eitaa logo
⚘⚘⚘💚يافاطر بحق فاطمه عجل لوليك الفرج🌹
10 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
24 فایل
وبه نستعين وهو مولينا فنعم المولي ونعم النصير
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹🇮🇷رهبر انقلاب اسلامی: 🌹میدان میدان غزه واسرائیل نیست، 🌹 میدان میدان حق و باطل است. 🌹۱۳ آبان ۱۴۰۲ دیدار دانش آموزان
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 💚امام کاظم علیه السلام : 💚به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند 💚مگر به سبب حسن ظن و امیدوارى او به خدا 💚و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان. 📚بحارالأنوار، ج. ۶، ص. ۲۸، ح. ۲۹ (سلام الله علیه)
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 📗قرآن و زندگی 🕊🌺صفحه ای از نور سوره مبارکه اسراء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 💚قل هو الله احد 💚بگو اوست خداوند یکتا 💚خدایا تو تنهایی ما را در دنیا و آخرت تنها نگذار✋✋ ✋✋رب لا تذرنی فردا و انت خیرالوارثین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 📚قرآن ترجمه المیزان سوره مبارکه النحل صفحه 280 ۞ يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَنْ نَفْسِهَا وَتُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ (111) [ياد کن] روزى را که هر کسى مى آيد در حالى که از خودش دفاع مى کند و هر کس هر چه کرده است تمامى، به او داده مى شود و بر آنان ستم نمى رود. (111) وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ (112) و خدا مَثَلى زده است: شهرى را که امنيت و آرامش داشت و نيازمندى هاى آن به فراوانى از همه جا برايش مى آمد، پس نعمت هاى خدا را کفران کردند; در نتيجه، خدا به سزاى کارهايى که مى کردند، طعم گرسنگى و ترسِ فراگير را به آنان چشانيد. (112) وَلَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْهُمْ فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ وَهُمْ ظَالِمُونَ (113) و همانا رسولى از خود آنان برايشان آمد، پس او را تکذيب کردند; در نتيجه، عذاب آنان را در حالى که ستمکار بودند فرا گرفت. (113) فَكُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ حَلَالًا طَيِّبًا وَاشْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ (114) پس، از آنچه خدا روزى شما کرده است حلال و دلپذير بخوريد و سپاس نعمت خدا را به جا آوريد اگر تنها او را مى پرستيد. (114) إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (115) [خدا] فقط مردار و خون و گوشت خوک و آنچه را[وقت ذبح] نام غير خدا بر آن برده شده، بر شما حرام کرده است. پس کسى که ناچار شود، در حالى که طالب [لذت] نباشد و [از حد ضرورت ]تجاوز نکند، خدا آمرزگار و رحيم است. (115) وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ (116) و با دروغى که بر زبانتان جارى مى شود نگوييد: اين حلال است و اين حرام تا به خدا دروغ ببنديد; بى شک کسانى که به خدا دروغ مى بندند ظفرمند نمى شوند. (116) مَتَاعٌ قَلِيلٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (117) کاميابى اندکى [در دنيا دارند] و براى آنان عذابى دردآور است. (117) وَعَلَى الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا مَا قَصَصْنَا عَلَيْكَ مِنْ قَبْلُ ۖ وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَٰكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ (118) و بر امت يهود آنچه را که پيش از اين براى تو باز گفتيم حرام کرديم، و ما به آنان ستم نکرديم، بلکه خود آنان به خود ستم مى کردند. (118) 🕊📗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۰🌷 نعمت های خدا را گرامی بداریم: خداوند در این آیات از شهر آباد و خرّمی سخن می گوید که مردمش در آرامش و امنیّت زندگی می کردند؛ نعمت های خدا از هر طرف به سویشان می رسید و رنگ گرسنگی و فقر را به خود نمی دیدند. آنان امّا به جای سپاسگزاری نعمت های خدا، به ناسپاسی و قدرناشناسی روی کردند و پس از نمک خوردن، نمک‏دان شکستند. خدا نیز به کیفر ناسپاسی، آن نعمت ها را از ایشان گرفت و طعم تلخ فقر و ناامنی را به آنان چشاند. در برخی از روایات اهل بیت می خوانیم که این ماجرا مربوط به یکی از اقوام بنی‏ اسرائیل است. در حدیثی از امام صادق نقل شده است: «گروهی از بنی‏ اسرائیل چنان زندگی مرفّهی داشتند که حتّی از مواد غذایی خود به‏ خصوص از آرد و خمیر گندم مجسمه هایی کوچک می ساختند و گاهی با آن بدن خود را نیز پاک می کردند؛ ولی انجام کار آن ها به جایی رسید که مجبور شدند همان مواد غذایی آلوده را بخورند، و این [ماجرا]، همان است که خدا [در قرآن] به آن اشاره کرده و فرموده: «ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَریَة ...» .» این آیه، هشداری به آن هاست که همیشه نیمی از غذای اضافی خود را به زباله دان می ریزند؛ هشداری به آنها که در سفره ای برای سه چهار میهمان، چند نوع غذای رنگین می چینند که بیست نفر می توانند از آن بخورند و سیر شوند، و حتّی حاضر نیستند باقی مانده ی آن را به افراد گرسنه و تهی‏دست بدهند؛ هشداری به آن ها که مواد غذایی را در خانه ها برای مصرف شخصی و در انبارها برای گران تر فروختن ذخیره می کنند و آن قدر نگه می دارند که گاهی می گندد و فاسد می شود، و حاضر نمی شوند به قیمت ارزان تر یا رایگان در اختیار دیگران بگذارند! آری، همه‏ ی این گناهان، در پیشگاه خدا مجازات و جریمه دارد، و کمترین مجازاتش، از دست دادن این نعمت هاست. اهمّیّت این موضوع وقتی روشن تر می شود که بدانیم مواد غذایی روی زمین نامحدود نیست و به مقدار این مواد، نیازمندان و گرسنگانی وجود دارند که استفاده‏ ی نادرست از این مواد، باعث محرومیت گروهی از آن ها می شود. از این رو در روایات اسلامی به این نکته توجّه ویژه ای شده است. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «پدرم [امام باقر] ناراحت می شد از این که بخواهد دستش را که به غذا آغشته بود، با دستمال پاک کند؛ بلکه به احترام غذا، دست خود را می مکید؛ یا اگر کودکی در کنارش بود و چیزی در ظرف او باقی مانده بود، آن را پاک می کرد. پدرم می فرمود: گاه می شود غذای کمی از سفره بیرون می افتد و من دنبال آن می گردم؛ تا حدّی که خدمتگزار منزل می خندد [که چرا دنبال یک ذرّه غذا می گردم]. پیش از شما، جمعیتی زندگی می کردند که خدا به آن ها نعمت های فراوانی داده بود؛ امّا آن ها ناشکری کردند و مواد غذایی را بی جهت از میان بردند. خدا نیز لطف و برکت خود را از آنان گرفت و آنان را به قحط مبتلا کرد.» 🕊👇
💚بسم‌الله الرحمن الرحیم ✅ مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، یک فرمان مهم و عمومی را در چند دیدار پشت سر هم مطرح کردند: 🗳اول ۱۴۰۲/۱۰/۲: «همه کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.» 🗳 دوم ۱۴۰۲/۱۰/۶: «در قضیه‌ی انتخابات، مادرها نقش ایفا کنند، هم در داخل خانه، هم درخارج خانه.» 🗳 سوم ۱۴۰۲/۱۰/۱۳: «احساس وظیفه‌ نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعه‌ی مجاهد در جهاد تبیین است.» 🗳 چهارم ۱۴۰۲/۱۰/۱۹: «مسئله‌ی حضور مردم در صحنه باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ تواصی به حق