eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حمید کریمی
❤️خدایا 🌴به تو پناه می‌آورم از همه فتنه‌ها، 🌹چه آنچه آشکار است چه پنهان 🌴و از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های فاخر و گران‌قیمت 🌹و از شرّ آنچه می‌دانم و نمی‌دانم؛ 🌴 و به تو پناه می‌آورم، از اینکه نادانی را به 🌹دانش خریداری کنم 🌴و جفا را به بردباری 🌹و ستم را به عدالت 🌴و قطع رحم را به نیکی 🌹و بی‌تابی را به شکیبایی 🌴و هدایت را به گمراهی 🌹و کفر را به ایمان (H/K)
هدایت شده از حمید کریمی
نماز سکوی پرواز 46.mp3
4.41M
۴۶ ✍ اگه واقعــاً مراقب زمـان و کیفیت نمازهات باشی؛ برای شیطــــــون، قابل دسترســی نیستی! 🔻نمـــازت رو ضایع نکـــن... شیطون حتماً ضایعت می کنه ها
هدایت شده از حمید کریمی
🌷 امام صادق (علیه السلام) : ✍ الدُّنيا سِجنُ المؤمنِ ، فأيُّ سِجنٍ جاءَ مِنهُ خيرٌ؟! 🖌 دنیا زندان مؤمن است ، کدام زندان است که از آن خیری رسد؟! 📘 بحار الأنوار ، 68/221/11
هدایت شده از حمید کریمی
🌟 💦در الخصال شیخ صدوق از امام صادق علیه السَّلام آمده است، پنج نفر هستند که در زندگی خواب ندارند: 🌴1) کسی که در فکر ریختن خونی است. 🔹2) ثروتمندی که برای خود امانت‌داری پیدا نمی‌کند. (یعنی بر ثروت‌اش ترس کم شدن یا زیاد شدن از عدم تجارت یا تجارت بر آن متصور است) 🌹3) کسی که برای رسیدن مالی از دنیا به مردم دروغ می‌گوید. 🔹4) کسی که بدهکاری زیادی دارد. 🌴5) عاشقی که در آستانۀ جدا شدن از معشوق خویش است. 🌴خدایا کمکم کن آنچه شکستم، دل نباشد 🍁حمیدکریمی🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۷۵ الی ۷۸ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ↩️ دستور عبودیت به طور مطلق، که بعد از این دو بیان آمده، هر گونه عبادت و بندگى خدا را شامل مى شود. تعبیر به رَبَّکُم (پروردگار شما) در حقیقت، اشاره اى است به شایستگى او براى عبودیت و عدم شایستگى غیر او; زیرا تنها مالک و صاحب و تربیت کننده او است. دستور به فعل خیرات هر گونه کار نیکى را ـ بدون هیچ قید و شرط ـ شامل مى شود، و این که از ابن عباس نقل شده: منظور، صله رحم و مکارم اخلاق است در حقیقت، بیان مصداق زنده اى از این مفهوم عام مى باشد. * * * سپس، پنجمین دستور را در زمینه جهاد ـ به معنى وسیع کلمه ـ صادر کرده مى گوید: در راه خدا جهاد کنید و حق جهادش را ادا نمائید (وَ جاهِدُوا فِی اللّهِ حَقَّ جِهادِهِ). اکثر مفسران اسلامى، جهاد را در اینجا به معنى خصوص مبارزه مسلحانه با دشمنان نگرفته اند، بلکه، همان گونه که از مفهوم لغوى آن استفاده مى شود به معنى هر گونه جهاد و کوشش در راه خدا و تلاش براى انجام نیکى ها، و مبارزه با هوس هاى سرکش (جهاد اکبر) و پیکار با دشمنان ظالم و ستمگر (جهاد اصغر) دانسته اند. مرحوم طبرسى در مجمع البیان از اکثر مفسران چنین نقل مى کند که: منظور از حق جهاد ، خلوص نیت و انجام دادن اعمال براى خدا است. بدون شک، حق جهاد نیز معنى وسیعى دارد که از نظر کیفیت و کمیت، مکان و زمان و سایر جهات، همه را شامل مى شود، اما از آنجا که مرحله اخلاص سخت ترین مرحله در جهاد نفس است، روى این مرحله تکیه کرده است; چرا که نفوذ افکار و انگیزه هاى غیر الهى در قلب و اعمال انسان آن قدر مخفى، باریک و پنهان است که جز بندگان خاص خدا از آن رهائى نمى یابند!. در حقیقت، قرآن مجید در این پنج دستور، از مراحل ساده شروع کرده و به آخرین و برترین مراحل عبودیت مى رساند: نخست، سخن از رکوع، سپس برتر از آن سخن از سجود، بعد عبادت به طور کلى، و آن گاه انجام کارهاى نیک اعم از عبادات و غیر عبادات، و در آخرین مرحله سخن از جهاد و تلاش و کوشش فردى و جمعى در بخش درون و برون، کردار و گفتار و اخلاق و نیت به میان آورده است. و این دستور جامعى است که فلاح و رستگارى بدون شک در دنبال آن خواهد بود. و از آنجا که ممکن است این تصور پیدا شود، این همه دستورات سنگین که هر یک از دیگرى جامع تر و وسیع تر است چگونه بر دوش ما بندگان ضعیف قرار داده شده است؟ در جمله هاى بعد، تعبیرات گوناگونى دارد که نشان مى دهد: اینها دلیل لطف الهى نسبت به شما است و نشانه عظمت، مقام و شخصیت شما مؤمنان در پیشگاه او است. در نخستین تعبیر مى فرماید: او شما را برگزید (هُوَ اجْتَباکُمْ). اگر برگزیدگان خدا نبودید این مسئولیت ها بر دوش شما گذارده نمى شد. و در تعبیر بعد مى فرماید: او کار سنگین و شاقى در دین بر شما نگذارده است (وَ ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَج). یعنى اگر درست بنگرید اینها تکالیف شاقى نیستند، بلکه، با فطرت پاک شما هماهنگ و سازگارند، و اصولاً، چون وسیله تکامل شما هستند و هر کدام فلسفه و منافع روشنى دارند که عائد خودتان مى شود، در ذائقه جانتان تلخ نخواهند بود، بلکه کاملاً شیرین و گوارا هستند. ↩️ ادامه دارد...https://eitaa.com/hafezanewahy
📝 شرح و تفسیر خطبه ۱۰۵ بخش دوم 🔶 سرانجام بنی امیه 🔸 از شما انتظار نداشتم! ↩️ در پايان اين بخش روى سخن را به بنى اميّه کرده و با تعبيرات پر معنايى به آنها هشدار مى دهد. مى فرمايد: «اى بنى اميّه! به خدا سوگند! به زودى اين خلافت را در دست ديگران و در خانه دشمنان خود خواهيد ديد». (فَأُقْسِمُ بِاللهِ، يَا بَني أُمَيَّةَ، عَمَّا قَلِيل لَتَعْرِفُنَّهَا فِي أَيْدِي غَيْرِکُمْ وَ فِي دَارِ عَدُوِّکُمْ!). مبادا گمان کنيد اگر خون هاى بى گناهان را ريختيد و بر صغير و کبير رحم نکرديد و پايه هاى حکومت خود را با ظلم و ستم و نهب اموال و سفک دما، محکم کرديد، اين قدرت و حکومت، مدّت زيادى براى شما باقى مى ماند! تصوّر نکنيد اگر خون من و فزرندانم در اين راه ريخته شود، دنيا به کام شما خواهد بود! به زودى دشمنان شما از هر سو بر مى خيزند و ضربات خود را با قيام هاى پى درپى، بر سر شما وارد مى کنند و سرانجام کاخ حکومت شما فرو مى ريزد و دودمان شما بر باد مى رود و دشمنانتان همه شما را از دمِ شمشير مى گذرانند و حتّى بر مردگان شما نيز رحم نمى کنند; استخوان هاى مردگان را از قبر درآورده، آتش مى زنند. تاريخ مى گويد: آنچه را امام(عليه السلام) درباره آنها پيش بينى کرده بود، دقيقاً واقع شد که بخشى از آن در شرح خطبه 87 گذشت.(10) جالب اينکه از يکى از سران بنى اميّه بعد از زوال حکومت آنها پرسيدند سبب زوال ملک شما چه بود؟ او در پاسخ گفت: «عمّال ما بر رعايا ظلم کردند و انتظار داشتند ما عکس العملى نشان ندهيم. ماليات هاى سنگين بر مردم تحميل کرديم و آنها از اطراف ما پراکنده شدند. باغ ها و زراعت هاى ما ويران شد و خانه هاى ما خالى گشت. ما به وزراى خود اعتماد کرديم، ولى آنها منافع خويش را بر منافع ما مقدّم داشتند و کارها را بدون اطّلاع ما انجام دادند و نتيجه را از ما پنهان داشتند. حقوق لشکريان را به موقع به آنها نداديم و آنها از اطاعت ما سر پيچيدند و دست در دست دشمنان ما گذاشتند. ما از مقابله دشمنان ناتوان شديم، چون يار و ياورى نداشتيم و پنهان ماندن اخبار و حقايق از ما، از مهمترين اسباب زوال حکومت ما بود». (11) (دقت کنيد، اين درست همان چيزى است که امام(عليه السلام) در خطبه بالا پيش بينى فرمود!). ✍پی نوشت: 10. پيام امام، جلد 3، صفحه 591 تا 600 و جلد 4، بخش پايانى خطبه 93. 11. شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، جلد 7، صفحه 136، ذيل خطبه مورد بحث." ✔️ پایانhttps://eitaa.com/hafezanewahy