eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
73.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
326 ویدیو
631 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید] نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi شماره تماس: 09195194676 کانال صوتی: @haerishirazi_mp3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸رهبرتان مستجاب الدعوه است🔸 رهبرتان هم مثل امام، مستجاب الدعوه است. من رفته بودم! [در آستانۀ مرگ بودم]. اینکه الان حال من خوب شده است به خاطر قندِ دعا خوانده ی رهبر است. شخصی را فرستادم نزد ایشان و گفتم برای شفا، بر نبات دعایی بخوانید. نبات نداشتند. در عوض یک قندان قند آنجا بود و ایشان هم بر آن دعا خواندند. یک مقداری از آن قند را خوردم و بهبود پیدا کردم. خیلی اثر داشت! هنوز هم آن قندها را دارم. هر وقت به من فشار می آید، [برای شفا] مصرف می کنم. @haerishirazi
استاتوس212.jpg
511.4K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تو هم جعفری!🔸 زمانی در زندان کریم‌خانی بودم که الآن در وسط شیراز، برج کریم‌خانی و نماد شیراز شده است. یک و درشت بود که دو تا بچه مدرسه‌ای با هم دعوا کرده بودند و او کلۀ این دو تا را طوری به هم زده بود که هر دو مرده بودند! چون تیمارستان نبود، او را به زندان آورده بودند. حالا ببینید این در زندان و با زندانی‌ها چه کار می‌کرد! به او جعفر می‌گفتند. هر وقت که کسی با کسی خرده حساب داشت، پشت سر جعفر راه می‌رفت تا جعفر با آن کسی که این با او خرده حساب داشت، روبه‌رو شود. بعد یک دمپایی محکم می‌زد توی گردن جعفر و فرار می‌کرد. جعفر هم هر کسی را که جلویش بود، با آن دستِ محکمش می‌زد. زندانی‌ها گاهی با هم این‌طور تسویه حساب می‌کردند که جعفر را وسط می‌انداختند و او که از پشت سری‌اش خورده بود، به جلویی‌اش می‌زد. به مرد‌ها می‌گویم: اگر بیرون از خانه عصبانی شدی و بعد به خانه رفتی و عقده‌ات را بر سر و خالی کردی، تو هم جعفری! این بد است که انسان از دیگران ناراحت باشد دقّ دلی‌اش را سر زن و بچه‌اش خالی کند. اگر اوقات‌تات تلخ است و از بچه بهانه می‌گیرید، این بچه آن چیزی که می‌خواهید، نمی‌شود. @haerishirazi
استاتوس213.jpg
711.3K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸می‌خواهند را جلوه بدهند 🔸 خداوند به بنی اسرائیل وعده داده بود که اکنون که از مصر بیرون آمدید، شهرهایی را در فلسطین فتح خواهید کرد. پیش از اینکه آن شهرها را فتح کنند و وارد آن شوند، قرار شد از دوازده سبطی که بودند، از هر سبط یک نفر مأمور شود تا به عنوان تاجر در آن آبادی‌ها بگردند و گزارش بیاورند. این دوازده نفر مدتی با لباس مبدّل و به صورت پوششی در آن آبادی‌ها گردش کردند و بازگشتند. ده نفر از آنان شدند؛ یعنی در هنگام گزارش دادن، دل‌ها را خالی می‌کردند و به عنوان اینکه زده باشند، مرتب مطالب می‌گفتند. الآن هم می‌بینیم گاهی سخنران‌ها برای اینکه نشان بدهند که حساسیتشان زیاد است و نسبت به بدی‌ها به شدت هستند، رکوردارِ گفتن نارسایی هستند. از این راه می‌خواهند خودشان را بدهند و روی دست همه بلند شوند. این‌ها را مُرجف می‌گویند. در نویسندگان و گویندگان، کم هم نیستند. این ده نفر از بنی اسرائیل، هرچه گفتند، روی دست همدیگر بلند شدند و درباره دشمن را به اوج خودش رساندند. مثلاً می گفتند آدم‌هایی دیدیم بلندقامت، با شانه‌های پهن و بازوهای گره خورده، شمشیر و نیزه و سپر و کلاهخود و اسب‌هایی چنین و چنان! مبالغه روی مبالغه! @haerishirazi
استاتوس214.jpg
791.2K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸توصیۀ امیرالمؤمنین در مورد انتخاب مسئولان در دورۀ جدید🔸 علی (ع) وقتی که می‌خواهد وزیر ایده‌آل را به مالک معرفی کند، اول بدترین وزیر را معرفی می‌کند و می‌گوید: «إِنَّ شَرَّ وُزَرَائِكَ مَنْ كَانَ لِلْأَشْرَارِ قَبْلَكَ وَزِيراً»؛ بدترین وزرای تو آن کسی است که قبل از تو وزیر اشرار بوده؛ یعنی آن کسی که سابقۀ وزارت در زمان اشرار را دارد، بدترینِ وزراست؛ چون در دوره‌ای که اشرار بر سر کار بوده‌اند، وزرات آنان را تجربه کرده است. جامعۀ نو هم گاهی از این مشکلات دارد؛ چون آن کسی که یک دوره‌ای این برنامه‌ها را دیده و کم و زیاد‌ها را فهمیده و در سطح عالی فرصت عمل داشته، فردی قابل انطباق با فاسد‌ها بوده؛ اما کسی برای حکومت بعدی قابل اعتماد است که نمی‌توانسته خودش را با حکومت فاسد تطبیق بدهد و چون به او مجال و فرصت تجربۀ این مسائل را نداده‌اند، طبعاً است. هر انقلابی با این کمبود افراد جامع و باتجربه مواجه می‌شود و این چیزی است که باید در عمل برطرف بشود و لطماتش تحمل شود تا انقلاب بتواند افراد خودش را بسازد. از این جهت علی (ع) به مالک می‌گوید: نگاه نکن که اینها سابقۀ وزارت داشته‌اند و چون سابقه‌دارترند، از چم و خم مقررات و قوانین آگاه‌اند و راه‌ها را می‌شناسند و روش عبور از مسائل را می‌دانند و طبیعت مردم را می‌شناسند و می‌توان با آنها حکومت را اداره کرد. نه؛ این بلدچی‌ها را انتخاب نکن؛ چون اگرچه اینها راه را بلدند، اما کسی که توانست در دورۀ قبل حتی در حد سکوت با آنها هماهنگ بشود، می‌تواند قبول کند که تو را هم بفروشد. @haerishirazi
استاتوس215.jpg
879.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خطر تحلیل های سیاسیِ مقطعی و ساعت به ساعت!🔸 در زندان که بودیم هر وقت می‌خواستیم درباره توحید با اینها صحبت کنیم، می‌گفتند: «به ما دستور داده اند که نکنید، فقط کنید»! بحث ایدئولوژیک یعنی بحث پایه‌ای، اساسی؛ اما بحث سیاسی یعنی مقطعی، لحظه‌ای، نزدیک را نگاه کردن. هی به اینها گفتند «بحث سیاسی کن»، « نگاه کن»، « کن». این جوری شد که زمین خوردند! نگاه به نزدیک کردند؛ لذا تعادلشان حفظ نشد و . شما در [تحلیل مسائل] انقلاب، نگاه به دور بکنید. «ای وای چه صف نانی ...» این نگاه به نزدیک کردن است! ضد انقلاب هی نگاه به نزدیک می‌کنند، می‌گویند «صفِ نان»، «»، «صف این»، «صف آن». شما دور را نگاه کن، آن روز را نگاه کن که دشمن بالاخره بفهمد محاصره اقتصادی کارگر نیست و بگوید «ولش کن آقا»، بعد دروازه‌ها را باز بگذارند. آن وقت دیگر نه از صف خبری است، نه ... وضع اینجا از جاهای دیگر خواهد شد. نگاه به آینده‌اش بکن. @haerishirazi
استاتوس216.jpg
824.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خانۀ مادر🔸 در روایات داریم که «إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ إِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ إِنَّ لِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُم‏». سه تا حرم را ذکر می‌کند: «مکه»، «مدینه» و «کوفه»؛ و بعد دیگر نمی‌گوید: کربلا حرم امام حسین (ع) است؛ نمی گوید علی بن موسی الرضا (ع) حرمی دارد و آن طوس است یا موسی بن جعفر (ع) حرمی دارد و آن کاظمین است. بلکه می‌گوید: ، حرم ما اهل‌بیت است؛ یعنی قم، هم حرم امام حسین (ع) است، هم حرم امام حسن (ع) است، هم حرم حضرت زهرا (ع) است. یعنی قم، حرم فاطمۀ زهرا سلام الله علیها و یازده فرزندش است. علت این‌که می‌گوید: قم حرم ما اهل‌بیت است، این است که چون قم حرم حضرت زهرا (س) شده، بچه‌ها در خانۀ مادرشان آرامش دارند. از این جهت در روایات دربارۀ قم آمده است: «فَإِنَّهُ مَأْوَى الْفَاطِمِيِّينَ وَ مُسْتَرَاحُ الْمُؤْمِنِين‏.» چون این شهر مربوط به حضرت زهرا (س) است، می‌گوید: «مأوی الفاطمیین» (پناهگاه فاطمیون) و چون مؤمن در این‌جا احساس راحتی می‌کند، می‌گوید: «مستراح المومنین». مستراح یعنی محل استراحت؛ یعنی جاهای دیگر آرامش ندارند، آنجا که می روند احساس آرامش دارند دارند. این قم یک جای عادی نیست. من هر وقت یک مدتی دور می شوم از قم، انگار در . هرچند وطنم شیراز است، در اینجا متولد شده ام، در اینجا تربیت شده ام؛ اما وقتی به آنجا (قم) می روم انگار در هستم! آرامشی که در آنجا دارم هیچ‌جا ندارم. @haerishirazi
استاتوس-218.jpg
985.6K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸، غیرت دارد؛ اگر منکری ببیند، توی سر خودش نمی‌زند بلکه جلوگیری می‌کند🔸 مرد، مردانگی دارد. مرد، غیرت دارد. وقتی در محیط زندگی‌اش، منکری صورت می‌گیرد، فقط به سر خودش نمی‌زند، بلکه داد می‌زند، می‌کند. خدا رحمت کند فدائیان اسلام را! مرد بودند! سید حسین واحدی وقتی که متواری بود، آمده بود در قم پنهان شده بود. مخفیانه به حرم می‌رفت. وقتی که فدائیان اسلام بودند، هیچکس جرئت نمی‌کرد موسیقی [حرام] بگذارد. وقتی اینها مقداری محدود شدند، مغازه های غیر متعهد، فرصت را غنیمت شمردند و صدای موسیقی‌شان را بالا می‌بردند. این سید حسین واحدی آمد در این مغازه و گفت: «خاموش کن!» گفت: «خاموش نمی‌کنم». گفت: «به تو می‌گویم: خاموش کن!» این شروع کرد یکی به دو کردن! گفت: «رادیوت را می‌شکنم» گفت: «رادیو را برمی‌دارم». او هم رادیو را بلند کرد، وسط خیابان زد به زمین و خرد کرد. بعد گفت: «برو به شهربانی بگو سید حسین واحدی رادیوی من را خرد کرد؛ من عضو فدائیان اسلامم». مردم قم، یک بی‌حجاب را نگذاشته بود بیاید داخل قم. حتی جنازۀ پهلوی را می‌خواستند بیاورند قم، اما مردم قم چنان شورشی به پا کردند که نتوانستند بیاورند؛ لذا بردند طرف حرم عبدالعظیم. @haerishirazi
masoolin.mp3
3.42M
🔊 کلیپ صوتی 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸در مورد مقابله با بی‌حجابی، مردم از مسئولین، می‌خواهند نه ! 🔸 ✅ مردم می‌خواهند و مأموران مبارزه با منکرات را ببینند! نمی‌خواهند حرف تحویل بگیرند! ✅ مردم به اندازۀ کافی حرف شنیده اند! ! @haerishirazi
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸کسی از تو محروم نشود 🔸 💎 اگر کسی خوب نیست، از (علیه السلام) حاجت بگیرد. امام جواد (ع) مدینه بود. امام رضا (علیه السلام) در ایران و در مرو بود. برای امام رضا (ع) خبر آوردند که خادم‌ها هر وقت می‌خواهند پسرشان را از خانه خارج کنند از در پشتی می‌برند تا فقرا نفهمند که ایشان دارد می‌رود و درخواستی بکنند. 💎 حضرت نامه‌ای به پسرش امام جواد (ع) نوشت: «به من رسیده است که تو از درب کوچک بیرون می‌روی. به حق من بر تو که بیرون نروی مگر از درب بزرگ و همراه خودت درهم و دینار فراوان بردار و هر کس در راه از تو درخواست کرد به او عطا کن». این بابایش است که کسی از تو ! از این جهت وقتی محتاج هستی، گرفتار هستی، کمبود داری برو سراغ امام جواد (ع). 💎 برای امام جواد (ع) بخوانید و از ایشان بخواهید گرفتاری‌هایتان را رفع کند. خدا برای ما، دوازده امام گذاشته. «قد علم کل أناس مشربهم؛ هر گروهی بدانند از کجا آب می‌خورند». آن که بدهکار است بداند مَشربش امام جواد (ع) است؛ مَشکش را برود آن جا پر بکند. فقه می‌خواهد برود سراغ امام صادق (ع) ... @haerishirazi
استاتوس139.jpg
795.8K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔸 غلط کرده! پشیمانه! او را به من ببخش! 🔸 🌸 اواخر دهه هشتاد بود. پدر به دعوت سپاه بندر عباس عازم این شهر بودند. تماس گرفتند و با لحن پدرانه گفتند: «در این سفر تنها هستم. راه به رفیق خوش است. با همسرت همراهم می آیی؟» مشتاقانه پذیرفتم. بیش از ده ساعت در راه بودیم. وقتی رسیدیم ما را در مهمانسرایی خارج از شهر جای دادند. در طبقه سوم یک آپارتمان که آسانسور هم نداشت! یک واحد ما و پدر و واحد روبرو، محافظ و راننده. آنچنان خسته و کوفته بودم که جلوی تلویزیون دراز افتادم و نای حرکت نداشتم که با جیغ و فریاد همسر چند گز پریدم هوا !! 🌸 بله؛ یک موش چند بند انگشتی سیاه و به غایت زبل که به ثانیه ای از این طرف اتاق به آن طرف می پرید، سر و کله اش پیدا شده بود. ما هم روی مبل ها در حال جیغ و فریاد و پدر هم آرام مشغول خواندن نماز بود. به زحمت با میزبان تماس گرفتم و با حال مضطرب، تقاضای چسب موش کردم. خیلی طولی نکشید که یک سرباز، یک چسب موش و تعدادی کارتن آورد. کارتن ها را خوب با چسب ها آغشته کردم و جلوی ورودی های متعدد قرار دادم. 🌸 پدر که گویا این روش صید را نمی دانست، به دقت به اعمال من نگاه می کرد. در کمتر از ده دقیقه، موش در چسب افتاد و من با خوشحالی فریاد پیروزی سردادم. پدر متوجه شد، نگاهی به موش کرد که با آن جثه کوچک چگونه جیغ می زند و در تقلای بیرون آمدن از چسب هاست. یک آن دیدم حالشان متحول شد و با اضطراب فریاد زدند «علی جان رحم کن! غلط کرده! پشیمانه! تنبیه شد. او را به من ببخش! گناه داره». من حیرت زده شدم. خودشان کارتن چسب و موش را از من گرفتند و با پای برهنه سراسیمه سه طبقه را پایین رفتند و وارد محوطه اطراف شدند. با کاغذی سعی در جدا کردن موش از کارتن می کردند که البته کار ساده ای نبود. 🌸 در وقت برگشتن به ایشان گفتم چه شد؟ کمی با تندی گفتند: «او را زنده گرفتی. چگونه صدای جیغش را می شنیدی و بی تفاوت بودی؟! با اسیر اینگونه تا می کنند (رفتار می کنند) ؟ (خاطره ی دکتر علی حائری شیرازی از پدر) @haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بالاخره صف پاکان و ناپاکان، جدا خواهد شد🔸 دیروز گروهی از خبرنگاران پیش من آمده بودند و سؤالاتشان را مطرح کردند. اولین سؤالشان این بود: در این 15 سال که از انقلاب گذشته، شاهد برگشتن جوانان از انقلاب هستید؟ در واقع، از من می خواست که این را تأیید کنم! گفتم من به شما توضیح می دهم؛ انسان دو بخش دارد: بخشی که می خواهد مقتدر باشد و از همه بزند و از همه بِبَرَد و همه را غارت کند؛ و بخشی که می خواهد یک ذره به کسی تعدّی نکند. شما اروپایی ها، امریکایی ها، این بخشِ بزن-بخور را می‌بینید و آن بخش نزن-نَبَر را نمی‌بینید. شما، به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می آوریم. ما با شما عالَم را قسمت می کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزه‌های ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست؛ و اگر در درون خانه های ما، وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما. قرآن می فرماید: «لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ». بگذار تا ویدئو، تمام هرزه های ما را ببرد و ببینند که هنر متعهد ما، تمام متعهدهای آنها را به پیش ما خواهد آورد. متعهد ما، متعهد ما، متعهد ما بالاخره پیام انبیاء را به زبان هنر در اقصی نقاط عالم منتشر خواهد کرد. جشن در مقابل جشن؛ [فیلم در برابر فیلم؛ سرود در مقابل سرود]. @haerishirazi
استاتوس-1-205.jpg
671.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام بخش اول @haerishirazi
استاتوس2-205.jpg
721.6K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام بخش دوم @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸قرآنِ 1400 سال پیش، چطور به درد امروز می‌خورد؟🔸 یک نفر از من سؤال کرد: «این کتاب قرآن که هزار و چهار صد سال پیش آمده، آیا برای امروز هم می‌تواند مفید باشد؟! گفتم: «این کرۀ زمین، هزار و چهار صد سال پیش بود یا نبود؟» گفت: «بود». گفتم: «هزار و چهار صد سال پیش مردم از این زمین بیشتر می‌فهمیدند یا حالا؟» گفت: «حالا». گفتم: «آن خدایی که می‌تواند یک زمینی را خلق کند که هرچه علم مردم بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنند، نمی‌تواند یک کتابی خلق کند که هرچه علم بشر بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنند؟» ببین! تو قبول داری که خدا زمینی ساخته است که هزارو چهارصد سال پیش، مردم با علم و درک خودشان از آن استفاده می‌کردند. حالا هزار برابر آن موقع، از آن استفاده می‌کنند؛ چون از این زمین، برق تولید می‌کنند، این صنعت‌های متفاوت را ایجاد کرده اند و ... . الان متوجه شده اید که در زمین چه عجایبی هست که آن موقع نمی‌دانستید. درست است؟ پس آن کسی که توانست این زمین را اینطوری خلق کند که هرچه علم تو بیشتر شود، از آن بیشتر بفهمی، نمی‌تواند یک کتابی خلق کند که هرچه تو عقلت بیشتر شود و عِلمت بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنی؟! @haerishirazi
استاتوس-1-221 (2).jpg
589.3K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام بخش اول @haerishirazi
استاتوس-2-221 (2).jpg
617.9K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام بخش دوم @haerishirazi