eitaa logo
️حقیقت واصل
1.3هزار دنبال‌کننده
13هزار عکس
10.4هزار ویدیو
459 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎تحلیلی کوتاه بر خط خبری رسانه‌های معاند در ایام محرم ▫️بر اساس نظریه چارچوب سازی در ارتباطات، "رسانه تعیین می کند که مخاطب چگونه فکر بکند" و مبتنی بر نظریه برجسته سازی، "رسانه تعیین می کند که مخاطب به چه چیزی فکر بکند". این نظریه با تکنیک های و گزینش و به نتیجه می‌رسد که شبکه های معاند نیز در خبرپراکنی بر همین اساس عمل می‌کنند. ▫️این رسانه‌ها در نسبت با محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که و انقلاب اسلامی شمرده می‌شود نیز بر همین اساس، تقسیم وظایف کرده‌اند. گویا هرشبکه در نسبت با کلان‌روایت های جمهوری‌اسلامی، ماموریت بخصوصی پیرامون تولید پارازیت ذهنی و نویزهای سیاسی و اجتماعی داشته باشد. 1⃣ "بی‌بی‌سی فارسی" و پارازیت سیاسی: این شبکه معاند در صدد است که شکاف میان مردم و حاکمیت را برجسته سازی و روایت کند. از تیترهای حساسیت زا با عنوان "هیات‌های غیرحکومتی" استفاده می‌کند. لگد سیاسی و توسط این شبکه به داخل کشور محدود نمی شود و جهت تحریک و اختلاف افکنی حداکثری، از برخورد طالبان با هیات های عزاداری هم گزارش خبری کار می‌کند.(محرم و حاکمیت) 2⃣ "من و تو" و پارازیت اجتماعی: این شبکه که گزارشات مردمی سمی و ساختگی تهیه می‌کند و با بوق و کرنا و تعمیم، تبدیل به ذهنیت می‌نماید، این‌بار سراغ هایی می‌رود که دسته‌های عزاداری بطور طبیعی ایجاد می‌کنند. یک مورد جاماندن آمبولانس را هم در همین اثنا برجسته می‌کند و به زعم خویش در نسبت محرم با مردم‌ تولید نویز ذهنی می‌کند.(محرم و مردم) 3⃣ ایران‌اینترنشنال و پارازیت معرفتی: این شبکه معروف به خبرسازی رادیکال و کنشگری انتحاری، سراغ به بنیادهای معرفتی و تاریخ عزاداری رفته و این مراسمات را دست‌ساز حکومت و در یک تحریف آشکار تاریخی، محصول و مابعد صفویه معرفی می‌کند. تمسخر برخی سنت ها و معرفی نمودن آیین عزاداری نیز خط خبری دیگر این شبکه معاند برای تولید پارازیت معرفتی است.(محرم و تاریخ و معرفت) 🔸اقلیت در واقعیت، اکثریت در روایت! ▫️تقطیع عامدانه، تعمیم عجولانه، تحلیل غافلانه. عده‌ای بطور مشکوک، مشغول تقطیع و برش های بودار و اختلاف‌افکن و ذهنیت ساز از برخی مراسمات رسمی و غیررسمی عزاداری هستند و برخی رسانه‌ها و اشخاص نیز در انعکاس و تعمیم آن‌ها مبتلا به تعجیل شده و عده‌ای نیز بر همین ریل مهندسی شده، تحلیل جهت دار و شکاف‌آفرین صورتبندی می‌کنند. بگونه ای این فرایند، می شود که از اقلیت محض در ، به دست خودمان یک اکثریت غالب و متحد در ساخته می شود. 🔸چه باید کرد؟ 1⃣ گرفتار تعمیم ضعف‌های موردی و تعجیل در تحلیل دیتاهای تقطیع شده و گزینشی نشویم. 2⃣ در مقابل از شکوه و اتحاد محرم و جلوه‌های زیبا و دلبری دسته های عزا، فیلم و تصویر و گزارش تهیه کنیم و سکوی نشر و روایت اختصاصی باشیم. 3⃣ نقد و نظر پیرامون برخی شخصیت ها یا تریبون های منتسب به محرم و امام حسین(ع) را با واژه‌های ملایم تر و معمولی تری نگارش و گزارش کنیم و خدای ناکرده مبتلا به برچسب زنی نشویم. 4⃣ آرایش رسانه‌‌های دشمن را شناسایی کرده و قلم و قدم رسانه‌ای و فرهنگی خود را نه در تضعیف همدیگر که تقویت جبهه حق و حمله به بنیادهای معرفتی و استراتژی های جبهه باطل تنظیم کنیم. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🔎گزارشی از یک دهه منبرتعاملی و گفتگوی رسانه‌ای در ایام محرم ▫️در این ایامی که گذشت و شاهد حضور چشم‌گیر و میلیونی مردم در هیات های عزاداری بودیم که فارغ از پروپاگاندای رسانه های معاند، متوجه سرور و سالار شهیدان بودند، گفتگوهای منبر را به موضوع رسانه و تربیت در عصر جامعه شبکه ای اختصاص دادیم. ▫️موضوعات و مباحث‌متعددی را در حدود ۲۰ جلسه ای که گذشت(چندجلسه سیال و غیرمتمرکز هم داشتیم) مرور کردیم که به چند محور از آن ها اشاره ای خواهم داشت تا یک جمع بندی کلی نیز صورت گرفته باشد. 1⃣ جامعه امروز بلحاظ ارتباطات، مدل افقی و دمکراتیک یا مدل عمودی و از بالا به پایین ندارد. آنچه که شاهد هستیم، مدل شبکه ای نیمه‌ محدود یا نامحدود در سطح ملی و بیشتر جهانی است که عدم استیلا، استیلای پنهان، روابط زیگزاگی، نامنضبط، دومینویی و حدودا هم عرض را تجربه می کند.‌ 2⃣ نسل نِت یا بومیان عصردیجیتال در فضای جامعه شبکه ای متولد شده و در حال رشد هستند که به دهه هشتادی و نودی معروف بوده و ظاهرا زبان و ذائقه متفاوتی در اتباط‌گیری و طبعا در نوع شخصیت را دارا می‌باشند. 3⃣رسانه عنصر تعیین کننده و متغیر اصلی این عصر محسوب می‌شود و اطلاعات و ذائقه و کنش افراد را در غالب موقعیت ها و اوقات راهبری می‌کند یا تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد. به تعبیری "رسانه تعیین می‌کند که به چه چیزی و چگونه فکر بکنیم" و در واقع هم مشخص می‌کند و هم چارچوب فکری را مهندسی می‌نماید. 4⃣ این مساله در سراسر جهان وجود دارد که در مواجهه با رسانه و فناوری، یا جمهور تابع می‌شویم یا جمهور یاغی که بستگی به رویکرد ما دارد که تابحال، تکنوفیلی(شیفته تکنولوژی) بوده یا تکنوفوبیایی(هراسان از تکنولوژی). اما راه سوم متاثر از سوادرسانه و تفکرانتقادی و ارتقاء عقلانیت و دینداری این است که جمهور عامل باشیم. کنشگری رسانه‌ ای توام با گیت کیپینگ(دروازه‌بانی اطلاعات). 5⃣ از و فیلترحبابی_اطلاعاتی در عصر جدید هم گفتگو کردیم و عبور از کلیشه‌ها و برساخت‌های رسانه ای را که مبتنی بر شایعات و با فناوری بزرگنمابی و کوچک نمایی مدیریت شده و در راستای فراموشی گذشته، نارضایتی از حال و ناامیدی از آینده صورت می‌گیرد، مطرح کردیم. گریزی هم به اغتشاشات سال گذشته و تحلیل پشت صحنه جنگ شناختی و تاریخ مطالبات فیمینیستی در خلال بحث ها داشتیم و سعی بر ارتقا ایمان و امید و واقع‌نگری در شناخت رویدادها داشتیم. 6⃣ ده تا پانزده ویژگی از دنیای پست مدرن و پساحقیقت که نسل نو را درگیر کرده نیز به میز گفتگو آوردیم‌. از اطلاعات انبوه و معرفت نحیف و همچنین نظم سیال و اسراف توجه تا تمرکز پایین و و خودآگاهی فراموش شده و شخصیت چندمرجعیتی و کم حوصلگی و سرعت بالا و ریسک پذیری و حافظه محوری(به جای عاقله محوری)، دارا بودن هوش های متنوع از جمله هوش موسیقیایی و ادبی در قالب مثال ها و تجربه های زیسته متعدد گفتگو کردیم. 7⃣از اینکه مومن بودن، متقی بودن و در لایه سوم مصلح بودن در عصر مدرن می تواند مصونیت بخش و پیشران باشد نیز سخن گفتیم و معنی تقوا را به و توانایی تشخیص حقیقت از جعلیات با اتصال به عقلانیت و معنویت در مواجهه‌ با فناوری های روز ترجمه نمودیم. 8⃣ شصیت تشابکی و مصلح اجتماعی بودن را تراز کنشگری نرم طرح کردیم و سوالات پنجگانه(چه کسی، چه پیامی را، از چه طریقی، برای چه مخاطبی و با چه هدفی؟) را لازمه اصلاح فردی و جمعی و و رسانه‌ای، سوژه گفتگو قرار دادیم. 9⃣ از اینکه ذهن و زبان و قلم، اساس و ابزار شناخت نسل نو و عصر نو به شمار می‌روند و مقداری جامعه شناسی و مختصری روانشناسی و کمی بیشتر مخاطب شناسی لازم است تا گارد بچه های امروز را پایین آوریم و منبرها را با مِمبِرها گره بزنیم. خوب حرف بزنیم و حرف خوب بزنیم و هم دکتر باشیم(نیازمحور) و در موقعیت لازم هم آشپز(ذائقه محور). 🔟 از محورهای مهم گفتگو در این ایام با مخاطبی که نوعا مادران و مربیان و تعداد قابل توجهی از دانشجویان و طلاب و جلساتی هم بطور اختصاصی دانش‌ آموزان و نوجوانان بودند، موضوع و آموزش بود. آمار و ارقامی از میزان مصرف رسانه‌ای و زمان ارتباط کلامی میان خانواده و همچنین فرایند و تکنیک های تغییر ذائقه و مهندسی اطلاعات را ذیل این موضوع مطرح کردیم که استقبال جالبی هم صورت گرفت. ▶️ این تقریبا ده پاراگراف گزارش کلی از گفتگوهای یک طلبه با قشر مذهبی و عمومی و جوان و نوجوان جامعه که غالبا هم بانوان بودند، حکایت از این داشت که ارتباطات، اطلاعات، تولید آگاهی و گره‌های تربیتی و موشکافی چالش شکاف نسلی و مواجهه درست با نسل نِت، و منبر پرجاذبه و مطابق با مطالبه ای است که در قشر مذهبی و عمومی جامعه به چشم می‌خورد. 🔸حکایت همچنان باقیست و تبلیغ و تبیین همچنان اولویت اول ماست... ✍ حجت السلام علیرضامحمدلو
۱۱ مرداد سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری 🌹شادی روحش بر حضرت محمد و آلش صلوات
کمپین برخورد با ضارب آمربه‌معروف در شیراز طی یک روز بیش از ۳۰ هزار امضا گرفت ♦️روز گذشته پویشی از سوی مردم در فارس‌من ثبت شد که در آن خواستار برخورد قاطع با ضارب یک مادر در شیراز به‌خاطر امر‌به‌معروف شده بود. این پویش در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۳۰ هزار امضا گرفته است. شما هم می‌توانید کمپین را اینجا امضا کنید https://www.farsnews.ir/my/c/212837
24.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تجمع مردم غیور شیراز در مقابل نارنجستان قوام در اعتراض به حمله وحشیانه اخیر به بانوی محجبه آمر به معروف..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سخنرانی ۲۰ سال پیش رهبرمعظم انقلاب: رابطه بی‌حجابی و ترویج فاحشه‌گری و نقشه‌ حمله نظامی به ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خروش شبانه مردم حزب اللهی و مدافع حجاب در تهران حضور حجت الاسلام پناهیان پیاده به سمت میدان امام خمینی(ره) 👆 یکی از همخوانی های دسته عزا: خواهر من تو سنگر است غیرت عباس و علی اکبر است حیا و عفت، هدیه زهراست الگوی ما هست، ام ابیها 🏴 پانزدهم ماه محرم 🌹مصادف با سالروز شهادت مرجع تقلید شیعیان، آیت الله شیخ فضل‌الله نوری
🔰 در قضیه هتک حرمت به این بانوی آمرمعروف چند نکته لازم به ذکر است: 1⃣ مسئولین باید به شدت با این فرد هتاک برخورد کنند و اگر مجازاتی مثل شلاق برای او در نظر می گیرند ، حتما در ملاء عام انجام بگیرد تا درس عبرتی شود برای دیگران. 2⃣ اگر این فرد هتاک از اعضای نیروی انتظامی بوده ، باید شدت عمل علیه او بیشتر هم باشد و این یک هشداری است که برخی از بدنه این نهاد مهم انتظامی که اعتقادی به دین ندارند باید تسویه شوند. 3⃣ واکنش مردم به این حادثه عالی بود، بسیار به موقع و روی قاعده ، البته نباید فراموش کنیم که همه ما موظف به هستیم ، حتی اگر آن قانون، بد باشد . در برخی جاها دیدم نوشته اند اگر بخواهد این موارد تکرار شود ، خود مردم می ریزند خیابان و جواب این افراد را می دهند !!!!! 👈 مگر اردوکشی خیابانی هست ؟ 👈 مگر جنگ شهری است؟ 👈 اجرای قانون حجاب در کشور همراه با ضعف است ، قبول دارم ، اما این دلیل نمی شود ما خودمان بیاییم و دوباره بی قانونی کنیم !!! 👈 جواب یک اشتباه را با اشتباهی دیگر نمی دهند. رهبری از ما نخواسته که وارد درگیری فیزیکی با این جماعت هتاک شویم ، حواسمان باشد . وظیفه برخورد فقط با هست و بس. 4⃣ ان شالله مسئولین با برخوردی جدی با این جماعت بی وجدان که دست روی زن بلند می کنند ، نشان دهند که هم حامی آمران معروف هستند و هم عذابی سخت برای هتاکان. 📝احسان عبادی
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضل‌الله به دار کشیده شد رهبر انقلاب: چه شد که غربی‌ها، مشخصا انگلیسی‌ها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان می‌بیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش‌باوری و حسن‌ظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹ 🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی ⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹تقدیم به شهدای عزیز همخوانی دسته جمعی شهدا با مهدی رسولی با هوش مصنوعی یه عده پای حق که میرسه فراری و یه عده پای حق که میرسه فدایی ان... 🔻🔻🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعست ؛هواتو کردم (علیه السلام ) جانم 💔 شب جمعه است هوایت نکنم می میرم یادی از صحن و سرایت نکنم می میرم ناله و شکوه حرام است بر عشاق ولی از فراق تو شکایت نکنم می میرم سجده بر خاک شما سیره ی هر معصومی است سجده بر تربت پایت نکنم می میرم دوریت درد من و نام تو درمان من است تا خود صبح صدایت نکنم می میرم به دعا کردن تو نوکر این خانه شدم هر سحر، شکرِ دعایت نکنم می میرم "وضع من را به خــــدا روضـه ی تــــو سامان داد من اگــــر گـــــریه برایـــت نکنــــم می میرم" جان ناقابل من کاش فدای تو شود اگر این جان به فدایت نکنم... می میرم! شعرهایم همگی درد فراق است... ببخش صحبت از کرب و بلایت نکنم می میرم 👌راست‌ گفتہ‌اند ؛ عالم‌ از چهار عنصر‌ تشڪیل‌ شده : 🌊🔥🌪آب، آتش، خاك‌، هوا 🥀 آبۍ کہ‌ از تو دریغ‌ ڪردند 💔آتشی‌ کہ‌ در خیمہ‌گاهت‌ افتاد ✨خاڪۍ کہ‌ شد سجده‌گاه‌ و طبیب‌ دردها ♡ و هوایی‌ کہ‌عمریست‌ افتاده‌ در دل‌ها ترڪیب‌ این‌ چھار عنصر مۍشود‌: 💔…!' 🌹سلام، عزیز فاطمه سلام الله علیها ◾اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ    ▪️اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕 سلام امام زمانم 💕 ☀️چه خوش است روز جمعه، 🕋زکنار بیت کعبه... 🌏به تمام اهل عالم، 🌤برسد صدای مهدی(عج)...!! اللهـم عجـل لولیـڪ الفـرجــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای امام زمانت وقت بزار 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام عالی
38.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سیدعلی حسینی خامنه‌ای کیست ؟ ❣️ فیلمی بی‌نظیر که همه ملت ایران با هر گرایش و سلیقهٔ ای باید آنرا ببیند . پدر مهربان امت چقدر ناشناخته است‌...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیف امام حسین از زبان دیگران؛ روایت‌های شنیدنی از اندیشمندان و شخصیت‌های دینی غیر مسلمان 🔹دکتر ادوارد کسلر، مدیر موسسه وولف دانشگاه کمبریج: امام حسین علیه السلام، الگوی خرد، عدالت اجتماعی و مصلح اجتماعی است، او یک مثال شگفت انگیز در اسلام است. 🔹بونی اوانس، کشیش: یک جمله است که من به طرق مختلف تکرار می‌کنم؛ هر روز عاشوراست، همه جا کربلاست....
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ✍ جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای 1⃣ قسمت اول 🔹آنچه وظیفه ی همه ی ملت اسلام و همه ی امّت اسلام است، مبارزه برای روشنگری است؛ این در درجه ی اوّل. 🔸هم علما مسئولند، هم روشنفکران مسئولند، هم تحصیل کرده ها مسئولند، هم همه‌ی کسانی که منبری دارند، تریبونی دارند مسئولند که روشنگری کنند و حقایق دنیای اسلام را برای مردمی که نمیدانند بیان کنند؛ این روشنگری جهاد است. ♦️جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی و جهاد مالی است. امروز به خاطر اینکه این فریضه را [فریضه ی تبیین را ] ما درست انجام ندادیم، یک عده ای دچار گمراهی اند. ▪️شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوه ی دل ملت و امید آینده ی این کشورید، به مسئله ی «تبیین» اهمیت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. 📚 بر گرفته از کتاب جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی 🌹برای جهاد تبیین نشر دهیم🌹 👇به گروه جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2021982431C25a06eddbd
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ✍ جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای 2⃣ قسمت دوم 🔹هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار 🔸این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام آفرینی ها را در این فضا با استفاده‌ از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. ♦️البته اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه ی اخلاقی در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضیها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. ▪️بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی و به کارگیری اخلاق منتشر کرد. امروز همه ی ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم. 🔹امیدوارم ان شاء الله خدای متعال همه ی شماها را موفق کند. جوانهای ما امروز بحمد الله مجهزند؛ مجهز به فکر، مجهز به عقلانیت، مجهز به آگاهی های فراوان و میتوانند در این زمینه ها خیلی تلاش کنند. 🔸خودتان را آماده کنید، این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهز کنید و در این میدان وارد بشوید: در میدان تبیین و افشاگری یعنی راهی که زینب کبری (سلام الله علیها) در این چهل روز انجام داد. 📚 بر گرفته از کتاب جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی 🌹برای جهاد تبیین نشر دهیم🌹 👇به گروه جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2021982431C25a06eddbd
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ✍ جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای 3⃣ قسمت سوم • تعریف جهاد 🔹«و الجهاد». که جهاد، آن عرضِ عريض و آن عملِ شامل و عام و نافعِ تمام نشدنی است که در انواع و اشکالِ مختلف تحقق پیدا می کنند. ما در اوّلِ «كتاب جهاد» عرض کردیم که معیارِ جهاد، شمشیر و میدان جنگ نیست. معیار جهاد، همان چیزی است که امروز در زبان فارسیِ ما در کلمه ی «مبارزه» وجود دارد. 🔸فلانی آدم مبارزی است؛ فلانی ادم مبارزی نیست. نویسنده ی مبارز؛ نویسنده ی غیر مبارز. عالم مبارز؛ عالم غير مبارز. دانشجوی مبارز و طلبه مبارز؛ دانشجوی غیر مبارز و طلبه ی غیر مبارز. جامعه ی مبارز و جامعه ی غیر مبارز. پس جهاد یعنی «مبارزه». ♦️انقلاب میخواست به همه ی کسانی که در هر نقطه ای از دنیای اسلام هستند، نشان بدهد که این الگو تحقق یافتنی و شدنی است؛ این هم نمونه اش. این آن چیزی بود که به عنوان هدف انقلاب وجود داشت. ▪️هر تحرّکی اسمش جهاد نیست. تحرّکی با خصوصیاتی اسمش جهاد است؛ یکی از خصوصیات این تحرک که اسمش جهاد است، این است که انسان بداند این در مقابل دشمن است؛ یعنی بداند در مقابل یک حرکتِ خصمانه و غرض آلودی است که دارد انجام میگیرد. حرکتی که در مقابل یک چنین جهت گیری خصمانه وجود دارد، یکی از شرایط اصلی جهاد است. 🔹جهت دوّمی که در مفهوم جهاد حتماً بایستی ملاحظه بشود، استمرار و همه جانبگی است، هوشمندانه بودن است، مخلصانه بودن است. این جور تحرّکی اسمش جهاد است. جهاد فقط در میدان جنگ نیست، در میدان علم هم مثل بقیه ی میادین زندگی، جهاد لازم است. جهاد یعنی تلاش بی وقفه، همراه با خطر پذیری _ در حد معقول البته _ و پیشرفت و امید به آینده. 📚 بر گرفته از کتاب جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی 🌹برای جهاد تبیین نشر دهیم🌹
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ✍ جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای 4⃣ قسمت چهارم • معنای جهاد 🔹جهاد یعنی چه؟ جهاد یعنی تلاش در مقابله با دشمن؛ هر تلاشی جهاد نیست، خیلی ها تلاش میکنند، تلاش های علمی زیادی می کنند، تلاش های اقتصادی می کنند که خوب و بجا است، اما جهاد نیست. جهاد یعنی تلاشی که هدفگیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد، این جهاد است! 🔸در اصطلاحِ اسلامی و منطقِ اسلامی، جهاد این [کاری] است که در مقابل دشمن انجام میگیرد. شما اگر کار اقتصادی بکنید برای مقابله با دشمن، میشود جهاد! کار علمی و تحقیقی بکنید برای مقابله با دشمن، میشود جهاد! حرف بزنید، تبیین کنید، برای خنثی کردنِ وسوسه ی دشمن، میشود جهاد! اینها همه جهاد است، پس مهم این است که ما، عرصه ی جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است. • ارکان تحقق جهاد 🔹در مبارزه، دو چیز حتماً لازم است، یکی اینکه در آن جدّ و جهد و تحرّکی باشد. انسان در رختخواب یا در پستویِ خانه که نمیتواند مبارزه کند! در مبارزه باید جدّ و جهدی وجود داشته باشد. اگرچه در صُوَری، مبارزه با نفس هم میدان هایی دارد؛ اما حالا مثال هایی که میزنیم برای مبارزات اجتماعی و اینها است. 🔸پس، اول اینکه در آن جدّ و جهد و تلاش و تحرک باشد. دوّم اینکه، در مقابلش دشمنی باشد. مبارزه در آنجا که دشمن نیست معنا ندارد. پس جهاد متقوّم بر این دو رکن است: یکی اینکه در آن جدّ و جهد باشد؛ دیگر اینکه در مقابل دشمن باشد. ♦️اگر کسی علیه دوست جدّ و جهد کند، این جهاد نیست؛ بلکه فتنه و اخلال است! اگر کسی در مقابل دولتِ حق در مقابل صلاح و نظامِ حق، جدّ و جهد و تلاش کند، این فتنه و محاربه است، جهاد نیست! حال این جدّ و جهدی که انجام میگیرد، به هر شکلی باشد _ چه به شکل نوشتن، گفتن، کتاب و چه به شکل شب نامه، شایعه پراکنی، نق زدن و منفی بافی _ همه اش فتنه گری و اِغواگری و بعضی از اَشکالش محاربه است. ▪️اگر همه ی اینها در مقابل دشمنِ خدا و دشمنِ « علی لسان الله و لسان رسوله و اولیائه علیهم السّلام » باشد، میشود جهاد « فی سبیل الله ». پیغمبر به این گونه جهاد دعوت میکند. پس، تنبلی و نشستن و بیکارگی و بی اهتمامی، از امت پیغمبر خواسته نیست. جهاد دائم! 📚 بر گرفته از کتاب جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی 🌹برای جهاد تبیین نشر دهیم🌹 👇به گروه جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2021982431C25a06eddbd
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ✍ جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای 5⃣ قسمت پنجم • میدان های مختلف جهاد 🔹جهاد یعنی مبارزه برای یک هدف والا و مقدّس. میدان هایی دارد؛ یکی از میدان هایش، حضور در نبردهای مسلّحانه‌ی رایج جهانی است. میدان سیاست هم دارد؛ میدان علم هم دارد؛ میدان اخلاق هم دارد. 🔸جهاد یعنی یک چنین مبارزه ای، که وقتی دارای جهت و هدف الهی بود، آن وقت جنبه ی تقدس هم پیدا میکند. شما مبارزه علمی میکنید؛ زیرا این کار شما به طور واضح، دشمنان بسیار سرسختی دارد که نمیخواهند این حرکت علمی و تحقیقی انجام بگیرد. • شعبه های جهاد 🔹امیرالمؤمنین سلام الله علیه میفرمایند جهاد چهار شعبه دارد : امر به معروف، نهی از منکر و راستگویی و صداقت در مواضع؛ درست همین معنایی که امروز ما در موضع گیری معنا میکنیم؛ یعنی انسان در مواضع سیاسی و اجتماعی صداقت داشته باشد. بنابراین صدق در مواضع، خودش جهاد است. «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ» به آن معنا است. 🔸یکی دیگر از شعبه های جهاد «و شنئان الفاسقين» است؛ یعنی جدا شدن از جریان فسق و کفر؛ این را من مخصوصاً به شما میگویم؛ این را همه توجّه داشته باشید. باید حساب شما از این جریان جدا باشد؛ با آن مخلوط نشود. ♦️بنده هیچ اعتقاد ندارم که با کفار باید قطع رابطه کرد؛ نه، مرز شما و کفّار باید معلوم باشد؛ مرز شما و فسّاق باید معلوم باشد؛ مرز شما با آنهایی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند باید معلوم باشد. ▪️یک وقت هم لازم است در جایی انسان با همان کسی هم که جمهوری اسلامی را قبول ندارد تعامل کند؛ اما معلوم است که او، او است و شما، شمایید؛ مخلوط نشوید. من همیشه از بعضی ها در همین نظام و مجموعه ی خودمان گله مند بودم؛ چون اینها مرزها را پاک کرده اند. 📚 بر گرفته از کتاب جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی 🌹برای جهاد تبیین نشر دهیم🌹 👇به گروه جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2021982431C25a06eddbd
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ✍ جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای 6⃣ قسمت ششم • جهاد تبیین 🔹یکی از جهاد ها هم جهاد فکری است. چون دشمن ممکن است ما را غافل کند، فکر ما را منحرف سازد و دچار خطا و اشتباهمان گرداند؛ هر کس که در راهِ روشنگریِ فکرِ مردم، تلاشی بکند، از انحرافی جلوگیری نماید و مانع سوء فهمی شود، از آنجا که در مقابله با دشمن است، تلاشش جهاد نامیده میشود؛ آن هم جهادی که شاید امروز، مهم محسوب میشود. 🔸دشمن در این جنگ نرم دو حرکت را انجام میدهد : یکی این است که این زنجیره ی تواصی به حق و به صبر را قطع کند؛ دوم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهد که تبلیغات فراوانی هم دارند که حقایق عالم را، راحت بعکس و بدروغ وارونه نشان بدهند... دروغگویی در باب حقیقت. ♦️این قدر هم با جرئت و قاطعیت این دروغ را میگویند، که هر کسی گوش کند، خیال میکند که این راست میگوید. خیلی خونسرد و محکم و قاطع، حقیقت را ۱۸۰ درجه وارونه نشان میدهند. ▪️آمریکا از مجرمی که مخالف خودش را با ارّه تکّه تکّه میکند _ دیگر همه ی دنیا فهمیدند؛ سعودی ها یک مخالف را با یک شکلی گیر انداختند و با ارّه تکّه تکّه اش کردند _ حمایت میکند و بعد میگوید که من طرف دار حقوق بشرم؛ یعنی وارونه نماییِ حقیقت تا این حد، با این شکل! 🔹داعش را خود آمریکا ایجاد کرد! این را دیگر خود آمریکایی ها اعتراف کردند، ما نمیگوییم؛ هم آن که ایجاد کرده بود گفت، هم آن که رقیب او بود، در مقام حمله به او گفت؛ همه ی آنها گفتند و اعتراف کردند که داعش را آمریکا ایجاد کرده. 🔸آن وقت به بهانه ی وجود داعش، در عراق، در سوریه پایگاه نظامی درست میکنند که ما میخواهیم با داعش مخالفت کنیم! و امکانات رسانه ای مدرن در اختیار داعش میگذارند، پول در اختیارش میگذارند، اجازه میدهند که نفت سوریه را از بین ببرند و ببرند و بفروشند و سودش را استفاده کنند، در عین حال هم میگویند ما داریم با داعش مبارزه میکنیم؛ این کارهایی است که اینها میکنند؛ خلاف واقع نمایی. 📚 بر گرفته از کتاب جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی 🌹برای جهاد تبیین نشر دهیم🌹 👇به گروه جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2021982431C25a06eddbd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار ناوگروه ۸۶: امسال به برکت توجهات حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه محرم پرشوری بود. دشمنان تلاش کردند و سعی کردند محرم را بی‌رونق کنند؛ درست نقطه‌ی مقابل خواست آن‌ها اتفاق افتاد. دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سال‌های قبل، پرشورتر، پرحرکت‌تر، پررونق‌تر و پرفایده‌تر بود. کار خدا اینجور است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خط اهداف الهی باشد، خدای متعال به آن کمک میکند. ۱۴۰۲/۵/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir