هدایت شده از تیمورا
✅
یه مقایسه بسیار عجیب
۱_ چون اون آقا اهل مسجد هست و فلان اشتباه رو کرد، پس من دیگه مسجد نمیرم!😶
۲_ چون فلان کس که نماز میخونه، فلان کار رو انجام داد، پس من دیگه نماز نمیخونم!😐
۳_ چون فلان خانم که چادری هست، فلان اشتباه رو انجام داد، پس من دیگه چادر نمی پوشم!😑
*یه سوال خیلی مهم:*⁉️
۱_ چرا هیچ کس نمیگه (چون فلانی که چلوکباب می خوره، فلان اشتباه رو کرد من دیگه چلوکباب نمیخورم؟)
۲_ چرا هیچ کس نمیگه( چون فلانی که بنز آخرین سیستم رو سوار هست، دزدی کرد ، من دیگه بنز سوار نمی شم؟)
۳_ چرا هیچ کس نمیگه( چون فلان خانم که این همه طلا و جواهر داره ، فلان اشتباه رو کرد، من دیگه از طلا و جواهر استفاده نمیکنم؟)
*چرا ما سریع از دین مایه میذاریم، نه از دنیا؟!*🤫
هیچ کس به غیر از پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و ائمه طاهرین علیهم السلام معصوم نیست...
پس هر کسی ممکنه اشتباه کنه.(انسان ممکن الخطاست، جایز الخطا نیست...)
*اگه خیلی ادعا داری، از جیبت مایه بگذار، نه از دینت!*
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
16.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصاویر دیده نشده از عملیات لیله القدر، سالروز انتقام موشکی از تروریستهای داعش
@TasnimNews
هدایت شده از همراه بورس ایران
💠 گزیده ای از فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « تأثير اعمال بر نفس »
⏪ وعده هايى كه براى انجام اعمال و اذكار فرموده اند و امورى كه بر آنها متفرع ساخته اند لازم نيست هميشه در عالم خارج تحقق يابد،
▫️بلكه اگر انسان به دقت بنگرد مى بيند كه عمدتا صفات و آثارى مورد نظر است كه به وسيله ى اعمال در نفس ظاهر مى گردد.
▫️البته منافات ندارد كه خارجا هم محقق شود، لكن مقصود عمده از انجام اعمال همان اثرى است كه بر نفس مى گذارد.
▫️مثلاً اينكه خداوند در قرآن مى فرمايد:
⬅️ « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْري فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكًا » (طه/۱۲۴)
💠 «كسى كه از ياد من روى گرداند براى او زندگى تنگ و دشوارى خواهد بود»
▫️معنايش اين نيست كه الزاما فقير و بى پول مى شود، بلكه هرگاه دل انسان از ياد خدا خالى شد تاريكى وجود او را فرا مى گيرد و با اينكه ممكن است ثروتمندترين افراد باشد دائما دلش گرفته، و از خود بيزار است. ظلمات اندر ظلمات! اين است معناى «معيشت ضنك».
▫️و در مقابل چه بسيار فقراى صالحى هستند كه هيچ چيز ندارند، امّا در دل چنان شاد و مسرورند كه گويا همه چيز دارند.
▫️هم چنين اينكه وارد شده:
💠 «تظاهر به فقر خود موجب فقر است»
▫️لازم نيست در اثر اين كار حتما سرمايه ى انسان تلف گردد، بلكه بسا حالت فقر و دنائت در نفس او پيدا شده، پيوسته خود را محتاج مى بيند.
▫️چه بسيارند كسانى كه ثروتمندند، ولى نفس شان فقير است و در برابر پول دارتر از خود - با اينكه نفع مادى هم عايدشان نمى شود - تملق مى كشند و «چاكرم» و «نوكرم» مى گويند.
▫️اينكه فرموده اند:
⬅️ «مَن تَواضَعَ لِغَنِىٍّ طَلَباً لِما عِندَهُ، ذَهَبَ ثُلُثا دينِه»
💠 «كسى كه براى ثروتمندى به خاطر رسيدن به آنچه نزد اوست تواضع كند دو ثلث دينش از بين مى رود»،
▫️معنايش چيست؟ آيا به اين معناست كه مثلاً ديگر نماز نمى خواند يا روزه نمى گيرد؟ خير.
▫️همه ى اينها مربوط به نفس است. يعنى از دارايى نفس كاسته و بر قباحت آن افزوده مى شود.
▫️و چه اندك است مؤمن! يعنى كسى كه نفس او واقعا غنى است و در مقابل ثروتمند نه تنها تعظيم نمى كند، بلكه كوچك ترين توجهى به مال او ندارد، با آنكه چه بسا به حسب ظاهر فقير هم باشد.
▫️رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايند:
⬅️ «لَيسَ الغِنىٰ عن كَثرةِ العَرضِ، وَ لٰكِنَّ الغِنىٰ غِنَى النَّفسِ»
💠 «بى نيازى از زيادى مال و حطام دنيا به دست نمى آيد، بلكه غناى حقيقى بى نيازى نفس است.»
⚪️ بنا بر اين هرگاه انسان نماز يا دعايى را كه مثلاً براى وسعت رزق يا نجات از گرفتارى وارد شده، بخواند و به دنبال آن باطنا خود را بى نياز ببيند يا فكرش از آن ناراحتى آزاد شود و نفسش از قيد آن خلاصى يابد، در حقيقت به نتيجه ى مطلوب رسيده و به گونه اى دعايش مستجاب شده است.
▫️تمام تأثير و تأثرات، مربوط به نفس انسانى است. حسنات و سيئات نيز همه روى نفس اثر مى گذارند.
▫️اينكه در روايات آمده:
💠 «آن مقدار از نماز مورد قبول حق واقع مى گردد كه با حضور قلب باشد»،
يا عمده ى ثواب عبادات استيجارى را براى نايب دانسته اند،
▫️همچنين كلام پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله - در باره ى شخصى كه وصيت كرده بود انبار خرمايش را تصدق كنند - مبنى بر اين كه
💠 «اگر او خود يك دانه ى خرما صدقه مى داد برايش بهتر بود»
▫️همه ى اينها همين معنا را تأييد مى كند كه
ميزان در سنجش اعمال عبارت از مقدار تأثرى است كه نفس انسان از آن پذيرفته است.
📚 « سفینةالصادقین/ ص۴۳۵ »
💠@Hamrah_bourse
هدایت شده از بدون توقف
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تدبیر آقا امام صادق علیه السلام برای جلوگیری از دعوای #شیعیان برسر پول
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
هدایت شده از بدون توقف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مهم ترین بخش سخنان بسیار مهم
#سید_حسن_نصرالله:
🔹سلاح ما است که کشور را حفظ کرده.
🔹کسی که می خواهد ما را بین دو گزینه قرار دهد، یا با سلاح یا گرسنگی میکشیمات، به او میگویم سلاح در دستان ما باقی خواهد ماند و گرسنه نخواهیم شد و ما تو را خواهیم کشت، ما تو را خواهیم کشت، ما تو را خواهیم کشت.
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
هدایت شده از بدون توقف
مطلبی که کمتر شنیدهاید::
✅ عارفان حقیقی کمتر خواب میبینند!
🔹هرچقدر ایمان انسان راسخ تر شود، کمتر خواب می بیند و بالتبع، دیگر به دنبال رویاهایش راه نمی افتد. شاید از این سخن تعجب کنید اما این نص روایات ماست.
عارفان راستین و حقیقی، اهل شهود و خواب نیستند.
🔸در تصوف و تمام مکاتب عرفانی دنیا، خواب و مکاشفه نقشی اساسی در سلوک عرفانی ایفا می کند.
اما در عرفان اهل بیت علیهم السلام، خواب و شهود هرگز نشانه ای برای حقانیت فرد یا درجه بندی ایمان انسان ها نیست.
🔹رویای صادقه یک نوع آینده نگری و غیب گویی است و از بالاترین درجات رویا محسوب می شود.
فرعون که در ادبیات قرآنی، نماد خباثت و شرارت و تکبر و تجلی انسانی شیطان بر زمین است، اما با کمال تعجب خداوند رویای صادقه را به وی عطا می نماید تا نشان دهد این تخیلات دیداری هیچ ارتباطی به حقانیت صاحبش ندارد. موارد دیگری هم مانند هم سلولی های حضرت یوسف علیه السلام هستند که مشرک بودند اما رویای صادقه دیدند.
🔸روایت جالبی در کتاب معتبر بصائر الدرجات مرحوم صفار وارد شده است مبنی بر اینکه:
یکی از صوفیان اهل سنت در زمان امام صادق علیه السلام "وَ كَانَ مِنْ أَعْبَدِ أَهْلِ زَمَانِه" از عابدترین زاهدان زمان بود و حتی خلیفه را هم موعظه میکرد.
این صوفی مانند دیگر عرفا، شهود گرا بوده و خواب های زیادی میدید تا اینکه از تسنن وارد مذهب حقه تشیع میشود لکن دیگر خواب نمیبیند!
پس نزد امام صادق علیه السلام آمده و می پرسد چرا از وقتی شیعه شدم دیگر خواب نمیبینم؟
حضرت این جمله مهم و طلائی را در پاسخ وی فرمودند:
💠 فإِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا رَسَخَ فِي الْإِيمَانِ رُفِعَ عَنْهُ الرُّؤْيَا.
💠 زمانی که ایمان در مومن ریشه دار و با ثبات گردد، خواب از او برداشته میشود.
منبع: بصائرالدرجات ج1، ص: 275
(http://lib.eshia.ir/15136/1/275)
👈👈 عمل به همین یک روایت، سبب شناخت عرفان حق از باطل می شود.
حجم زیادی از کتب شرح حال عرفا و صوفیه به شهود و خواب اختصاص دارد و مردم همواره دنبال این مسائل هستند درحالیکه امام به آنها می فرماید:
ایمان والا و راسخ، رویا و شهود را بر می دارد و دنبال این مسائل نباشید.
__________
پی نوشت:
1_خواب معصوم علیه السلام همان وحی است و نباید معصوم و غیر معصوم را مقایسه کرد.
2_در تفسیر این روایت نباید بر مبنای فلاسفه، شروع به بافتن کنیم!
مثل اینکه "انسان مومن از عالم ماده و مثال به عالم عقل رفته و در عالم عقل دیگر صورتی نیست." در روایات ما خبری از این نوع مبانی و عبارات نمی باشد.
3_عرفان شیعه، مبتنی بر عقل و فطرت است نه شهود و خواب.
#نقد_تصوف
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
هدایت شده از بدون توقف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خاطرات یک شاهد عینی از بلایی که داعشیها بر سر زنان #شیعه ترکمن آوردند.
♦️شهر "تلعفر" واقع در استان نینوای عراق، اواسط سال 2014 میلادی به اشغال #داعش درآمد. جنایات این گروه تروریستی در حقّ اهالی که اغلب #شیعیان ترکمن بودند، بهقدری دردناک بود که حتّی پس از سالها روایت گوشههایی از آن، هر شنوندهای را متأثّر میکند.
یادمان نرود!امنیت امروزمان را مدیون مکتب حاج قاسم و یارانش هستیم..
#بدون_توقف_نوشت
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
هدایت شده از بدون توقف
❓ پرسش شما: چرا #امام_خمینی(ره) در مقطعی از #انجمن_حجتیه حمایت کردند؟👇
پاسخ استاد:👇
🔹 قبل از سال 49 حرکت انجمن یک حرکت بی سر و صدا بود. در درون انجمن این اصطلاح که ما حکومت اسلامی نداریم هنوز #ظهور و بروز نکرده بود. تقریبا بعنوان یک سرّی بین افراد بود و خیلی از مؤمنینی که در انجمن حضور داشتند از این جریان خبر نداشتند.
🔹 انجمنیها بین خودشان گفتند که آقای خمینی بعد از سرنگونی شاه چه کاری میخواهد انجام بدهد؟
میخواهد حکومت اسلامی تشکیل بدهد. بعد گفتند حکومت اسلامی متعلق به #امام_زمان است و حاکم حکومت اسلامی باید معصوم باشد.
🔹 برخی در پاسخ به انجمنیها گفتند که ایشان نمیخواهند حکومت درست کنند میخواهند ظلم را برطرف کنند. انجمنیها در پاسخ گفتند: در روایت داریم که هر کسی بخواهد مقابل ظلمی قیام کند فقط بر سختی ما اضافه کرده و موجب ناراحتی ما میشود.
🔹 این تفکّر در باطن انجمن قرار داشت و در سال 50 کشف شد. عدهای از علمای انقلابی به امام نامه نوشتند و مواضع انجمنیها در قبال حکومت اسلامی را بیان کردند. امام هم وقتی از مواضع اینها با خبر شد فرمودند دیگر به اینها سهم امام ندهید.
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff