77.mp3
3.92M
🆔@hadaegh
✅ #نکته #داستان
ایمان ایرانیان
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1199
استاد حدائق
🆔@hadaegh ✅ #نکته #داستان ایمان ایرانیان 👇👇👇👇 🌐 http://hadaegh.ir/1199
🆔@hadaegh
✅ #نکته #داستان
ایمان ایرانیان
من یکچیزی بگویم به خودتان بنازید که ایمانتان علوی است.
لعنت بر کسانی که میگویند ایمان ایرانیها عمری است. ما ایمانمان، ایمان علوی است.
زمانی که اسرای ایرانی را در مدینه بردند، عمر خلیفه بود. یک تعدادی از زنها و مردهای ایرانی را آورده بودند.
آقا امیرالمؤمنین علیه السلام بلند شدند نزد عمر سخنرانی کردند و فرمودند: ای عمر! از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیدم که قوم کریم و عالم و حکیم اسیر نمیشوند.
«هولاءِ قَومٌ کُرَماءٌ عُلَماءٌ حُکَماءٌ»؛ ایرانیها انسانهای حکیم و کریم و عالم هستند.
اینها را به اسارت نگیرید. آزادشان کنید.
علامه مجلسی این حدیث را در بحارالانوار آورده است.
عمر گفت: من اینها را آوردهام تا مردهایشان را اسیر و زنهایشان را کنیز و بچههایشان را مسلمانان بهعنوان برده تقسیم کنند.
اینهایی که به اسلام ایراد میگیرند که اسلام مروج بردهداری است. اسلام برده زدا است. نه بردهدار.
امام مسلمین علی علیه السلام است.
ایرانیها بنازید به خودتان که ایمانتان علوی است.
آقا، حریف عمر نشدند. حضرت فرمودند: من از طرف خودم و تمام بنیهاشم هرچه از این ایرانیها سهم ما بهعنوان اسیر است همه را آزاد کردیم. ما سهم خودمان را نمیخواهیم.
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1199
78.mp3
3.5M
🆔@hadaegh
✅ #نکته
قرآن شفاء است / داستان نابینایی حاج شیخ عباس قمی
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1201
استاد حدائق
🆔@hadaegh ✅ #نکته قرآن شفاء است / داستان نابینایی حاج شیخ عباس قمی 👇👇👇👇 🌐 http://hadaegh.ir/1201
🆔@hadaegh
✅ #نکته
قرآن شفاء است / داستان نابینایی حاج شیخ عباس قمی
آیتالله حاج شیخ محسن محدث زاده پسر حاج شیخ عباس قمی خاطرات زیادی از پدر خود برای من نقل کرد. یک خاطره را بگویم.
گفت: پدر ما در اواخر عمر یکدفعه بینایی خود را از دست داد.
روزی پدرم وضو گرفت و به طبقه فوقانی منزل که پنجرهای رو به حرم امیرالمؤمنین علیهالسلام داشت آمد و پنجره را باز کرد. رو به حرم، کتاب اصول کافی را باز کرد و چشمهایش را استلام به صفحات کتاب داد و یک جمله به امیرالمؤمنین علیهالسلام عرض کرد: آقا! من چشم را برای خدمتگزاری به شما میخواهم. اگر صلاح شما در این است و خدمت مرا قبول میکنید و مرا بهعنوان خادم قبول دارید این چشم را به من برگردانید.
پدرم صفحات کتاب اصول کافی را به چشمانش مالید بیناییاش برگشت.
دقت کنید! اصول کافی؛ نه قرآن. قرآن که مقام بلندتری دارد.
وجود مقدس امیرالمؤمنین درباره قرآن میفرماید: «شفاء لا تُخشی أسقامه»؛ دردی نیست که قرآن نتواند درمان کند. مرضی نیست که درمانش در قرآن نباشد.
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1201
استاد حدائق
@hadaegh
✅ #پاسخ_استاد به سوالات شما
پدربزرگی داشتم در زمان حیاطش ملکی داشته 25 قصب بود.
این ملک خود را سال 1350 در یک روز سه سند نوشته 25 قصب به پدر من که دامادش باشد داده.
25 قصب به یکی از دخترانش داد.
25 قصب هم برای خودش برداشته.
در حالی کل ملک 25 قصب بوده.
حالا بعد از 47 سال که تصرف این ملک میگذرد. وراثی پیداشده و میگویند ما از این ملک طبق این سند سهم داریم.
ولی پدر بنده میگفت من این ملک رو پول دادم خریدم. و طبق سند تصرف کردم نه کمتر نه بیشتر.
در ضمن پدر بنده پدربزرگ مادری بنده و هر سه شهود این سند از دنیا رفتن.
سؤالم این است آیا طبق سند و گفته پدرم؛ که بابت ملک پول پرداخته و 47 ساله مالک این ملک هست. مابقی از این ملک سهمی دارند...
درحالیکه پدربزرگ بنده درفروش یا تقسیم این ملک از اول بهطورکلی و قطعی این ملک رو به سه نفر داده او اشتباه کرده به قول قدیمها میگفتند دیوانهای سنگی در چاه میندازد صد هشیار نمیتوانند بیرون آورند.
تکلیف چیست؟ مالک اصلی کیست؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🆔@hadaegh
✅ #نکته
#کلیپ_تصویری
دنیا جبری است یا اختیاری
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1204
استاد حدائق
🆔@hadaegh ✅ #نکته #کلیپ_تصویری دنیا جبری است یا اختیاری 👇👇👇👇 🌐 http://hadaegh.ir/1204
🆔@hadaegh
✅ #نکته
#کلیپ_تصویری
دنیا جبری است یا اختیاری
شخصی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد دنیا جبری است یا اختیاری
امام فرمودند: «لا جَبرَ و لا تَفویضَ»؛ دنیا نه جبر است و نه اختیار و تفویض، بلکه ترکیبی از این جبر و تفویض است.
یعنی چه؟
مردم! به دنیا آمدنتان، جبر است. هیچکدام از شما در این دنیا آمدن، اختیاری نداشتهاید. صد در صد با اراده الهی است و دست خودمان هم نیست.
در آن لحظهای نیز که باید بروید اگر دنیا دستبهدست هم بدهد ثانیهای به عمر شما اضافه نمیشود.
اما بین این آمدن و رفتن، اختیار است.
در شغل، نحوه زندگی، خوردن، پوشیدن و حتی به مجلس آمدنتان اختیار دارید. امشب به زور شما را در این مجلس آوردهاند یا به اختیار؟
انسانها در کارهایشان مختار هستند. یکی شغل اداری انتخاب میکند؛ یکی بازاری میشود؛ یکی نظامی میشود؛ یکی دانشگاهی میشود؛ یکی روحانی میشود.
آنکسی که پاک زندگی میکند، با اختیار است و آنکسی که ناپاکی میکند با اختیار است.
حال اینکه خدا میداند و خدا میخواهد، دو تا است.
خدا میداند از بدو خلقت ما چهکاره خواهیم شد. این علم خدا است.
اما آیا خدا میداند به این معنا است که میخواهد؟
خدا میداند شمر، شمر میشود ولی خدا میخواهد شمر شود؟
اگر بگوییم خدا میخواسته است که ظالم، ظالم شود پس جهنم بردن ظالم، ظلم است. در این صورت ظالمین روز قیامت می گویند: خدایا ما را بدخلق کردی و بد هم کردیم و ما را مجازات نکن!
علم خدا، دلیل بر خواستن خدا نیست.
یک مثال ملموس و محسوسی بزنم:
مریضی را پیش آقای دکتر میبرند. پرونده بیمار را که پزشک میبیند میگوید سرطان است و در حال رشد است.
به همراهان بیمار رو میکند و میگوید: این مریض شما در یکی دو ماه آینده رفتنی است و این مریض نیز در این مدت میمیرد.
بازماندگان این مریض به دکتر بگویند تو بیمار ما را کشتی.
میگوید: چطور؟
میگویند: شما یکی دو ماه قبل گفتی که این فرد میمیرد. شما از کجا میدانستی؟ تو میخواستی بمیرد.
دکتر میگوید: علم و دانشم به من میگفت وضعیت این بیمار وضعیت ماندن نیست ولی من دلم نمیخواست بمیرد. میدانستم میرود ولی دلم نمیخواست برود.
ما گاهی اوقات علم خدا را با اراده خدا قاتى میکنیم. میگوییم چون خدا میداند فلانی آدم بدی است پس میخواسته است که بد شود. این غلط است.
خدا همه را بهخوبی و نیکی آفرید و برای خلیفةالله شدن آفرید ولی اگر کسی سرنوشتش به بدی است آیا خدا میخواهد او به بدی تمام شود؟ خیر
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1204
پنج شنبه 10 آبان 97.mp3
15.77M
🆔@hadaegh
✅ #سخنرانی
استاد شیخ علیرضا حدائق روز پنجشنبه 10 آبان ۹۷ مصادف با روز بیست و یکم ماه صفر به بررسی آسیبشناسی گناه و نقش گناهان در زوال نعمتها در زندگی انسانها پرداخت.
👇👇👇👇
🌐 http://hadaegh.ir/1205