eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصاویر و اسناد دیده نشده از شرارت‌ها و جرم‌های تروریست‌های خانه اصفهان از قمه کشی تا تجاوز به عنف
•┈••✾❀🕊﷽🕊❀✾••┈• 🔮اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🔮 🎙️خطبه ی نهج البلاغه ١٧ بخش دوم ☀️جاهلان عالم نما☀️ الصنف الثاني: وَ رَجُلٌ قَمَشَ جَهْلًا مُوضِعٌ فِي جُهَّالِ الْأُمَّةِ عَادٍ فِي أَغْبَاشِ الْفِتْنَةِ عَمٍ بِمَا فِي عَقْدِ الْهُدْنَةِ، قَدْ سَمَّاهُ أَشْبَاهُ النَّاسِ عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ بَكَّرَ فَاسْتَكْثَرَ مِنْ جَمْعٍ مَا قَلَّ مِنْهُ خَيْرٌ مِمَّا كَثُرَ حَتَّى إِذَا ارْتَوَى مِنْ مَاءٍ آجِنٍ وَ [اكْتَنَزَ] اكْتَثَرَ مِنْ غَيْرِ طَائِلٍ، جَلَسَ بَيْنَ النَّاسِ قَاضِياً ضَامِناً لِتَخْلِيصِ مَا الْتَبَسَ عَلَى غَيْرِهِ، فَإِنْ نَزَلَتْ بِهِ إِحْدَى الْمُبْهَمَاتِ هَيَّأَ لَهَا حَشْواً رَثًّا مِنْ رَأْيِهِ ثُمَّ قَطَعَ بِهِ فَهُوَ مِنْ لَبْسِ الشُّبُهَاتِ فِي مِثْلِ نَسْجِ الْعَنْكَبُوتِ، لَا يَدْرِي أَصَابَ أَمْ أَخْطَأَ فَإِنْ أَصَابَ خَافَ أَنْ يَكُونَ قَدْ أَخْطَأَ وَ إِنْ أَخْطَأَ رَجَا أَنْ يَكُونَ قَدْ أَصَابَ، جَاهِلٌ خَبَّاطُ جَهَالاتٍ عَاشٍ رَكَّابُ عَشَوَاتٍ، لَمْ يَعَضَّ عَلَى الْعِلْمِ بِضِرْسٍ قَاطِعٍ، [يُذْرِي] يَذْرُو الرِّوَايَاتِ [إِذْرَاءَ] ذَرْوَ الرِّيحِ الْهَشِيمَ، لَا مَلِيٌّ وَ اللَّهِ إِصْدَارِ مَا وَرَدَ عَلَيْهِ وَ لَا [هُوَ] أَهْلٌ لِمَا [فُوِّضَ] قُرِّظَ بِهِ [إِلَيْهِ]، لَا يَحْسَبُ الْعِلْمَ فِي شَيْءٍ مِمَّا أَنْكَرَهُ وَ لَا يَرَى أَنَّ مِنْ وَرَاءِ مَا بَلَغَ مَذْهَباً لِغَيْرِهِ، وَ إِنْ أَظْلَمَ عَلَيْهِ أَمْرٌ اكْتَتَمَ بِهِ لِمَا يَعْلَمُ مِنْ جَهْلِ نَفْسِهِ، تَصْرُخُ مِنْ جَوْرِ قَضَائِهِ الدِّمَاءُ وَ تَعَجُّ مِنْهُ الْمَوَارِيثُ. (3) و (دوّم) مرديكه نادانيها را در خود جمع كرده (و بوسيله آنها) مردم نادان را گمراه ميكند، در تاريكى هاى فتنه و فساد بى خبر است (از اينكه راه نجاتى براى او نيست) در موقع اصلاح كردن (ميان مردم) كور است (راه اصلاح ميان ايشان را نمى داند بچه نحوى است)  (4) عوامّ او را دانا مى نامند و حال آنكه نادان است، صبح كرد هر روز و در پى زياد كردن چيزى بود كه كم آن بهتر از بسيار است تا اينكه بآن رسيد و سيراب گرديد از آب متعفّن گنديده و پر شد از مطالب بيهوده (جمع كرد چيزهائى را كه گفتار و كردارش را بر خلاف حقّ نموده و مانند آب گنديده زيان آور بود، زيرا آب متعفّن علاوه بر اينكه رفع تشنگى نمى كند سبب بيماريهاى گوناگون مى گردد)  (5) ميان مردم براى حكم دادن نشسته و بآنچه كه بر غير او اشتباه است خود را دانا ميداند (براى اصلاح مرافعه و هر مشكلى مهيّا است) اگر باو يكى از مسائل مشكله عرضه شود در پاسخ آن سخنان بى معنى و بيهوده از رأى خود تهيئه نموده (بر طبق سخنانش حكم مى دهد) و بدرستى آنچه در جواب گفته يقين دارد، او در خلط نمودن شبهات (بيكديگر براى فريب عوامّ) مانند تنيدن تار عنكبوت است (براى صيد مگس، چنانكه عنكبوت بلعاب دهن خود تارى بافته كه پايه محكمى ندارد و بوزيدن نسيمى از هم جدا ميشود، سخنان بى معنى اين مرد هم چون مبناى صحيحى ندارد بيك اشكال كردن جزئى از بين مى رود، و در آنچه را كه گفته مردّد مى ماند و) نمى داند آيا درست حكم كرده يا بخطاء رفته،  اگر درست حكم نموده مى ترسد كه مبادا خطاء كرده باشد و اگر غلط گفته اميد دارد (كه مردم بگويند) درست حكم كرده،  (6) نادان است و در نادانيها هم بسيار اشتباه ميكند، چشم او كم سو است (كه در تاريكى هاى جهل و نادانى وا مانده نمى داند از كدام راه برود) و بسيار سوار بر شترهايى ميشود كه پيش راه خود را نمى بينند (در مسائل مشكله حيران و سرگردان است نمى داند چه جواب دهد) بواسطه نادانى جواب دندان شكنى نمى تواند بدهد (آنچه مى گويد از روى وهم و خيال است و در هيچيك از مسائل علم و يقين ندارد) روايات را (از روى بى اطّلاعى و نفهميدن صحّت و بطلان آنها) به باد مى دهد مانند بادى كه گياه خشك و بى فايده را پراكنده ميكند (مقصود از آن روايات را نمى فهمد چيست و جاى استعمال آنرا نمى داند كجا است، روايات را بدون سبب هر جا نقل ميكند)  (7) سوگند بخدا با مايه و توانا نيست (از علم و دانش بهره اى ندارد) به پاسخ دادن پرسشى كه از او ميشود، و آنچه باو تفويض شده (از امور دين و دنياى مردم) لياقت ندارد،  و چيزى را كه او انكار كرده گمان نمى برد ديگرى علم بر آن دارد (بسبب جهل مركّب كه نمى داند و مدّعى است كه ميداند، گمان ميكند آنچه براى او معلوم نيست براى ديگران نيز مجهول است و راه حلّى ندارد) و باور نمى كند كه بر خلاف آنچه كه گفته ديگرى را دانشى است (چون خود را اعلم از همه ميداند گمان ميكند كسيرا بر خلاف گفته او سخنى نيست).  (8) و اگر امرى بر او تاريك باشد (در جواب مسئله اى باز ماند) چون دانست كه آنرا نمى داند (از اهلش) مى پوشاند و نمى گذارد آشكار گردد (تا نگويند كه او دانا نيست)  و بسبب حكمهايى كه بظلم و ستم صادر كرده خونهاى بنا حقّ ريخته ش
ده به زبان حال فرياد ميكنند، و ميراثها از دست جور او به آواز بلند مى نالند (كه به ناحقّ به صاحبانش نرسيده).  ____ 📍ترجمه :مرحوم علی نقی فیض الاسلام روحش شاد ••●❥🦋✧🦋❥●•• یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح یَا مَنْ لَمْ یُؤَاخِذْ بِالْجَرِیرَةِ وَ لَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ، یَا عَظِیمَ الْعَفْوِ یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ، یَا صَاحِبَ کُلِّ نَجْوَى وَ یَا مُنْتَهَى کُلِّ شَکْوَى، یَا کَرِیمَ الصَّفْحِ، یَا عَظِیمَ الْمَنِّ یَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا یَا رَبَّنَا وَ یَا سَیِّدَنَا وَ یَا مَوْلَانَا یَا غَایَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُکَ یَا اللَّهُ أَنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِی بِالنَّارِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام چه زیباست توجه به قرآن ونقش ونگارش وچه زیباست تزئین دل با هدایت نور قرآن وچه زیباتر که در معارف بی بدیل وبی نظیرش تدبر نموده وباعمل به آیات معجزه گرش عاقبت خو ش را برای ابد یت جاودانه خود مقدر کنیم خدایا ما رادر دولت سرای قرآن راه ده و بافهم آن هدایت درست رابه قلب ما برسان حشر ونشر مارا باقراآن همراه کن وشفاعت آنرا نصیبمان گردان دوستان عزیز باتلاش بیشتر دنبال حقایق معارف عمیق قرآن باشیم ودوستانرابه کانال دعوت کنیم که هدایت ازمسیر قرآن واهلبیت تحقق پیدا می‌کند الهی محیی ومجری قرآن مهدی زهرا سلام الله علیهمارا برسان ودلشرااز ما راضی وخشنود فرما ودشمنانش راخوار ورسوا ونابود بگردان. http://eitaa.com/hafezan_vahy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ “بابا رضا” منتشر شد 🎈اجرا شده در جشن بزرگ شهر یزد 🗣با صدای روح الله رحیمیان 📝 شاعر:سید صادق رمضانیان
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و هفتاد و دوم. ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 1⃣ خداشناسی (شناخت صفات خدا) ♦️ستايش خداوندی را که با آفرينش بندگان بر هستی خود راهنمايی فرمود و آفرينش پديده های نو، بر اَزَلی بودن او گواه است و شباهت داشتن مخلوقات به يکديگر دليل است که او همتايی ندارد. حواس بشری ذات او را درک نمی کند و پوشش ها او را پنهان نمی سازد، زيرا سازنده و ساخته شده، فرا گيرنده و فرا گرفته، پروردگار و پرورده، يکسان نيستند. يگانه است نه از روی عدد، آفريننده است نه با حرکت و تحمّل رنج، شنواست بدون وسيله شنوايی و بيناست بی آن که چشم گشايد و بر هم نهد. در همه جا حاضر است نه آن که با چيزی تماس گيرد و از همه چيز جداست نه اينکه فاصله بين او و موجودات باشد. آشکار است نه با مشاهده چشم، پنهان است نه به خاطر کوچکی و ظرافت، از موجودات جداست که بر آنها چيره و تواناست و هر چيزی جز او برابرش خاضع و بازگشت آن به سوی خداست. آن که خدا را وصف کند، محدودش کرده و آن که محدودش کند، او را به شمارش آورده و آن که خدا را به شمارش آورد، ازليّتِ او را باطل کرده است و کسی که بگويد: خدا چگونه است؟ او را توصيف کرده و هر که بگويد: خدا کجاست؟ مکان برای او قائل شده است. خدا عالم بود آنگاه که معلومی وجود نداشت، پرورنده بود آنگاه که پديده ای نبود و توانا بود آنگاه که توانايی نبود. 2⃣ عظمت امامان دوازده گانه و قرآن ♦️ همانا طلوع کننده ای آشکار شد و درخشنده ای درخشيد و آشکار شونده ای آشکار گرديد و آن که از جادّه حق منحرف شد، به راه راست بازگشت.خداوند گروهی را به گروهی تبديل و روزی را برابر روزی قرار داد و ما چونان مانده در خشکسالان که در انتظار بارانند، انتظار چنين روزی را می کشيديم. همانا امامان دين از طرف خدا، تدبير کنندگان امور مردم و کارگزاران آگاه بندگانند. کسی به بهشت نمی رود جز آن که آنان را شناخته و آنان او را بشناسند و کسی در جهنّم سرنگون نگردد جز آن که منکر آنان باشد و امامان دين هم وی را نپذيرند. 3⃣ ویژگیهای اسلام ♦️ همانا خدای متعال شما را به اسلام اختصاص داد و برای اسلام برگزيد، زيرا اسلام نامی از سلامت است و فراهم کننده کرامت جامعه می باشد، راهِ روشنِ آن را خدا برگزيد و حجّت های آن را روشن گردانيد. اسلام ظاهرش علم و باطنش حکمت است، نوآوری های آن پايان نگيرد و شگفتی هايش تمام نمی شود. در اسلام، برکات و خيرات، چونان سرزمين های پُرگياه در اوّل بهاران فراوان است و چراغ های روشنی بخش تاريکی ها فراوان دارد، که دَرِ نيکی ها جز با کليدهای اسلام باز نشود و تاريکی ها را جز با چراغ های آن روشنايی نمی توان بخشيد. مرزهايش محفوظ و چراگاه هايش را خود نگهبان است. هر درمان خواهی را درمان و هر بی نيازی را در طلب کافی است. ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 172.mp3
6.46M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و هفتاد و دوم خطبه ۱۵۲ http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓🌐آیه لا اکراه فی الدین یعنی چی؟ آیا به این معنی‌ست که حجاب در اسلام آزاده؟ 🎙 استاد قرائتی 💎http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠 حلّال سیاسی؛ نه حلال سیاسی! • "فعلِ" مجتهد عادل مثل "قول"ش حجت و گویای فتوایش است. اگر وضو گرفتن مرجع خود را دیدید انگار در رساله اش خوانده اید. • البته "فعل" دلالتش از "قول" کمتر است. مثلا "انجام کاری"، دلالتی بیش از "جواز" ندارد؛ حال آیا "مباح" است یا "مستحب" یا "واجب"؟ دلالتی ندارد. ❓ ایستادن در غرفه یک دختر کم حجاب و سخن گفتن با او و حتی تذکر لسانی ندادنِ شخص اول حکومت اسلامی و یک مرجع تقلید چگونه تحلیل می شود؟! ❗️اینکه به قرینه "حرام سیاسی" خواندنِ "کشف حجاب" توسط ایشان، "کم حجابی"، "حلال سیاسی" تلقی شود؛ صدالبته غلط است. • فعل ایشان (ایستادن و سخن گفتن)، بر جواز فعل شخص دیگر(کم حجابی) دلالتی ندارد و ملاک همان فتوای ایشان است. • " تقریر" و سکوت مجتهد هم حجیتش ثابت نیست. در این مورد هم دلالتی بر "سکوت رضایت" نیست! 🔅 اما فعل ایشان، در ایستادن و ملاطفت با کم حجاب، آشکارا بر و طرفینی دلالت دارد. این ولاء و پیوند اجتماعی(۷۲انفال) خاستگاه نهی از منکر است(۷۱توبه) و رتبتاً مقدم بر آن است (ولو زماناً باهم باشند). تا این ولاء و پیوند اجتماعی بین "عادل و فاسق"، "متشرّع و لاابالی" و "کسانی که هریک از حیثی تخلفی دارند"، زنده و فعال نباشد، امر و نهی کردن نه روان میشود و نه اثر می گذارد! ارتقای ولاء و پیوند اجتماعی، و مشکل گشای اجتماعی برای تأثیر و تأثر طرفینی و بالتبع اصلاح رفتارهای اجتماعی است. دن ⬅️ زبانِ فعل رهبر انقلاب، رهنما به حلّال سیاسی بود نه حلال سیاسی! محسن قنبریان. http://eitaa.com/hafezan_vahy
32.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نماهنگ دختر خوب تو 🔻 🔸️کاری از گروه سرود ساقی کوثر 🔸️باتشکر از مدرسه 15 خردادقم 🔹️تهیه کننده:سیدبهنام خدامی 🔹️کارگردان:رضا دهقان 🔹️سرپرست گروه:جواد البرزی 🔹️شاعر:علی عابدی 🔹️آهنگساز :مهدی جهانبخش 🔹️تهیه شده در گروه هنری طاها 🔸️حال دلتون خوش ، هدیه ویژه گروه ساقی کوثر به دختران ایران زمین💥 💥راستی برای دوستانتون ارسال کنید 💚 🩷 http://eitaa.com/hafezan_vahy
37.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 توصیه های آیت الله عاملی درباره چله موسوی 🔹روز یک شنبه اول ذی القعده است اول ذی القعده اول چله موسوی است حضرت موسی از این روز چله خود را شروع کرده است این تنها چله ای است که خداوند از آن در قرآن یاد کرده و جالب اینکه خود خداوند بانی آن بوده است "وَ واعَدْنا مُوسی‌ ثَلاثینَ لَیْلَةً" 🔹علامه طباطبایی به این چله تاکید داشته است آقای پهلوانی هم به تبع استاد خود به آن تاکید داشت این چله از اول ذی القعده شروع و در عید قربان به پایان می رسد. اربعین اثر خاصی در ‌‌‌‌انجاز حوائج دارد 🔹یک عمل عبودی که در روح شما اثر دارد آن را انتخاب و چهل روز بر آن مداومت کنید لازم نیست اعمال سنگین باشد مثل اینکه روزی صد مرتبه می گویید "اللّهمّ بحقّ محمّد و آل محمّد إلّا فرّجت عنّي" یا صد مرتبه یا هزار مرتبه "یا حی یا قیوم" یا "حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیر" یا صد مرتبه "لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم" یا صد مرتبه " وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ" مخصوصا آیاتی که بعد از آن صحبت نزول رحمت است یا صدمرتبه بگوید یا حاضر یا ناظر 🔹یک شنبه ذی القعده چهار رکعت نماز دارد که از رسول خدا (ص) دستور آن رسیده است و فضیلت زیادی دارد از آن نیز غفلت نکنید 🔹رسول خدا(ص) فرمود هر کس آن را بجا آورد توبه اش قبول، گناهان آمرزیده ، خصوم در قیامت از او راضی ، خروج از دنیا با ایمان و ایمان از او گرفته نمی شود قبرش وسیع و نورانی پدر و مادر از او راضی و ملکت الموت با او مدارا می کند.http://eitaa.com/hafezan_vahy
1402:2:29.m4a
26.02M
🌺فایل صوتی خطبه های نمازجمعه مورخه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ کاشان ❁💠🌺💠❁ 🌺 به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی 🌺 نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان ✧❁💠🌺💠❁✧ 🔹ستاد برگزاری نمازجمعه کاشان 🔸 🔹🔶 🔶🔹🔶 🔹🔶🔹🔸 http://eitaa.com/hafezan_vahy
حاج ميرزا جواد آقا ملكى تبریزی، در نامه‏اى كه بعنوان پاسخ نامه علّامه محمد حسين كمپانى اصفهانى، فيلسوف و اصولى مشهور نگاشته‏اند می فرماید: 🔆 مرحوم مغفور (ملاحسینقلی همدانی)مى‏فرمودند كه بايد انسان يك مقدار زياده بر معمول تقليل غذا و استراحت بكند تا جنبه حيوانيّت كمتر و روحانيّت قوّت بگيرد و ميزان آن را هم‏چنين مى‏فرمودند، كه انسان اوّلا: روز و شب زياده از دو مرتبه غذا نخورد حتى تنقّل ما بين الغذائين نكند. ثانيا: هروقت غذا مى‏خورد بايد مثلا يك ساعت بعد از گرسنگى بخورد آن‏قدر بخورد كه تمام سير نشود اين در كمّ(مقدار) غذا، و امّا كيفش بعد از آداب معروفه، گوشت زياد نخورد به اين معنى كه شب و روز هر دو نخورد و در هر هفته دو سه دفعه هر دو را، يعنى، هم روز و هم شب را ترك كند و يكى هم اگر بتواند للتكيّف [براى كيف كردن و لذّت بردن‏] نخورد و لامحاله آجيل‏خور نباشد ... و اگر بتواند روزه‏هاى سه روز هر ماه را ترك نكند و امّا تقليل خواب، مى‏فرمود؛ شبانه‏روزى شش ساعت بخوابد و البته در حفظ لسان و مجانبت اهل غفلت اهتمام زياد نمايد. اينها در تقليل حيوانيّت كفايت مى‏كند. 🔆 و امّا در تقويت‏ روحانيّت‏ اوّلا: دائما بايد همّ و حزن قلبى به جهت عدم وصول به مطلوب داشته باشد. ثانيا: تا مى‏تواند و را ترك نكند، كه اين دو جناح سير آسمان معرفت است. در ذكر عمده سفارش [به‏] اذكار صبح و شام، [است‏] اهمّ آنها كه در اخبار وارد شده و اهمّ تعقيبات صلوات [نمازها] و عمده‏تر ذكر وقت خواب كه در اخبار مأثور است لا سيّما متطّهرا در حال ذكر خواب برود، و شب‏خيزى مى‏فرمودند: زمستانها سه ساعت، تابستانها يك ساعت و نيم، و مى‏فرمودند كه من در ذكر يونسيّه [لا إله إلّا أنت سبحانك إنّى كنت من الظالمين‏]- يعنى در مداومت آن كه شبانه‏روزى ترك نشود، هرچه زيادتر توان كردن اثرش زيادتر، اقلّ اقلّ آن چهارصد مرتبه است- خيلى اثرها ديدم. بنده خودم هم تجربه كرده‏ام چند نفر هم مدّعى تجربه‏اند، يكى هم قرآن‏ كه خوانده مى‏شود به قصد هديه به حضرت ختمى مرتبت (صلوات اللّه عليه و آله) خوانده شود.» هزار و يك كلمه، علامه حسن زاده ج‏۳، ص: ۱۱ توحيد علمى و عينى،علامه طهرانی ص: ۳۲ سيماى فرزانگان، رضا مختاری ص: ۲۳۹ مجله حوزه شماره ۴ص ۶۶- ۶۸. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔹آیت الله : حرفی که به کسی یا فرزندت می‎زنی، دانه است و فکر او زمین. ببین در این زمین چقدر بذر می‎توان پاشید؟ اگر در یک‎متر زمین یک کیلو گندم پاشیدی، همه دانه‎ها سبز نمی‎شوند، تازه اگر هم دربیایند، همدیگر را خفه می‎کنند. موعظه زیاد، باعث می‎شود که حرفها همدیگر را لِه کنند، همدیگر را بپوشانند.
با اشک شوق جاری از چشمِ ترِ سلطان دارد خبرها می‌رسد از محضر سلطان در جمع خوبانش دوباره دعوتم کرده با مهربانی چشم ذره‌پرور سلطان آباء و اجدادش تمامی سرورم هستند آباء و اجدادم تمامی نوکر سلطان از سائلان آبرو داری که محتاج‌اند امشب دوباره پُر شده دور و بر سلطان قطعاً از اینجا دست‌ خالی برنمیگردم با سفره‌ای که پهن کرده مادر سلطان از یاد زهرا پُر شده سرتاسر حجره با عطر و بوی بی نظیر کوثر سلطان نذر قدم‌های عزیزش هدیه آوردم ای خواهران من فدای خواهر سلطان نامش اگر چه ظاهراً معصومه است اما "معصومه" نه، بلکه بگو "تاجِ سرِ سلطان" مهمان امشب انبیا و اولیا هستند چشم انتظار دیدن أُخت الرضا هستند نور دل پیغمبر و جان امام آمد از نسل زهرا دختری والامقام آمد اولاد این خانه همه آوازه‌ای دارند مولودی از نسل کریمانِ به نام آمد روی زمین آیینه‌ی زهرای مرضیه‌ست از آسمان‌ها مظهر حُسن تمام آمد حی تعالی زینبی دیگر عطا کرده پس عمه‌ی خوب امامان همام آمد گفتند دختر رحمت است و ما همه دیدیم ابر کرامت، منشأ فیض مدام آمد شیرینی شهد روایت را چشیدم چون عطر مدینه از حریمش بر مشام آمد گرم طوافش بهجت و گلپایگانی‌ها پس کعبه‌ی سیّار آیاتِ عظام آمد هرچه بگویم از وجودش باز کم گفتم بانوی با مهر و محبت، با مرام امد ذکر لبانم دم به دم یا ضامن آهوست عیدی من امشب فقط با ضامن آهوست چون او ندارد دختری تکتم* به این خوبی بر زخم‌های کهنه‌اش مرهم به این خوبی با خنده‌ای که می‌زند دردی نمی‌ماند از جان مادر می‌زداید غم به این خوبی جز دخترش اسرار را با کس نمی‌گوید وقتی خدایش می‌دهد محرم به این خوبی شاه خراسان بعد از این دیگر چه کم دارد وقتی که دارد مونس و همدم به این خوبی "ای جان و جانان رضا، جانم به قربانت" در این همه دیوان ندیدم دم به این خوبی با لطف او بوده‌ست اگر که زندگی کردم در سایه‌ی امنیت پرچم به این خوبی دور از پلیدی‌ها فقط نه، جمع خوبی‌هاست بانو ندیدند اهل این عالم به این خوبی نجمه به عُمر خود ندیده بهتر از او را زیباتر و والاتر و زهراتر از او را شاعر شدم در خلوت کنج شبستانش من را خجالت می‌دهد لطف فراوانش شعرش شهادت می‌دهد فردا، ضرر کرده آن که ندارد نام او را بین دیوانش سعدی اگر مهمان صحن آینه می‌شد خرج حرم می‌شد حکایات "گلستانش" زیره به کرمان می‌برم وقتی که می‌بینم شاه خراسان می‌شود شخصاً ثناخوانش خدمت به او بر خادمانش شأنیت داده آسیه و حوا و مریم از کنیزانش جان من و امثال من ارزش ندارد که موسی بن جعفر می‌رود وقتی به قربانش زائر شدم او را، بهشتم را ضمانت کرد پابند خود کرده مرا باران احسانش وقتی ز پا افتاده‌ها را دست می‌گیرد دستم به دامانش، به دامانش، به دامانش تنها نه امثال منِ بی خانمان بلکه جبرییل حتی لانه کرده زیر ایوانش مانند طعم بوسه بر درهای چوبین‌اش زیر زبانم مانده طعم خوب سوهانش هم به دو تا گنبد میان شهر دل بستم هم در اتوبان حرم تا به حرم مستم *معروف‌ترین نام مادر حضرت معصومه (س) نجمه خاتون است؛ ولی از ایشان به نام‌های سَکَن نُوبیه أرویٰ، سمانه، تَکتَم و خَیزُران نیز یاد شده است. http://eitaa.com/hafezan_vahy
انسان شناسی ۲۵۳.mp3
9.71M
۲۵۳ حتماً حتماً حتماً خدا از گناهان ما عبور نخواهد کرد، و تبعاتِ آن دامنگیرمان خواهد شد! مگــــر در یک حالت ..... استاد شجاعی http://eitaa.com/hafezan_vahy
شرح دعای ندبه_71.mp3
12.4M
۷۱ - چرا اینهمه دلبرهای رنگ رنگ از ماشین و ویلا و مقام و مال و همسر و ..... که دل از انسانها می‌برند، برایش هیجان‌ساز و شیرینند، اما همین انسانها هرگز به تب و تاب و هیجان عشقی از جنس آسمان، دچار نشدند؟ - چرا قرآن پیامبر مهربانیها را حبیب خدا معرفی می‌کند، اما این حبیب هرگز برای ما، محبوبِ واقعی که دلمان هر ساعت و لحظه به دنبالش برود، نبوده و نیست؟ استاد شجاعی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
46.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬   دروغ بزرگی که درباره‌ی امام زمان علیه‌السلام و ظهور، به ما گفته‌اند و باورش کردیم. 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
درخواست دوری از مکر دشمنان بعد از سالها روزی از او پرسیدم؛ من باور دارم، شما آدم سیاستمداری هستی! زیرا دیدم، در حرکت بسمت چشم‌اندازت، بسیاری خواستند نباشی و حذف شوی، که هر کدامشان کاره‌ای بودند و صاحب مقام و قدرتی، اما نشد. ※ گفت؛ مسیر این چشم‌انداز، مسیر بی‌سیاست‌هاست! اهل مکر و نقشه که باشی، این جاده تُف اَت می‌کند! آنکس که سایه‌ی سر دارد؛ نه می‌ترسد از کسی، و نه به سیاست محتاج است، که خدا بالاترین مکرکنندگان است. گفت: وقتی می‌شود با زبان علی‌بن الحسین (ع) زیر گوش خدا همه‌ی ترس‌ها را گفت و سپرد، دیگر جای هیچ سیاستی باقی نمی‌ماند. • و کم من حاسد قد شرِقَ بی بغصّته/ و چه بسیار حسودی که از حسد بر من، غصه گلوگیرش کرد، • و شجیَ منّی بغیْظه/ و باکینه ازمن به خشم آمد •و سَلَقَنی بحَدِّ لسانه/ وبا نیش زبانش مرا آزرد، و... •فنادیتک یا الهی مستغیثاً بک/ ومن تورا ای دلبرم صدا زدم و یاری خواستم •واثقاً بسرعت اجابتک/ وبه سرعت اجابتت اطمینان داشتم •عالما أنه لا یضطهد من اوی الی ظلِّ کنفک من می‌دانم آنکه در سایه حمایتت جا می‌گیرد مغلوب نمی‌شود! http://eitaa.com/hafezan_vahy
‍ ‍ ✳️ به استقبال ماه ذی‌القعده 🔻ماه ذی‌القعده از یک سو آغاز ماه‌های حرام و از سوی دیگر، شروع اربعین حضرت موسی(ع) در کوه طور برای درک لقاء الهی است. این دو جهت باعث شده که این ماه همراه با دهه اول ذیحجه، حائز شرافت‏‌های منحصر بفردی شود و بین ایام سال به «اربعین موسوی» معروف گردد. ▫️خداوند درباره اربعین موسوی یک بار به اجمال می‌فرماید: «وَ إِذْ واعَدْنا مُوسَى أَرْبَعينَ لَيْلَة» (بقره، ۵۱). اما تفصیل این بیان شریف را در سوره اعراف می‌فرماید که: وعده‏ الهی به حضرت موسی(ع) در ابتدا سی شب بود، بنا بر مواعده الهی بر میقات شد و حضرتش بعد از طی ابتلائات فراوان و نجات از فرعونیان، برای رسیدن به مقام لقاء و انس خاص با خداوند، سی شب در کوه طور به مناجات و نماز و عبادت و روزه پرداخت، سپس به امر الهی ده شب دیگر بر آن افزوده شد؛ سی شب اول در ماه ذی‌القعده انجام گرفت و به دنبال آن ده شب دیگر در دهه اول ذی‌الحجه ادامه یافت: «وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَة» (اعراف، ۱۲۴). به این ترتیب اربعین موسوی در یکی از بهترین اوقات سال و در ماه‌های حرام شکل گرفت. ▫️همچنین از روایات چنین برمی‏‌آید که ذی‏‌القعده همان ماهی است که در آن خداوند حضرت یونس(ع) را بعد از چهل روز زاری و ناله و گفتن ذکر یونسیه‏ «لا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ» (انبیا، ۸۷) از شکم ماهى بیرون آورد. و این بر فضیلت این ماه می‏‌افزاید. 🔺این وقایع برای دیگران کشف از سنتی الهی نمود که برای درک لقای پروردگار، می باید حرمت سی شب ماه ذی‌القعده و ده شب اول ذی‌الحجه را نگه داشت. و به این ترتیب این ایام شریف در طول تاریخ، شروع اربعینیات برای اولیاء و سالکان مقام لقاء الهی مقرر گردید. http://eitaa.com/hafezan_vahy
ArbaeenMusavi- 1401.03.04.mp3
9.05M
🔊 بشنوید| آداب و مراقبات اربعین موسوی، در مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره) استاد فیاض‌بخش 🔸سرفصل مطالب: ▫️دستور اصلی در اربعین موسوی «ترک معصیت» است. ▫️نفس خیلی لطیف است؛ چنان‌که در شرح معنای «قلب» هم به همین دگرگونی و تاثیرپذیری زیاد اشاره شده. ▫️اربعین موسوی فرصت بسیار مغتنمی است که سالک از شلوغی جامعه قدری کناره بگیرد و بسته به شرایط خود مرتبه‌ای از «عزلت» اختیار کند. ▫️انسان در این ایام باید «محاسبه نفس» را تشدید کند. ▫️انسان عبادات واجب و مستحب خود را در این ایام «منظم» کند تا به نظم و آرامش روحی نائل شود. ▫️اهتمام جدی به مراقبه «زبان» داشته باشد. ▫️انسان آن رذیله که نقطه ضعف و محل آسیب اصلی اوست پیدا کند و در این اربعین روی آن کار کند؛ ولی اگر موفق به یافتن آن رذیله‌اش نشد، محور مراقبه را بر زبان قرار دهد. http://eitaa.com/hafezan_vahy