eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی ۳۴۳.mp3
10.87M
۳۴۳ | احساس ما به مرگ «متفاوته» باهم ! بعضیا ازش می‌ترسن، بعضیا نمی‌ترسن، بعضیا هم ضمن اینکه دنیای شاد و موفقی دارند، به مرگ مشتاقند! ✘ علّت این تفاوت چیه؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 استاد محمد شجاعی @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برداشتی لطیف از دعای ۹۹ صحیفه جامعه سجادیه • من آزموده‌ام آنان را که به غیر تو امید بستند! و دیدم که هر که غیر تو را یار بخواهد، به جایی نمی‌رسد، و هر که راهی جز بسمت تو در پیش گیرد، به بن‌بست می‌رسد. • که منبع هر خیری، توئی، و حقیقت خیر، هیچ کجا یافت نمی‌شود. کلیک کنید 👈 دریافت دعای سپاسگزاری از خداوند @ravanedel
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ۵/ قصص و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم. نمن: من در اصل به معنى قطع است. نعمت را منت گويند كه شخص را از گرفتارى قطع مى‏كند: «المن: القطع»- «ان نمن»: اينكه نعمت بدهيم. ۱ نزول «شیخ طوسى» گویند: عده اى از اصحاب ما چنین روایت کرده اند که این آیه در شأن مهدى موعود امام قائم علیه‌السلام نازل گردیده است که خداوند بر او منت نهاده پس از استضعاف، ایشان را امام روى زمین گرداند و وارث چیزهائى بنماید که در دست ستمکاران بوده است. ۲ ۱_تفسير احسن الحديث، سید علی اکبر قرشی، ج‏8، ص: 8 ۲_پرش به بالا↑ شیخ بزرگوار در تفسیر آیه 6 همین سوره چنین گوید: کسانى که شأن و نزول آیه 5 را درباره مهدى موعود امام قائم علیه‌السلام گفته اند، فرعون و هامان آن آیه را تعبیر به فرعون و هامان این امت نموده و ضمیر (منهم) در آیه را کنایه از انصار و یاران مهدى موعود قرار داده اند و نیز گوید: چنین تأویلى اولى و بهتر است زیرا فعل (نرى) به لفظ استقبال آمده یعنى موضوعى است که براى بعد آن را نمایانده و آشکار سازیم، - صاحب تفسیر روض الجنان درباره شأن و نزول این آیه براى مهدى - موعود گوید: چنین عقیده اى اولى و احسن است از لحاظ این که موافق با ظاهر بوده و مى باشد آن هم از چند وجه: اول آن که الف و لام در ارض تعریف جنس بوده و آن را حمل بر عموم کردن بهتر است، دوم آن که لفظ امام درباره مهدى موعود حقیقت بوده و درباره بنى اسرائیل مجاز مى باشد، سوم آن که براى وارث بودن، وجود مهدى موعود لایق تر است زیرا آخرین امام از ائمه بوده و وارث همه گذشتگان است و دولت او به دامنه قیامت متصل مى باشد و مانند همین آیه است. آیه 105 سوره انبیاء آنجا که فرماید: «وَلَقَدْ کتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکرِ». @ravanedel
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولایت امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله. @ravanedel
♨️ مردم را مشتاق ظهور کنیم! 🔹 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله در توصیف بهشت دنیای ظهور می‌فرمایند: امّت من در زمان مهدی -علیه‌ السلام- چنان غرق در نعمت می‌شوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته؛ زندگی در زمان او آنچنان خوشایند و سُرورآفرین است که زنده‌ها آرزو می‌کنند که ای کاش مردگانشان زنده بودند و آن عدالت و آرامش را مشاهده می‌کردند؛ و می‌دیدند که خداوند چگونه برکات خود را بر اهل زمین نازل کرده است. 📚بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۸۳ احقاق الحق، ج ۱۳ص ۱۵۲ يوم الخلاص، ج ۱ ص ۳۰۶ 👌 آشنا نمودن مردم با ویژگی‌های عصر پُر شكوهِ ظهور، سبب ایجاد شوق و رغبت در آنان برای مداومت بر دعای فرج و تمنای قلبی ظهور است که کلید نجات خواهد بود! @ravanedel
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام زمان ما از امام حسین هم مظلوم تره …. 👤استاد انتظار 👇👇👇 🆔 @ravanedel
25-Tasharof Khadem madrese.mp3
5.16M
📚 داستان شماره ۳۰ : ▫️خدمتِ کویِ تو باشد افتخار انبیا... خدمتکاری که توسط امام زمان سلام الله علیه، برای یاری برگزیده شد. دل. @ravanedel