eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆سردار لر بزرگ که رضاخان از او می ترسید به مناسب دهه فجر @ravanedel
38.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بخشی از سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر رفیعی در ۶۹ مین سالگرد درگذشت آیت الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی آرامگاه نور شیراز در روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ویژگی های بارز آیت الله سید نورالدین را 🔹شجاعت و ایستادگی مقابل تفکر بهائیت و دفاع از دین 🔹کادرسازی و تربیت نیرو 🔹تلفیق ملیت و مذهب و عرق ملی داشتن 🔹زمان شناسی و مخاطب شناسی در جامعه نسبت به زمان و شرایط 🔹جهاد تبیین و ... بیان می‌کنند. 🏴 هیئت کجا بریم؟ شیراز 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین 🔹مرحوم آیت الله سید نورالدین رحمه‌الله علیه @ravanedel
🕸پ) انكار بابيت عباس افندى مى‌نويسد: «معتمد امر فرمود كه جميع علماء جمع شوند و در يك محضر با او مناظره نمايند و سؤال و جواب عيناً بدون تحريف به وساطت كاتب مخصوص خويش ثبت شود تا به طهران ارسال شود و آن‌چه امر و اراده پادشاهى بر آن قرار گيرد مجرى شود». (١) ولى مؤلفان بابى و بهائى چنين وانمود كرده‌اند كه: «علما اين قضيه را وهن شريعت شمرده نپذيرفتند...». (٢) و به گفته آواره: «عدم پذيرفتن علماء بدين خاطر بود كه: در صورت غلبه جامعه ديانت را از مجاب ساختن جوانى عامى فخرى نيست و در صورت مجاب شدن وهنى بزرگ روى خواهد داد. (٣)» با اين همه در مجلس معتمد الدوله، امام جمعه و آقا محمد مهدى فرزند مرحوم حاجى ابراهيم كلباسى و ميرزا حسن فرزند مرحوم ملا على نورى شركت كردند. معتمد الدوله مى‌خواست با تشكيل مجلسى و با شركت اكثر علماى متشخص اصفهان، گفتگوئى را ميان على محمد شيرازى و علماى اعلام به راه اندازد و از اين طريق موقعيت على محمد شيرازى را به نحوى تثبيت و در صورت امكان فضل و كمال على محمد را به مهر علماى اصفهان ممهور ساخته و به تصريح عباس افندى: «به طهران ارسال شود.» ولى با عدم شركت جماعت علما اين كار ميسر نشد و فتنه‌اى را كه مى‌رفت به دست على محمد شيرازى و قدرت سياسى و نظامى معتمد الدوله كه مسلم حسن نظر خاص وى به على محمد شيرازى و ظن نظر او به اسلام و علماى اصفهان معلوم همگان شده بود و به گفتۀ مرحوم اعتضاد السلطنه «معتمد الدوله با او متحد بود، تخريب حال او نمى‌نمود.» (۴) برپا نگرديد و به اين ديد اگر جملۀ عباس افندى را از نظر بگذرانيم البته بيان صحيحى خواهد بود كه: «علما اين قضيه را وهن شريعت شمرده نپذيرفتند.» (۵) با وجود اين شركت سه مجتهد و حكيم مذكور، حداقل مجالى بود براى دستيابى به موقعيتى كم. ولى سرآغاز دستيابى به موقعيت‌هاى بيشتر. 📗١) . مقاله شخصى سياح، ص١۴ 📗٢) . همان، ص١۴ 📗٣) . كواكب الدريه، ج١، ص٧٣ 📗۴) . فتنه باب، ص٢٠ 📗۵) . مقاله شخصى سياح، ص١۴ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۸۳-۱۸۴ @ravanedel
❤️ شیعیان متوجه شرایط حساس عصر غیبت باشند! بیانات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدظله: بدانيد عصر غيبت، عصر امتحان و آزمايش، عصر تمحيص و تخليص است. سعادتمندان و مؤمنانی را كه در ايمان، ثابت قدم می‌باشند و در اين مكتب انسان‌ساز غيبت، خود را می‌سازند... حوادث گوناگون، فشارها و سختی‌ها تكان نمی‌دهد؛ ايمانشان را متزلزل نمی‌سازد و مانند كوه در برابر بادهای تند و شديد، پايدار و برقرارند و از افراد سست ايمان و ضعيف الاراده، جدا و ممتاز می‌گردند. هر چه تمسّك به دين و دينداری دشوارتر شود و با انواع محروميت‌های ظاهری توأم گردد، ايمان و تعهّد آنها قوی‌تر می‌شود... در آن شرايط بر حسب بعضي روايات، تا آنجا نگهداری دين، سخت و دشوار می‌گردد كه مانند نگهداشتن آتش در كف دست می‌شود، يا چنان كه در حديث ديگر است: برای صاحب اين امر [امام مهدی عليه السّلام] غيبتی است و كسی كه بخواهد دينش را حفظ كند، مانند آن است كه قصد نگهداری درخت خارداری را در دستش دارد. 📚 الغيبة نعمانی، ص۱۱۲ @ravanedel
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حلما دختر خردسال شهید پوریا احمدی خطاب به رهبر انقلاب: حالا که به سن تکلیف نرسیدم، میشه شمارو یه کم بغل کنم؟ @ravanedel
سلام شهداء مظهر قدرت وعزت وایمان هستند بزرگ دلیرمردانی که امنیت رابه جامعه اسلامی مابخشیدند جان مبارک رانثار دین نمودند ودشمنرا ازاین سرزمین مقدس بیرون کردند اما امروز یک عده لیبرال نفوذی خائن ومنافق درتلاشند که جامعه را باهوچیگری ومظلوم نمایی به صحنه انتخابات آمده وبرمناصب قدرت تکیه زنند اما حنایشان دیگر رنگی ندارد ومهر خواری وذلت ورسوایی بر چهره سیاهشان نشسته ملت بیدار وبصیر وانقلابی ومومن ومتعهد ومتقی ما با آگاهی بیشتر پای دررکاب نهاده به میدان انتخابات باعزمی راسخ ومحکم واستوار آمده ومیزان رای ملت است باانتخاب صحیح وشایسته خادمان ملت رابه خانه ملت هدایت خواهد کرد تاعرصه رابر خائنان تنگتر کرده واآنهارا رسواتر خواهد نمود انشاء الله. @ravanedel
❇️ سؤال چرا در دعای ماه رجب،عبارت «أعطنی جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخره» کلمه جمیع تکرار شد، ولی در این عبارت «و اصرف عنی جمیع شرّ الدنیا و شرّ الآخره» این کلمه تکرار نشده است؟ ✍جواب: مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در پاسخ به این سؤال می گوید: اگر کسی در این عبارات بیندیشد، شاید به این نتیجه برسد که این اختلاف عبارت به این مطلب اشاره دارد که شر امری عدمی است ـ که همان دوری از رحمت خدا و محرومیت از بخشایش الاهی است ـ ولی چون خیر امری وجودی است، گویا انواع آن بی‌شمار است و اما این‌که چرا «جمیع شر الدنیا، تمام شرهای دنیا» در دعا آمده، گویا به این جهت است که شرهای دنیا متعدد است و انواع مختلف دارد، برای همه مردم معلوم نیست.(۱) 📚۱- المراقبات، ملکی تبریزی ، میرزا جواد آقا، ص ۱۳۷. @ravanedel
✅ ارتباط بین آیات 📣 برای ایجاد یک ارتباط خوب بین آیات و بیان خوب و درست آیه بعدی یکی از توانایی های حافظ موفق هست ⬅️ مناسبترین و ماندگارترین روش ، ایجاد ارتباط معنایی با آیه بعدیه. یعنی بین آیه قبل و بعد یک وجه مشترک از لحاظ معنا و مفهوم پیدا کن. ⬅️ بعد از مرور یک یا چند صفحه، فقط ابتدای آیات رو تمرین و تکرار کن. تا ترتیب آیات رو یاد بگیری. ⬅️ داشتن یک تصویر واضح و روشن از صفحات حفظ شده بهترین کمک برای ارتباط آیاته. یعنی موقع تحویل یا پرسش از محفوظات، تصویر کامل صفحه در ذهنت تداعی بشه. ⬅️حفظ شماره آیه هم کمک خوبی برای چیدن درست ترتیب آیات در ذهنه. @ravanedel
صدا ۰۰۲-۳۵.m4a
8.96M
آیه ۱۸۲ سوره مبارکه بقره. @ravanedel
صدا ۰۰۲-۳۶.m4a
18.92M
آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره. @ravanedel
صدا ۰۰۲-۳۷.m4a
13.47M
آیه ۱۸۴ سوره مبارکه بقره@ravanedel