eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
10.9هزار ویدیو
470 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
️حقیقت واصل
۵شاخص انقلابی گری http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=33259 http://farsi.khamenei.ir/searc
✅برای وجود دارد. من پنج شاخص را در اینجا ذکر میکنم. البتّه بیش از اینها میشود خصوصیّاتی را گفت لکن من فعلاً پنج شاخص برای انقلابیگری ذکر میکنم که ما باید این پنج شاخص را و حفظ کنیم، هرجا هستیم. 👈هرجا انقلابی حرکت کردیم پیش رفتیم هرجا کوتاهی کردیم و غفلت کردیم عقب ماندیم.  1⃣شاخص اوّل، و است. مبانی اساسی ما (همان) مبانی امام است. 📍 مبنای اوّل، است. اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است، اسلام آمریکایی هم دو شاخه دارد: یک شاخه اسلام متحجّر، یک شاخه اسلام سکولار؛ این اسلام آمریکایی است. استکبار و قدرتهای مادّی از هر دو شاخه پشتیبانی کرده‌اند و میکنند؛ یک جاهایی آنها را به وجود می‌آورند، یک جاهایی آنها را راهنمایی میکنند، یک جاهایی آنها را کمک میکنند؛ اسلام ناب در مقابل آنها است؛ اسلام ناب اسلامی است که همه‌جانبه است؛ از زندگی فردی و خلوت فردی تا تشکیل نظام اسلامی، همه را شامل میشود. اسلام ناب آن اسلامی است که هم تکلیف من و شما را در خانواده با خود و در خلوت شخصی‌مان معیّن میکند، هم تکلیف ما را در جامعه معیّن میکند، هم تکلیف ما را در قبال نظام اسلامی و ایجاد نظام اسلامی معیّن میکند؛ این اسلام ناب است. این یکی از مبانی است که باید به این پابند بود.  📍یکی دیگر از مبانی، است که وقتی ما مردمی بودن را و محور بودن مردم را با اسلام همراه میکنیم، ترکیب آن میشود جمهوری اسلامی؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ مردم محورند، مقاصد برای مردم است، هدفها متعلّق به مردم است، منافع مال و مِلک مردم است، اختیار در دست مردم است؛ اینها مردمی بودن است: رأی مردم، خواست مردم، حرکت مردم، عمل مردم، حضور مردم و شرافت مردم در نظام جمهوری اسلامی. این یکی از آن مبانی است و به‌معنای واقعی کلمه باید به این معتقد بود. 📍 یکی از آن مبانی اساسی و ارزشهای اساسی عبارت است از ، اعتقاد به تحوّل، به تکامل، و تعامل با محیط، البتّه با پرهیز از انحرافها و خطاهایی که در این راه ممکن است وجود داشته باشد. تحوّل و تکامل؛ هم فقه ما، هم جامعه‌شناسی ما، هم علوم انسانی ما، هم سیاست ما، هم روشهای گوناگون ما باید روزبه‌روز بهتر بشود، منتها به دست آدمهای خبره، به دست آدمهای وارد، به دست انسانهای اهل تعمّق و کسانی که اهلیّت ایجاد راه‌های نو را دارند؛ نیمه‌سوادها و آدمهای ناوارد و مدّعی نمیتوانند کاری انجام بدهند. به این باید توجّه داشت؛ اینها همه یک صراطی است که چپ و راست دارد؛ از وسط جادّه باید حرکت کرد.  📍 ؛ یکی از مبانی اساسی و ارزشهای اساسی نظام اسلامی عبارت است از حمایت از محرومان. یکی دیگر حمایت از مظلومان است در هر نقطه‌ی عالم. اینها ارزشهای اساسی انقلاب است؛ از اینها نمیشود صرفِ‌نظر کرد. اگر کسی، کسانی یا جریانی نسبت به محرومین بی‌تفاوت باشد، یا نسبت به مظلومان عالم بی‌تفاوت باشد، این شاخص در او وجود ندارد.  خب، اگر این پایبندی به ارزشهای اساسی وجود داشت -که این شاخص اوّل بود- حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود و در تندباد حوادث، این حرکت تغییر پیدا نمیکند. [امّا] اگر این پایبندی وجود نداشت، نقطه‌ی مقابل این پایبندی، عمل‌گرایی افراطی است؛ یعنی هر روزی به یک طرف رفتن و هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن: میکِشد از هر طرف، چون پَر کاهی مرا وسوسه‌ی این‌وآن، دمدمه‌ی خویشتن‌  این میشود ؛ هر روزی انعطاف به یک جهت و به یک سمت؛ این منافات دارد با آن پایبندی. در تعبیر قرآنی، این پایبندی به ارزشها را « » نام نهاده‌اند: فَاستَقِم کَمآ اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک-آیه‌ی قرآن در سوره‌ی مبارکه‌ی هود- یا اِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَةُ اَلّا تَخافُوا وَ لَا تَحزَنوا وَ اَبشِروا بِالجَنَّة؛ در تعبیر قرآنی، اسم این پایبندی به مبانی و ارزشها استقامت است. ۹۵/۳/۱۴ @hagigatevasel
 2⃣شاخص دوّم انقلابی گری ، صرفِ‌نظر نکردن از آرمانها و منصرف نشدن از هدفهای بزرگ [است‌]. 👈نقطه‌ی مقابل آن، تنبلی و محافظه‌کاری و ناامیدی است. بعضی سعی میکنند جامعه را و جوانهای ما را دچار ناامیدی کنند، بگویند «آقا فایده‌ای ندارد، نمیشود، نمیرسیم؛ چه‌جوری ممکن است با این‌همه مخالفت، با این‌همه دشمنی»؛ این نقطه‌ی مقابل آن شاخص دوّم است. ✅شاخص دوّم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمانهای بلند؛ تسلیم نشویم در مقابل فشارها. البتّه شما وقتی‌که در یک راهی میروید که دشمنی بر سر آن راه هست، برای شما مانع ایجاد میکند؛ [امّا] این مانع بایستی مانع نشود از رفتن شما، از ادامه‌ی حرکت شما؛ تسلیم فشارها نشویم، رضایت به وضع موجود ندهیم، که اگر رضایت به وضع موجود دادیم نتیجه‌اش عقب‌گرد است. بنده بارها تکرار کرده‌ام؛ جوانها باید به سمت پیشرفت حرکت کنند؛ به سمت تحوّل مثبت حرکت کنند؛ اینکه ما به همان چیزی که داریم قانع بشویم -فرض کنید ما در زمینه‌ی علمی به یک پیشرفتهایی رسیده‌ایم که البتّه مورد قبول همه‌ی دنیا است؛ قبول دارند که ما پیشرفت کرده‌ایم- اگر به همین اندازه قانع شدیم، عقب خواهیم ماند؛ عقب خواهیم رفت؛ نه، راه پیشرفت تمام‌شدنی نیست؛ باید رفت تا رسید به آرمانهای بلند. ۹۵/۳/۱۴ @hagigatevasel
3⃣شاخص سوّم انقلابی گری است. این استقلال است؛ استقلال داخلی، استقلال منطقه‌ای، استقلال جهانی و بین‌المللی؛ در همه‌ی این مسائل استقلال کشور و استقلال نظام را حفظ کردن.  معنایش این است که ما در زمینه‌ی فریب نخوریم؛ دشمنی که هدفش این است که دولتها و ملّتها را به‌دنبال خود بکشاند، به شیوه‌های مختلفی توسّل میجویَد. این‌جور نیست که همیشه با تهدید حرف بزنند؛ نه، گاهی هم با تملّق حرف میزنند؛ گاهی به انسان نامه مینویسند که شما بیایید -با ما که آمریکا هستیم- مسائل جهانی را با مشارکت یکدیگر حل کنیم؛ در این قالب با انسان حرف میزنند؛ انسان در اینجا ممکن است دچار وسوسه بشود که برویم با یک ابرقدرتی در حلّ مسائل بین‌المللی همکاری کنیم؛ در ادبیّات نامه‌نگاری رسمی دیپلماتیک، این‌جوری حرف‌زده میشود امّا باطن قضیّه این نیست؛ باطن قضیّه این است که او یک نقشه‌ای دارد؛ میگوید شما بیا در نقشه‌ی من، بیا در آن میدانی که من ترسیم کرده‌ام بازی کن؛ نوع بازی را هم او معیّن میکند. شما بیا این کار را انجام بده تا آن هدفی که برای آن نقشه کشیده شده است، تحقّق پیدا بکند. اینکه ما در قضایای منطقه، در قضیّه‌ی سوریه، در قضایای شبیه سوریه حاضر نشدیم در ائتلاف به‌اصطلاح آمریکایی وارد بشویم -با اینکه بارها گفتند، تکرار کردند، خواستند- علّت این است. آنها یک نقشه‌ای دارند، یک هدفهایی را ترسیم کرده‌اند، مایلند به آن هدفها برسند و البتّه مایلند که از قدرت و نیرو و نفوذ هر کشوری استفاده کنند، ازجمله جمهوری اسلامی؛ اگر جمهوری اسلامی اینجا خام بشود، وارد بازی آنها بشود، معنایش این است که جدول کاری آنها را پُر کرده است؛ معنایش این است که نقشه‌ی آنها را کامل کرده است. این خلاف ( ) است؛ این بظاهر چیزی نیست که دولتی یا کسی بیاید بر کشور حکومت بکند که بگوییم استقلال کشور از بین رفت امّا ضدّ استقلال سیاسی است.  استقلال اقتصادی مهم است، [امّا] اوّل در زمینه‌ی فرهنگی عرض بکنم؛ به اعتقاد بنده است. استقلال فرهنگی در این است که را، سبک زندگی اسلامی - ایرانی انتخاب بکنیم. بنده در باب سبک زندگی دو سه سال قبل از این مفصّل صحبت کردم؛(درخراسان شمالی) سبک زندگی از معماری، از زندگی شهری، از زیستِ انسانی، از پیوندهای اجتماعی تا همه‌ی مسائل گوناگون را شامل میشود. ⛔️ و از بیگانه در سبک زندگی، درست نقطه‌ی مقابل استقلال فرهنگی است. 👈 امروز نظام سلطه بر روی این مسئله دارد کار میکند؛ همین مسئله‌ی مهندسی اطّلاعات، این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی هستند برای تسلّط بر فرهنگ یک کشور. بنده با این حرف نمیخواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه، اینها ابزارهایی هستند که میتوانند مفید واقع بشوند امّا سلطه‌ی دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمیتوانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین‌جور است، هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، اینها را ؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن است.  و -به‌طور خلاصه- هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه‌ی جهانی است. ببینید، آنها خودشان -آمریکایی‌ها- در همین قضایای بعد از مذاکرات هسته‌ای گفتند معامله‌ی هسته‌ای باید موجب بشود که اقتصاد ایران در اقتصاد جامعه‌ی جهانی ادغام بشود؛ ادغام! یعنی چه؟ اقتصاد جامعه‌ی جهانی چیست؟ آیا اقتصاد جامعه‌ی جهانی یک نظم عادلانه و منطقی و عقلائی است؟ ابدا. اقتصادی که نقشه‌ی آن را جامعه‌ی جهانی کشیده است و مظاهر گوناگون آن در همه‌ی دنیا گسترده است، عبارت است از نقشه‌ای و نظامی که سرمایه‌داران عمدتاً صهیونیستی و بعضاً غیر صهیونیستی برای تصرّف منابع مالی همه‌ی دنیا طراحی کرده‌اند. این نظم جامعه‌ی جهانی و اقتصاد جهانی است. اینکه یک کشوری اقتصادش را ادغام کند در اقتصاد جهانی، افتخار نیست؛ این خسارت است، این است، این شکست است. در هم مقصود آنها یک هدف اقتصادی بود؛ تحریم هم که کردند ما را، خود آمریکایی‌ها تصریح کردند که این تحریم برای کردن اقتصاد ایران است. حالا هم که انجام گرفته است، به یک نتایجی منتهی شده است، اینجا هم باز هدفشان اقتصادی است؛ یعنی ازجمله‌ی اهدافشان اقتصاد است؛ یعنی به‌ وسیله‌ی و جهانی که سردمدار آن هم آمریکا است.  👌 استقلال اقتصادی تنها با به‌دست می‌آید. ۹۵/۳/۱۴ @hagigatevasel
. همه‌ی تصمیم‌های بزرگ اقتصادی باید در ضمن اقتصاد مقاومتی تعریف بشود. فرض کنید ما با فلان کشور قرارداد معامله‌ی بازرگانی یا صنعتی میبندیم؛ باید معلوم بشود که این در کجای اقتصاد مقاومتی قرار میگیرد. اینکه ما خیال کنیم رونق اقتصاد کشور صرفاً با سرمایه‌گذاری خارجی تأمین میشود، خطا است. سرمایه‌گذاری خارجی البتّه چیز خوبی است امّا این یکی از خانه‌های جدول اقتصاد مقاومتی را پر میکند. مهم‌تر از سرمایه‌گذاری خارجی، کردن_ظرفیّتهای_درونی_و است. ما ظرفیّتهای فعّال‌نشده‌ی فراوانی داریم که اینها را بایستی فعّال کنیم؛ این مهم‌تر است. آن هم البتّه لازم است در کنار این وجود داشته باشد، امّا اینکه ما همه‌چیز را موکول کنیم به اینکه خارجی‌ها بیایند اینجا سرمایه‌گذاری کنند، نه. گاهی گفته میشود که فنّاوری‌های نو را می‌آورند؛ خیلی خوب، عیبی ندارد؛ موافقیم که فنّاوری نو را بیاورند؛ [البتّه‌] اگر بیاورند! اگر هم نیاورند، من گفتم که این جوانان ما که در زمینه‌ی نانو پیشرفت کرده‌اند، در زمینه‌ی هسته‌ای پیشرفت کرده‌اند، در زمینه‌ی ساختهای فنّاوری پیچیده پیشرفت کرده‌اند، در بسیاری از زمینه‌ها جزو پنج، شش، ده کشور اوّل دنیا قرار گرفته‌اند، اینها نمیتوانند چاه‌های نفت ما را به تولید بهتر برسانند؟ یا پالایشگاه‌های ما را اصلاح کنند؟ یا فرض بفرمایید که بخشهای دیگری را که مورد نیاز ما است که محتاج فنّاوری جدید خارجی هستیم [درست کنند]؟ البتّه اگر این فنّاوری در معاملات ما با خارجی‌ها منتقل بشود، ما با این موافقیم و مخالفتی نداریم.  توجّه بکنید! امروز در دنیا تحلیلگران حسّاس مسائل اقتصادی و سیاسی بر روی اقتصاد مقاومتی کشور ما شرطبندی میکنند؛ این‌قدر مهم است، این‌قدر حسّاس است. بر روی اینکه آیا این اقتصاد مقاومتی که ایران مطرح کرده است، به نتیجه میرسد یا نمیرسد، تحلیلگران بحث میکنند، شرطبندی میکنند! این‌قدر این اهمّیّت دارد. بنابراین «استقلال» به این معنا است. این شاخص سوّم بود که عرض کردیم. ۹۵/۳/۱۴ @hagigatevasel
 4⃣شاخص چهارم: . دشمن را بشناسیم، در برابر حرکات دشمن حسّاسیّت داشته باشیم. آن کسانی که در دوران دفاع مقدّس در جبهه بودند میدانند که آنجا کسانی در قرارگاه‌ها بودند که به‌وسیله‌ی عوامل خودشان هر حرکت کوچک دشمن را دنبال میکردند، رویش حسّاس میشدند: فرض بفرمایید امروز دشمن این جابه‌جایی را انجام داده است؛ این برای چیست، چرا انجام داده است؛ علّت‌یابی میکردند. حسّاس در مقابل حرکات دشمن. دشمن را بشناسیم، نقشه‌های او را تشخیص بدهیم، بر روی کارهای او، حرفهای او، اظهارات او حسّاس باشیم؛ و در مقابل زهری که او احتمالاً خواهد ریخت، پادزهر فراهم بکنیم و آماده باشیم برای اینکه حرکت او را خنثی بکنیم. این، حسّاسیّت در مقابل دشمن است.  👈خب، این حسّاسیّت چیست؟ نقطه‌ی مقابل یکی این است که بعضی اصل دشمن را انکار میکنند. وقتی ما میگوییم دشمن داریم، میگویند «آقا، شما دچار توهّمید؛ توهّم توطئه». خود این مطرح کردن ، به‌نظر ما یک توطئه است؛ برای اینکه حسّاسیّتها را کم کنند [میگویند]: «آقا، دشمن چیست، کدام دشمنی؟» واضح‌ترین چیزها را انکار میکنند. میگوییم آمریکا دشمن انقلاب است، ذات نظام سلطه اقتضا میکند که با نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی دشمن باشد؛ منافعشان ۱۸۰ درجه با یکدیگر اختلاف دارد. نظام سلطه اهل خیانت است، اهل جنگ‌افروزی است، اهل ایجاد و سازماندهی گروه‌های تروریست است، اهل سرکوب کردن گروه‌های آزادی‌خواه است، اهل فشار آوردن بر مظلومین -مثل فلسطین و امثال فلسطین- است؛ شما الان ببینید آمریکا و انگلیس، قریب صد سال است که دارند بر مردم فلسطین فشار می‌آورند -چه قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی درسال ۱۹۴۸،چه بعد از آن تا امروز -دارند فشار می آورند روی فلسطینی ها،خب این حرکت نظام سلطه است .این طبیعت نظام سلطه است. اسلام که نمیتواند در مقابل این ساکت بماند؛ نظام اسلامی که نمیتواند ببیند و بی‌تفاوت بماند. 🚨آمریکا بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و حکومت ملّی را سرنگون کرد؛ آمریکا از اوّل انقلاب تا امروز دارد با ما دشمنی میکند؛ آمریکا در زمان طاغوت، را به راه انداخت که مایه‌ی شکنجه‌ی مردم و مبارزین [بود]؛ آمریکا در جنگ هشت‌ساله به دشمن ما حدّاکثر کمک ممکن را کرد؛ آمریکا هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد؛ آمریکا سکّوی نفتی ما را زد؛ آمریکا ما را تحریم کرد؛ اینها دشمنی نیست؟ 👈  هر فردی و هر جریانی که برای اسلام و به نام اسلام کار میکند، اگر به آمریکا  اعتماد کرد، خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی‌اش را خواهد خورد؛ کمااینکه خوردند. در همین چند سال اخیر جریانهای اسلامی، به‌خاطر مصلحت‌اندیشی، به‌خاطر عقل سیاسی -اسمش را میگذارند عقل- به‌خاطر تاکتیک که میگفتند این حرکت تاکتیکی است، ، به آنها اعتماد کردند، چوبش را خوردند، و حالا دارند مصیبتهایش را تحمّل میکنند. هرکسی با نام اسلام در جهت اسلام حرکت میکند، اگر به آمریکا اعتماد بکند، خطای بزرگی مرتکب شده. ما البتّه دشمنهای ریزودرشت زیادی داریم؛ دشمنهای کوچک هم داریم، دشمنهای حقیر هم داریم امّا عمده‌ی دشمنی‌ها از سوی آمریکا و از سوی انگلیس خبیث -انگلیسِ واقعاً خبیث؛ هم در گذشته، از دوران اوایل رژیم طاغوت تا دوران انقلاب، [هم‌] بعد از دوران شروع انقلاب و پیروزی انقلاب تا امروز، همواره انگلیس با ما دشمنی کرده است؛ حالا هم به‌مناسبت سالگرد امام، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس علیه امام، به‌اصطلاح سند منتشر میکند؛ سند منتشر میکند علیه امام بزرگوار، امام پاکیزه و مطهّر! سند را از کجا آورده‌اند؟ از مدارک آمریکایی! خب، که هواپیمای مسافری را با قریب سیصد نفر سرنگون میکند، از جعل سند ابائی دارد؟ دشمنیِ این‌جوری است- و [از سوی‌] منحوس و سرطانی است؛ اینها دشمنهای اصلی‌اند. 👈 این دشمن را باید شناخت و در مقابل کارهای او باید حسّاسیّت نشان داد؛ حتّی اگر هم به ما میدهند، ؛ مثل این است که دشمنی بیاید به انسان یک دارویی را بدهد و بگوید آقا، این دارو را بخور برای فلان بیماری؛ شما احتیاط میکنید، احتمال دارد در داخل این دارو زهر گذاشته باشد. نسخه‌ی سیاسی و نسخه‌ی اقتصادی دشمن هم باید با احتیاط مورد توجّه قرار بگیرد؛ حسّاسیّت در مقابل دشمن این است. طبعاً این حسّاسیّت وقتی بود، دیگر تبعیّت نخواهد بود، و عرض کردیم که عدم تبعیّت همان است. این هم شاخص چهارم. ۹۵/۳/۱۴ 📍فیش‌های سیاهه‌‌ی جنایات امریکا 👇 http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3141 @hagigatevasel
 5⃣شاخص پنجم و آخرین شاخص، ؛ که غیر از تقوای فردی [است‌] که البتّه آن هم لازم است. یک داریم که من و شما خودمان از گناه پرهیز کنیم، خودمان را حفظ کنیم؛ قُوا اَنفُسَکُم وَ اَهلیکُم نارًا وَقودُهَا النّاسُ وَ الحِجارَة؛ خودمان را از آتش دوزخ الهی، از آتش غضب الهی دور کنیم؛ این تقوای فردی است. -تقوای اسلامی مربوط به اجتماع- این است که در راه تحقّق این چیزهایی که اسلام از ما مطالبه کرده است، تلاش کنیم. همه‌ی آن آرمانهایی که عرض کردیم، آرمانهای اسلامی است؛ یعنی مسئله، فقط مسئله‌ی یک محاسبه‌ی عقلائی نیست؛ اینکه ما عرض کردیم باید به آن آرمانها پابند بود، باید دنبال عدالت اجتماعی بود، دنبال حمایت از محرومین بود، دنبال حمایت از مظلوم بود، با ظالم و مستکبر باید مقابله کرد، زیر بار او نرفت، اینها همه است، اسلام اینها را از ما خواسته است؛ این‌جور نیست که فقط یک محاسبه‌ی عقلائی و انسانی باشد؛ تکلیف دینی است. هرکسی این چیزها را از اسلام جدا کند، اسلام را نشناخته است؛ هرکسی حوزه‌ی معرفتی اسلام را و حوزه‌ی عملی اسلام را از محیط زندگی اجتماعی مردم و سیاسی مردم دور کند، بلاشک اسلام را نشناخته است. قرآن به ما میگوید: اُعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛ عبودیّت خدا -یعنی تسلیم در مقابل خدا بودن- و اجتناب از طاغوت، و در آیه‌ی دیگر [میگوید]: اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلُوا اَولِیآءَ الشََّیطٰنِ اِنَّ کَیدَ الشََّیطٰنِ کانَ ضَعیفًا»؛ اینها دستور قرآن است. اینکه ما خودمان را و مردممان را و جوانانمان را و مسئولینمان را به در مقابل این حرفها فرا میخوانیم، فقط یک توصیه‌ی عقلائی نیست، یک توصیه‌ی سیاسی نیست؛ این یک است؛ رعایت آن، تقوای دینی است. این است؛ تقوای سیاسی هم در داخل همین مندرج است؛ اگرچنانچه این تقوای دینی تحقّق پیدا کرد، تقوای سیاسی هم همراه همین است. یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن میتواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند. ۹۵/۳/۱۴ 📍متن کامل پنج شاخص انقلابی گری👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=33259 ✅تبیین پنج شاخص اصلی انقلابی گری را به طور کامل درکانال حقیقت واصل بخونید👇 @hagigatevasel
🌹 سه خصوصیت مهم سلمان فارسی: 1⃣میل امیرالمومنین را بر میل خود غلبه میداد 2⃣فقرا را دوست میداشت 3⃣علم و علما را دوست داشت 🌹الگویی ویژه برای جوانان مومن انقلابی ایرانی: 🔹نباید گفت از فارس یا از ایران است، باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است. مقام ایمان، مقام معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا، پیگیری برای رسیدن به سرچشمه‌ی زلال حقیقت، آن چنان یک انسانی را بالا میبرد که پیغمبر بفرماید: «سلمان منّا اهل البیت». او را جزو اهل بیت به حساب بیاورد؛ و شخصیتهائی مثل جناب ابوذر و عمار و مقداد و دیگر صحابی‌ها در رتبه‌های بعد از سلمان قرار بگیرند. 🚩این برای ما درس است، این برای الگوست؛ یعنی را ، جستجو کردن، یافتن و بر آن پای فشردن. این آن چیزی است که سلمان را سلمان میکند. ۸۷/۰۲/۱۶ @hagigatevasel
️حقیقت واصل
🚨کلیپ ویژه 📹 #نماهنگ زیبای تندروها ... ⛔️شما تندرو ، کندرو درست نکنید⛔️ 📢بانوا ی حاج صادق آهنگران
✅وظایف ومسئولیتهای حوزه های علمیه درکلام رهبرانقلاب 🔺امروز وظایف حوزه‌های علمیه با گذشته تفاوت‌های زیادی کرده است. حوزه‌ی علمیه فقط برای اقامه‌ی جماعت نیست. 🔺امروز شما ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرفِ دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک مینشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی - بلکه هر ناکسی - از آن طرفِ دنیا دریافت میکند. 🔺امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا میرسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. ♦️ امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکری قرار داریم. این کارزار فکری به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم. 🔺امروز حوزه‌های علمیه وظیفه‌ی هدایت قشرهای گوناگون را در سطوح مختلف بر عهده دارند. 🔺 امروز وسایل تبلیغ نوشتاری و گفتاری به‌قدری متنوع و زیاد است که اگر روحانیت دین از این قافله عقب بماند، قطعاً یک خسارت بزرگ تاریخی برای او پیش خواهد آمد. 🔺جناب آقای جعفری فرمودند که مرحوم شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه) در میدان مبارزه‌ی با افکار التقاطی فعال بود؛ حقیقتاً هم پهلوانِ این میدان بود؛ ❓❓اما شهید مطهری چرا موفق شد؟ ❓❓چرا این اثر عمیق و گسترده را از جهت ایجابی و سلبی در جامعه‌ی فکری ما گذاشت؟ ✅ چون برای آماده‌سازی خود، تلاش فراوان علمی کرده بود؛ بعد هم برای خرج کردنِ این ذخیره‌ی علمی، به هیچ‌وجه سستی و کوتاهی نکرده بود. 💢 مرحوم مطهری آرام نداشت؛ مرتب مشغول یادداشت کردن، تنظیم یادداشت، مرتب کردن سخنرانیهایی که خود او انجام داده بود، به‌دست آوردن شوائب گوناگون و نوبه‌نو در زمینه‌های فکر و اندیشه‌ی مذهبی و دینی، و پاسخگویی به انحرافات بود. 👌در این مرد اصلاً تنبلی وجود نداشت؛ لذا با آن ذخیره‌ی علمی و کارآمدىِ عملی توانست اثر بگذارد. 👈امروز ما حقیقتاً ریزه‌خوار سفره‌ی انعام فکر شهید مطهری هستیم - در این هیچ تردیدی نیست - و فضای فکری جامعه همچنان مرهون فکر او در زمینه‌های گوناگون، چه در زمینه‌های فلسفی، چه در زمینه‌های اجتماعىِ دینی، و چه در زمینه‌های سیاسىِ دینی است. ما امروز به ایشان احتیاج داریم؛ ولی آن هم باز کافی نیست. 🔺خیلی از حرف‌ها جدیدتر و تازه‌تر است؛ خیلی از شائبه‌ها و اشکالات و شبهات بعد از حرف‌های شهید مطهری به‌وجود آمده؛ باید برای اینها آماده‌ی پاسخ بود؛ 🔆 لذا حوزه‌های علمیه وظیفه‌ی سنگینی برعهده دارند. ✅ اولین چیزی که در حوزه‌های علمیه لازم است، عمق بخشیدن به تحصیل دینی است؛ باید درس خواند، باید کار کرد. 👈حوزه‌های علمیه باید صادرات فکری داشته باشند؛ باید روحانىِ عالم و فرزانه تربیت کنند؛ 👈 باید روحانىِ پاکیزه و پاکدامن پرورش دهند؛ 👈باید روحانیونی پرورش دهند که با مسائل سیاسىِ عالم آشنا باشند ودنیا رابشناسند 84/2/11 @hagigatevasel
حوزه علمیه باید انقلابی بماند👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=32763
❓❓ملاکهای انقلابی بودن چیست اگرچنانچه بخواهیم جسارت کنیم و عرض بکنیم ملاک انقلابی بودن در این مجموعه‌ها چیست، بنده به نظرم میرسد ملاک انقلابی بودن، است، است، است، است، نترسیدن از «لَومَةَ لآئِم» است؛ اینها ملاک انقلابی بودن است. اگرچنانچه ما تقوا داشته باشیم، شجاعت لازم را هم داشته باشیم، صراحت لازم را هم -[البتّه‌] در جایی که صراحت لازم است؛ آنجایی که تَکنیه لازم است، نه؛ آنجا صراحت مضر است- داشته باشیم، اگر توانستیم اینها را انجام بدهیم [انقلابی هستیم‌]. داشته باشیم. دشمن یک جبهه است؛ دشمن یک فرد که نیست، یک دولت خاص که نیست، یک جبهه است؛ ما باید این جبهه را بشناسیم و ببینیم چه کسی وابسته‌ی به این جبهه است و از کجا این جبهه، جوری حرکت میکند که میتواند ما را نسبت به خودش مشتبه کند. جبهه‌ی دشمن را بشناسیم، شیوه‌های دشمنی را هم بشناسیم؛ بدانیم [دشمن‌] چه جوری دشمنی میکند. گاهی هست که دشمن وارد میشود، یک کاری را شروع میکند به قصد یک هدف خباثت‌آمیز و ما درست نمیدانیم آن هدف چیست؛ ظاهر کار را نگاه میکنیم می‌بینیم کار خوبی است و از آن استقبال میکنیم؛ درحالی‌که او دارد آن هدف [خودش‌] را دنبال میکند. داشته‌ایم؛ از این قبیل در کشور داشته‌ایم و داریم مواردی را که آنها یک کاری را شروع کردند با یک هدفی، ما هم ظواهر کار را نگاه کردیم گفتیم عجب! خب اینکه کار خوبی است، اینکه اشکالی ندارد؛ درحالی‌که اگر بصیرت داشته باشیم، اگر را ، این‌جوری گول نمیخوریم. ۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ✅حفظ روحیه انقلابی گری 👈یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، است در مردم؛ بخصوص در جوانها ⛔️سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، ⛔️نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، ⛔️روحیّه‌ی حماسه و انقلابیگری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ ✅جلوی این باید ایستاد. 👌جوان روحیّه‌ی انقلابیگری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها.⛔️ جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛ 👌این روحیّه است که در هنگام خطر به داد کشور میرسد. ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ @hagigatevasel
❓❓تفکر انقلابی به چه معناست امام خامنه ای در آستانه‌ی سیزدهم آبان‌ماه در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان با هشدار نسبت به برخی حرکت‌ها و تلاش‌های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام (رحمه‌الله) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان و همچنین القای این موضوع که تنها راه‌حل مشکلات کشور،  و  سازش با آمریکا است⛔️ تأکید کردند: 1⃣آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و  به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و  عمل، بصیرت، عمل به توصیه‌های امام، ابتکارورزی، امیدواری به آینده، از و تسلیم نشدن در برابر او است. ۹۵/۸/۱۲ متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=34799 2⃣ انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی  است؛ پابندی لازم دارد، لازم دارد. ۹۶/۱۰/۶ متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38575 3⃣ کار انقلابی مجاهدانه این را هم همه بدانند،که ما جز با و  نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همه‌ی بخشها،  کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است‌؛ این اگر بود، کارها راه می‌افتد؛ این اگر بود، بن‌بست‌ها باز میشود، شکافته میشود؛ [یعنی] کار فراوان، پُرحجم و باکیفیّت و مجاهدانه و انقلابی.  انقلابی یعنی چه؟ بعضی خیال میکنند وقتی میگوییم انقلابی، یعنی بی‌نظم؛ نخیر، اتّفاقاً یکی از خطوط اصلی انقلابی‌گری، است؛ منتها انقلابی، یعنی اینکه خودمان را سرگرم کارهای حاشیه‌ای و تشریفاتی و زرق‌وبرقی و مانند اینها نکنیم؛  یعنی برای یک مجوّز [راه‌ها را کوتاه  کنند]. عدّه‌ای از این کارآفرینانِ بااخلاص و متدیّن، چندی پیش آمدند با ما ملاقات کردند و گفتند که برای مجوّزِ یک چیز کوچک -که حالا اسم آوردند و بنده نمیخواهم جزئیّات را بیان کنم- باید انسان از مثلاً ۲۰ یا ۲۵ جا مجوّز بگیرد؛ اینها کار غیر انقلابی است. کار انقلابی یعنی آن کسانی که ضوابط را تعیین میکنند،  بیایند ؛ راه‌های میان‌بُر بگذارند جلوی پای مردم، جلوی پای کارآفرین، جلوی پای کسی که میخواهد خدمت بکند؛ کارهای لازم اینها است، [مسئولین] دامن همّت به کمر بزنند و واقعاً کار کنند.۹۶/۲/۱۰ متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36366 @hagigatevasel
✅چگونگی «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» در بیانات امام خامنه ای که امسال در دیدار دانشجویان عنوان کردند: 🌹امام خامنه ای تأکید کردند: انقلابی‌گری به معنای « ، عاقلانه، شجاعانه و » فقط در بستر نظام اسلامی معنادار و امکان‌پذیر است، بنابراین کسانی که نظام و بنیان‌ها و ارزش‌های آن را زیر سؤال می‌برند و تخریب و ساختارشکنی می‌کنند، در واقع در حال ویرانگری هستند، نه انقلابی‌گری. 1⃣ایشان در این دیدار تأکید کردند:  وارد میدان و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود و در مقابلِ تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی و مدیریتی، سد ایجاد کند. 2⃣امام خامنه‌ای، و در  را با همان زبان ویژه‌ی جوانان مؤمن و انقلابی، کاملاً ضروری برشمردند و افزودند: باید در افکار عمومی، اشرافی‌گری و وابستگی فکری، نفی و طرد شود. 3⃣ایشان  به ایرانی را یک در جامعه دانستند و افزودند: باید تحرک و تحولی فکری و قوی شکل بگیرد تا برداشت غلط بهتر بودن جنس خارجی از ذهن‌ها پاک شود. 4⃣رهبر انقلاب، «مطالبه‌ی  - ایرانی» و «مقابله با لاابالی‌گری، تنبلی، بی‌هویتی و دین‌ستیزی» را از دیگر ضروریات حرکت انقلابی دانشجویی خواندند و تأکید کردند: البته همه‌ی این ضروریات باید با حوصله، هوشمندی و صبر انقلابی انجام شود. ۹۷/۳/۷ متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39710 @hagigatevasel
️حقیقت واصل
❓❓ درکلام امام خامنه ای : آرمانهای انقلاب وعواملی که برای رسیدن به آرمانهای انقلاب لازم است وموانع
🌹امام خامنه‌ای در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران با ترسیم اهداف بیست‌ساله‌ی نظام اسلامی برای دستیابی به جایگاه ایرانی «مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند، برخوردار از عدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار»، دانشگاه‌ها را پایه و اساس این اهداف والا برشمردند و تأکید کردند: 👈«افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی»، «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی-اسلامی در جوانان»، «انقلابی بودن دانشگاه‌ها و دانشجویان»، و «نقش‌آفرینی واقعی فرماندهان و افسران جنگ نرم»، ازجمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح، و الگوی مردم‌سالاری همراه با اسلام و معنویت، در دنیا است. امام خامنه‌ای سپس، نگاه به آینده‌ی کشور را از دغدغه‌های دانایان، خردمندان و نخبگان هر کشور برشمردند و گفتند: 👈ترسیم چشم‌انداز آینده از آن جهت مهم است که اداره‌ی کشور در سال‌های آینده بر عهده‌ی دانشجویانی است که اکنون در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل و تلاش علمی هستند. ایشان این موضوع را نشانگر اهمیت جایگاه اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: 👈زنجیره‌ی علم و معرفت از آموزش‌وپرورش تا دانشگاه، وظیفه‌ی اصلی برای تحقق آینده‌ی مطلوب کشور را بر عهده دارند. رهبر انقلاب اسلامی با طرح این سؤال که برای ایرانِ پس از ۲۰ سال، چه آینده‌ی مطلوبی متصور است، افزودند: 👈اگر آینده‌ی مطلوب مورد نظر، ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار باشد، ضروری است دانشگاه‌ها آراسته به این شاخص‌ها باشند و نسل جوان را معتقد و مؤمن به این عناصر تربیت کنند. امام خامنه‌ای تأکید کردند: 👈 اگر در دانشگاه‌ها به این شاخص‌ها اهمیت داده نشود، در آینده، ایرانی وابسته، از لحاظ فرهنگی رها شده، مبتلا به گسست‌های اجتماعی و قومی و مذهبی و سیاسی، و دارای حاکمیت اشرافی را شاهد خواهیم بود. ایشان خاطرنشان کردند: 👈نتیجه‌ی چنین آینده‌ای، کشوری خواهد بود با قله‌های ثروت در کنار دره‌های بدبختی و نابسامانی و محرومیت که نمونه‌ی بارز آن جامعه‌ی آمریکا یا وال‌استریت آمریکایی است. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: 👈در چنین آینده‌ای، همه‌ی اقشار جامعه از رفاه برخوردار نخواهند بود و کشور، درواقع «وال‌استریت ایرانی» خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود گفتند: 👈 به همین دلیل است که من همواره تأکید بسیار زیادی بر موضوع دانشگاه‌ها، اساتید و وزرای علوم دارم زیرا رسیدن به آینده‌ی مطلوب ایران، نیازمند تربیت انسان‌هایی عالِم، صبور، مجاهد فی سبیل الله، کاربلد و شجاع است که این افراد عمدتاً در دانشگاه‌ها پرورش می‌یابند. امام خامنه‌ای در ادامه به بیان الزامات تربیت چنین جوانانی در دانشگاه‌ها پرداختند و افزودند: 👈«پیشرفت علمی»، «انضباط اخلاقی»، «خویشتنداری دینی»، «بصیرت سیاسی» و «ایجاد احساس هویت و افتخار» در محیط دانشگاه‌ها، از الزامات این کار مهم است. 🌹امام خامنه ای در پایان خطاب به به‌عنوان و دانشجویان انقلابی به‌عنوان افسران جنگ نرم تأکید کردند: 👈وظیفه‌ی شما نیز و است زیرا شدت جنگ نرم دشمن نسبت به  سال‌های گذشته چند برابر شده است. ۹۵/۳/۲۹ متن کامل دیدار با اساتید👇 http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=33412 و @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹حتما ببینید👌 جنس تولید داخلی اوخ است هموطن‌جان نگرد دور و برش دولت وقت هم که فی‌الجمله ریشه‌اش را زده است با تبرش ✅خواندن شعر طنز در حضور امام خامنه ای @hagigatevasel
هدایت شده از ️گنج نهفته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅شاخص سوم انقلابی گری درکلام امام خامنه ای پایبندی به استقلال است، که هم یکی از شاخصه های مطرح در انواع استقلال است. 👈 استقلال فرهنگی در این است که انتخاب کنیم. 📹به همین مناسبت دراین بیانات امام خامنه ای درباره سبک زندگی اسلامی را مرور میکنیم. 📝اهمیت سبک زندگی اسلامی به حدی است که یکی از ۷ ماموریت نسل جوان انقلابی در هم اشاره به همین مورد است. 📍تبیین کامل درکانال گنج نهفته 👇 🌍 eitaa.com/gangenahofte
️حقیقت واصل
✅برای #انقلابی_بودن #شاخصهایی وجود دارد. من پنج شاخص را در اینجا ذکر میکنم. البتّه بیش از اینها میشو
📌 چرا امام خامنه ای(دامت برکاه) در این برهه بر گفتمان تأکید می‌کنند؟ 🔵توطئه «انقلاب‌زُدایی» دشمن در پازل «نفوذ» که مرحله‌ی جدیدِ «جنگ نرم» علیه ایران اسلامی است به‌دنبال این است تا با از بین بردن «عناصر قدرتِ نظام» ما را به «تبعیت» بکشاند: 🔹«تلاش در این جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است... وقتی عناصر قدرت در او نبود، وقتی اقتدار نبود، دیگر از بین بردنش و کشاندنش به این سَمت و به آن سَمت، کار مشکلی برای ابرقدرت‌ها نخواهد بود؛ می‌خواهند او را وادار کنند به تبعیّت.» ۱۳۹۵/۳/۶ «پیوستن به جامعه‌ی جهانی» را می‌توان «اسمِ رمز» این توطئه دانست: 🔹«[می‌گویند] تا کِی می‌خواهید انقلابی باشید، تا کِی می‌خواهید مرتّب دم از انقلاب بزنید، بیایید جزو جامعه‌ی جهانی... یعنی ضعیف بشوید، تا ما بتوانیم شما را ببلعیم.» ۱۳۹۴/۶/۲۵ 🌹 🌹 @hagigatevasel
هدایت شده از ️گنج نهفته
⚠️ عیوب سبک زندگی ما 🔺مطرح شده توسط امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی. ۹۷/۱/۱ 🌍 eitaa.com/gangenahofte @hagigatevasel
هدایت شده از ️گنج نهفته
🌹هفتمین ماموریت نسل جوان در گام دوم انقلاب: 1⃣" : سخن لازم دراین‌باره بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وامیگذارم و به همین جمله اکتفا میکنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است" 2⃣ یک قدرت نرم فوق‌العاده است در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، ، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات. ۹۴/۶/۱۶ 3⃣امام خامنه ای همین امسال هم در دیدار دانشجویان: « » و «مقابله با لاابالی‌گری، تنبلی، بی‌هویتی و دین‌ستیزی» را از ضروریات حرکت انقلابی دانشجویی خواندند و تأکید کردند: البته همه‌ی این ضروریات باید با حوصله، هوشمندی و صبر انقلابی انجام شود. ۹۷/۳/۷ (تبیین گام دوم حداقلش کار در فضای مجازی است وگرنه فضای مجازی به تنهایی کافی نیست) ✅تبیین سبک زندگی اسلامی را در کانال گنج نهفته بخونید👇 🌍 eitaa.com/gangenahofte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 شهید مالکوم ایکس 🗓۲ اسفند سالگرد شهادت مالکوم ایکس، رهبر سیاهان مسلمان آمریکاست؛ حمد و قل‌هواللهی برای روح آن شهید بخوانیم. 🌹 (رهبر مسلمانان آمریکا) بود . درست در زمانی که هم سیاه پوست ها و هم مسلمانان آمریکا تحت شدیدترین فشارهای دولت هستند، رهبر بزرگترین دشمن دولت ایالات متحده از مسلمانان می خواهند برای شادی روح شهید رهبر مسلمانان آمریکا فاتحه بخوانند؛ یعنی شلیک تیر محبت از سوی ایران به قلب سیاه پوستان و مسلمانان آمریکا! @hagigatevasel
هدایت شده از ️گنج نهفته
شهید مالکوم ایکس (رهبر مسلمانان آمریکا): فقط یک احمق به دشمنش اجازه می دهد تا بچه هایش را تعلیم دهد. ۲۰۳۰⛔️ @gangenahofte @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید مالکوم ایکس: اسلام به ما یاد داده از قانون اطاعت کنیم، به همه احترام بگذاریم، فروتن و صلح جو باشیم. اما اگر کسی به شما تعدی کرد او را به قبرستان بفرستید👌 🌷 (رهبر مسلمانان آمریکا) 🌺مالکوم ایکس، مبارز سیاهپوستی بود که سال ۱۹۲۵ در ایالت اوهامای آمریکا به دنیا آمد. پدرش کشیش مذهبی و از جمله افرادی بود که برای حقوق مدنی سیاهپوستان فعالیت می کرد. 🌺مالکوم ایکس، رهبر سیاهپوستان مبارز آمریکا، به عضویت گروه «ملت مسلمان» درآمد. او سیر مطالعاتی و تحقیقاتی خود از اسلام را آغاز کرد و تا جایی پیش رفت که به عنوان سخنگوی این جمعیت برگزیده شد. 🌺تبلیغات مذهبی و اعتقادی او در آمریکا، باعث شد تعداد زیادی از سیاهپوستان با اسلام آشنا شوند و در مدت کوتاهی به عضویت گروه «ملت مسلمان» درآیند. 🌺مالکوم ایکس در جامعه آمریکا چنان جایگاهی پیدا کرده بود که هرگز تصوّر آن را نمی کرد. همان گونه که خود در یادداشت هایش می نویسد، الله به یاری او آمد و او را از اوج تباهی، به قله های معرفت و انسانیت رساند. 🌺مالکوم ایکس، پس از بازگشت از مناسک حج، نام حاج ملک شبّاز را برای خود برگزید. او پس از بازگشت درصدد ایجاد تشکیلاتی گسترده برآمد تا به وسیله آن، مسلمانان جهان را با نژادهای گوناگون به همدلی و ظلم ستیزی فراخواند. 🌺در اواسط فوریه سال ۱۹۶۵ خانه اش را به آتش کشیدند و چون از این واقعه جان سالم به در برد، یک هفته بعد در ۳۹ سالگی (۱۳۴۳/۱۲/۲) هنگام سخنرانی در سالن بالروم مانهاتان، با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸«اهمیت کار تشکیلاتی در تحقق ظهور» 🔊 استاد پناهیان: برخی می‌آیند محضر و می‌گویند: آقا! من به فدای شما... 🔹ملائک می‌فرمایند: اشتباه آمدی؛ تکی قبول نیست. برو و این صوت را چندبارگوش کنید وبرای بهترین دوستان خودتان هم بفرستید. @hagigatevasel
🏴 امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی رحلت فقیه پارسا و عالِم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: ◾ بسم الله الرحمن الرحیم انالله و اناالیه راجعون ◾ با تأسف فراوان خبر رحلت عالِم ربانی و فقیه پارسا و پرهیزگار آیة الله آقای حاج شیخ محمد مؤمن قمی اعلی‌الله مقامه را دریافت کردم. این ضایعه‌ئی برای حوزه‌ی علمیه است. ◾ مقام علمی و پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا و اخلاص این عالم بزرگوار، و نیز وفاداری و تعهد انقلابی و اجتماعی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود. سابقه‌ی مبارزاتی ایشان به پیش از انقلاب برمیگردد و خدمات انقلابی ایشان در تمام دوران چهل ساله مستمراً ادامه داشته است و در دوره‌های متعدد و متوالی یکی از ارکان مهمّ شورای محترم نگهبان بوده‌اند. اینجانب درگذشت ایشان را به خاندان گرامی و فرزندان مکرّم و دیگر بازماندگان و نیز به حضرات علمای اعلام حوزه‌ی مقدس قم و بخصوص شاگردان و دوستان ایشان و به عموم مردم عزیز شهر قم تسلیت عرض میکنم و مغفرت و رحمت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. سید علی خامنه‌ای ۳ اسفند ۱۳۹۷ @hagigatevasel
✅دلایل تشکیل حکومت درزمان غیبت امام عصرعج 🔺اولین دلیل مان توقیع شریف امام عصرهست که فرمود: ✨واماالحوادث الواقعه فارجعوا فیهاالی رواه حدیثنا:درحوادث وپیشامدهای روبرو به رواه احادیث(عالمان دینی )رجوع کنیدکه آنهاحجت من برشمایندومن حجت خدابرآنهاهستم. 👈👈که ساده اندیشی است اگرتصورکنیم اشاره امام فقط به پرسیدن مسائل احکام باشد. 💥 دراصل میتوان گفت که امام به تشکیل حکومت توسط عالمان دینی اشاره کردند چون فقط درسایه حکومت اسلامی میتوان منویات اسلام راپیاده کرد. ✅آیت الله ابراهیم امینی در کتاب «دادگستر جهان» با اشاره به این مطلب که دین اسلام شامل دو دسته از احکام و قوانین است (یکی احکام فردی مانند نماز و روزه ودیگری احکام اجتماعی مثل جهاد و دفاع) به تبیین برخی از احکام اجتماعی می پردازد و در ادامه، تشکیل حکومت اسلامی را به عنوان تنها راه رسیدن به عرصه عملی این قوانین معرفی می کند. وی در این زمینه می نویسد: 🌿🌿«همه ی احکام، قوانین و برنامه های سیاسی و اجتماعی اسلام، مثل جهاد، دفاع، قضا، قوانین حقوقی و مدنی و جزایی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و بیدادگری و اجرای عدالت اجتماعی، نیاز به نظم و تشکیلات وسیع اداری دارد و بدون تأسیس یک حکومت اسلامی، نمی توان آنها را اجرا کرد».(منبع: کتاب دادگستر جهان ص ۲۴۹ ) 👈پس به طور خلاصه، می توان گفت منظور از روایاتی که نهی میکنندهرنوع قیام راقبل ازظهورامام، قیام هایی است که بنام حضرت و با ادعای مهدویت صورت می گیرد (و یا قیام های خودخواهانه ای که اهداف دینی وحق گرایانه ندارند ) 👈 بنابر قرائن موجود در این روایات، آنان کسانی اند که مردم را به سوی خودشان می خوانند. ✅انقلاب اسلامی ایران ادعای مهدویت نداشت و ندارد بلکه امام راحل بارها فرمودند 👈ما با این حرکت می خواهیم زمینه رشد و تعالی مردم فراهم آید، ظهور نزدیک تر شود و انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم - نه این که مردم را به سوی خود برای اهداف شخصی بخواند. 🚨اگر کسی این معنا را برای این روایات نپذیرد و بگوید هر نوع قیام و حکومتی قبل از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرام است، 👈می گوییم اگر انقلاب و حکومتی نباشد، بسیاری از دستورهای اجتماعی دین که اجرای آنها به حکومت احتیاج دارد، تعطیل می شود. تا حال هزار و دویست سال از غیبت می گذرد و معلوم هم نیست چند سال دیگر ادامه یابد؛ آیا خداوند قرآن و احکام را که این همه بر اجرای آنها برای تمام مسلمان ها تاکید نموده، باید سال های بسیار طولانی تعطیل کند تا فقط در زمان ظهور انجام شود؟ 🔺آیا می توان بر فرض صحت تمام روایات نهی از قیام و حکومت که البته معتبر نیستند، به دلیل چند روایت، قسمت بسیار عظیم اسلام را که صدها آیه و هزاران روایت دارد، تعطیل کرد؟! 👈2: اگر واقعا احادیث به معنای نفی هر گونه دغدغه برای برقراری حکومت اسلامی باشد، مساله ی امام زمان و غیبت و ظهور حاصلش به نظرتان چه می شود؟ 👈عقیده ی به امام زمان می بایست عقیده ای باشد که آدم را به سمت پویا بودن و فعالیت هر چه بیشتر در عرصه های خداپسندانه تشویق کند. اگر عقیده به ایشان روحیه ی جنب و جوش و تلاش و کوشش اسلامی را از شیعیان بگیرد، این عقیده جز "مخدر" و "مخرب" بودن، فایده ی دیگری هم دارد؟! @hagigatevasel