eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
172 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آسمانی شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگویی در مورد نقش مردم در حل مساله فلسطین امروز پنج شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۲۱:۴۵ شبکه خراسان
💠نامه سرگشاده مجمع اسلامی حبل‌الله خطاب به استاندار محترم خراسان رضوی پیرامون عدم برگزاری نماز عید فطر اهل‌سنت استان 🔸باسمه تعالی « عید است: الذی جعلته للمسلمین عیدا؛ معنای این، نگاه امت‌ساز دین مقدس و تعالیم بزرگوار است.» (رهبرانقلاب، ۱۳۹۳/۵/۷) 🆔 @Hablollahir
🔸باسمه تعالی عیدفطر عید امت واحده است: الذی جعلته للمسلمین عیدا؛ معنای این، نگاه امت‌ساز دین مقدس اسلام و تعالیم پیامبر بزرگوار است. (رهبرانقلاب،۱۳۹۳/۵/۷) 🔹خدمت استاندار محترم خراسان رضوی جناب آقای یعقوب‌علی نظری سلام علیکم 🔸متأسفانه باخبر شدیم که اهل‌سنت حنفی استان خراسان رضوی از برگزاری نماز عید فطر بازداشته شده‌اند؛ آن‌هم در روزی که برادران حنفی و شافعی در اقصی نقاط ایران اسلامی طبق مبانی فقهی خود، امروز را اول ماه شوال دانسته و نماز عیدفطر برگزار کردند. 🔹چنانکه مستحضرید بر اساس متن صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل می‌باشند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند. (اصل دوازدهم) 🔸اگر فلسفه وجودی قانون اساسی این است که کشور طبق سلایق و امیال شخصی اداره نشود، پس چرا قانون به بهانه‌های مختلف کنار گذاشته می‌شود؟ آیا در این شرایط حساس داخلی و منطقه‌ای، این‌گونه تصمیمات سلیقه‌ای کمک به فتنه‌انگیزی دشمن نیست؟ 🔹وقتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب (بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۳۸۸/۷/۲)، اختلاف در مسئله «استهلال»، حتی در بین مراجع عظام شیعه، یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است: «به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛... اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم.» تلاش برای هم‌زمانی نماز عید اهل‌سنت و شیعیان چه وجهی دارد؟! 🔸آیا حکیمانه است که عید سعید فطر، بزرگترین شعائر اسلامی را به نقطه اختلاف و کدورت بین برادران مسلمان تبدیل کنیم؟! 🔹از حضرتعالی به‌عنوان عالی‌ترین نماینده حاکمیت در استان خراسان رضوی خواستاریم که نسبت به این تصمیم نسنجیده و خلاف صریح قانون اساسی پاسخگو باشید و تمهیدات لازم را برای پیش‌گیری از موارد مشابه و مهم‌تر از آن، استیفای تمامی حقوق قانونی شهروندان نظام اسلامی بیندیشید. 🔸یادمان نمی‌رود که قانون اساسی، میثاق ملی ماست که ۲۰۰هزار جان شریف برای تثبیت و اجرای آن فدا شده‌است. ومن الله التوفیق مجمع اسلامی حبل‌الله ۱۴۰۱/۰۲/۱۲ 🆔 @Hablollahir
💠 اهل‌سنت در سطح جهان به جذب شدند، چون را به‌عنوان امام شناختند، که با درافتاد و از سنی فلسطینی دفاع کرد. به همین خاطر بود که اهل‌سنت برای انقلاب هزینه دادند؛ نگفتند دعوای علمای شیعه با شاه شیعه است! در داکای ، از من خواستند صحبت کنم؛ چون آنجا و تدریس می‌شود! خیلی زود می‌تواند فریادش را جهانی کند. 🔸 گزیده (۳) از سخنان در میزگرد «نقش مردم در قبال مسئله فلسطین» در هشتمین رمضان المبارک ۱۴۴۳ ه.ق 🔹 به همت با مشارکت فرهنگسرای امت 🆔 @Habllolahir
💠۴نکتۀ نانوشته‌ از نامۀ سرگشادۀ اخیر دربارۀ تأخیر نماز عید فطر اهل‌سنت خراسان 🔸۱- مجمع اسلامی حبل‌الله یک تشکل مردمی است که مطالبه‌گری برای اجرای قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی را، به‌ویژه در حوزۀ مأموریت تخصصی خویش، یک رسالت اساسی می‌داند. تذکر به عالی‌ترین مقام اجرایی استان دربارۀ نقض اصل دوازدهم در همین راستا بود. 🔹۲- برخی مخالف علنی شدن این مطالبه بودند؛ چه از ترس ریزش مخاطب و چه با این نگاه که اول باید غیرعلنی با مسئولان مطرح ‌شود. ▪️اولا تجربیات مکرر نشان داده که وقتی منطق و میزان خود را به افکار عمومی ارائه می‌کنیم، حتی برای مخالفان نیز فرصت تأمل فراهم می‌شود. بگذریم از خیل همراهان بالقوه‌ای که افزوده می‌شوند. ▪️ثانیا وقتی آبروی انقلاب و ضربه به اعتماد عمومی مطرح است، باید در لحظه، اعلام موضع کرد و نمی‌توان منتظر روندهای فرسایشی اداری ماند که آیا به گوش مسئولان برسد یا نرسد. ▪️ثالثا در گرگ‌ومیش «کتمان بینات»، «جهاد تبیین» واجب است. نمی‌توان با محافظه‌کاری، «ایتام آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله» را در برابر یک اقلیت مدعی پرسروصدا بی‌دفاع گذاشت؛ اقلیتی که به هر بهانه‌ای بر تنور سنی‌ستیزی می‌دمند و چهرۀ انبوه شیعیان اهل‌بیت علیهم‌السلام را تخریب می‌کنند و هرکسی را که بخواهد در عمل، قدمی برای هم‌‌افزایی و همگرایی مسلمانان بردارد، با برچسب «سنی‌زده» و «وهابی» می‌نوازند. به مدد الهی نمی‌گذاریم چنین شود. 🔸۳- گفته شده که عده‌ای موافق چنددستگی در نماز عید هستند! کدام مسلمان خیرخواهی است که از یکپارچگی شعائر استقبال نکند؟! مانند اول انقلاب که اهل‌سنت به امام جمعۀ مردمی تهران اقتدا می‌کردند و رزمندگان و جهادگران پشت سر امامان جمعه و جماعت اهل‌سنت می‌ایستادند. اما وقتی از آن قله فاصله گرفتیم، می‌توان یکباره به‌سلامت از پلۀ سوم به پلۀ دهم پرید؟! از مسئولان محترم امور اهل‌سنت استان می‌پرسیم: ▪️‌أ) آیا اختلاف فقهی مراجع عظام شیعه در اعلام عید، حل‌وفصل شده که اختلاف شیعه و سنی در این موضوع، غیرقابل تحمل قلمداد شود؟ ▪️‌ب) در طول سال برای همفکری و همدلی علمای شیعه و سنی دربارۀ «استهلال» و «همزمانی عید» چه قدمی برداشته‌اید که به پشتوانۀ آن، درست در روز عید فطر، یاد نماز همزمان افتاده‌اید؟ ▪️‌ج) برای «استفادۀ حداقلی» از «ظرفیت راهبردی فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام» برای نماز جماعت مشترک در همان اجلاس سالانۀ وحدت، چه کرده‌اید که حالا بدون اقناع افکار عمومی، برای «وحدت حداکثری»، به «اجازۀ فقه حنفی» برای تأخیر مصلحتی نماز عید تمسک می‌کنید؟ ▪️‌د) حالا که پله‌های مقدماتی طی نشده و -درست یا غلط- رؤیت هلال به امضای مراجع مورد وثوق اهل‌سنت رسیده، رفتار منطقی چیست؟ بگوییم: «فقه خودتان اجازۀ تأخیر داده» و چند ساعت مانده به مراسم، مؤمنین را با خبر لغو نماز، آزرده‌خاطر کنیم یا اینکه بگذاریم از آزادی عملی که قانون اساسی فراهم کرده -گرچه خلاف یکپارچگی حداکثری است- استفاده کنند؟ کدام‌یک اعتماد و همراهی مردم و همگرایی بیشتر مذاهب را در بلندمدت به ارمغان می‌آورد و کدام‌یک دشمن‌پسندتر است؟ 🔹۴- بعضی می‌گویند چرا از اهل‌سنت نمی‌خواهید که با اعلام عید جداگانه، وحدت را به هم نزنند؟ ▪️اولا میزان قرار دادن قانون اساسی، واقعی‌ترین راهبرد برای جلوگیری از اعمال سلایق و افتادن در وادی افراط و تفریط است. ▪️ثانیا حتما می‌توان از دلسوزان اهل‌سنت خواست که برای نمایش وحدت حداکثری در خصوص عید فطر، ظرفیت‌های علمی و اجتماعی خود را پای کار بیاورند؛ اما لازمه‌اش این است که نهادهای محترم ذیربط، نسبت به نقض و اهمال آن اصول قانونی که زمینه‌ساز همگرایی ملی و اسلامی است، به‌ویژه بندهایی از اصل سوم و نیز اصل یازدهم و مصادیق دیگر اصل دوازدهم، پاسخگو باشند و غفلت از آرمان‌های جهانی انقلاب به‌واسطۀ بعضی عملکردها را، عملا جبران کنند. در این صورت است که زبان خناسان، کوتاه می‌شود و عقلای قوم برای ازخودگذشتگی و اقناع مردم در جهت مراتب برتر همگرایی اسلامی، دلگرم خواهند شد و با اطمینان، می‌توان بهانه‌جویان را از دلسوزان تفکیک کرد. 🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 یک پیروزی در صدر اسلام داشتیم که دوران حضرت رسول الله بود و یک پیروزی در آخرالزمان داریم که دوران حضرت مهدی است و همه از شیعه و سنی منتظر آن هستیم. 🔺مگر حضرت مهدی با چیزی جز قرآن و سنت و سیره اهل بیت پیروز می‌شود؟! 🔺پیروزی امام خمینی در انقلاب به‌خاطر گفتمان حمایت از مستضعفان بود. امام پرچم مبارزه با رژیم صهیونسیتی را بلند کرد و همه دنیای اسلام به آن روی آوردند. 🔺در سفر به کراچی وقتی رفتم عطر بخرم، مغازه‌دار پرسید از قهرمان اسلام چه خبر؟ منظورش رئیس جمهور وقت ما بود! فهمیدم گفتمان ضداستکباری دولت نهم باعث آبروی ایران در جهان اسلام شده است. 🔹گزیده (۳) از سخنان مولانا بهزاد فقهی در هشتمین افطاری بنیان مرصوص، رمضان المبارک ۱۴۴۳، مشهد مقدس 🔸مجمع اسلامی حبل‌الله با مشارکت فرهنگسرای امت مشهد 🆔 @Hablollahir