eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
تو میخوای مجبور کنی بچه‌ت مؤمن باشه؟!.mp3
1.76M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• تو میخوای مجبور کنی بچه‌ت مؤمن باشه؟! 👤 شهید 🆔 @ravanedel
23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «در بين علمای نجف برخی ها قداست بيشتری، زهد بيشتری، فضيلت بيشتری داشتند كه نزد خواص شناخته‌شده بودند. يكی از اين بزرگانی كه از زيارت قبور وادی السلام برمي‌گشت و علما داشتند مي‌رفتند به زيارت قبور، به او سلام كردند گفتند چه چيزی ديدی؟....» درس اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی. @ravanedel
انسان شناسی ۳۴۸.mp3
13.2M
۳۴۸ | ※ چه عاملی در درون آدما باعث اینهمه تفاوت در عملکردشون موقع مصائب و بلایا میشه ؛ • جوری که بعضیا به بی‌تاب‌ترین حالت ممکن درمیان، • و بعضیا در نهایت صبر و متانت تحملش می‌کنند؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 استاد محمد شجاعی @ravanedel
انسان شناسی ۳۴۹.mp3
11.6M
۳۴۹ | ✘ آدمهای غیرمذهبی اما مهربان که برای مهرورزی چرتکه نمی‌ندازن، از آدمهای بظاهر مؤمن که اجازه‌ی مأنوس شدن با خودشون رو به دیگران نمیدن، خیلی خیلی خیلی در نگاه خدا عزیزترند! √ این تفاوت یه دلیل کاملاً ریاضی داره! منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 استاد محمد شجاعی @ravanedel
انسان شناسی ۳۵۰.mp3
10.61M
۳۵۰ | ✘ گاهی یک بی‌تخصص بی‌سابقه بی‌سواد، می‌شود مرکز خیر و همه از وجودش خیر جذب می‌کنند، کاری که در همان بازه، سابقه‌داران و مدعیان معنویت و جهاد نتوانستند ! √ معیارهای خدا برای به جریان انداختن خیر در وجود کسی چیست؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 استاد محمد شجاعی @ravanedel
💠
  اختلاف
🔹 اختلاف دو قسم است؛ یك قسم، است كه خیر و رحمت و بركت است. این نظریه‌ پردازی‌ ها همین است؛ افراد كه زیراكس هم و كپی هم نیستند، هر كدام فكری دارند. این نظریه‌ های مختلف، زمینه رشد و تكامل و تولید علم است، است. 🔹 وقتی این نظریه ‌ها عرضه شد و حق روشن شد، از آن به بعد هر گونه اختلافی, است؛ اختلافِ قبل ‌العلم منشأ بركت است، اختلاف بعد العلم است كه منشأ خطر و عصیان و گمراهی ‌های فراوان است. 🔹 در سوره مباركه «بقره» آیه 213 این بحث مبسوطاً گذشت؛ آیه 213 سوره «بقره» این است كه ﴿كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِیحْكُمَ بَینَ النَّاسِ فِیما اخْتَلَفُوا فِیهِ﴾. بالأخره مردم، صاحبِ ‌نظرند و اختلاف ‌نظر پیدا می ‌شود، وحی آمده كه به این اختلاف ها پایان ببخشد و اختلاف ها را خاتمه دهد; وقتی وحی آمد و به اختلاف ‌ها پایان بخشید و معلوم شد حق چیست و با كیست، از آن به بعد اگر كسی اختلاف كرد اختلاف مذموم است. 🔹 فرمود: ﴿لِیحْكُمَ بَینَ النَّاسِ فِیما اخْتَلَفُوا فِیه﴾؛ این اختلاف را مذمّت نكرد اما ﴿وَمَا اخْتَلَفَ فِیهِ إِلَّا الَّذِینَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَیناتُ بَغْیاً بَینَهُمْ﴾؛ بعد از روشن شدن حق، هر گونه اختلافی، اختلاف بَغی و ظلم و نارواست. در سوره مباركه «جاثیه» هم مشابه این مطلب آمده است؛ در سوره مباركه «جاثیه» آیه هفده این است كه ﴿وَآتَینَاهُم بَینَاتٍ مِنَ الْأَمْرِ فَمَا اخْتَلَفُوا إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَینَهُمْ﴾. بعد از اینكه روشن شد حق چیست، دیگر اختلاف، وجهی ندارد؛ آن اختلاف می ‌شود بَغی و ظلم. 📚 سوره مبارکه سجده جلسه 6 تاریخ: 1391/12/27 🆔 @ravanedel
💠
  پیمان شکنان
🔹 در سوره «توبه» به ما صریحاً فرمود: ﴿فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِیمُوا لَهُمْ﴾؛ مادامی كه کفار، حق شما را رعایت می ‌كنند شما رعایت كنید، حقوق شما را محترم می ‌شمارند شما محترم بشمارید؛ اما اگر قطعنامه‌ ها را رعایت نكردند حقوق شما را رعایت نكردند، شما بجنگید تسلیم نشوید، خدا با شماست: ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیمانَ لَهُمْ﴾؛ یعنی اهل یمین، سوگند، میثاق، تعهد نیستند، اینها قطعنامه را به رسمیت نمی‌ شناسند. 🔹 چندین قطعنامه علیه صهیونیست صادر شده، سازمان ملل به نفع حماس و به نفع صادر كرده اما صهیونیست زیر بار قطعنامه نمی ‌رود؛ چندین قطعنامه در دفاع مقدس هشت ‌ساله به سود ایران صادر شده است اما همین همین آمریكای جنایتكار راضی نشده است. این قرآن است كه به ما می‌ گوید: ﴿فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِیمُوا لَهُمْ﴾؛ مادامی كه آنها حقوق شما را رعایت می ‌كنند شما هم رعایت بكنید و مادامی كه رعایت نمی‌ كنند و قطعنامه ‌ها را محترم نمی‌ شمارند، ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ﴾، چرا؟ چون ﴿إِنَّهُمْ لا أَیمانَ لَهُمْ﴾. 🔹 اگر خدای سبحان از ما باخبر است و ما را مأمور كرده که زیر بار ستم نرویم، ما را یاری می‌ كند یا نه؟ یقیناً یاری می ‌كند! تجربه گذشته نشان داد (یك)، تأیید می ‌كند (دو)؛ فرمود ﴿وَلَینصُرَنَّ اللَّهُ مَن ینصُرُهُ﴾؛ یقیناً خدا ناصران دین را حفظ می ‌كند. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/19 🆔 @ravanedel
💠 اسرائیل ذره‌ای از انسانیت بو نبرده است! 🔹 حرف مشرکین این است که غیر از دنیا خبری نیست و غیر از مرگ و زندگی و طبیعت خبری نیست و اینها جاهلانه حرف می‌زنند؛ اگر دنیا به این وضع کنونی پیش برود نتیجه آن جنگ است که دشمن نشان داد ذره‌ای بوی هم نبرده است. دین فرمود ما چیز تازه‌ ای آوردیم که انسانیت است؛ گفتیم در درون شما غده وخیمی است که مزاحم شماست و این را علم نمی ‌تواند کشف کند؛ این غده است که می‌ خواهد سعادت دنیا و آخرت شما را از بین ببرد و ما را به سوخت و سوز گرفتار کند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/08/18 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مکتب انسان ساز
🔹 فرمود: ﴿لَیسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾؛ خب این به حسب ظاهر مطابق با قوانین ادبی نیست، شما دارید بِرّ را معنا می ‌كنید اما چرا بارّ را استثنا می‌ كنید و می ‌گویید لكن خوبی، كسی است كه! خب نباید بگویید خوبی كسی است كه، باید بگویید خوبی، عدل است. 🔹 ﴿لَیسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾؛ وقتی به زمخشری و امثال زمخشری مراجعه می ‌كنید می ‌بینید می ‌گوید یا اینجا مضاف محذوف است یا آنجا مضاف محذوف است؛ می گوید: ﴿لكِنَّ الْبِرَّ مَن آمَنَ﴾ یعنی «لكن صاحب البرّ مَن آمن» یا ﴿لكِنَّ الْبِرَّ مَن آمَنَ﴾ یعنی «لكن البرّ بِرّ مَن آمن»! 🔹 مرحوم علامه فرمودند نه مضافی محذوف است نه چیز دیگری! قرآن كه نمی ‌خواهد نیكی را معرفی كند، قرآن می‌ خواهد نیكان را بپروراند؛ شما حالا بیا اوصاف را مشخص بكن, اوصاف را مشخص بكنی یك كتاب تئوری است، در حالی که قرآن می‌ خواهد بارّ بپروراند نه بِرّ را معنا كند؛ ﴿وَلكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾. 🔹 از این تعبیرات در قرآن فراوان است! یكی از آن تعبیرات این است که فرمود: ﴿لاَ ینفَعُ مَالٌ وَلاَ بَنُونَ﴾، بعد باید می ‌فرمود الاّ عمل صالح؛ اما نفرمود الاّ عمل صالح، فرمود: ﴿إِلَّا مَنْ أَتَی اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ﴾؛ ما می‌ خواهیم، ما می‌ خواهیم انسان صالح بپرورانیم نه اینکه بگوییم عمل صالح چیز خوبی است، چون در آن صورت این می‌ شود تئوری! فرمود: ﴿لاَ ینفَعُ مَالٌ وَلاَ بَنُونَ ٭ إِلَّا مَنْ أَتَی اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ﴾؛ قرآن نمی ‌خواهد بگوید كه عمل صالح خوب است، می ‌گوید من آدم خوب می ‌خواهم. این یك راه كلیدی است! 📚 سوره مبارکه شعرا جلسه 14 تاریخ: 1391/012/21 🆔 @ravanedel