eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مقطعی از تلاوت تصویری سوره نساء توسط مرحوم استاد در اوان جوانی ┅✿▪️❀📖❀▪️✿┅ لینک کانال حافظان وحی. 👇🏻 @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تلاوت مجلسی 🎧با صدای دلنشین. 🎤 استاد همراه با بسیار زیبا 📖سوره حمد ﴿ سوره الفاتحه -سوره ۱- تعداد آیه۷﴾ 💠بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۱﴾💠 💠الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۲﴾ 💠 الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ﴿۳﴾ 💠 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿۴﴾ 💠 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿۵﴾ 💠 اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ ﴿۶﴾ 💠 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ 💠المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ ﴿۷﴾ 📗تلاوت قران📗قرانی یادگیر برای بچه ها👇👇👇👇👇 @ravanedel
4_5789771556032875751.mp3
17.83M
📚 داستان شماره ۱۱۹: 🔸سرباز بی نشان بافنده‌ای از دزفول به محضر امام عصر علیه‌السلام. 📚عبقری‌الحسان ج۵ ص۳۲۵ انتظار 👇👇👇 🆔 @ravanedel
4_5793975238093968041.mp3
4.47M
📚 داستان شماره ۱۲۰: 🔸داستان شمش‌های طلا 📚کمال‌الدین ج۲ ص۵۱۶ انتظار 👇👇👇 🆔@ravanedel
4_5800849814287552001.mp3
20.99M
📚 داستان شماره ۱۲۱: 🔸یک بیابان اضطرار مرحوم نمازی شاهرودی، خدمت امام عصر علیه السلام در بازگشت از سفر حج 📚 میر مهر، ص317. انتظار 👇👇👇 🆔 @ravanedel
2_144194354138682653.mp3
3.51M
🕌حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی 🕌 موضوع: تا قدرش را ندانیم نمی آید انتظار 👇👇👇 🆔 @ravanedel
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ 🔰 آیات ۸-۱۱ فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ ﴿٨﴾وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾أُولَٰئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ سعادتمندان، چه بلند مرتبه اند سعادتمندان! (۸)و شقاوتمندان، چه دون پایه اند شقاوتمندان! (۹)و پیشی گیرندگان [به اعمال نیک] که پیشی گیرندگان [به رحمت و آمرزش] اند، (۱۰)اینان مقربان اند(۱۱) همه مردم در ۳ دسته در قیامت محشور می شوند: 🔹دسته اول : سعادتمندان هستند. سعادتمندان چه بلند مرتبه اند،اینان جایگاه بسیار با عظمتی دارند. 🔹 دسته دوم : شقاوتمندان شقاومتندان شوم اند . و چه وضعیت شومی دارند. نوع «ما» در آیه ۸و۹🤔 مای استفهامیه است. مثلا در فارسی می گوییم: فلانی عالِم است، چه عالِمی؟ که نشان دهنده عظمت آن عالم است. 🔹دسته سوم : پیشگامان سبقت گیرندگانی که به خداوند نزدیک اند. 🟢 سابقون اول : سبقت گیرندگان در ایمان، اخلاق ،عمل صالح و رفتار 🟢 سابقون دوم : سبقت گیرندگان به سوی بهشت قرب : نزدیکی قریب: نزدیک غریب: تنها، دور از وطن ❓منظور از مقرّبون چه نوع قربی است ؟ قرب مکانی یا قرب مقامی یا هر دو ؟ قرب مقربان به حضرت حق ،قرب مقامی است. خداوند مکان ندارد که کسی به مکان او نزدیک شود، خداوند فرا مکانی و فرا زمانی است زیرا خدا جسم ندارد و در جهت خاصی نیست که به مکان او نزدیک شویم. مقام ما به خدا نزدیک می شود. 🌀 در شب معراج، پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) آن قدر اوج گرفتند که از لحاظ مقامی در نزدیک ترین حالت به خدا شدند. ❓آیا خداوند در کوه طور بود که اصحاب حضرت موسی خواستار دیدن خدا شدند؟ برای تقرب مقامی ، مکان ها و زمان هایی موثر اند،مثلا کربلا و ماه رمضان مؤثر در قرب مقامی هستند،اما نزدیکی مکانی به خدا نداریم. خدا در خانه کعبه و کور طور نیست،حتی بهشت هم مکان تقرب به خدا نیست،جایگاه خدا در بهشت هم نیست،خدا در همه جا هست ولی در هیچ مکانی حضور جسمانی ندارد. خدا را با آثار و با جلوه های جمال و جلالش با چشم دل می توان دید👀 💫الله نور السموات و الارض اما نه از جنس نور دنیوی ، مطلقا خدا این نوع نور نیست اما بهترین تعبیر برای خداوند، همان نور است.(آیه ۳۵ سوره نور) ❓فرق دیدن جلوه های خدا در این دنیا و آخرت چیست؟ خیلی از انسان ها در این دنیا کورند و جلوه های حق را نمی بینند اما در آخرت این قدر حقائق روشن است که حتی گناهکاران می گویند:وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُءُوسِهِمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا إِنَّا مُوقِنُونَ و كاش هنگامى را كه مجرمان پيش پروردگارشان سرهاشان را به زير افكنده‌اند مى‌ديدى [كه مى‌گويند:] «پروردگارا، ديديم و شنيديم؛ ما را بازگردان تا كار شايسته كنيم، چرا كه ما يقين داريم.» ولی دیگر امکان ندارد که به دنیا برگردند، باید در دنیا خدا را خوب دید و تسلیم او شد. 🔸امیرالمؤمنین فرمودند : من خدایی را که نبینم عبادت نمی کنم.😳 منظور روایت، رؤیت با چشمِ دل است یعنی هرجا را نگاه کنی خدا هست و نشانه های قدرت او آشکار است😊 خداوند با چشم سر حتی دربهشت هم دیدنی نیست حتی برای فرشتگان و اولیا خاص خداوند نیز دیدنی نیست. 🔸علامه جوادی آملی : در عالَم ماده، نزدیکی و دوری دو طرفه است .اگر الف به ب نزدیک است ،ب هم به الف نزدیک است و هر دو به اندازه از هم دور یا به هم نزدیک هستند . اما در قرب معنوی و مقامی چنین نیست.ممکن است الف به ب نزدیک باشد اما ب از الف دور باشد،ممکن است الف به ب بی نهایت نزدیک باشد اما ب از الف بی نهایت دور باشد👌 خداوند به مقربان نزدیک است و سابقون هم به خداوند نزدیک هستند. خداوند بی نهایت به گناهکار نزدیک است 👈ونحن اقرب الیه من حبل الورید ولی گناه کار به دلیل عصیان و سرکشی بی نهایت از خدا دور است😔💔 😭اشک بر سید الشهدا انسان را به شدت به خدا نزدیک می کند و حجاب های هفت گانه را پاره می کند. خداوند بساط عزای سید الشهدا را برپا کرده تا انسان ها با توبه مثل سرعت نور به سوی خدا حرکت کنند. 🔸 آیت الله بهجت : اشک بر ابا عبدالله الحسین از نماز شب، ارزشش بالاتر است. ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ 🌷۱۴۰۲/۰۴/۱۶🌷 خلاصه جلسه هفتم ☘ حکمت ۱۰ نهج البلاغه خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ. با مردم آن گونه معاشرت كنيد، كه اگر مُرديد بر شما اشك ريزند😭 و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوى شما آيند.😍 ها،در «معها»،به مخالطه بر می گردد. 🟢 سبک شناسی رفتار اجتماعی ⭕️ ما به عنوان مسلمان و محب امیرالمؤمنین چگونه با مردم رفتار کنیم؟ مردم یا هم نوع ما هستند یا هم دین ما یا مؤمن اند یا فاسق یا خوب اند یا بد. 🔰 یکی از نشانه ی مومن، برخوردهای اجتماعی او است. انسان موجودی مدنی و اجتماعی است و نمی تواند در انزوا زندگی کند، انسان ها در زندگی روزمره به هم محتاج اند و نمی شود با همه قهر کرد و از همه جدا شد. باید روابط و رفتارهای اجتماعی خود را تنظیم کنیم، زیرا بدون اجتماع نمی توانیم زندگی کنیم. بسیاری از آزمایش های الهی در روابط اجتماعی انسان ها شکل می گیرد. بخشی از آزمایشات و ابتلاها در برابر خداوند است و فیمابین انسان و‌خداست و بخشی دیگر از آزمایش های ما روابط اجتماعی است و رفتارهای اجتماعی ما بخشی از دین است. طوری رفتار کنیم که افراد از ما دلخور و رمیده نشوند.👌 امیرالمومنین قاعده کلی رفتار درست اجتماعی به ما می دهد و مصادیق این نوع رفتار در روایات دیگر آمده است. 🌸مصادیق این قاعده 👇 🔸کار سلبی (که نباید انجام دهیم) مهم ترین کار: مردم را اذیت نکنیم❌ افضل ما توصل به الرحم کفّ الاذی عنها زبان را مدیریت کنیم،نیش نزنیم بچه ها همسایه ها را اذیت نکنند سبک زندگی و رفتار ما موجب آزار و اذیت دیگران نشود. دو نوع گفت و گو هست 🔹 کارهای ایجابی به عیادت مریض برویم🤕 مختصر بنشیم و دعایی کنیم و زود برگردیم اگر از نظر اقتصادی مشکل دارند، رفع کنیم. هدیه ای همراه ببریم. در تشییع جنازه ها شرکت کنیم مشکلات مردم را رفع کنیم قرض بدهیم، کمک مالی کنیم. آبرو خرج کنیم.اصلاح ذات البین و گذشت داشته باشیم و دیگران را ببخشیم. حقوق دیگران را کامل بدهیم اما حقوق خود را کامل استیفا نکنیم و در مواردی گذشت کنیم.😉 🔰 دلسوزبودن، خوش اخلاقی، خیر خواه بودن، گذشت، کمک مالی،برای رضای خدا کار کردن، از ویژگی‌هایی است که ما را به این سبک زندگی مولا نزدیک می کند ✅ آن چه برای خود می پسندیم برای دیگران بپسندیم ، با کودکان مهربان باشیم ،بزرگ ترها را احترام کنیم، دیگران را امیدوار کنیم،از شرّ ما در امان باشند. بدی های دیگران و خوبی های خودمان را فراموش کنیم و... 🔹ما مدعیان دینداری ، رفتارهای اجتماعی خود را کامل تر و دقیق تر کنیم. ما یک ارتباط با خالق داریم و یک ارتباط با مخلوق. طوری زندگی نکن که بگویند فلانی خیر سرش نماز می خواند اما به مشکلات ما کاری ندارد. طوری رفتار کنیم که خدمات اجتماعی و خیر ما را ببینند. اگر فقط به بُعد دین داری فردی بپردازیم ، ممکن است زدگی ایجاد کند. 🚨برخی افراد قدر ناشناسند. رفتارهای بد بعضی از مردمان ما را دلسرد نکند و با خدا معامله کنیم. ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ آیات ۱۰-۱۴ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾أُولَٰئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿١٢﴾ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ ﴿١٣﴾وَقَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ ﴿١٤﴾ و پیشی گیرندگان [به اعمال نیک] که پیشی گیرندگان [به رحمت وآمرزش] اند، (۱۰) اینان مقربان اند، (۱۱) در بهشت های پر نعمت اند. (۱۲)گروهی بسیار از پیشینیان، (۱۳)و اندکی از پسینیان (۱۴) ✳️ مردمان در قیامت به سه دسته ی سعادتمندان ، شقاوتمندان و پیشگامان تقسیم می شوند. ✅ سابقون ، مقربان درگاه الهی هستند و قرب معنوی و مقامی به حضرت حق دارند و خداوند به انان نظر ویژه دارد. در روایات مصادیقی برای سابقون ذکر شده است. 🌸در روایات تطبیقی،مصادیق خاص را نقل می کنند مثل : حضرت هابیل بن آدم، مومن ال فرعون ،حبیب نجار مومن آل یس ، امیرالمومنین مومن آل محمد صلی الله علیه و آله مصداق آیات منحصر در این چهار نفر نیستند ، بلکه مصادیق خاص و روشن آیه هستند. این دسته از روایات، روایات تفسیری نیستند ،تطبیقی هستند. 🌸در برخی روایات دیگر گروه هایی به عنوان مصداق والسابقون ذکر شده اند👇 ✅ کسانی که در اطاعت الهی پیشی می گیرند. ✅ کسانی که در نمازهای پنج گانه سبقت می گیرند. ✅ کسانی که سبقت در جهاد فی سبیل الله می گیرند ✅ کسانی که سبقت در هجرت الی الله می گیرند(برای حفظ ایمان خود و دیگران یا برای تبلیغ دین خدا) ✅ کسانی که سبقت در توبه می گیرند. 🌸پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: أَتَدْرُونَ مَنِ السَّابِقُونَ إِلَى ظِلِّ اللَّهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ " ، قَالُوا : اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ ، قَالَ : " الَّذِينَ إِذَا أُعْطُوا الْحَقَّ قَبِلُوهُ ، وَإِذَا سُئِلُوهُ بذَلُوهُ ، وَإِذَا حَكَمُوا لِلنَّاسِ حَكَمُوا كَحُكْمِهِمْ لِأَنْفُسِهِمْ» ⁉️آیا مى دانید چه کسانى پیشگامان به سوى سایه لطف پروردگار در قیامت اند؟! اصحاب عرض کردند: خدا و رسولش آگاه تر اند، فرمود: آنها کسانى هستند که وقتى حق به آنها داده شود پذیرا مى گردند، و هنگامى که از حق سؤال شوند آن را در اختیار مى گذارند، و در باره مردم آن گونه حکم مى کنند که در باره خودشان. 🔸 آیا اگر حرف دیگری حق بود از او می پذیریم ؟ چه آن فرد دوست ما باشد،چه دشمن ما اصرار بر باطل نداشته باشیم. حرف مرد یکی نیست،حرف حق یکی است.👌 آداب و‌ رسوم سنت های جاهلانه را وقتی حق نبود ،کنار بگذاریم. 🔹وقتی حق از آن ها درخواست می شود، حق را بیان می کنند و آن را کتمان نمی کنند،حتی اگر به زیان خودشان یا برادرشان باشد. 🔸برای مردم چنان حکم می کنند که برای خودشان حکم می کنند. آن چه را برای خود می پسندند برای دیگران هم می پسندند. معیارشان حق است. 🌸در روایات دیگری سابقون را پیامبران مرسل و غیر مرسل معرفی کرده اند. 🌹پیامبران مرسل : پیامبرانی که رسول هم هستند. 🌹پیامبران غیر مرسل: پیامبرانی که فقط نبی هستند و رسول نیستند. ۱۲۴هزار پیغمبر و نبی داریم که ۳۱۳ نفر از آنها رسول اند. 🌸 ابن عباس مى گوید: از رسول خدا درباره این آیه سؤال کردم، فرمود: جبرئیل به من چنین گفته است: «ذلک علىّ و شیعته هم السابقون الى الجنه، المقربون من اللَّه بکرامته لهم آنها على (علیه السلام ) و پیروان او هستند که پیشگامان به سوى بهشت و مقربان درگاه خدایند به خاطر احترامى که خدا براى آنها قائل شده است. ‼️تفاوت سابقون و اصحاب الیمین بسیار فراوان است.‼️ 🌸 سابقون در باغ های بهشتی پر از نعمت اند. ⁉️ آیا هر کدام از سابقون جنات دارند، یا هر کدام جنت دارند و چون سابقون جمع است ،جنات هم جمع آمده است؟ مرحوم علامه : جنت منظور است ، هر کدام از مقربان در جنت خودش است. با استشهاد به آیه ۸۸ همین سوره واقعه فاما ان کان من المقربین فروح و ریحان و جنت نعیم، نتیجه می گیرند که هر کدام یک جنت دارد. هر جا نعیم در قرآن به صورت مطلق و بدون قید آمده منظور ولایت است. لتسئلن یومئذ عن النعیم ، یعنی از نعمت ولایت سوال می شود. ✳️ سابقون در جنات نعیم یعنی جنت ولایت الهی هستند. سابقون همیشه در انجام کارهای خیر خالصانه ،پیشتازاند. 🌸 ثله : جماعت انبوه اولین: امت های قبل از رسول الله آخرین: امت رسول الله گروهی زیادی از سابقون از امت های پیشین هستند و تعدادی کمی از امت پیغمبر اکرم اند. ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🎥 بخوان و بالا برو...🏃‍♂🏃‍♂🏃‍♂ حافظان قرآن در بهشت با خواندن هر آیه قرآن یک درجه بالاتر میروند🤗 🎙آیت الله حسن زاده آملی ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
اصول حفظ8.mp3
25.32M
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ 💠💠 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
اصول حفظ9.mp3
24.29M
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ 💠💠 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
اصول حفظ10.mp3
33.16M
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ 💠💠 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
1_1170383090.mp3
1.23M
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅🌺🌸🌺༅𖣔𖣔༅═ ❇️به نظر شما ارزشمند ترین دارایی چی هست؟؟😍 💢💢 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎‌═༅𖣔𖣔༅🌺🌸🌺༅𖣔𖣔༅═ ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
اصول حفظ11.mp3
30.7M
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ 💠💠 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎═༅𖣔𖣔༅✨🌼✨༅𖣔𖣔༅═ ╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮ @ravanedel ╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸به جز از علی (ع) نباشد ✨به جهان گره گشایی 🌸طلب مدد از او کــن ✨چو رسد غم و بلایـــی 🌸چو به کارخویش مانی ✨در رحمت علی(ع) زن 🌸به جز او به زخم دلها ✨ننهد کسی دوایــــی 🌸پیشاپیش میـلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام مبارک باد💐 @ravanedel ༄ུ💐🌸💐༄ུ💐🌸💐༄ུا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله مباحث آشنایی با نهج البلاغه 💠 🔸 موضوع این جلسه: 🔹 علی علیه السلام، قرآن ناطق 🔊 با بیان دکتر علی رضازاده حافظ کل قرآن و نهج البلاغه حتما تماشا کنید 👌 📌 اگر می خواهی هر روز چند دقیقه با نهج البلاغه باشی به این کانال بپیوند و فرصت رو از دست نده👇🏻 @ravanedel
سلام دوستان عزیز پیام های قرآنی رابیشتر مشاهده کنید وعزیزان مشارکت زیادتر وبیشتر دردیدن پیام‌ها داشته باشید باگلچین کردن پیام‌ها وانتخابهای مناسب خود ازپیامها درکانالهاوگروههایی که دارید دیگردوستان رابه کانال دعوت کنید. @ravanedel
31.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ ویژه دعای فرج ‎ برای تعجیل فرج دعا میکنیم🤲 أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ الْفَرَج 🌻به کانال حافظان وحی بپیوندید🌻 @ravanedel
جلسه اول جهاد با نفس.mp3
17.39M
👌جهاد به معنای بذل وسع 🌿جهاد و تحمل سختی‌ها 👈به فکر خودت باش‼️ ☘بیان درد و دوا 🍁سه مانع جهاد اخلاق_عملی. حافظان وحی. @ravanedel
حدیث خوانی کافی جلسه 10.mp3
7.36M
🎙حدیث خوانی اصول کافی جلسه دهم تاریخ: 1402/4/25 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حدیث خــــوانی اصول کافی. حافظان وحی ملحق شوید: 👌جهاد به معنای بذل وسع 🌿جهاد و تحمل سختی‌ها 👈به فکر خودت باش‼️ ☘بیان درد و دوا 🍁سه مانع جهاد اخلاق_عملی. حافظان وحی. @ravanedel
حدیث خوانی کافی جلسه 11.mp3
6.06M
🎙حدیث خوانی اصول کافی جلسه یازدهم تاریخ: 1402/5/10 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حدیث خــــوانی اصول کافی. حافظان وحی ملحق شوید: 👌جهاد به معنای بذل وسع 🌿جهاد و تحمل سختی‌ها 👈به فکر خودت باش‼️ ☘بیان درد و دوا 🍁سه مانع جهاد اخلاق_عملی. حافظان وحی. @ravanedel
🕸تناقض بهائیت در عصمت بیت العدل بهائيت جريان تشكيلاتي است كه بر دو ركن استوار است؛ يكي بيت العدل كه وظيفه تشريع و وضع احكام غيرمنصوص در آثار بهائي را بر عهده دارد و ديگري ولايت امر كه موظف به تبيين آن‌ها است.(۱) سران بهائيت، بيت العدل را به دليل قانون‌گذاري احكام، معصوم از خطا مي‌دانند و درباره مصونيت و محفوظ بودن اين نهاد قانون‌گذاري تأكيد‌هاي بسياري در آثار خود دارند كه به برخي از آن‌ها اشاره مي‌شود: الف. حسين علي نوري (معروف به بهاءالله، سركرده بهائيت) درباره ملهم بودن بيت العدل به الهام الهي مي‌نويسد: «آنچه از حدودات در کتاب بر حسب ظاهر نازل نشده بايد اُمناى بيت عدل مشورت نمايند آنچه را پسنديدند مجرى دارند انّه يلهمهم ما يشاء و هُو المدبّر العليم».(۲) ب. عباس افندي (معروف به عبدالبهاء، مبين و دومين سركرده بهائيت) در اين‌باره مي‌نويسد: «مثلاً بيت‌العدل عمومي،‌ اگر به شرايط لازمه، يعني انتخاب جميع ملت، تشكيل شود، آن عدل در تحت عصمت و حمايت حق است؛ آن‌چه منصوص كتابْ نه، و بيت‌العدل به اتفاق آراء يا اكثريت، در آن قراري دهد، آن قرار و حكم محفوظ از خطاست … هيأت بيت عدل در تحت حمايت و عصمت حق است».(۳) ج. اشراق خاوري (از مبلغان و نويسندگان آثار بهائيت) نيز در باره عصمت بيت العدل مي‌نويسد: «بيت عدل الذي جعله الله مصدر كلّ خير و مصوناً من كل خطاء».(۴) @ravanedel
از سوي ديگر، عباس افندي از احتمال تباين و اختلاف دستورات بيت العدل با آيات (نوشته‌هاي) حسين‌علي نوري سخن مي‌گويد و در اين موارد به او دستور سرپيچي از قانون صادر شده از سوي بيت العدل را مي‌دهد: «ولي امر، رئيس لاينعزل اين مجلس فخيم (بیت عدل) است، … هر گاه تصميمي‌ را وجداناً مباين با روح آيات منزله تشخيص دهد، بايد ابرام و تأكيد در تجديد نظر آن نمايد».(۵) اين دستور عباس افندي مفهوم مهمي دارد و آن احتمال خطاي بيت العدل و به وجود آمدن تناقض ميان قانون صادر شده از سوي بيت العدل با قوانين منصوص قبلي توسط حسين علي نوري است. اينجا پرسشي رخ مي‌دهد: «چطور مي‌شود بيت العدل ملهم به الهام الهي و داراي عصمت باشد؛ ولي حكم و تصميمش با روح آيات حسينعلي نوري (بها) همخواني نداشته باشد؟!!» به هنگام رخ دادن اين تناقض، روشن است كه هر دو نمي‌توانند الهي باشند؛ بنابراين يا آياتي كه حسينعلي آورده، الهي نيست و به دروغ به خداي سبحان نسبت داده شده يا بيت العدل ملهم به الهام الهي نيست و عصمت ندارد!! به هر حال، هر دو طرف تناقض از سوي حسينعلي نوري صادر شده و روشن می‌سازند که نه حسينعلي نوري مي‌تواند پيامبر الهي باشد و نه مسلك بهائيت مي‌تواند يك دين يا آيين الهي باشد، چون خود حسينعلي نوري به تقليد از قرآن كريم كه وجود اختلاف را دليل بر غير الهي بودن مي‌داند،(نساء: ۸۲) در كتاب بديع خود وجود تناقض را دليل بر غير الهي بودن مي‌نويسد: «تناقض را در ساحت اقدس مظاهر الهيه راه نبوده و نخواهد بود».(۶) به اميد روزي كه حق‌جويان و باطل‌ستيزان با ترك تقليد كوركورانه و برداشتن عينك تعصب جاهلانه، با چشم خود ببينند و حقيقت را از باطل بازشناسند… 📚منابع 📗۱. دور بهائي، ص ۸۲. 📕۲. پیشین، ص ۸۱. 📙۳. مفاوضات، ص ۱۲۲. 📘۴. گنجينه حدود و احکام، ص ۲۱۶. 📔۵. دور بهايي، ص ۸۳. 📓۶. بديع، ص ۱۲۶. @ravanedel