eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
174 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگویی در مورد نقش مردم در حل مساله فلسطین امروز پنج شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۲۱:۴۵ شبکه خراسان
💠نامه سرگشاده مجمع اسلامی حبل‌الله خطاب به استاندار محترم خراسان رضوی پیرامون عدم برگزاری نماز عید فطر اهل‌سنت استان 🔸باسمه تعالی « عید است: الذی جعلته للمسلمین عیدا؛ معنای این، نگاه امت‌ساز دین مقدس و تعالیم بزرگوار است.» (رهبرانقلاب، ۱۳۹۳/۵/۷) 🆔 @Hablollahir
🔸باسمه تعالی عیدفطر عید امت واحده است: الذی جعلته للمسلمین عیدا؛ معنای این، نگاه امت‌ساز دین مقدس اسلام و تعالیم پیامبر بزرگوار است. (رهبرانقلاب،۱۳۹۳/۵/۷) 🔹خدمت استاندار محترم خراسان رضوی جناب آقای یعقوب‌علی نظری سلام علیکم 🔸متأسفانه باخبر شدیم که اهل‌سنت حنفی استان خراسان رضوی از برگزاری نماز عید فطر بازداشته شده‌اند؛ آن‌هم در روزی که برادران حنفی و شافعی در اقصی نقاط ایران اسلامی طبق مبانی فقهی خود، امروز را اول ماه شوال دانسته و نماز عیدفطر برگزار کردند. 🔹چنانکه مستحضرید بر اساس متن صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل می‌باشند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند. (اصل دوازدهم) 🔸اگر فلسفه وجودی قانون اساسی این است که کشور طبق سلایق و امیال شخصی اداره نشود، پس چرا قانون به بهانه‌های مختلف کنار گذاشته می‌شود؟ آیا در این شرایط حساس داخلی و منطقه‌ای، این‌گونه تصمیمات سلیقه‌ای کمک به فتنه‌انگیزی دشمن نیست؟ 🔹وقتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب (بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۳۸۸/۷/۲)، اختلاف در مسئله «استهلال»، حتی در بین مراجع عظام شیعه، یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است: «به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛... اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم.» تلاش برای هم‌زمانی نماز عید اهل‌سنت و شیعیان چه وجهی دارد؟! 🔸آیا حکیمانه است که عید سعید فطر، بزرگترین شعائر اسلامی را به نقطه اختلاف و کدورت بین برادران مسلمان تبدیل کنیم؟! 🔹از حضرتعالی به‌عنوان عالی‌ترین نماینده حاکمیت در استان خراسان رضوی خواستاریم که نسبت به این تصمیم نسنجیده و خلاف صریح قانون اساسی پاسخگو باشید و تمهیدات لازم را برای پیش‌گیری از موارد مشابه و مهم‌تر از آن، استیفای تمامی حقوق قانونی شهروندان نظام اسلامی بیندیشید. 🔸یادمان نمی‌رود که قانون اساسی، میثاق ملی ماست که ۲۰۰هزار جان شریف برای تثبیت و اجرای آن فدا شده‌است. ومن الله التوفیق مجمع اسلامی حبل‌الله ۱۴۰۱/۰۲/۱۲ 🆔 @Hablollahir
💠 اهل‌سنت در سطح جهان به جذب شدند، چون را به‌عنوان امام شناختند، که با درافتاد و از سنی فلسطینی دفاع کرد. به همین خاطر بود که اهل‌سنت برای انقلاب هزینه دادند؛ نگفتند دعوای علمای شیعه با شاه شیعه است! در داکای ، از من خواستند صحبت کنم؛ چون آنجا و تدریس می‌شود! خیلی زود می‌تواند فریادش را جهانی کند. 🔸 گزیده (۳) از سخنان در میزگرد «نقش مردم در قبال مسئله فلسطین» در هشتمین رمضان المبارک ۱۴۴۳ ه.ق 🔹 به همت با مشارکت فرهنگسرای امت 🆔 @Habllolahir
💠۴نکتۀ نانوشته‌ از نامۀ سرگشادۀ اخیر دربارۀ تأخیر نماز عید فطر اهل‌سنت خراسان 🔸۱- مجمع اسلامی حبل‌الله یک تشکل مردمی است که مطالبه‌گری برای اجرای قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی را، به‌ویژه در حوزۀ مأموریت تخصصی خویش، یک رسالت اساسی می‌داند. تذکر به عالی‌ترین مقام اجرایی استان دربارۀ نقض اصل دوازدهم در همین راستا بود. 🔹۲- برخی مخالف علنی شدن این مطالبه بودند؛ چه از ترس ریزش مخاطب و چه با این نگاه که اول باید غیرعلنی با مسئولان مطرح ‌شود. ▪️اولا تجربیات مکرر نشان داده که وقتی منطق و میزان خود را به افکار عمومی ارائه می‌کنیم، حتی برای مخالفان نیز فرصت تأمل فراهم می‌شود. بگذریم از خیل همراهان بالقوه‌ای که افزوده می‌شوند. ▪️ثانیا وقتی آبروی انقلاب و ضربه به اعتماد عمومی مطرح است، باید در لحظه، اعلام موضع کرد و نمی‌توان منتظر روندهای فرسایشی اداری ماند که آیا به گوش مسئولان برسد یا نرسد. ▪️ثالثا در گرگ‌ومیش «کتمان بینات»، «جهاد تبیین» واجب است. نمی‌توان با محافظه‌کاری، «ایتام آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله» را در برابر یک اقلیت مدعی پرسروصدا بی‌دفاع گذاشت؛ اقلیتی که به هر بهانه‌ای بر تنور سنی‌ستیزی می‌دمند و چهرۀ انبوه شیعیان اهل‌بیت علیهم‌السلام را تخریب می‌کنند و هرکسی را که بخواهد در عمل، قدمی برای هم‌‌افزایی و همگرایی مسلمانان بردارد، با برچسب «سنی‌زده» و «وهابی» می‌نوازند. به مدد الهی نمی‌گذاریم چنین شود. 🔸۳- گفته شده که عده‌ای موافق چنددستگی در نماز عید هستند! کدام مسلمان خیرخواهی است که از یکپارچگی شعائر استقبال نکند؟! مانند اول انقلاب که اهل‌سنت به امام جمعۀ مردمی تهران اقتدا می‌کردند و رزمندگان و جهادگران پشت سر امامان جمعه و جماعت اهل‌سنت می‌ایستادند. اما وقتی از آن قله فاصله گرفتیم، می‌توان یکباره به‌سلامت از پلۀ سوم به پلۀ دهم پرید؟! از مسئولان محترم امور اهل‌سنت استان می‌پرسیم: ▪️‌أ) آیا اختلاف فقهی مراجع عظام شیعه در اعلام عید، حل‌وفصل شده که اختلاف شیعه و سنی در این موضوع، غیرقابل تحمل قلمداد شود؟ ▪️‌ب) در طول سال برای همفکری و همدلی علمای شیعه و سنی دربارۀ «استهلال» و «همزمانی عید» چه قدمی برداشته‌اید که به پشتوانۀ آن، درست در روز عید فطر، یاد نماز همزمان افتاده‌اید؟ ▪️‌ج) برای «استفادۀ حداقلی» از «ظرفیت راهبردی فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام» برای نماز جماعت مشترک در همان اجلاس سالانۀ وحدت، چه کرده‌اید که حالا بدون اقناع افکار عمومی، برای «وحدت حداکثری»، به «اجازۀ فقه حنفی» برای تأخیر مصلحتی نماز عید تمسک می‌کنید؟ ▪️‌د) حالا که پله‌های مقدماتی طی نشده و -درست یا غلط- رؤیت هلال به امضای مراجع مورد وثوق اهل‌سنت رسیده، رفتار منطقی چیست؟ بگوییم: «فقه خودتان اجازۀ تأخیر داده» و چند ساعت مانده به مراسم، مؤمنین را با خبر لغو نماز، آزرده‌خاطر کنیم یا اینکه بگذاریم از آزادی عملی که قانون اساسی فراهم کرده -گرچه خلاف یکپارچگی حداکثری است- استفاده کنند؟ کدام‌یک اعتماد و همراهی مردم و همگرایی بیشتر مذاهب را در بلندمدت به ارمغان می‌آورد و کدام‌یک دشمن‌پسندتر است؟ 🔹۴- بعضی می‌گویند چرا از اهل‌سنت نمی‌خواهید که با اعلام عید جداگانه، وحدت را به هم نزنند؟ ▪️اولا میزان قرار دادن قانون اساسی، واقعی‌ترین راهبرد برای جلوگیری از اعمال سلایق و افتادن در وادی افراط و تفریط است. ▪️ثانیا حتما می‌توان از دلسوزان اهل‌سنت خواست که برای نمایش وحدت حداکثری در خصوص عید فطر، ظرفیت‌های علمی و اجتماعی خود را پای کار بیاورند؛ اما لازمه‌اش این است که نهادهای محترم ذیربط، نسبت به نقض و اهمال آن اصول قانونی که زمینه‌ساز همگرایی ملی و اسلامی است، به‌ویژه بندهایی از اصل سوم و نیز اصل یازدهم و مصادیق دیگر اصل دوازدهم، پاسخگو باشند و غفلت از آرمان‌های جهانی انقلاب به‌واسطۀ بعضی عملکردها را، عملا جبران کنند. در این صورت است که زبان خناسان، کوتاه می‌شود و عقلای قوم برای ازخودگذشتگی و اقناع مردم در جهت مراتب برتر همگرایی اسلامی، دلگرم خواهند شد و با اطمینان، می‌توان بهانه‌جویان را از دلسوزان تفکیک کرد. 🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 یک پیروزی در صدر اسلام داشتیم که دوران حضرت رسول الله بود و یک پیروزی در آخرالزمان داریم که دوران حضرت مهدی است و همه از شیعه و سنی منتظر آن هستیم. 🔺مگر حضرت مهدی با چیزی جز قرآن و سنت و سیره اهل بیت پیروز می‌شود؟! 🔺پیروزی امام خمینی در انقلاب به‌خاطر گفتمان حمایت از مستضعفان بود. امام پرچم مبارزه با رژیم صهیونسیتی را بلند کرد و همه دنیای اسلام به آن روی آوردند. 🔺در سفر به کراچی وقتی رفتم عطر بخرم، مغازه‌دار پرسید از قهرمان اسلام چه خبر؟ منظورش رئیس جمهور وقت ما بود! فهمیدم گفتمان ضداستکباری دولت نهم باعث آبروی ایران در جهان اسلام شده است. 🔹گزیده (۳) از سخنان مولانا بهزاد فقهی در هشتمین افطاری بنیان مرصوص، رمضان المبارک ۱۴۴۳، مشهد مقدس 🔸مجمع اسلامی حبل‌الله با مشارکت فرهنگسرای امت مشهد 🆔 @Hablollahir
🇮🇷«اولین درسی که انقلاب اسلامی به ما داد این بود که ما نگاهمان را از چهاردیواری ملت ایران منعطف کنیم به عرصه‌ی وسیع امت اسلامی» (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۸۹/۰۸/۰۳) 🌐 جهان‌مرد؛ سومین دورهٔ بلندمدت تربیت فعال بین‌الملل 💠 ویژهٔ مشهدی‌ها (خواهران و برادران) 📌محورهای کلی دوره: مبانی معرفتی، شناخت میدان، فرصت‌های کنش‌گری مردمی 🗓 به مدت ۸هفته (هفته‌ای ۳ روز) 🔍 اردوی انتخابی: ۱۶ و ۱۷ تیر ۱۴۰۱ 🔑 امتیازات ویژهٔ برگزیدگان: به‌کارگیری در طرحها و فعالیتهای مجموعه معرفی به نهادها و سازمانها 📚 برخی از سرفصلهای دوره: 🔹 فرصتهای مشهد جهانی 🔸 آشنایی با رسانه‌ها و سمن‌های اثرگذار جهان اسلام 🔹 جریان‌شناسی اهل‌سنت ایران و جهان 🔸 آشنایی با تاریخ ۲۰۰ساله تقابل تمدنی اسلام و غرب 🔹عرصه‌ی بین‌الملل در هنر و رسانه‌ی انقلاب 🔸آشنایی با افغانستان، پاکستان و عراق ⏳ ثبت‌نام تا ۱۰ تیر در hablollah.com 📝 برای اطلاعات بیشتر، در واتساپ به شماره: ۰۹۱۵۱۰۱۳۸۱۲ پیام بدهید. اینستاگرام: @hablollahir1 تلگرام، ایتا و بله: @hablollahir
🇮🇷 «اولین درسی که انقلاب اسلامی به ما داد این بود که ما نگاهمان را از چهاردیواری ملت ایران منعطف کنیم به عرصه‌ی وسیع امت اسلامی» (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۸۹/۰۸/۰۳) 🌐 جهان‌مرد؛ سومین دورهٔ بلندمدت تربیت فعال بین‌الملل 💠 ویژهٔ مشهدی‌ها (خواهران و برادران) 📌محورهای کلی دوره: مبانی معرفتی، شناخت میدان، فرصت‌های کنش‌گری مردمی 🗓 به مدت ۸هفته (هفته‌ای ۳ روز) 🔍 اردوی انتخابی: ۱۶ و ۱۷ تیر ۱۴۰۱ 🔑 امتیازات ویژهٔ برگزیدگان: به‌کارگیری در طرحها و فعالیتهای مجموعه معرفی به نهادها و سازمانها 📚 برخی از سرفصلهای دوره: 🔹 فرصتهای مشهد جهانی 🔸 آشنایی با رسانه‌ها و سمن‌های اثرگذار جهان اسلام 🔹 جریان‌شناسی اهل‌سنت ایران و جهان 🔸 آشنایی با تاریخ ۲۰۰ساله تقابل تمدنی اسلام و غرب 🔹عرصه‌ی بین‌الملل در هنر و رسانه‌ی انقلاب 🔸آشنایی با افغانستان، پاکستان و عراق ⏳ ثبت‌نام تا ۱۳ تیر در hablollah.com 📝 برای اطلاعات بیشتر، در واتساپ به شماره: ۰۹۱۵۱۰۱۳۸۱۲ پیام بدهید. اینستاگرام: @hablollahir1 تلگرام، ایتا و بله: @hablollahir
🔸درست همین وقتی که رسوا -که به اجماع تمام مذاهب سنی و شیعه از دایره‌ی اسلام خارج است- علنا مسئولیت جنایت تروریستی شیراز را به عهده گرفته و حضرت آقا هم دستور دادند همه باید در مقابل آتش‌افروز ید واحده شویم، باز سرگرم خبرهایی شده‌ایم که نتیجه‌اش نفرت‌پراکنی و کینه‌توزی و مسلمان‌ستیزی است. دست دشمن را نباید در پس این خط‌دهی خبری و رسانه‌ای دید؟ 🔹«إنما یرید الشیطان أن یوقع بینکم العداوة والبغضاء» (مائده:۹۱) کاش بیشتر برای حرفهای خدای تعالی ارزش قائل بودیم. 🆔 @Hablollahir
💠 خبرپراکنی دوستان جاهل، تله‌ی دشمنان دانا 🔸 دشمنان پیچیده‌ترین خود را به کار گرفته‌اند تا به‌دست خودمان نابودمان کند. 🔹 بزرگترین سد در برابر این طراحی شیطانی، هوشیاری تک‌تک ما در نشر و است: «وقتی خبری از پیروزی یا شکست به دستشان برسد، فوری بین مردم پخشش می‌کنند؛ درصورتی‌که اگر راست ‌و ‌‌دروغِ چنین ‌اخباری را از پیامبر و مسئولانِ امر جویا شوند، آنان درستی و نادرستی و چگونگیِ اطلاع‌رسانی‌اش را تشخیص می‌دهند.» (نساء:۸۳) 🔸 متاسفانه هستند افراد سرشناسی که به‌نام کارشناس انقلابی، شبانه‌روز تلاش می‌کنند جا بیندازند که به‌جز جهت قبله، هیچ اشتراکی بین مسلمانان نیست! به خبرها و تحلیل‌های اینها به‌ویژه درباره‌ی اهل‌سنت و زاهدان و بلوچ‌ها، نباید اعتماد کرد. به هیچ خبر و تحلیلی که نتیجه‌اش بشود بدگمانی و بددلی و نشانه رفتن دوست به‌جای دشمن، نباید تن داد. 🆔 @Hablollahir
💠 جنگ مذهبی با دو حرکت! 🔸همان دست پنهانی خبیث که قطعه‌ای بی‌پس‌وپیش از سخنرانی فلان عالم اهل‌سنت را برای شیعیان برجسته می‌کند تا جریحه‌دار شوند و از او احساس خطر کنند، خبر دروغ فلان طراحی شیعیان علیه آن عالم را برای سنی‌ها تعریف می‌کند تا خون آنان را به جوش آورد. 🔹دوباره همان دست پنهان، داعش تکفیری را برای جنایت میفرستد و به شیعه می‌قبولاند که سنی همان داعشی است! از آن طرف هم سنی ضدداعش را غیرتی میکند که ببین شیعیان چطور بهانه می‌گیرند تا دایره را بر تو تنگ کنند! و این چرخه‌ی نفرت‌پراکنی فزاینده ادامه دارد. 🔸ایجاد جنگ ویرانگر مذهبی با خط‌دهی اخبار و تحلیل‌ها به همین راحتی است! قبل از بازنشر اخبار و تحلیل‌ها، آخر خط را ببینیم. 🆔 @Hablollahir
💠 کدام طرفی؛ جهاد تبیین یا فتنه تکفیر؟! آقا رسول‌الله (ص) می‌فرمایند: «شیطان مثل خون در رگهای ما در جریان است.» یعنی چنان نرم و خزنده و با توجیهات حق‌نما، حرف در دهان ما می‌گذارد که خودمان هم نمی‌فهمیم. 🔸 مراقب اخبار و تحلیلهایی که دست‌به‌دست می‌کنیم باشیم تا در این به هوای و خدمت به مقدسات، عمله‌ی و خائن به مقدسات نباشیم: «قل هل ننبئکم بالأخسرین أعمالا * الذین ضل سعیهم فی الحیاة الدنیا و هم یحسبون أنهم یحسنون صنعا» (کهف: ۱۰۳و ۱۰۴) بگو: «ورشکسته‌ترین گروه را به شما معرفی کنم؟! همان‌هایی که تمام تلاششان، در زندگی دنیا بر باد رفته است و باز هم خیال می‌کنند خیلی هنر کرده‌اند!» 🆔 @Hablollahir
💠 بصیرت و کلان‌نگری، شفافیت و عدالت؛ پایه‌های ایمنی ایران متحد از فتنه‌ی تکفیریان متجدد و متحجر بیانیه‌ی مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد پیرامون حوادث شیراز و زاهدان 🔸بسم الله الرحمن الرحیم «یا أیها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط ولا یجرمنکم شنئان قوم على ألا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوى واتقوا الله إن الله خبیر بما تعملون» (مائده:۸) 🔹۱. پس از ۴۰ روز جنگ احزاب علیه ارزش‌های اسلامی، باز هم سرخی خون، نفاق را روسیاه کرد. داغ کشتار مومنان خداجو در حرم حضرت (ع)، گرچه به‌آسانی التیام نخواهد یافت، اما دست چدنی شیطان بزرگ و روی پنهان اتفاقات اخیر را نمایان کرد. دشمن ناامید و وامانده، نوچه‌هایش را با تیغ خشونت و تکفیر، راهی خیابان و دانشگاه و حرم کرده؛ از آن سو غرب‌پرستان، زن و زندگی و آزادی مردم را بر خود مباح دانستند و به خودروهای امداد هم رحم نکردند و از این سو، مسلمان‌نمایان حرمت «بیوت أذن الله أن تُرفَع ویُذکَر فیها اسمه» (نور:۳۶) را شکستند و ده‌ها نمازگزار و زائر بیگناه را به خاک‌وخون کشیدند. 🔸۲. خطای راهبردی این است که فتنه‌ی این زوج نامبارک را فراموش کنیم و به‌ خیال دفاع از مقدسات، در دام خشونت و تکفیر بیفتیم. باورکردنی نیست که حتی پس از پذیرش مسئولیت جنایت توسط گروهک رسوای ، باز هم عده‌ای هیجان‌زده و غافل از جنگ شناختی دشمن، انگشت اتهام را به‌جای واشنگتن و لندن و تل‌آویو و ریاض، به سمت زاهدان نشانه می‌روند و به‌نام جهاد تبیین، در شیپور جنگ مذهبی و قومیتی می‌دمند: «و هم یحسبون أنهم یحسنون صنعا» (کهف:۱۰۴) ای کاش در ابتدا می‌پرسیدند: صورت مسئله‌ی چیست؟ 🔹۳. درحالیکه مردم دین‌دار و وفادار در شهرهای سنی‌نشین شرق کشورمان با اغتشاشات یک ماه اخیر همراهی نکرده بودند، چگونه انتشار یک خبر مشکوک از چابهار، سیستان‌وبلوچستان را ملتهب کرد؟ چرا با گذشت یک ماه، شفاف‌سازی نشد؟ چرا مسئولان، افکار عمومی را در برابر انواع شایعات بی‌دفاع گذاشتند تا نارضایتی عمومی و فرصت‌طلبی عده‌ای، کار را به جمعه‌ی غمبار زاهدان برساند؟ با چه توجیهی حتی مطالبات منطقی نماینده‌ی ولی فقیه در زاهدان نیز جدی گرفته نشد؟ در حالیکه اطلاع مردم از این مواضع منصفانه می‌توانست فضا را معقول نگه دارد؛ یکی بیانات جمعه دوم مهر آیت‌الله محامی مبنی بر لزوم رسیدگی مسئولان به ماجرای چابهار و دیگری بیانیه‌ی ۱۴ماده‌ای ایشان پس از حوادث زاهدان، که رسیدگی جامع، اعاده‌ی حق تمامی طرف‌های متضرر و برخورد قانونی با قصورها و تقصیرها را خواستار شدند. به‌هرحال، پس از سه هفته، شورای تامین استان، رسما بر کشته و زخمی شدن جمعی از مردم بیگناه صحه گذاشت و از تشکیل کمیته‌ی پی‌گیری و تعیین شعبه‌ی قضایی ویژه‌ خبر داد. ناگفته نماند که در این میان، پاره‌ای ترک‌فعل‌ها باعث کدورت خاطر مردم داغدیده و زمینه‌ساز برخی اظهارات خارج از عرف شد و بهانه دست دشمن داد و برای نظام و رهبری هزینه تراشید. این ترک‌فعل‌ها نیز مقتضی برخورد قانونی است. 🔸۴. تصمیم شورای تامین مبنی بر عزل فرمانده انتظامی زاهدان و نیز موضع قاطع سازمان قضایی نیروهای مسلح، هرچند دیرهنگام، اما شجاعانه و اعتمادساز بود. از روسای محترم سه قوه انتظار می‌رود که در کنار برخورد پشیمان‌کننده با پشتیبانان و آمران و عاملان ترور ددمنشانه‌ی شیراز، پیگیر پرونده‌ی زاهدان باشند تا مشمول مرور زمان نشود و به حکم شریفه‌ی: «یا أیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی أنفسکم» (نساء:۱۳۵) ابعاد ماجرا روشن، قاصران و مقصران -در هر لباس و جایگاهی- مشخص و طبق قانون مجازات شوند و حقوق از دست‌رفته‌ی مردم استیفا شود. پرچمداری شفافیت و عدالت از سوی مدیران ارشد نظام، مایه‌ی اطمینان خاطر و همراهی عمومی مردم خواهد بود. 🔹۵. در حوادث اخیر، نماینده‌ی معزز ولی فقیه در زاهدان و نیز علمای دلسوز اهل‌سنت و بزرگان طوایف بلوچ، نقش اساسی در بازگشت آرامش و عقلانیت ایفا کردند که درخور قدرشناسی است. با توجه به آغاز پی‌گیری‌های قانونی، از تمامی اطراف -در داخل و خارج استان- انتظار می‌رود که زین پس نیز بصیرت و کلان‌نگری را مبنای گفتار و رفتار خود قرار دهند و همچون ید واحده، طرح شوم دشمن آتش‌افروز را برای سوریه‌سازی ایران اسلامی ناکام گذارند. 🔸در پایان، ضمن تسلیت حوادث تلخ اخیر خدمت رهبر عزیز و ملت شریفمان، برای شهدای مظلوم شیراز و شهدای حافظ امنیت و جانباختگان بیگناه زاهدان، غفران و علو درجات، برای مجروحان، شفای عاجل و کامل و برای داغدیدگان، صبر و اجر و سکینه‌ی الهی را مسالت داریم. پایبنده و سربلند باد نظام مقدس جمهوری اسلامی والسلام علی من اتبع الهدی مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد ششم آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Hablollahir
📚 ✍دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و چند نهاد و دانشگاه دیگر برگزار می‌کند: 📱مسابقه مجازی با محوریت: کتاب 💠همراه با جوایز ارزشمند ویژه دانشجویان و طلاب 📌ثبت نام از طریق سایت: www.Mazaheb.ac.ir ⏳آخرین مهلت ثبت نام: تا ۲۰ آبان‌ماه ⏱زمان برگزاری مسابقه: ۲۴ آبان‌ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی 🎁 جوایز: به ۱۰ نفر برگزیده هر نفر ۱۵ میلیون ریال و... ✅معاونت فرهنگی و دانشجویی/ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دعوت به حضور در رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی 🔸 بستر ارائه دستاوردها، شبکه‌سازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی 📆 چهارشنبه 18 و پنجشنبه 19 آبان 1401، از ساعت 9 الی 17 📌 مشهدمقدس، پارکینگ شماره 1 حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه السلام، سالن همایش و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🔻 سایت رویداد: https://hamafza8.ir 🔹 ما نیز همراه با یکصد مجموعه پیشران دیگر میزبان شما هستیم.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 معرفی یکصد مجموعه پیشران حاضر در رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی: https://hamafza8.ir 🔰 معرفی مجمع اسلامی حبل‌الله؛ حجت‌الاسلام محمدآبادی 🔸 جایی برای پیوند و برادری 🔹 تلاش جهت تحقق عملی وحدت اسلامی (هم‌افزایی با جهان اسلام در افق تمدن‌سازی) 🔹 توجه به حوزه معرفتی و مبانی فکری (دینی و انقلابی) امت‌سازی و تعامل با اهل‌سنت ایران و جهان 🔹 شناخت میدانی دقیق و ارتباط مستقیم با مراکز و چهره‌های اثرگذار اهل‌سنت 🔹 کمک مشورتی و پشتیبانی در عرصه مبانی فکری و فعالیت میدانی مرتبط با جهان اسلام و اهل‌سنت به سایر تشکل‌ها 🔹 کنش‌گری در موضوعات مرتبط با افغانستان، پاکستان، عراق و فلسطین 🔹 مشاوره و پشتیبانی در طرح‌های حاکمیتی در حوزه وحدت و عرصه‌های مرتبط با حاشیه‌ی مشهد و مناطق تلفیقی 🔹 آمادگی برای نیروسازی و انتقال تجربیات به فعالان حاشیه‌ی مشهد و شهرهای تلفیقی 🔻 اطلاعات تکمیلی: https://hamafza8.ir/4761 📆 چهارشنبه ۱۸ و پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ 📌مشهد مقدس، پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه‌السلام، سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🆔 @Hablollahir
📜 یک نامه انتقادی مودبانه به مولوی عبدالحمید جناب آقای مولوی عبدالحمید مدیر محترم دارالعلوم مکی شهر زاهدان سلام علیکم اینجانب که سالهاست در کنار برادران اهل سنت خود، بنا به وظیفه انقلابی و شرعی، در حال دفاع از حقوق ایشان بوده ام و به خاطر آن از طرف تندروها هر نوع توهین و ناسزایی را تحمل کرده ام، بخش هایی از سخنان جنابعالی در نماز جمعه امروز را ناروا دانستم لذا همانطور که شما تاکید کرده اید «دلسوزانه و از سر خیرخواهی» چند نکته را خدمت شما تقدیم می کنم که هر چند ممکن است این بار مانند یادداشت قبلی حقیر -بخاطر انتقاد به جنابعالی- در رسانه های شما منعکس نگردد ولی امیدوارم به دست شما برسد و فرصت کنید نکات این حقیر را بخوانید. یکبار دیگر که نقدی کوتاه و مودبانه درباره سخنان شما پیرامون «علل بروز کرونا» نوشتیم برخی دوستان شما تعبیر بی ادبی کردند که ما متعجب شدیم. امیدوارم همچون روحیه نقادی خود شما برای دیگران نیز چنین حقی قائل بشوند. 1. بیانیه شورای تامین گامی مهم بود که بدان توجه نشد در ماجراهای اخیر، خصوصا با پیگیری نماینده رهبری در استان و برخی دیگر از دلسوزان، نگاه شما درباره مظلوم واقع شدن برخی کشته های حادثه خونین 8 مهرماه به نتیجه رسید و علاوه بر عزل دو مسوول و پذیرش قصور، ساز و کار قضایی برای پیگیری شکایت مظلومان این حادثه آغاز شد ولی از طرف شما و برخی دوستان بنحوی با بیانیه شورای تامین استان تعامل شد که گویی هیچ اقدامی رخ نداده است و نظام به هیچ وجه حرف شما را نشنیده است! آری بنده هم معتقد نیستم که حکومت بخاطر اجرای عدالت منتی بر سر شما دارد و اتفاقا تحقق عدالت، وظیفه ذاتی جمهوری اسلامی است ولی طبیعی است که ابعاد دقیق تر ماجرا در یک دادگاه و با بررسی همه اسناد معلوم خواهد شد و با عنایت به حمله برخی افراد به پاسگاه و حمل کلت دارای تیر جنگی و جمعیت بالای مهاجمین – که شما هم این بخش را قبول دارید-، نمی توان براحتی حکم بر بیگناه بودن همه داد ولی ظاهرا درباره نمازگزارانی که نزدیک پاسگاه نبودند نظر شما پذیرفته شده و امیدوارم در مراحل قضایی آینده بطور دقیق تر نیز بررسی گردد و از مسوولان هم بعنوان یک شهروند، تقاضای رسیدگی جدی و فوری تر به این پرونده را دارم. 2. قبول دارم وضعیت پیشرفت استان سیستان و بلوچستان خوب نیست من از وضعیت استان سیستان و بلوچستان اطلاع دقیق دارم و کاستی های آن در زمینه توسعه را به خوبی می شناسم. فعلا به ادله آن کاری ندارم ولی اندکی مقایسه وضعیت کنونی استان سیستان و بلوچستان در شاخص های مختلف با قبل انقلاب، ما را به چه نتیجه ای می رساند؟ خودمان را با کجا مقایسه کنیم؟ بلوچستان پاکستان؟ افغانستان؟ هند؟ عراق؟ کردستان ترکیه؟ مصر؟ کجا؟ کاش فرصتی بشود و در محیط علمی به بررسی دقیق تر شاخص های استان پرداخته شود که تقاضا می کنم توسط تیم های علمی چنین اتفاقی بیفتد تا از مشهورات نادرست یا حس های متاثر از رسانه یا برخی دردها متاثر نشویم. البته من وضعیت پیشرفت در استان شما را اصلا خوب نمی دانم ولی بخشی از این کاستی به دلیل نگاه سنتی خود شما و سایرین به این مقوله است. به یاد دارم که چند سال قبل به خود شما حضورا عرض کردم که ما حاضریم تیم های کارآفرینی موفق کشور را بیاوریم تا تحولات خوبی در وضع اقتصادی این استان رخ بدهد و مثال هایی هم از برخی اقدامات موفق آن تیم ها در همان استان ذکر کردم ولی نیازمند همراهی شما و جوانان این استان بود اما رویکرد جنابعالی صرفا مطالبه از مسوولان برای اصلاح همه مسائل بوده و هست حال آنکه وقتی علما بعنوان اولین گروه مرجع اجتماعی در آن استان، درک درستی از ابعاد توسعه ندارند چطور از نهادهای کارمندی کم اثر می توان انتظار تحول بخشی داشت؟! بنده اولین منتقد نهادهای رسمی بوده و هستم و همین روزها هم درباره لزوم اعطای مسوولیت های ملی کلان به اهل سنت نوشته ام ولی فکر می کنم نگاه به پیشرفت عمیق تر از انتصاب چند تن از اهل سنت است، چرا که حضور مسوولان بومی در همه شهرهای بلوچستان و مدیران منتسب به شما در برخی نهادهای موثر هم منجر به تحول در خیلی از حوزه ها نشده و این نشانگر لزوم توجه به همان ابعادی از تحول است که بدان توجه نمی شود! 3. وضعیت کل کشور سیاه است؟ اینها جملات شماست: «خارجی ها مردم را تحریک می کنند ولی این فریادها نتیجه آن تحریک ها نیست» «پخش اعترافاتی که به اجبار یا تطمیع گرفته شده جامعه را ملتهب تر می کند» «مردم گرسنه اند» «این مردم خون دیده اند و کشته داده اند. نمی توانید آنها را بیرون برانید» «رفراندمی فوری با حضور ناظران بین المللی برگزار کنید» «ایران یکی از کشورهای استتثنایی از لحاظ منابع و معادن در جهان است که امروز به خاک نشسته است» «مغزهای متفکر همه فراری شده اند» شما امروز از حادثه تلخ استان به مسائل کشوری منتقل شدید که طبعا حق شماست که بتوانید درباره آنها اظهار نظر کنید... 👇
ولی بی انصافی های فراوانی در این سخنان وجود داشت. واقعا کدام کشور باندازه ما تحت فشار و تحریک خارجی است؟ شما کدام خبر از کشته شدن دختران بی گناه در کشورهای مختلف جهان را شنیده اید؟ وقتی یک طلبه توسط عده ای سلاخی می شود یا یک سرباز صفر بیچاره توسط ماشینی له می شود و قاتل درباره آن حرف می زند، واقعا اسمش اعتراف اجباری است؟! اگر دیگران با همین نوع قضاوت ها با شما تعامل کرده اند که معترض شده اید اقلا شما مانند آنها نباشید. تعجب است شما که به افراد مختلف رای داده و حمایت کرده اید چرا حالا دم از ناظران بین المللی می زنید که نتیجه رفتار ظالمانه شان در همین همسایگی ما معلوم است؟ یعنی روی کارآمدن طیف های مختلف سیاسی از خاتمی تا احمدی نژاد را هم در انتخابات قبول نداشتید؟! بعنوان یک عالم دين برای کشوری اسلامی یک رئیس جمهور تکنوکرات بی نماز را تصور کردن ناشی از مبانی دینی است؟! واقعا ایران اسلامی که امروز در جهش علمی و تکنولوژی و نظامی جزو برترین های جهان در بسیاری عرصه هاست بدون نخبه و متفکر است؟ کشوری که پس از ظالمانه ترین تحریم ها -که جنابعالی متاسفانه برای مقابله با آن اقدامی نکرده اید- دچار نارسایی های اقتصادی شده را باید به خاک نشسته تعبیر کرد؟! واقعا کدام کشور پس از اعمال سنگین ترین تحریم های قابل تصور در تاریخ بشریت می توانست اینطور سرپا بایستد و وضعیت اقتصادی خود را در کنترل نسبی قرار دهد؟ من هم موافقم کسی که امروز منکر مشکلات و فسادها و بی عرضه گی ها شود فقط کور است ولی آیا این ملت مقتدر، «به خاک نشسته» و «گرسنه» و حقیرند و باز هم دشمن هر روز برای شان توطئه و طرحی جدید می ریزد؟! 4. کدام زن در ایران مظلوم تر از زن بلوچ است؟ اینها جملات شماست: «زنان به حجاب تنفر پیدا کرده اند» «وقتی زنان را از همه چیز محروم کرده اید و می خواهید ملت را به زور به بهشت ببرید، بدانید که شیعه و سنی به زور به بهشت نمی رود... اگر می خواهید به زور سرنیزه...» واقعا روسری سوزی از طرف کسانی که تقریبا هیچ محدودیتی در برهنگی نداشته اند بخاطر حس تبعیض بوده است؟ اگر زن تهرانی حس تبعیض دارد پس وای به حال زن بلوچ! من از آن روشنفکران غربزده ای نیستم که ازدواج زود دختران و پسران یا خانه داری زنان را ملاک بگیرم ولی مساله در بلوچستان فقط اینها نیست. هیچ وقت اهل گلایه نبوده ام و نمی خواهم با ذکر مثال های فراوان از ظلمی که بر زنان بلوچ می رود کام همه را تلخ کنم ولی معتقدم بکارگیری زنان در تهران و مشهد و کردستان و ارومیه و فعالیت اجتماعی خودجوش آنان احتمالا «صد برابر» بلوچستان است و اینکه شما به یکباره مدافع حقوق زنان شده اید عجیب است چرا که می توانستید زودتر از اینها برای میلیون ها زن دیده نشده بلوچ کاری بکنید. این عدد صد برابر را جدی گفتم. می توانید بررسی کنید. فکر نمی کنید هیچ جای ایران باندازه بلوچستان زنها در محرومیت و حاشیه نگاه داشته نشده اند و اتفاقا این امر بر خلاف خواست جمهوری اسلامی بوده است؟! 📍 @komeilialireza
💠۵نکته درباره‌ی سخنان ۱۳ آبان جناب آقای مولوی عبدالحمید 🔹بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مولوی عبدالحمید، مدیر محترم دارالعلوم مکی زاهدان سلام علیکم ورحمة الله 🔸بخشهایی از سخنان جنابعالی در نمازجمعه‌ی ۱۳ آبان زاهدان خبرساز شد. مجمع اسلامی حبل‌الله که طبق رسالت اسلامی و انقلابی خود، همواره دغدغه‌ی عملی شدن شعار وحدت داشته و در برابر وحدت‌ستیزان ایستاده و از جمله در ماجرای تعویق نماز عید فطر اهل‌سنت خراسان و نیز درباره‌ی اتفاقات اخیر زاهدان بیانیه‌ی تفصیلی خطاب به مسئولان ارشد نظام صادر کرده، لازم می‌داند از باب تواصی به حق، نکاتی را پیرامون محورهایی از بیانات شما متذکر شود: 🔺۱. فرموده‌اید انقلاب شد، اما عدالت و مساوات رحمةللعالمین محقق نشد و «ایران امروز به خاک نشسته است.» 🔹با چه شاخصی ادعا می‌کنید به خاک نشسته‌ایم؟ کدام کشوری را می‌شناسید که ۱۰ سال درگیر تروریسم و جنگ تحمیلی جهانی و ۴۳ سال تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها بوده و مستقل از شرق و غرب، تقریبا از صفر شروع کرده و در عین حال، امروز در بسیاری رشته‌ها در لبه‌ی علم و فناوری روز دنیا حرکت کند؟ ما همان کشوری نیستیم که در زمان پهلوی از بازوبست قطعات هواپیما ناتوان بودیم، اما امروز به صادرکننده‌ی پهپاد تبدیل شده‌ایم؟ به استناد آمار، در عرصه‌های دیگر همچون محرومیت‌زدایی، سوادآموزی و تحصیلات عالی، بهداشت و سلامت عمومی، گرایش به معنویت و دین‌داری و فداکاری در راه ارزش‌ها و... نیز پیشرفت چشمگیری پدید آمده است. 🔸بلی؛ تا عدالت و مساوات نبوی فاصله داریم؛ اما شرطش این است: «فاستقم کما امرت ومن تاب معک»: آنطور که دستور داده شدی استقامت کن؛ هم خودت و هم یاورانت. (هود:۱۱۲) راستی نقش علما در ساختن چنین یاورانی برای اقامه‌ی دین خدا چیست؟ 🔺۲. فرموده‌اید زنان در کشور مورد تبعیض قرار گرفته‌اند که روسری‌هایشان را پاره می‌کنند و آتش می‌زنند. 🔹اولا هر کس ادعا کند تبعیض و بی‌عدالتی ریشه‌کن شده، ادعای گزافی کرده است. اما قضاوت منصفانه، بدون دیدن گذشته و روند طی شده ممکن نیست. مثلا آمار زنان باسواد از ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ نفر، به بیش از ۹۳ نفر رسیده است. همچنین آمار دختران دانشجو، از ۳۰٪ به ۶۰٪ افزایش یافته است و نزدیک به ۳۳٪ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از بانوان فرهیخته هستند. نگاهی مقایسه‌ای به فرهنگ، ورزش، هنر، اقتصاد و حتی سیاست نیز حاکی از رشد چشمگیر فعالیت و توفیق زنان و دختران در سطوح جهانی پس از انقلاب اسلامی است. 🔸البته انقلاب همچنان با رگه‌های تحجر که به اسم دین به مردم تحمیل می‌شود درگیر است. اما این اهتمام به هویت و کرامت زن، در کجا نمونه دارد؟ در عربستان که روزی زنان را برای نداشتن نقاب تازیانه می‌زد و امروز به دادن حق رانندگی به آنان، به خود می‌بالد؟ یا در قطر که به بهانه‌ی جام جهانی موازین اسلامی را زیر پا گذاشته؟ یا در امارات که موج هوسرانی و لاابالی‌گری را در جهان عرب راهبری می‌کند؟ یا در مصر که قوانینی برای محدودیت اجتماعی زنان محجبه وضع می‌کند؟ یا برخی کشورهای غربی که رسما زن را در ویترین‌ها می‌فروشند و دستکم چاشنی فروش کالا در تبلیغات بازرگانی می‌کنند؟ 🔹ثانیا آیا کسانیکه روسری آتش می‌زنند و در منظر عموم برهنه می‌شوند، از تبعیض و بی‌عدالتی ناراحتند؟! آنانکه چادر و روسری حتی از سر دانشجویان محجبه می‌کشند و به غذاخوری دختران حمله می‌کنند و در پی خوابگاه مختلط هستند، درد عدالت دارند؟! 🔸ثالثا خوب است با یک دید وسیع قضاوت کنیم که مسئله، «حجاب اجباری» است، یا «بی‌حجابی اجباری» به‌دست هواپرستانی که دختران محجبه‌ی بی‌پناه را در هند و فرانسه و... از مدرسه و دانشگاه بازمی‌دارند و مانع از حضور عفیفانه‌ی زنان مسلمان در ساحل و استخر عمومی می‌شوند و زن را پلکان سرمایه‌سالاری می‌کنند؟ 🔹راستی کسانیکه روسری می‌سوزانند، به دستار شما رحم می‌کنند؟! 🚫قسمت دوم و پایانی در پیام بعد👇 🆔 @Hablollahir
🚫قسمت اول «۵ نکته درباره‌ی سخنان ۱۳ آبان جناب آقای مولوی عبدالحمید» در پیام قبل👆 🔺۳. فرموده‌اید: «قانون اساسی ۴۳ سال پیش تصویب شده... باید تغییر پیدا می‌کرد و به‌روز می‌شد.» 🔸اولا کدام انقلاب را سراغ دارید که در مدت کوتاهی، هم اصل روش حکومت‌داری، هم ترکیب مجلس خبرگان قانون اساسی و هم متن آن را به رای مردم بگذارد؟ کدام قانون اساسی است که با حضور پررنگ علمای دین و با دغدغه‌ی تطبیق حداکثری بر قرآن و سنت پایه‌گذاری شده باشد؟ 🔹ثانیا شأن قانون اساسی، در تمام دنیا، حفظ ثبات نظام‌های حاکمیتی است و تحولات اقتضایی، از طریق قوانین عمومی و در مجالس کشورها دنبال می‌شود. بماند که برخی کشورهای به‌اصطلاح ابرقدرت، اساسا قانون اساسی ندارند! 🔸ثالثا آشنایی با متن مترقی قانون اساسی و اطلاع از دردهای مزمن کشور نشان می‌دهد که چاره‌ی بسیاری از نارضایتی‌های به‌حق مردم، در احیای اصول معطل‌مانده‌ی همین قانون اساسی است؛ مانند اصل ۸ (امر به معروف و نهی از منکر متقابل مردم و حاکمیت)، اصل ۱۰ (حق ازدواج آسان و محوریت خانواده)، اصل ۳۰ (حق آموزش رایگان و غیرطبقاتی)، اصل ۳۱ (حق مسکن متناسب برای هر ایرانی) و... . بدیهی است که اجرای این اصول، صرفا با مطالبه از مسئولان نیست؛ بلکه خواست و قیام جمعی ملت را با بیدارگری نخبگان می‌طلبد: «لقد أرسلنا رسلنا بالبینات وأنزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط» (حدید:۲۵) 🔺۴. از نبودن اعدام در سنت نبی اکرم (ص) و خلفای راشدین سخن گفته‌اید. 🔹خوب است نظر خود را درباره‌ی آیه‌ی ۳۳ سوره‌ی مائده بفرمایید: «سزاى كسانى كه با خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند، جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين، رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.‏»؟ 🔸تحلیل شما از گردن زدن خائنان بنی‌قریظه توسط رسول اکرم چیست؟ 🔹با آیه‌ی «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏» (بقره:۱۷۸) چه کنیم؟ 🔺۵. فرموده‌اید برای رفع نارضایتی مردم: «رفراندومی فوری با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنید.» 🔸اولا همچنانکه شما به سروصدای چندصد نفر در این ایام استناد می‌کنید، در مقابل می‌توان به حضور میلیونی مردم در اجتماعات اخیر و همین راهپیمایی ۱۳ آبان استناد کرد. 🔹ثانیا کدام نظامی را سراغ دارید که بقای خودش را به همه‌پرسی بگذارد؟ 🔸ثالثا اصل ۵۹ قانون اساسی، خودش محدوده و سازوکار همه‌پرسی را تعیین کرده است. 🔹رابعا جنابعالی درس تفسیر دارید و به‌خوبی آگاهید که طبق نص قرآن کریم، پذیرفتن ولایت دشمنان دین خدا: «لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء» (مائده: ۵۱) و شکایت بردن به این طواغیت، حرام است: «يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ» (نساء:۶۰) 🔸مانور رسانه‌های دین‌ستیز بیگانه روی این درخواست شما، چه معنایی دارد؟ 🔹خامسا کدام ناظر بین‌المللی دلسوزی را برای ملت ما سراغ دارید؟ آمریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه و آلمان که از تحریم بیماران پروانه‌ای ما هم ابا نکردند و خاک افغانستان و عراق و سوریه و یمن و لیبی و فلسطین را به توبره کشیدند و پیامبر رحمت و قرآنش را به سخره گرفتند؟ یا سازمان ملل تماشاچی جنایات زورگویان؟ یا عربستان و امارات که نه صندوق رای به خودشان دیده‌اند و نه دیگر برای ظواهر اسلامی حداقلی ارزش قائلند و رسما با اشغالگران صهیونیست رابطه برقرار می‌کنند؟ 🔺خلاصه، همانقدر که ترک‌فعل و کوتاهی مدیران در شفافیت و عدالت (مانند قضایای اخیر زاهدان) برای مردم هزینه‌ساز است، طرح مطالب حاشیه‌ساز و به‌کاربردن ادبیاتی که باعث تحریک متقابل جریانات تکفیری شیعه و سنی شده و بیگانگان اسلام‌ستیز را امیدوار کرده و فضای کشور را امنیتی‌ می‌کند نیز برای مردم دردسرساز است و کمکی به تامین منافع پایدار آنان نمی‌کند. از خطیب منبر مقدس نمازجمعه که میراث رسول الله (ص) است، انتظار می‌رود این آیه‌ی شریفه را سرلوحه‌ی خود قرار دهد: «یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَديدا* يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمالَكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُم‏»: ای اهل ایمان! خدا را در نظر بگیرید و سخن استوار بگویید* تا رفتارتان را اصلاح کند و گناهانتان را ببخشد (احزاب: ۷۰-۷۱) ربنا آمنا بما أنزلت واتبعنا الرسول فاکتبنا مع الشاهدین 📌مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد 📆 ۱۴ آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Hablollahir