eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 تفسیر آیات 6⃣1⃣تا8⃣1⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰أَ لَمْ نهْلِكِ الاَوَّلِينَ6⃣1⃣ 🔰 ثمَّ نُتْبِعُهُمُ الاَخِرِينَ7⃣1⃣ 🔰 كَذَلِك نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِينَ8⃣1⃣ 🔸استفهام در اين آيه انكارى است، و منظور از امثال قوم نوح و عاد و ثمود است، كه از امت هاى قديم العهدند، و منظور از امت هايى است كه بعدا به ايشان پيوستند، و كلمه به معناى آن است كه چيزى را دنبال چيزى ديگر قرار دهند. 🔸در جمله (ثم نتبعهم) كلمه را به رفع مى خوانيم، بنابر اينكه استينافى و از نو باشد، چون عطف به كلمه نيست، وگرنه آن نيز مجزوم مى شد. و معناى آيه اين است كه: ما تكذيب گران را كه در امتهاى اولين بودند هلاك كرديم، و سپس ما امتهاى ديگر را به دنبال آنان هلاك مى كنيم. 🔸و جمله (كذلك نفعل بالمجرمين ) به منزله تعليل براى مطالب قبل است، و لذا بدون فصل (واو) آمده و عطف به ما قبل نشده، گويا گوينده اى پرسيده: آخر چرا هلاك شدند؟ در پاسخ فرموده: براى اين كه سنت ما با مجرمين همين است، و اين آيات - به طورى كه ملاحظه مى كنيد - انذار است، و مى خواهد لحن بيان را به همان اصلى كه محور آيات اين سوره است يعنى جمله (ويل يومئذ للمكذبين ) برگرداند، و در عين حال حجتى است بر يگانگى خدا در ربوبيت، چون هلاك كردن انسانهاى مجرم، خود تصرفى در عالم انسانى و تدبيرى براى آن است، و چون غير از خدا هلاك كننده اى نيست، و خود مشركين هم به اين اعتراف دارند، پس رب هم تنها او است و غير او ربی و معبودى نيست. 🔸علاوه بر اشارات نامبرده بر وجود يوم الفصل هم دلالت دارد، چون اهلاك قومى به خاطر جرائمى كه داشته اند وقتى تصور دارد كه قبلا تكليف كرده باشد، و تكليف هم وقتى مى تواند متوجه قومى بشود كه مجازاتى هم در كار باشد، اطاعت كاران را پاداش و گنهكاران را كيفر دهند، پس معلوم مى شود كه در اين ميان يوم الفصلى هست، و در آن افراد مطيع پاداش، و عاصيان كيفر داده مى شوند، و پاداش و كيفر آن روز از جنس پاداش و كيفر دنيا نيست، چون پاداش و كيفر دنيوى نمى تواند همه اولين و آخرين را شامل شود، پس در اين ميان روزى هست كه هر انسانى در برابر هر كارى كه كرده جزا داده مى شود، و اين همان روز فصل و روز (مجموع له الناس) است. ______ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺سالروز تولد شهید ادواردو آنیلی 📆 ۹ ژوئن، سالروز تولد کسی است که درآمد ۶۰میلیارد دلاری سالانه و مالکیت کارخانجات بزرگ لامبورگینی، فراری، فیات و... را با محبت اهل‌بیت (ع) عوض کرد. 🗣 ادواردو (مهدی) آنیلی: «شیعه تک است چیزی دارد که سایر ادیان ندارند و آن وابستگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام است.» 🗣 ادواردو آنیلی: «مراقب باشید که را تنها با نام امام رضا علیه‌السلام بشناسند» | سربنـב۳۱۹http://eitaa.com/hafezan_vahy
📝تفسیر سوره مبارکه نحل آیات«۵۱تا۵۵» 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ✅دین یکى و معبود یکى! در تعقیب بحث توحید و خداشناسى از طریق نظام آفرینش، آیات مورد بحث به نفى شرک مى پردازد، تا با تقارن این دو به یکدیگر، حقیقت آشکارتر شود. در آغاز مى گوید: خدا دستور داده که دو معبود براى خود انتخاب نکنید (وَ قالَ اللّهُ لاتَتَّخِذُوا إِلهَیْنِ اثْنَیْنِ). معبود تنها یکى است (إِنَّما هُوَ إِلهٌ واحِدٌ). وحدت نظام آفرینش و وحدت قوانین حاکم بر آن، خود دلیلى بر وحدت آفریدگار و وحدت معبود است. اکنون که چنین است، تنها از کیفر من بترسید و از مخالفت فرمان من بیم داشته باشید نه غیر آن (فَإِیّایَ فَارْهَبُونِ). مقدم شدن کلمه إِیّاىَ دلیل بر حصر است مانند: اِیّاکَ نَعْبُدُ یعنى تنها و تنها باید از مخالفت و کیفر من ترس داشته باشید. جالب این که: در این آیه، تنها نفى دو معبود شده است، در حالى که مى دانیم مشرکان عرب، بتها و معبودهاى بسیار زیادى داشته، و بتخانه هاى آنها مملو از انواع و اشکال بتهاى مختلف بود، این تعبیر، ممکن است اشاره به یکى از چند نکته و یا همه نکات زیر باشد: ۱ ـ آیه مى گوید حتى پرستش دو معبود غلط است تا چه رسد به پرستش معبودهاى متعدد و به تعبیر دیگر، حداقل را بیان کرده تا بقیه به طور مؤکدترى نفى شوند; زیرا هر عددى را بخواهیم ما فوق واحد انتخاب کنیم باید از دو بگذریم. ۲ ـ در اینجا همه معبودهاى باطل، یکى محسوب شده، مى گوید: آنها را در مقابل حق قرار ندهید، و دو معبود (حق و باطل) را نپرستید. ۳ ـ عربهاى جاهلى در حقیقت دو معبود براى خود انتخاب کرده بودند: معبودى که خالق و آفریننده جهان است یعنى اللّه که به او اعتقاد داشتند، و دیگر معبودى که او را واسطه میان خود و اللّه و منشأ خیر و برکت و نعمت، مى دانستند، یعنى بتها. ۴ ـ ممکن است آیه فوق، ناظر به نفى عقیده ثنویین (دوگانه پرستان) همانها که قائل به خداى خیر و خداى شر بودند، باشد، چرا که آنها منطقى هر چند ضعیف و نادرست براى خود در این دوگانه پرستى داشتند ولى بت پرستان عرب، حتى این منطق ضعیف را هم نداشتند. مفسر بزرگ مرحوم طبرسى در ذیل همین آیه جمله لطیفى از بعضى از حکماء نقل مى کند و آن این که: پروردگار به تو دستور داده است: دو معبود را مپرست، اما تو آن همه معبود براى خود ساختى، نفس سرکش تو بتى است، و هوى و هوست بت دیگر، و دنیا و هدفهاى مادیت بتهاى دیگر، تو حتى در برابر انسانها سجده مى کنى تو چگونه یگانه پرستى ؟! * * * و به دنبال این دستور، ضمن سه آیه، دلیل توحید عبادت را با چهار بیان مشخص مى کند: نخست مى گوید: آنچه در آسمانها و زمین است از آن او است (وَ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الأَرْضِ). آیا در مقابل کسى که مالک عالم هستى است باید سجده کرد؟ یا بتهاى فاقد همه چیز؟ آن گاه اضافه مى کند: نه تنها آسمانها و زمین از آن او است که همواره دین و تمام قوانین نیز از ناحیه او مى باشد (وَ لَهُ الدِّینُ واصِباً). هنگامى که ثابت شد عالم هستى از آن او است و قوانین تکوینى را او ایجاد کرده مسلّم است: قوانین تشریعى هم باید به وسیله او تعیین گردد، و طبعاً اطاعت نیز مخصوص او است. واصِب در اصل از ماده وصوب به معنى دوام گرفته شده است، و بعضى آن را به معنى خالص تفسیر کرده اند (طبعاً تا چیزى خالص نباشد دوام پیدا نخواهد کرد) و ممکن است تعبیر آیه فوق اشاره به هر دو جهت باشد، یعنى همیشه و هر زمان دین خالص از آن خدا است، و کسانى که دین را به معنى اطاعت گرفته اند، واصِب را به معنى واجب دانسته اند یعنى تنها باید اطاعت فرمان خدا کرد. در روایتى مى خوانیم: شخصى تفسیر این جمله را از امام صادق(علیه السلام) سؤال کرد، امام فرمود: واصب یعنى واجب. ولى، روشن است: این معانى همه لازم و ملزوم یکدیگرند. و در پایان این آیه مى فرماید: آیا با این حال که همه قوانین و دین و اطاعت از آن خدا است از غیر او پرهیز مى کنید ؟ (أَ فَغَیْرَ اللّهِ تَتَّقُونَ). مگر بتها مى توانند به شما زیانى برسانند؟ یا نعمتى به شما ببخشند؟ که از مخالفتشان بیم دارید و عبادتشان را لازم مى شمرید؟! * * * با این که آنچه از نعمتها دارید همه از ناحیه خدا است (وَ ما بِکُمْ مِنْ نِعْمَة فَمِنَ اللّهِ). این در حقیقت سومین، بیان است براى لزوم پرستش معبود یگانه، یعنى اللّه، و منظور این است: اگر پرستش بتها به خاطر شکر نعمت است، که بتها به شما نعمتى نداده اند که شکرش لازم باشد، بلکه سر تا پاى وجود شما را نعمتهاى خدا فرا گرفته است، با این حال بندگى او را رها مى کنید و به سراغ بتها مى روید! ↩️ ادامه دارد... http://eitaa.com/hafezan_vahy
👇🌹روزمان را با آغاز کنیم 🔰امام خمینی از منظر امام خامنه ای سوره 60. ممتحنة آيه 4 قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِى إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُواْ لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَءآَؤُاْ مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَ بَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَآءُ أَبَداً حَتَّى‏ تُؤْمِنُواْ بِاللَّهِ وَحْدَهُ ترجمه همانا براى شما در (روش) ابراهیم و كسانى كه با او بودند، سرمشق و الگوى خوبى است، زیرا به قوم (مشرك) خود گفتند: همانا ما از شما و از آنچه جز خدا مى‌پرستید، بیزاریم. ما به (آیین) شما كفر ورزیدیم و میان ما و شما كینه و دشمنى ابدى است، مگر آنكه به خداى یگانه ایمان بیاورید. 🔰امام خامنه ای خطبه‌های نمازجمعه در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ این انقلاب را سی سال است شما دارید جلو میبرید؛ اما خطر وجود دارد. دشمن انقلاب، دشمن امام بیکار نمینشیند؛ سعی میکند این انقلاب را از پا در بیاورد. چه جور؟ با منحرف کردن راه انقلاب. بنابراین لازم است ما شاخص داشته باشیم. من عرض میکنم بهترین شاخصها، خود امام و خط امام است. امام بهترین شاخص برای ماست. اگر این تشبیه با همه‌ی فاصله‌ای که وجود دارد، به نظر برسد، عیبی ندارد که تشبیه کنیم به وجود مقدس پیغمبر که قرآن میفرماید: «لقد کان لکم فی رسول‌اللَّه اسوة حسنة لمن کان یرجوا اللَّه و الیوم الاخر». خود پیغمبر اسوه است؛ رفتار او، کردار او، اخلاق او. یا در یک آیه‌ی شریفه‌ی دیگر میفرماید: «قد کانت لکم اسوة حسنة فی ابراهیم و الّذین معه»؛ ابراهیم و یاران ابراهیم اسوه‌اند. در اینجا یاران ابراهیمِ پیغمبر هم ذکر شده‌اند تا کسی نگوید که پیغمبر معصوم بود یا ابراهیم معصوم بود، ما نمیتوانیم از آنها تبعیت کنیم؛ نه، «قد کانت لکم اسوة حسنة فی ابراهیم و الّذین معه اذ قالوا لقومهم انّا براء منکم و ممّا تعبدون من دون اللَّه کفرنا بکم» تا آخر آیه‌ی شریفه. 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
❣ اَلسَّلاَمُ عَلَي بَقِيَّهِ اللَّهِ فِي بِلاَدِهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَي عِبَادِهِ الْمُنْتَهِي إلَيْهِ مَوَارِيثُ الأَْنْبِيَاءِ وَ لَدَيْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الأَْصْفِيَاءِ، اَلْمُؤْتَمَنِ عَلَي السِّرِّ وَ الْوَلِيِّ لِلْأَمْرِ 💎سلام بر باقي مانده خدا در كشورهايش و حجّت او بر بندگانش، آنكه ميراث پيامبران به او رسيده، و آثار برگزيدگان نزد او سپرده است. آن امين بر راز، و ولي امر. 📚فرازی از زیارت نامه حضرت مهدی(عج) 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انتشار به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید الداغی 🔸شهید حمیدرضا الداغی ، شهیدی که که هشتم اردیبهشت، در دفاع از نوامیس مردم در برابر اراذل و اوباش ایستادگی کرد، و با ضربات چاقوی آنان، به شهادت رسید! ‌‌‎‎‎‎‎‎‌http://eitaa.com/hafezan_vahy
PayameQuran.apk
28.27M
هدیه ای برای شما....🌷 معرفی قرآنی 🔰پیام قرآن 📚کتاب ارزشمند "پیام قرآن" از تفاسیر موضوعی قرآن به زبان فارسی، اثر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع و مفسران معاصر و گروهی از نویسندگان حوزه علمیه قم است. 📗این کتاب ابتدا در ده جلد و به مدت ۸ سال تالیف شد و بعد دو جلد دیگر نیز به آن اضافه شد. 📃در کتاب پیام قرآن موضوعاتی چون علم و معرفت، خداشناسی، براهین اثبات خدا، اسما و صفات الهی، معاد، نبوت عامه و خاصه، امامت، حکومت اسلامی، قیامت، تعلیم و تربیت و اعجاز قرآن، تفسیر شده است. دو جلد آخر(جلد ۱۱ و ۱۲) نیز به مبانی اخلاق در قرآن و اخلاق پسندیده و ناپسند در قرآن پرداخته است. 🌱🌱🌱 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*دختر نخبه ایرانی خانم دکتر فاطمه رضایی ۳۷ ساله صاحب ۷ اختراع که هر جای دنیا از سوئیس و کره و رومانی رفت با چادر رفت ...* حتما تا انتها ببینیم و به دختران پاک و پرتلاش سرزمین خود افتخار کنیم ... 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
آن ها چفیه داشتند… من چادر دارم!!!👑 آنان چفیه می بستند تا بسیجی وار بجنگند… من چادر می پوشم تا زهرایی زندگی کنم…⚘️ آنان چفیه را خیس می کردند تا نَفَس هایشان آلوده ی شیمیایی نشود… من چادر می پوشم تا از نفَس های آلوده دور بمانم…✨️ آنان موقع نماز شب با چفیه صورت خود را می پوشاندند تا شناسایی نشوند… من چادر می پوشم تا از نگاه های حرام پوشیده باشم… آنان با چفیه زخم هایشان را می بستند … من وقتی چادر ی می بینم یاد زخم پهلوی مادرم می افتم...🥀 آنان سرخی خونشان را به سیاهی چادرم امانت داده اند… من چادرسیاهم را محکم می پوشم تا امانتدار خوبی برای آنان باشم…💚 . http://eitaa.com/hafezan_vahy
فضائل امیرالمومنین علی(علیه السلام) 🌸 صاحِبُ الْفِرْقَةِ النّاجِیةِ 🌸 در روایات متعددی از پیامبر و امامان‌علیهم السلام نقل شده که به تفرقه امّت اشاره و فقط یک گروه را اهل نجات معرفی نمودند، از جمله امام علی‌علیه السلام فرموده: «لَتَفْرَقَنَّ هذِهِ الْأُمَّةِ عَلی ثَلاثَ وَسَبْعِینَ فِرْقَةً، وَالَّذِی نَفْسِی بِیدِهِ إِنَّ الْفِرَقَ کُلَّها ضآلَّةٌ إِلّا مَنِ اتَّبَعَنِی وَکانَ مِنْ شِیعَتِی»؛ «این امّت هفتاد و سه فرقه شوند، قسم به آن‌که جانم به دست اوست، همه فرقه‌ها گمراهند، مگر گروهی که از من پیروی کنند و شیعه من شوند». بحارالانوار، ج 28، ص 3 http://eitaa.com/hafezan_vahy
ارتباط موفق_1.mp3
10.88M
۱ 🗣 هر ارتباطی ، سنگ بنایی دارد؛ همان خشت اول که اگر کج گذاشته شود؛ دیوار آن ارتباط، تا ثریا کج بالا رفته، و بالاخره فروخواهد ریخت. ▪️خشت اول در و تحکیم روابط دوستی، چیست؟ 🎤 http://eitaa.com/hafezan_vahy
ارتباط موفق_2.mp3
10.88M
۲ 💬 قدم دوم در هر ارتباط موفقی ؛ است! - راستش رو بگو ! - گولش نزن! - باورش کن! - از حق غافلش نکن! 🎤 @Ostad_Shojae
ارتباط موفق_3.mp3
9.83M
۳ 🔺بعضی‌ها شبیه مگسند ! می‌گردند دنبال عیب و نقطه‌ضعف این و آن ، تا بنشینند روی این ضعف‌ها .. و نقدشان کنند! ⚡️چنین کسانی هرگز به حریم ارتباطی موفق وارد نمی‌شوند، و هرگز در حفظ محبت و جذب قلوب دیگران موفق نخواهند بود. 🎤 http://eitaa.com/hafezan_vahy
از خواب غفلت برخيزند!! 💫امام علی (ع): چگونه ترس از بلاها و عذابهاى شبانه تو را بيدار نکرده در حالى که بر اثر معاصى الهى هر روز، خود را به مرحله بالاترى از خشم خدا مى افکنى! حال که چنين است بيمارى سستى دل خود را با داروى تصميم و عزم راسخ مداوا کن و اين خواب غفلتى که چشمت را فرو گرفته با بيدارى برطرف ساز! «و کَيْفَ لاَ يُوقِظُکَ خَوْفُ بَيَاتِ نِقْمَة، وَ قَدْ تَوَرَّطْتَ بِمَعَاصِيهِ مَدَارِجَ سَطَوَاتِهِ فَتَدَاوَ مِنْ دَاءِ الْفَتْرَةِ فِي قَلْبِکَ بِعَزِيمَة، وَ مِنْ کَرَى الْغَفْلَةِ فِي نَاظِرِکَ بِيَقَظَة» 👈مى دانيم براى نجات و رهايى از خطر دو چيز لازم است: بيدارى و هوشيارى از يکسو و تصميم و عزم راسخ از سوى ديگر و امام عليه السلام در اين عبارت کوتاه به هر دو اشاره فرموده است و بى خبران را هشدار مى دهد که از خواب غفلت برخيزند و براى نجات خويش از چنگال معاصى که آتش خشم و غضب الهى را بر مى افروزد تا وقت نگذشته است تصميم بگيرند. 📓 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت چهارم) 👈با مردم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، با خوشرویی رفتار کنیم. «لا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنّاسِ» 👈تکبّر ممنوع است،حتّی در راه رفتن. «لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحاً» 👈از عامل خشنودی خداوند برای تشویق و از ناخشنودی او برای ترک زشتی ها و گناهان استفاده کنیم. «إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ» 👈به موهومات، خیالات و بلندپروازی ها، خود را گرفتار نسازیم. «مُخْتالٍ» 👈بر مردم فخر فروشی نکنیم. «إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ» 👈اسلام، دین جامعی است و حتّی برای راه رفتن دستور و برنامه دارد. «وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ» 👈در آیین الهی، عقاید و اخلاق در کنار هم مطرح است. لا تُشْرِکْ بِاللّهِ ... وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ 👈 میانه روی، دوری از افراط وتفریط و متانت در راه رفتن، سفارش قرآن است.«وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ» 👈نه فقط در راه رفتن، بلکه در همه ی کارها میانه روی را مراعات کنیم. «وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ» 👈صدای خود را کوتاه کنیم، از فریاد بیهوده بپرهیزیم و بیانی نرم و آرام داشته باشیم. «وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِکَ» 👈فریاد کشیدن و بلند کردن صدا، امری ناپسند و نکوهیده است. «وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِکَ إِنَّ أَنْکَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِیرِ» سوره‌لقمان۱۸و ۱۹ منبع: (@Quran124 ) 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم 👈کپی آزادhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹طعم صلوات داستان 🐝 و حضرت محمد صلی الله و علیه و آله و سلم 👶مناسب کودکان 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5879691279104737578.mp3
4.69M
💠 ۱-شرح خطبه١- جلسه١- بخش اوّل شارح نهج‌ البلاغه دكتر محمدعلى انصارى زمان 24:33 حجم 4,4 MB ١ ⁉️چنددقیقه از طول روز را برای شنیدن یا خواندن کلام گوهر بار امام علی علیه السلام صرف می کنیم 👈یک روز 86400 ثانیه و 1440 دقیقه است. 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم 👈کپی آزاد http://eitaa.com/hafezan_vahy