🖼 #طرح | مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
🔹روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
🔸نکتهی مهم در باب مباهله این است: «ۡوَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُم» در آن هست؛ «وَنِسَآءَنَا وَنِسَآءَكُم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجهای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد...
🗒 ورق بزنید
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ #یادداشت | نقد «انسان شناسی» در مسیحیت کلیسایی!
🔹یکی از ابعادی که در هر دین و مکتبی مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد؛ نگاه به انسان شناسی در آن است. متاسفانه در انسان شناسی مسیحی با رویکرد منفی نسبت به انسان مواجه هستیم...
🖇 متن کامل یادداشت را در سایت حق پژوهی بخوانید
haghpajohi.ir/?p=7229
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #برشی_از_کتاب | پژوهشی جامع در تصوف فرقهای
🔻اعتقادات اختصاصی(گنابادیه)
🔸ادعای اولوالامری برای قطب
آن ها(قطب های صوفیه) خود را واجب الاطاعه می دانند کیوان قزوینی می نویسد: «ملا سلطان معتقد بود معنای قطبیت مؤثر بودن اجازه است، قطب صاحب الامر است. قطب ولى الأمر يا امر الاجازه و صاحب الزمان است و یا صاحب اجازات هذا الزمان» در جای دیگری سلطان محمد، ثمره ارسال رسل و انزال کتب آسمانی را اقتدا و بیعت با قطب میداند و می گوید: «مقصود از خلقت تو (مرید) این طاعت و اقتد است بلکه میگوییم: ارسال رسل و انزال کتب و زحمت انبیا و مشقت اولیا برای ارادت و اقتدا به قطب است».
🔹ادعای جانشینی امام زمان | نیابت خاصه
آنها مدعیاند که از سابقین اجازه کتبی در مورد جانشینی امام زمان دارند و نیز مدعی اند که از طرف امام زمان مأمورند از مردم برای آن حضرت بیعت بگیرند حال آنکه طبق روایات متواتر جانشینان حضرت ولی عصر چهار نفر و معروف به نواب اربعه بودند و آنها از کسی برای امام بیعت نمیگرفتند. بلکه واسطه امام با مردم بودند.
📌پژوهشی جامع در تصوف فرقهای؛ ص ۲۴۸
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از مقدس نما
#موضوع_هجدهم: نگاه جریان انجمنی و شبهانجمنی به قیام امام حسین (علیه السلام)
🔹 واقعه کربلا یکی از مسائل مبنایی و مهمی است که انقلاب اسلامی ایران از آن الگو گرفت؛ ولی انجمن حجتیه و جریانهای شبهانجمنی همواره بر این که «قیام امام حسین علیهالسلام یک استثنا و مخصوص به معصوم است، پس نمیتوان از آن الگوگیری نمود»؛ پافشاری دارند. بالاترازاین، برخی از آنها اساساً قیام امام حسین را اصلاً قیام نمیدانند!
🔸 برای نمونه، دکتر بنیهاشمی از تربیتیافتگان تفکر انجمن حجتیه، در کتاب «رمز عاشورا» بر این نگرش پایفشاری دارد.
📌«نگاه جریان انجمنی و شبهانجمنی به قیام امام حسین»، تا پایان چهارشنبه ۲۰ تیر، موضوع هجدهم برای بحث و گفتوگو در گروه مقدسنما است.
🔗 برای دریافت کتاب «رمز عاشورا» و صفحاتی از آن، به نشانی زیر بروید:
https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=10454&lang=fa
مقدس نما؛ نقد تحجّر و اسلام آمریکایی
🔅@moghadasnama
🖼 #طرح | علی محمد باب و مناظره با علما
🔹در این مناظره باب ادعا میکند من همان باب و دروازه علم پیامبر هستم که فرمودند «انا مدینة العلم و علی بابها»؛ علمای حاضر در جلسه نیز سوالاتی از وی پرسیدند که بخشی از آنها را مشاهده مینمایید...
▫️به مناسبت ۱۷ تیر؛ سالروز تیرباران علی محمدباب
🗒 ورق بزنید
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم!
🔹مقام معظم رهبری: هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است...
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
حق پژوهی
#یادداشت | تاریخچه فمینیسم (۲) نیم نگاهی به الاهیات فمینیستی 🔹در الهیات فمینیستی معتقدند کتاب مقدس
#یادداشت | تاریخچه فمینیسم (۳)
فمینیسم و «زن، زندگی، آزادی» در ایران
🔹جریان فمینیسم در کشور ما در چند دهه اخیر فعال بوده و در فتنه سال ۱۳۸۸ ورود جدی و امنیتی داشته است. این جریان با ایجاد چالش قابل توجه در عرصه فکری و فرهنگی با عنوان «زن زندگی آزادی» و با الگوی کشف حجاب در سال ۱۴۰۱ در ایران نمود ویژهای یافته که ضرورت توجه به این مسئله، نویسنده را برآن داشت تا با تأمل و به دور از شتابزدگی، عقبه آن را در تمدن غرب مورد کاوش قرار دهد...
🖇 متن کامل یادداشت را در سایت حق پژوهی بخوانید
haghpajohi.ir/?p=7240
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا