه سر پا و زنده است.
مطلب بعدي خطر تلخ فقر است؛ مستحضريد که قرآن کريم از لوازم و ظرايف ادبي عرب بهرههاي فراواني برده است و همراهان خود را آگاه کرد. کسي که گداست و چيزي ندارد به او نميگويند فقير، بلکه به او ميگويند فاقد; يعني مال ندارد. فقير بر وزن «فعيل» به معني مفعول است، فقير؛ يعني کسي که ستون فقراتش شکسته است، کسي که گرفتار حادثه تلخ «فاقرة الظهر» شد - که در سوره «القيامة» آمده[5] - اين ميشود فقير؛ همانطوري که قتيل به معناي مقتول است, فقير هم به معني مفعول است; يعني کسي که ستون فقراتش شکسته است. ملتي که جيبش خالي است, دستش تهي است، زمينگير است؛ البته اول مسکين است بعد فقير. مسکين؛ يعني گرفتار سکون, بيحرکتي؛ ملت تهيدست از حرکت و پويايي ايستاده است و محروم است، يک؛ در اثر شکسته بودن ستون فقرات، زمينگير است و مبتلا به نشستن است، دو؛ از اين جهت گفتند فقير، بدتر از مسکين است. اين تعبيرهاي تند قرآن کريم که اگر ملتي دستش تهي بود، قدرت حرکت ندارد و ساکن است، اولاً؛ قدرت ايستادن ندارد و نشسته است، ثانياً؛ براي همين جهت است. بنابراين اگر ملتي شغل نداشته باشد, بدهکار باشد, گرفتار بانکهاي ربوي باشد، اين ملت هرگز قائم نيست، چه رسد به مقاومت, چه رسد به ايستادگي در برابر حوادث تلخ.
مطلب بعدي که قرآن کريم از اين راه گوشزد ميکند ميفرمايد: ملتي که سفرهاش خالي است و بدهکار است و فرزند بيکار دارد و خودش هم بازنشسته است، اين ملت دهنش به چاپلوسي باز است، هرگز اهل نقد نيست, هرگز اهل اعتراض نيست. در دو جاي قرآن کريم از ملت تهيدست به «اِملاق» ياد کرده است فرمود: ﴿وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاکُمْ﴾,[6] يا ﴿نَرْزُقُکُمْ وَ إِيَّاهُمْ﴾،[7] در يک جا مخاطب مقدم بر مغايب است و در يک جا مغايب مقدّم بر مخاطب است: ﴿نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاکُمْ﴾, ﴿نَرْزُقُکُمْ وَ إِيَّاهُمْ﴾، در هر دو جا سخن از املاق است، املاق؛ يعني تملّقگويي, چاپلوسي. شما مستحضريد کساني که در اين وزارتخانهها تلاش و کوشش ميکنند، ميدانند معاونان آنها با آنها يکطور حرف ميزنند, افرادي که در آبدارخانه هستند يکطور حرف ميزنند, آبدارچي يکطور تملّق ميگويد, معاون يکطور سخن ميگويد. کسي که دستش تهي است، زبانش به چاپلوسي بسته است، ممکن نيست ملتي تهيدست باشد، زبانش به اعتراض و نقد و پاسخگويي و مسئلهداني و مسئلهخواهي و طلبخواهي، باز باشد. دهن ملت وقتي فقير باشد به چاپلوسي باز است, کمر او شکسته است.
خلاصه بحث اقتصاد مقاومتي آن است که مال، ستون مملکت است و اهل اختلاس و اهل روميزي و اهل زيرميزي و کسي که ضعف مديريت دارد و کسي که توان آن را ندارد کشوري که يک درصد جمعيّت دنيا را دارد؛ يعني هفتاد ميليون و بيش از هشت درصد امکانات روي زمين در دست اوست، نتواند خود را اداره کند، گرفتارِ ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتي جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِياماً﴾. در اين مملکت همه چيز هست؛ جوانهاي فعال و بيکار فراوان, مال به دست بانکهاي ربوي - که ﴿يَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾[8] است - از يک سو و سرمايهداراني که مشخص نيست از چه راهي در آوردند و در چه راهي صرف ميکنند از سوي ديگر؛ اقتصاد مقاومتي با نصيحت حل نميشود؛ با فهم است و فهم! بفهميم مال در فرهنگ قرآن, ستون دين است و به دست مديراني سپرد که در اقتصاد مجتهد، در مديريت مجاهد و با عزم ملي همراه است و اين خون را در رگهاي همه ملت جاري کرد تا ملت روي پاي خود بايستد.
اين مسئله را هم ميدانيد ملت را با شغل و کارگري و با مزدوري اداره کردن مکروه است؛ هرگز دين نميخواهد ملت مزدور باشد. شما به کتابهاي فقهي مراجعه کنيد ميبينيد اين باب را مرحوم صاحب وسائل در کتاب اجاره منعقد کرد که مکروه است انسان مزدور باشد، هر کس بايد براي خود کار کند، تقويت تعاوني همينطور است, دامداري و کشاورزي همينطور است؛ اين کشوري که هزارها هکتار همسايه ديوار به ديوار درياست، وقتي علوفه را وارد ميکند، اين ملت هرگز توان مقاومت ندارد. مديريّتِ منزّه از سفاهت, مدبريّتِ مبرّاي از سفاهت, مديريت و مدبّريتِ مبرّاي از اختلاس و سرقت و رشوه و روميزي و زيرميزي, ملتِ منزّه از بانک ربوي- که ﴿يَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ - اين ملت صد در صد مقاوم است, صد در صد قائم است. به اميد آنکه اين ملت اين معارف را خوب درک کند, باور کند, در خود تمرين کند و به جامعه منتقل کند! به اميد آن روز!
از ذات اقدس الهي مسئلت ميکنيم امام راحل و شهدا را با انبيا محشور بفرمايد! نظام ما, رهبر ما, مراجع ما, ملت و مملکت و دولت ما را در سايه امام زمان حفظ بفرمايد! خطر بيگانگان مخصوصاً استکبار و صهيونيسم را به خود آنها برگرداند! اين ملت بزرگ و بزرگوار و غيور را
که مقاوم و اهل مقاومت است, مقاومتر و اهل مقاومت بهتر بفرمايد!
«غفر الله لنا و لکم و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته»
پاورقی: _____________________
[1] . سوره نساء، آيه5