eitaa logo
حقیقت گمشده
403 دنبال‌کننده
661 عکس
219 ویدیو
171 فایل
📌 پایگاه اطلاع رسانی و نشر محتواهای حقیقت گمشده📌 یا صاحب زمان❤ امروز وجودمان را؛ با امید به دستان شش ماهه آقا امام حسین (ع) بیمه تفکر و فرهنگ‌تان می‌کنیم، تا برسیم به سر منزل مقصود...🔆 📲 ارتباط با ما @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅زنده باد دولت بی گفتمان 💡آیا از بی گفتمانی دولت سیزدهم می شود استقبال کرد؟ [2 از 3] 🔹وضعیت آغاز دولت سیزدهم یک تفاوت اساسی با وضعیت اجتماعی در دولت‌های پیشین دارد. دولت‌های پیشین در بستر یک نیاز و ضرورت جمعی که جامعه ایران آن را احساس می‌کرد، شکل یافتند: نیاز به سازندگی، نیاز به آزادی، نیاز به عدالت، نیاز به عقلانیت. می‌توان پرسید: دولت سیزدهم با چه جامعه‌ای و با چه تمنّایی رو به رو بوده است؟ آیا روایتی از تمنّای جامعه ایران در طلیعه گام دوم انقلاب وجود دارد؟ به نظر می‌رسد، جامعه ایران در سال‌های ابتدایی گام دوم، بی‌آنکه بر روی شعار خاصّی مطالبه‌ای داشته باشد یا نیاز خاصّی را ضروری بداند، اساساً در مورد «آینده و سرنوشت» خود به تردید و پرسش افتاده است. در دولت‌های قبل، ما با چنین وضعیتی رو به رو نبوده‌ایم و انگار آینده مطلوب، با سطحی از اطمینان و به سهولت «قابل دسترسی» می‌نمود. راهِ آینده در دولت‌های قبل، باز و گشوده به نظر می‌رسید و شاید به همین دلیل بود که دولت‌ها با شوقی وافر و زانو‌انی پرتوان برای پای‌نهادن در مسیر تحوّل و اصلاح به میدان می‌آمدند. امّا در دولت سیزدهم، وضعیت ویژه جهان و ایران، اساس آینده را در پرده‌ای از ابهام قرار داده است؛ در دولت‌های قبل، هیچ‌گاه آینده تا این اندازه، ابهام‌آلود و پرسش‌برانگیز به نظر نمی‌رسید. این نه وضعیت دولت سیزدهم که وضعیت جمعی ایرانیان در ابتدای قرن پانزدهم هجری شمسی است. با این وضعیت چگونه می‌شد و می‌توان رو به رو شد؟ آیا برساختِ یک شعار یا یک راه‌برد یا مجموعه‌ای از گزاره‌ها، می‌توانست و می‌تواند راهی باز کند و کاری را پیش ببرد؟ 🔸پرسش‌برانگیزی آینده، امری ملّی در ایران نیست و اختصاص به ایران ندارد. جهان امروز در مورد آینده به تردید افتاده است و دست‌ها و افکار و اندیشه‌ها برای حرف زدن از آینده و ساختن آن، قدری سست شده‌اند و صاحب‌نظران سعی می‌کنند اندکی محتاطانه‌تر در مورد آینده حرف بزنند. اگر دقّت کنیم، نسبت ایران با جهان نیز دست‌خوش تحوّلاتی شده است. بعد از ماجرای سوریه، ماجرایِ برجام و از همه مهم‌تر، بعد از شهادت شهید سلیمانی، انگار دریچه‌ای به سوی دیدن و فهمیدن جهان برای ما ایرانیان باز شده که در سابقه تاریخی ما وجود نداشته است. ما عمدتاً با جهان، از دریچه نوعی شیفتگی یا نوعی غیریت‌انگاری رو به رو بوده‌ایم. امّا به برکت جمهوری اسلامی و حوادث دهه نود شمسی که به آن اشاره شد، و هم‌چنین وضعیت تحوّلات جهانی و افول قدرت آمریکا و در حال تکوین بودن نظم جدید جهانی، انگار برای اوّلین بار، با دولت سیزدهم امکان آن را یافته‌ایم که در ورای شیفتگی و غیریت‌انگاری، جهانی که در آن قرار داریم را بشناسیم. «جهان» در این وضعیت جدید، دیگر «ّبیرونِ» ایران نیست و ما با «ایرانِ در جهان» رو به رو شده‌ایم. «ایرانِ در جهان»، یعنی سرنوشت و آینده ایران با سرنوشت و آینده جهان امروز پیوند خورده است و این وضعیت، فوق روابط بین‌المللی و سیاست خارجی همسو یا ناهمسو با غرب، در دولت‌های پیشین است. 🔹شرایط امروز ایران و جهان به گونه‌ای نیست که با انتخاب یک شعار و مجموعه‌ای از گزاره‌ها، بتوان گفتمانی را در جامعه پمپاژ کرد. وقتی اساس آینده مورد سوال و ابهام واقع شده و جامعه ایران بیش از گذشته، مسائل خود را در پیوند با مسائل جهان می‌بیند، گوشی برای شنیدن راه‌حل‌های دم دستی، مشابه آن‌چه در گفتمان‌های دولت‌ساخته قبلی دنبال می‌شد، وجود ندارد. تازگیِ وضعیتی را که دولت سیزدهم در آن واقع شده است، دریابیم و به آن بیاندیشیم. این وضعیت نوظهور، ایران و مسئله‌های ایران را در شاکله جدیدی پیش روی دولت سیزدهم قرار داده است. دولت سیزدهم به جای دنبال کردن یک «گفتمان سیاسی»، به واسطه شخصیت آقای رییسی، حامل «فرهنگ سیاسی» خاصّی است که امکان مواجه شدن با وضعیت پیچیده‌ای را که به آن اشاره شد، یافته است. 🔸به بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت در سال 1401 که عمدتاً به ستایش و تحسین «فرهنگ سیاسی» دولت سیزدهم اختصاص داشت، با نظری عمیق‌تر بنگریم. در میان ویژگی‌هایی که رهبری برشمردند، به نظرم «زدودن رقابت‌های منفی از روابط بین قوا» و «احتراز از فرافکنی و بهانه‌تراشی» جلوه‌ای ویژه‌ داشت. این دو ویژگی را صرفاً به عنوان ویژگی اخلاقی رئیس‌جمهور و هیئت دولت فرونکاهیم؛ این دو ویژگی، ظرفیت و امکان جدیدی را پیش روی دولت سیزدهم قرار داده است که دولت‌های گفتمانی قبلی فاقد آن بوده‌اند: «رو به رو شدن با واقعیت و پیچیدگی مسائل کشور». این‌که دولت سیزدهم تا چه اندازه در فهم و حل مسئله‌های کشور موفق بوده، در جای دیگری باید مورد بررسی قرار گیرد، امّا می‌توان ادّعا کرد که دولت سیزدهم به عنوان نخستین دولت گام دوم انقلاب، با پیچیدگی مسائل واقعی جمهوری اسلامی مواجه شده است. ادامه ⬇️⬇️
🔅زنده باد دولت بی گفتمان 💡آیا از بی گفتمانی دولت سیزدهم می شود استقبال کرد؟ [3 از 3] 🔹تمامی دولت‌های گفتمانی، چالش‌های جمهوری اسلامی را در پرتو گفتمانی که برساخته بودند خوانش می‌کردند، نه آن‌گونه که واقعیتِ آن چالش‌ها بود. اغلب گفتمان‌های برساخته ـ چه غیرهمسو و چه همسو با انقلاب ـ فضایی آمیخته از ستیز و رقابت منفی و فرافکنی و بهانه‌تراشی را رقم می‌زد که امکان مواجه شدن با ابعاد پیچیده مسائل را از آن‌ها سلب می‌کرد. تنش سیاسی کاذب که من آن را غیر از سیاست‌ورزی و سیاست‌مداری اصیل می‌فهمم، اجازه نمی‌دهد مسائل آن‌گونه که هستند، خود را بنمایاند. ضرر گفتمان‌های دولت‌ساخته، «زدودن پروا» از دولت‌های قبلی و حاصل آن نوعی «بی‌پروایی» در مواجه شدن با چالش‌های جمهوری اسلامی بود. این بی‌پروایی، اگرچه در ظاهر به راه‌حل‌هایی می‌انجامید که پرطنطنه و قاطع و محکم ارایه می‌شد، اما در مجموع، احساس می‌شد که پیچیدگی‌ها، آن‌گونه که باید، فهم نمی‌شود. در فضای پروپاگاندایی دولت‌های گفتمانی، سروصداها اجازه مواجه شدن با ابعاد گوناگون و پیچیده چالش‌ها را سلب می‌کرد. دولت سیزدهم، امّا، دولتی «بی‌سروصدا» است و ما که گفتمان داشتن دولت‌ها را با سروصدا و هیاهو تجربه کرده‌ایم، قدری در فهم این دولت با دشواری‌‌هایی مواجهیم. 🔸دولت‌های گفتمانی قبلی، بعضاً حاویِ سیاست‌مداران، مدیران و کارشناسان هوشمند و خوش‌فهمی بودند که شاید درکی از پیچیدگی مسئله‌ها برایشان فراهم بود، اما فرهنگ سیاسی حاکم بر دولت ـ با نظر به حیثیت کلّی دولت ـ اجازه نمی‌داد با مسئله‌های جمهوری اسلامی، با همه دقائق و پیچیدگی‌های آن رو به رو شوند. ما می‌توانیم به نحوه صورت‌بندی مسئله‌ها توسط دولت سیزدهم انتقاد داشته باشیم و دولت سیزدهم از این منظر قابل نقد است، امّا به تازگی این فرُم از مواجه شدن توجّه کنیم و به استقبال آن برویم. فرهنگ سیاسی حاکم بر دولت سیزدهم که با نظر به سابقه تاریخی دولت‌های پس از انقلاب، می‌توان آن را بی‌سابقه دانست، شاید بتواند موانع راه ساخت «دولت اسلامی» را از پیش رو بردارد. ایجاد دولت اسلامی نیازمند «نرم‌افزار/نظریه اداره» است که با نظریه‌های آکادمیک متفاوت است و امری در میانه نظر و عمل است. تاسیس چنین نرم‌افزاری تنها در شرایطی امکان‌پذیر می‌شود که فرهنگ سیاسی کشور بستر رو به رو شدن با ابعاد پیچیده مسائل را فراهم نماید. وقتی چنین فرهنگ سیاسی نباشد(هم‌چنان‌که در دولت‌های قبل نبود)، اذهان درگیر تنش‌هایی می‌شود که نتیجه آن غیاب مسئله‌ها است. 🔹دولت سیزدهم «اصول» دارد، اما گفتمانی نساخته و ندارد. دولت سیزدهم، دولتِ گفتمانی نیست و گفتمانی از سنخ دولت‌های گذشته و به سبک آن‌ها را تا کنون ارایه و پمپاژ نکرده و چه خوب که آن‌گونه به میدان نیامده است؛ زنده باد دولت بی‌گفتمان! امّا در عین حال، دولت سیزدهم ظرفیت و امکان «ظهور و تکوین» گفتمان متناسب با شرایط تاریخی را که امروز در آن قرار داریم، داراست. میان تکوین گفتمان با برساخت گفتمان می‌بایست تفاوت قائل شد. برساخت گفتمان، قبل از مواجهه با چالش‌ها، به نحو «پیشینی» انتخاب مشخّصی دارد و با نوعی پمپاژ مصنوعی و پروپاگاندایِ رسانه‌ای همراه است، امّا تکوین گفتمان در حینِ مواجهه عملی با شرایط تاریخی، به صورتی طبیعی شکل می‌گیرد و زبان متناسب با خود را می‌یابد. گفتمان‌های تکوینی در مقایسه با گفتمان‌های برساختی، ظرفیت بیشتری برای تفاهم جمعی و ماندگاری داراست. فراموش نکنیم که گفتمان‌ها را دولت‌ها نمی‌سازند و دولت سیزدهم تنها می‌تواند در تمهید شرایط ایجاد و نشر گفتمان نقش‌آفرینی نماید؛ بنای یک گفتمان را در جایی بیرون از دولت باید جستجو کرد. آیا دولت سیزدهم می‌تواند مسیر تکوین گفتمانِ متناسب با شرایط تاریخی امروز ایران و جهان را به درستی طی کند؟
💎🔻 📝 عنوان: راز دشواری فهم دولت سیزدهم 🖌با سلام. چه اندازه مسرور شدم از مقاله «زنده باد دولت بی‌گفتان» که جناب آقای دکتر حمید ابدی فرمودند: «آیا از بی‌گفتمانی دولت سیزدهم می‌شود استقبال کرد؟» حقیقتاً اینکه متذکر می‌شوند دولت‌های دارای گفتمان چه اندازه از ذات انقلاب اسلامی فاصله داشته‌اند و این بی گفتمانی دولت سیزدهم چه اندازه به ذات انقلاب اسلامی نزدیک است. مرا به یاد این گفته جناب مولوی انداخت که می‌فرماید گر شوم مشغول اشکال و جواب/ تشنگان را کی توانم داد آب در این مقاله بحث در آن شد که چگونه با نظر به تمنای اصیل انقلاب اسلامی می‌توانیم انقلاب اسلامی را در این تاریخ دقیق‌تر درک کنیم. فرمودند: آیا روایتی از تمنای جامعه ایران در طلیعه گام دوم انقلاب وجود دارد؟ و در این رابطه بحث آینده ایران و آینده جهان را به هم پیوند دادند، به خصوص که جهان امروز در مورد آینده به تردید افتاده است و از آن طرف دریچه‌ای به سوی دیدن و فهمیدن جهان برای ما ایرانیان باز شده. آری حقیقتا با دولت سیزدهم امکان آنکه جهان را و آینده آن را ورای شیفتگی نسبت به جهان مدرن بنگریم، نکته مهمی است و حقیقتاً ایران در جهان ،یعنی سرنوشت و آینده ایران با سرنوشت و آینده جهان امروز پیوند خورده و به نظر بنده این است آن حضور تاریخی که در دل انقلاب در حال ظهور بود و ما منتظر آن بودیم. این نکته بسیار مهمی است که دولت سیزدهم به جای دنبال کردن یک گفتمان سیاسی به واسطه شخصیت آقای رئیسی، حامل فرهنگ سیاسی خاصی است و این به عنوان نخستین دولت گام دوم به حساب می‌آید البته با پیچیدگی مسائل واقعی جمهوری اسلامی. بنده عنوان مقاله آقای دکتر ابدی را «راز دشواری فهم دولت سیزدهم» گذاشتم که در عین بی سر و صدا بودن مبنایی را به میان آورده است که در واقع ذات انقلاب اسلامی در آن نهفته است و به گفته ایشان گفتمان‌های تکوینی به جای کفتمان های برساختی نشسته است و این همان چیزی است که جهان آینده از طریق انقلاب اسلامی به آن می‌اندیشد.☘️ ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
negahi-gozara-bar-ziyarat-arbaeen-j07-14020602.mp3
19.1M
🔸شرح جزوه 🔹جزوه نگاهی گذرا به زیارت 🔸شرحی مختصر بر زیارت اربعین 🔹به قلم و کلام استاد موسویان 🔹 گفتگو محور 🔸جلسه هفتم 🔹2 شهریور ماه 1402 @sabbar_ir
باز اربعین 1.MP3
37.68M
. 🎙نشست؛ باز اربعین باحضور جلسه اول، ۵ شهریورماه ۱۴۰۲ @soha_sima
باز اربعین.pdf
253.8K
📜 باز اربعین 📱 نسخهٔ مخصوص موبایل
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j16.mp3
39.18M
🔸 و رازی که متوجه آن بودند 🔹گفتگو محور 🔸استاد موسویان 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 جلسه شانزدهم 🔹نکته سی ام و سی و یکم 🔸مرداد ماه 1402 @sabbar_ir
47.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ...در اصل، جهان سکولار بیش از آنکه جهانی عاصی و طاغی و باری به هر جهت باشد، جهانی سوت و کور و غم‌زده و زمستانی‌ست، جهانی خاموش و بی‌نظر، جهان گنگ حیوانات... . (نسخه‌ی به‌روزرسانی شده) 🎥 خوش‌صدایِ انسان @soha_sima
💠 دورِ هم جمع شده‌ایم، تا به کمکِ واژه‌ها، از نو با اربعین دیدار کنیم. 🏴 به موازاتِ اربعین امسال، کانال «باز اربعین» همّت کرده است برای تبادل و به‌اشتراک‌گذاری متن‌هایی که دربارهٔ رخداد اربعین نوشته می‌شوند و از شما عزیزان دعوت می‌کند نوشته‌های خود را برای انتشار با ما به اشتراک بگذارید. 📜 می‌توانید نوشته‌هایتان را برای قرارگیری در کانال، به شناسهٔ زیر ارسال بفرمایید: 💬 @mmnaderi @baaz_arbaeen | …باز، اربعین
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
negahi-gozara-bar-ziyarat-arbaeen-j08-14020606.mp3
44.07M
🔸شرح جزوه 🔹جزوه نگاهی گذرا به زیارت 🔸شرحی مختصر بر زیارت اربعین 🔹به قلم و کلام استاد موسویان 🔹 گفتگو محور 🔸جلسه هشتم 🔹6 شهریور ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
negahi-gozara-bar-ziyarat-arbaeen-j09-14020606.mp3
15.45M
🔸شرح جزوه 🔹جزوه نگاهی گذرا به زیارت 🔸شرحی مختصر بر زیارت اربعین 🔹به قلم و کلام استاد موسویان 🔹 گفتگو محور 🔸جلسه نهم 🔹6 شهریور ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
negahi-gozara-bar-ziyarat-arbaeen-j10-14020606.mp3
30.83M
🔸شرح جزوه 🔹جزوه نگاهی گذرا به زیارت 🔸شرحی مختصر بر زیارت اربعین 🔹به قلم و کلام استاد موسویان 🔹 گفتگو محور 🔸جلسه دهم 🔹6 شهریور ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
negahi-gozara-bar-ziyarat-arbaeen-j11-14020607.mp3
35.16M
🔸شرح جزوه 🔹جزوه نگاهی گذرا به زیارت 🔸شرحی مختصر بر زیارت اربعین 🔹به قلم و کلام استاد موسویان 🔹 گفتگو محور 🔸جلسه یازدهم 🔹7 شهریور ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
negahi-gozara-bar-ziyarat-arbaeen-j12-14020607.mp3
31.36M
🔸شرح جزوه 🔹جزوه نگاهی گذرا به زیارت 🔸شرحی مختصر بر زیارت اربعین 🔹به قلم و کلام استاد موسویان 🔹 گفتگو محور 🔸جلسه دوازدهم - جلسه آخر 🔹7 شهریور ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
نگاهی گذرا بر زیارت اربعین.pdf
1.45M
📒جزوه نگاهی گذرا بر زیارت 💠 شرحی مختصر بر زیارت اربعین 📝به قلم استاد موسویان 📄 نسخه pdf @sabbar_ir
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j17.mp3
29.54M
🔸 و رازی که متوجه آن بودند 🔹گفتگو محور 🔸استاد موسویان 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 جلسه هفدهم 🔹نکته سی و دوم 🔸مرداد ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j18.mp3
43.26M
🔸 و رازی که متوجه آن بودند 🔹گفتگو محور 🔸استاد موسویان 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 جلسه هجدهم 🔹نکته سی و سوم و سی و چهارم 🔸مرداد ماه 1402 @sabbar_ir
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j19.mp3
33.67M
🔸 و رازی که متوجه آن بودند 🔹گفتگو محور 🔸استاد موسویان 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 جلسه نوزدهم 🔹نکته سی و پنجم 🔸مرداد ماه 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j20.mp3
25.57M
🔸 و رازی که متوجه آن بودند 🔹گفتگو محور 🔸استاد موسویان 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 جلسه بیستم 🔹نکته سی و ششم 🔸مرداد ماه 1402 @sabbar_ir
musaviyan-akhar-safar-j01-14020621.mp3
25.5M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹ایام آخر ماه صفر 🔸نظر به باطن 🔹عقل تاریخی 🔸اربعین؛ وحی خدا در این تاریخ 🔹جلسه اول 🔸21 شهریور 1402 @sabbar_ir
musaviyan-akhar-safar-j02-14020622.mp3
26.4M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹ایام آخر ماه صفر 🔸نظر به باطن 🔹عقل تاریخی 🔸اربعین؛ وحی خدا در این تاریخ 🔹جلسه دوم 🔸22 شهریور 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
جنادة بن ابی‌امیه می‌گوید: زمانی که امام حسن مجتبی علیه‌السلام در بستر شهادت افتاده بودند، خدمتشان رسیدم و به ایشان عرض کردم: ای پسر پیامبر! مرا موعظه کن و پندی بیاموز امام حسن علیه‌السلام فرمود: 💠بدان که در حلال دنیا حساب وجود دارد و در حرام آن کیفر و در شبهه‌ناک آن بازخواست. پس دنیا را به منزله‌ی مردار نگاه کن و از آن به قدری بسنده کن که سرپایت نگه دارد؛ تا چنانچه حلال بوده باشد، در آن زهد پیشه کرده باشی و چنانچه مورد بازخواست باشد، بازخواست آن، اندک باشد. 💠اگر خواهی که بی‌خویشاوند سربلند باشی و بدون اقتدار هیبت داشته باشی، از خواری معصیت خداوند بیرون شو و در عزت اطاعت خدای بزرگ درآی و وقتی نیازی تو را درگیر همنشینی با دیگران کرده با کسی همنشین باش که اگر همدم او شدی سربلندت کند و اگر خدمتش کردی، هوایت را داشته باشد و اگر از وی کمک خواستی یاریت کند و اگر سخن گفتی، کلامت را تصدیق کند و اگر پیوند بستی هیمنه‌ات افزون شود و اگر دست به سویش دراز کردی برای دست دراز شده‌ات احترام و ارزش قایل شود و اگر در تو شکستگی پدیدار شد، جبرانش کند و اگر از تو نیکی دید، به حسابش آرد و اگر از او درخواستی کردی، دریغ نکند و اگر از او خاموش ماندی، با تو سخن گوید و اگر اتفاق ناخوشایندی برایت پیش آمد، غم‌خوارت باشد. ... راوی می‌گوید: (سپس) امام حسن علیه‌السلام نفسش بالا نیامد و رنگش به زردی گرایید به صورتی که برای جان ایشان ترسیدم.)
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
musaviyan-akhar-safar-j03-14020623.mp3
26.33M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹ایام آخر ماه صفر 🔸نظر به باطن 🔹عقل تاریخی 🔸شهادت پیامبر اکرم(ص) 🔹پیامبر(ص) عقل کل 🔸اسوه حسنه 🔹نماز غفیله 🔸معیار نزدیکی به امام زمان(عج) 🔹جلسه سوم 🔸23 شهریور 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
musaviyan-akhar-safar-j04-14020624.mp3
28.65M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹ایام آخر ماه صفر 🔸نظر به باطن 🔹عقل تاریخی 🔸عقل قدسی 🔹صلح امام حسن(ع) باعث حفظ اسلام 🔸پایان ماه صفر با رضای امام رضا(ع) 🔹شجاعت 🔸طلب وجودی 🔹جلسه چهارم 🔸24 شهریور 1402 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
musaviyan-akhar-safar-j05-14020625.mp3
28.97M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹ایام آخر ماه صفر 🔸نظر به باطن 🔹عقل تاریخی 🔸مقام رضا 🔹تاریخ امام رضا(ع) 🔸عالم آل محمد(ص) 🔹انسان کامل 🔸وظیفه علمی 🔹جلسه پنجم 🔸25 شهریور 1402 @sabbar_ir