💠 حفظ آبروی شکنجهگر پیش نمایندهٔ صلیب سرخ!
🔰 خاطرهای از سید آزادگان، مرحوم حجتالاسلاموالمسلمین سیدعلیاکبر ابوترابی (ره)
🔸 از صلیب سرخ جهانی برای سرکشی از اردوگاههای اسرای ایرانی در عراق آمده بودند. از من دربارهٔ وضعیت اسرا پرسیدند. بر خلاف تصورات، گفتم همه چیز خوب است و ما مشکلی نداریم!
🔹 رئیس اردوگاهها که یک جلاد تمامعیار بود، از تعجب داشت شاخ درمیآورد. پرسید شما که همیشه دارید شکنجه میبینید و غذا و امکانات درستوحسابی ندارید، چهطور ابراز رضایت کردید؟
🔸 گفتم هرچه فکر کردم دیدم جنگ ما، جنگ بین دو کشور مسلمان است و بالاخره یک روز تمام میشود؛ دیدم انصاف نیست که شکایت یک کشور مسلمان را پیش کفار ببرم.*
🔹 از آن به بعد بود که گذاشتند راحتتر با اسرا در اردوگاههای مختلف ارتباط بگیرم و این تاثیر بهسزایی در تقویت روحیه و استقامت ما داشت.
* ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا (نساء:۱۴۱)
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از مسیرة الأحرار
مسیرة الأحرار
🇵🇸راه قدس از کربلا میگذرد🇵🇸
🔹 راهپیمایی برائت از مستکبرین در موسم اربعین و در حمایت از مردم مظلوم غزه
🕰 زمان: عصر روز یکشنبه ۴ شهریور مصادف با اربعین حسینی، ساعت ۱۷
📍 مکان: انتهای شارع القبله، میدان پرچم (الرایة)، به طرف پل الضریبة
*با حضور گروههای مختلف مردمی از اقصی نقاط عالم همراه با سخنرانی چهرههای مقاومت
💠 #مسیرةالاحرار را دنبال نمایید:
@Masiratolahrar
📣📣📣 خبر فوری
🌐 پاتوق بینالملل
💠 ایران چهارم
🔻 روایت جایگاه تمدنی ایران از دیروز تا فردا
🎤 حجتالاسلام حسین مهدیزاده
▪️ مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
📅 سهشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
⏰ ساعت ۱۸-۱۶
📍 مشهد مقدس، مدرس۴، حسینیه هنر
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🖼 گزارش تصویری از پاتوق جهان اسلام
💠 ایران چهارم
🔻 روایت جایگاه تمدنی ایران از دیروز تا فردا
🎤 حجتالاسلام حسین مهدیزاده
▪️ مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
Patogh - Mahdizade14030606_۱۱۳۹۰۲.mp3
29.32M
🎙 بشنوید | صوت پاتوق جهان اسلام
💠 ایران چهارم
🔻 روایت جایگاه تمدنی ایران از دیروز تا فردا
🎤 حجتالاسلام حسین مهدیزاده
▪️ مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از انتشارات راه یار
🔴«الی بیت المقدس» منتشر شد.
«نه واقعا ، هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم از روزهایی که در دفتر اتحادیه دانشجویی مان جمع می شدیم و برای فلسطین و آزادی قدس برنامه می گرفتیم و تجمع برگزار می کردیم ، برسیم به اینجا ، آن هم این شکلی . یک سالی می شد که بحث کاروان جدید فلسطین در اتحادیه امت واحده مطرح شده بود و بچه ها که اکثرا همان بچه های فعال زمان دانشجویی بودند به دنبال هماهنگی های ضروری کاروان بودند ؛ کاروانی در سطح بین المللی برای رفتن به اطراف مرزهای فلسطین به منظور شکستن مرزهای اسراییل .»
کتاب « الی بیت المقدس » ، روایت ماجراهای سفر کاروان جهانی راهپیمایی به سوی بیتالمقدس از زبان یکی از اعضای اتحادیه بین المللی امت واحده به نام سید محمدمهدی پوریزدان پرست می باشد.
اعضای کاروان جهانی الی بیتالمقدس فروردین سال 1391 پس از عبور زمینی از کشورهای هند، پاکستان، ایران و ترکیه، روز یازدهم فروردین (30 مارس) در تجمعی در مرز لبنان و سرزمینهای اشغالی ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به سیاستهای رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.
در این کاروان جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی شناخته شده ایرانی، از جمله محسن مومنی ، محمدحسین جعفریان ، ناصر فیض ، سرباز روح الله رضوی و... حضور داشتند.
📚«الی بیت المقدس» ؛ روایتی از حرکت کاروان جهانی فعالان حامی فلسطین...
نویسنده: سیدمحمدمهدی پوریزدانپرست
254صفحه
145هزار تومان
♦️سفارش:
raheyarpub.ir
✅ @Raheyarpub
♦️سفارش با تخفیف15درصد و ارسال رایگان(بالای 400هزار تومان):
✅ @raheyarpub
💠 «إنّی سلم لمن سالمکم» را در اربعین فهمیدم...
🔻 نمایی از تجربهٔ زیستهٔ اربعینیام
✍ سرکار خانم ملکی
🔸 اربعين یک زیارت معمولی نیست؛ از بستن بار سفر فرق میکند، تا جاییکه میخواهی بخوابی و بقیه چیزها... . اربعين که کربلا میروی، وقتی میخواهی کنار خیابان خوراکی بخوری، خیلی بهت میچسبد، چون خیالت راحت راحت است که به «همه» میرسد و تو چه خوب، کمی از شیرینی جامعۀ بیطبقه را احساس میکنی.
🔹 اربعين که کربلا میروی، بزرگتر میشوی، یاد میگیری مهربانتر باشی.
🔸 اربعين که کربلا میروی، معنی «انی سلم لمن سالمکم» را بهتر درک میکنی، وقتی به کسانی که نه شبیه به تو حرف می زنند و نه شبیه به تو زندگی میکنند ، نگاه میکنی و بعد تو به او لبخند میزنی و او به تو و اگر شد با زبان دست و سر و چشم و هر چه میتوانی حرفها میزنی؛ پرچم فلسطین روی کولهات را نشانش میدهی و او برای نابودی اسرائیل دعا میکند و تو آمین میگویی.
🔹 اربعین که کربلا میروی ممکن است کنار یک شیعهٔ ۷۰ساله از باکوی آذربایجان قرار بگیری و تو محو نورانیت ویژۀ او شوی و او به همسفر تو که چیزهایی از حرفهایش میفهمد، از درددلها و مشکلاتی که در کشورش میگذرد بگوید، گویی که پناه آورده و بعد از مدتها غربت، حالا آشنا دیده و موقع رفتن، گویی که نمیخواهد از تو جدا شود، بهگرمی ببوسدت و بخواهد که چند لحظه صبر کنی تا مشتت را تاآنجاکهمیشود پر از آبنباتهای درشتش کند و تو بارها و بارها چهرۀ مهربان و باصفای او را به یاد آوری و با همان یک ساعت آشنایی، مهری عمیق نسبت به او پیدا کنی و بعد احساس کنی قلبت دارد خیلی بزرگتر میشود، احساس کنی قلبت دیگر بچه نیست که فقط دوست و فامیل و هموطنش را دوست داشته باشد، قلبت دارد بزرگ میشود، به بزرگی همۀ محبین امام و آرزو کنی که کاش روزی برسد که متر قلبت اندازۀ حب امام باشد.
🔸 اربعين که کربلا میروی گاهی چیزهای بد هم میبینی؛ وقتی نزدیکبین را میزنی، میبینی که هنوز مانده که همه یاد بگیریم زبالههایمان را کنار خیابان نریزیم، یاد بگیریم اگر چیزی را نمیخواهیم از اول نخوریم، یاد بگیریم صبورتر باشیم. ولی وقتی دوربین را میزنی، کلی محب میبینی که با هم بهسوی نور میروند، «حبّ الحسین یجمعنا» را میبینی و وقتی نوربین را زدی، نوری قوی میبینی که همه را بهسوی خورشید میکشد و همین میشود که میبینی غلطهای آنها که زیر نورند، هرروز دارد کمتر و کمتر میشود.
🔹 اربعين که کربلا میروی، آماده میشوی از خیلی بندوبستها عبور کنی، آماده میشوی بپری یا -نمیدانم- شاید هم پرواز کنی اما تنهایی نه، همه با هم، دست در دست هم، به همان جاییکه امام بفرماید و همانطوری که امام بفرماید.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
💠 ایجاد وحدت و اخوت، دو حرکت فوری و بنیادین پیامبر اعظم (ص) برای ساخت نظام اسلامی
✍ حضرت آیتالله خامنهای
🔹 «پیغمبر به مجرّد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد... اوّل، ایجاد «وحدت» است. همه مردم مدینه که مسلمان نشدند؛ اکثراً مسلمان شدند و تعداد بسیار کمی هم نامسلمان ماندند. علاوه بر اینها، سه قبیله مهمّ یهودی - قبیله بنیقینقاع، قبیله بنیالنضیر و قبیله بنیقریظه - در مدینه ساکن بودند؛ یعنی در قلعههای اختصاصىِ خودشان که تقریباً به مدینه چسبیده بود: زندگی میکردند... یهودیها واقعیتی در مدینه بودند؛ بنابراین پیغمبر باید حساب اینها را میکرد.
🔸 پیغمبر اکرم یک میثاقِ دستهجمعىِ عمومی ایجاد کرد. وقتی آن حضرت وارد مدینه شد، بدون اینکه هیچ قراردادی باشد، بدون اینکه چیزی از مردم بخواهد و بدون اینکه مردم دراینباره مذاکرهای کرده باشند، روشن شد که رهبرىِ این جامعه متعلّق به این مرد است؛ یعنی شخصیت و عظمت نبوی به طور طبیعی همه را در مقابل او خاضع کرد؛ معلوم شد که او رهبر است و آنچه میگوید، باید همه بر محورش حرکت و اقدام کنند.
🔹 پیغمبر میثاقی نوشت که مورد قبول همه قرار گرفت. این میثاق درباره تعامل اجتماعی، معاملات، منازعات، دیه، روابط پیغمبر با مخالفان، با یهودیها و با غیرمسلمانها بود. همه اینها نوشته و ثبت شد؛ مفصّل هم هست؛ شاید دو سه صفحه کتابهای بزرگ تواریخ قدیمی را گرفته است.
🔸 اقدام بعدىِ بسیار مهم، ایجاد «اخوّت» بود. اشرافیگری و تعصّبهای خرافی و غرور قبیلهای و جدایی قشرهای گوناگون مردم از یکدیگر، مهمترین بلای جوامع متعصّب و جاهلی آن روز عرب بود. پیغمبر با ایجاد اخوّت، اینها را زیر پای خودش له کرد.
🔹 بین فلان رئیس قبیله با فلان آدم بسیار پایین و متوسّط، اخوّت ایجاد کرد. گفت شما دو نفر با هم برادرید؛ آنها هم با کمال میل این برادری را قبول کردند. اشراف و بزرگان را در کنار بردگانِ مسلمانشده و آزادییافته قرار داد و با این کار، همه موانع وحدت اجتماعی را از بین برد.
🔸 وقتی میخواستند برای مسجد، مؤذّن انتخاب کنند، خوشصداها و خوشقیافهها زیاد بودند، معاریف و شخصیتهای برجسته متعدّد بودند؛ اما از میان همه اینها بلال حبشی را انتخاب کرد. نه زیبایی، نه صوت و نه شرف خانوادگی و پدر و مادری مطرح بود؛ فقط اسلام و ایمان، مجاهدت در راه خدا و نشان دادن فداکاری در این راه ملاک بود.»
📚 بخشی از خطبهٔ اول نمازجمعه توسط رهبر انقلاب به مناسبت سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) در تاریخ ۱۳۸۰/۰۲/۲۸
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
💠 ایجاد انسجام اجتماعی، از سختترین نبردهای پیغمبر خدا (ص)
🎤 حضرت آیتالله خامنهای¹
🔸 یکی از سختترین مبارزات پیغمبر، مبارزه برای حفظِ انسجامِ جامعهی اسلامیِ آن روز بود... . [چون عربستان] جامعهی قبایلی [بود]، متشکّل از افراد قبایل گوناگون با تعصّبهای خاصّ قبیلهای، با برداشتها و عادات و سنّتهای کاملاً متفاوت، با عادت دیرینهی به جنگ و نزاع و خونریزی بر سر چیزهای کوچک؛ برای یک شتر بین دو قبیله چهل سال در جاهلیّت جنگ بود! آنقدر آدم از گرسنگی مُردند، یا در میدان جنگ کشته شدند، یا به غارت رفتند برای خاطر یک شتر! برای اهانت به یک زنی که مال یک قبیلهای بود از سوی یک جوانی از قبیلهای دیگر... چند سال بین این دو قبیله جنگ بود؛ این مسئله، مسئلهی تعصّب قبیلهای است. حالا در یک چنین جامعهای رسول اکرم بین این جامعه باید وحدت ایجاد کند.
🔹 وحدتِ فکر آسان است؛ خب یک معلّم سر کلاسی فرضاً یک درسی را، یک معرفتی را، یک حقیقتی را بیان میکند همه میفهمند، امّا وحدت در عادتها و تقالید و روشها و سنّتهای گوناگونی که وجود داشته و حبّوبغضها، بسیار بسیار کار دشواری است؛ حتّی بعد از اینکه سالها از اسلام گذشته بود و این همه کار شده بود، شما دیدید، بعد از آنکه پیغمبر نبود، در اوّلین روز بعد از وفات پیغمبر در سقیفهی بنیساعده، انصار و مهاجر به جان هم افتادند؛ یعنی هنوز آن زمینهها در اینها بهکلّی از بین نرفته بود و با یک چنین جامعهی ناهماهنگِ ناهمگون، رسول خدا آن حرکت عظیم را انجام داد [که نتیجهی] قدرت فوقالعادهی پیغمبر بود و مبارزهی شبانهروزی او.
🔸 آنقدر که پیغمبر روی [نفی] عصبیّتها تکیه کرده، روی اخلاق و اغماض و عفو و عدم تفاخر به گذشتگان و محبّت به همگان و روی این چیزها در زمینهی اخلاق اجتماعی تکیه کرده، روی کمتر چیزی تکیه کرده؛ برای اینکه بین این دلها یک هماهنگی و انسجامی را به وجود بیاورد و به وجود هم آورد... .
🔹 رسول خدا این دلها را به هم وصل کرد، از آنها یک مجموعهی مستحکم به وجود آورد، حتّی مورّخین دشمن اسلام هم که بنا دارند و داشتند تأثیرات معنوی اسلام را در فتوحات اسلام ندیده بگیرند... نتوانستهاند منکر این نکته بشوند که مجموعهی مسلمانها مثل یک دست که دارای انگشتانی است و مشت میشود و به صورت یک عنصر و یک عامل، حرکت میکند و عمل میکند؛ این را نتوانستند منکر بشوند. یک عنصر تفکیکناپذیر، همان طور که در این آیهی شریفه هست: اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِه؛ صَفًّا کَاَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص؛ مثل اینکه پایههای این بنا را با سرب ریختهاند!
¹ بیانات در شب رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در کانون توحید تهران، ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir