eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
10.8هزار ویدیو
463 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 | برنامه امام در دهه اول چه بود؟ 🔻امام همیشه تا هفتم محرم را در بودند و پس از آن به مشرف می شدند. قبل از ظهر یا عصر روز هفتم، همیشه از نجف به کربلا می رفتند و را در این روزها ترک نمی کردند. 🔻در همان چند روز دهه اول ماه که در نجف بودند، دو مرتبه به مشرف می شدند. روزها برای خواندن زیارت عاشورا به حرم می آمدند و شبها هم که جزء برنامه همیشگی شان بود. بعد به کربلا می رفتند و تا سیزدهم محرم نیز آنجا بودند و سپس به نجف باز می گشتند. این سیره مستمر ایشان در طول پانزده سال اقامتشان در نجف بود. 📚 کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی، جلد۳، به نقل از آیت الله @hagigatevasel
◾️چرا عزاداری امام حسین(ع) از اول محرم شروع می‌شود؟ 📌عزاداری یک نوع اعلام آمادگی برای نصرت است تا صرف سوگواری. 🔹اینکه چرا مراسم عزاداری برای اباعبدالله(ع) از اول دهۀ محرم آغاز می‌شود، دلائل مختلفی می‌تواند داشته باشد: 🔻شاید به اعتبار فرمایش امام رضا(ع) است که می‌فرماید از اول دهۀ محرم حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفتند. در روایت آمده است که امام رضا(ع) فرمودند: هنگامی که ماه محرم شروع می‌شد، دیگر کسی پدرم را خندان نمی‌دید و هر روز ناراحتی او بیشتر می‌شد تا روز دهم محرم. پس وقتی روز دهم می‌رسید، آن روز روز مصیبت و اندوه و گریۀ او بود. (کَانَ أَبِی ع إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ... امالی صدوق/۱۲۸) در روایت مشهور دیگری وقتی پسر شبیب در اول محرم بر امام رضا(ع) وارد شد، حضرت برای او ذکر مصیبت شهادت و اسارت اهل‌بیت(ع) را کردند. (دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا ع فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ.. امالی صدوق/۱۳۰) 🔻شاید به این دلیل باشد که عزاداران قبل از عاشورا با ده شب عزاداری بتوانند خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده کنند. چرا که پس از یک هفته عزاداری، حضور در ذکر مصیبت هولناک عاشورا قابل تحمل‌تر خواهد بود. تمام عزاداران می‌دانند که اگر عزاداری از روز عاشورا شروع می‌شد چقدر ذکر مصیبت‌ها در عاشورا دردناک‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شد. اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً»(مستدرک الوسائل/۱۰/۳۱۸) این حرارت را هر کسی حس کرده باشد، می‌داند بی‌مقدمه وارد روز عاشورا شدن بسیار دشوار است. 🔻از طرف دیگر ممکن است یک دهه عزاداری قبل از عاشورا برای بعضی‌ها کسب توجه و آمادگی برای ایجاد سوز در روز دهم باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده باشد ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب نمایند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ اباعبدالله الحسین(ع) بی‌احساس و بی‌توجه حضور پیدا کنند. 🔻و شاید حکمت آن این باشد که در واقع این عزاداری دهۀ اول محرم یک نوع اعلام آمادگی برای نصرت است تا صرف سوگواری، و گویی عزاداران به قصد یاری اباعبدالله الحسین(ع) از همان ابتدای محرم به خیمۀ اباعبدالله الحسین(ع) می‌روند که مولایشان را غریب نگذارند. به همین دلیل عزاداری دهۀ عاشورا رنگ و بوی حماسی دارد و دسته های عزا با علائم دسته‌های رزمی در میادین دیده می‌شوند. در حالی که عزاداری از عصر عاشورا و شام غریبان به بعد تنها رنگ و بوی غم به خود می‌گیرد و حتی رسم شده است از ظهر عاشورا به بعد بیرق ها را به علامت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) می‌خوابانند و دیگر برافراشته نگه نمی‌دارند. 👤علیرضا پناهیان- ۲۰ مهرماه ۹۴ @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سخنرانی آیت الله مجتهدی (ره) 🌹شکر خدا که در پناه حسینم... @hagigatevasel
✅ چرا باید بگوییم امام خمینی یا امام خامنه ای... 🔸ده سالی هیچ رسانه ی غربی پیدا نمی شد که بگوید «امام خمینی» همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی» 🔹سال ۵۹ از یکی از اساتید یهودی آلمان پرسیدم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟» خنده‌ای کرد و گفت: «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!» 🔹کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد... وقتی ما بگوییم امام ، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود... 🔸چون کلمه‌ی امام قابل ترجمه نیست... ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد... دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم... 🔴کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی امام به نفع آقای خمینی است... ✅از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما امام یک بار معنوی دارد! 🔹از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!» 🔴با این صراحت این را به من گفت... ✅اما حالا... یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی» 🔸وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، عده ای ناراحت شدند. 🔹بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیر انتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود... 🔸آنها غافل از این نکته بودند که : ✔️امامت‌محوری، ✔️امّت‌گرایی، ✔️عدالت‌گستری، ✔️ و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.... 🔹تا موقعی که کلید واژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌ پینه کردن است... 🔴شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید " امام خامنه ای" ✅ آقا جان تا ابد امام خامنه ای خواهی بود... @hagigatevasel
💌هرچه میتوانید برای علیه السلام خدمتی انجام دهید دریغ نکنید. هیچ کاری برای امام حسین بی اثرنمی ماند.... 👌 از این فیض عظیم بی‌نصیب نمانیم @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیئتِ امام حسینِ سكولار نداریم 📌 : اینكه کسی در هیئت عزاداری مراقب باشد كه نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، غلط است @hagigatevasel
🌹 : من حسینیه را حسینیه نمی‌دانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند... 👈دستاورد عزاداری این است که با قصد مبارزه با ستمگر از مجلس عزا بیرون برویم خواه این ستمگر امریکا یا اسرائیل باشند یا نزدیکان و خویشان ما _با @hagigatevasel
🔰 امام خمینی: آقای #طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت. او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده. ۱۹شهریور۵۸ 📌 دریافت فایل باکیفیت طرح 👇 🌐 http://yon.ir/7fWZf ✅ @EMAM_COM
" یک بار گفتند علی جوان است، برای هفت پشتمان بس است!!! حجت الاسلام احدی - از شاگردان علامه حسن زاده آملی (مد ظله) و آیت الله بهجت (ره)  در یکی از سخنرانی های خود، خاطره ای را از آیت الله بهجت (ره) نقل کردند که مضمون آن در زیر آمده است: روزی یک جوان دانشجو نزد آیت الله بهجت (رحمه الله) رفت و جلوی همه با لحنی تند گفت: آقای بهجت! اعلم کیست؟ ظاهرا هدف آن جوان این بوده است که از آیت الله بهجت بشنود که کسی غیر از آیت الله خامنه ای اعلم است. آیت الله بهجت (رحمه الله) فرمود:دنبال اعلم نگردید، ببینید علم دست کیه؟ وقتی این خاطره را از قول آقای احدی می نوشتم یادم آمد که روزی هم فرد دیگری بعد از انتخاب آقا، به رهبری خدمت مرحوم آیت الله العظمی بهجت می رسد و میگوید: آقای خامنه ای انسان بزرگواری است؛ اما برای رهبری و جانشینی امام، جوان است. . .   آیت الله بهجت با فراستی کم نظیر در جوابش می فرماید:  " یک بار گفتند علی جوان است، برای هفت پشتمان بس است!!! " @hagigatevasel
🌹 شهيد بهشتى مى گفت: 🔹 دانشجو جامعه است؛ اگر خواب بماند جامعه قضا ميشود. 🔸 من شك ندارم كه چنين را شهيد بهشتى بر اساس قابليتهايى كه ديده، سنجيده و به وجود آن در باور داشته، بر گرده او بار كرده است. ⁉️ اما اين كدام قابليت است كه چنين را بر مى تابد؟ كه مى توانسته ٤٤٤ روز ايالات متحده آمريكا را شجاعانه در بند خود نگه دارد و پايان دوران سيطره ذلت بار بر اين كشور را رقم بزند، البته كه مؤذن جامعه بوده. و نشان به آن نشانى كه وقتى خواب رفت، آمريكا در طمع كرد. دانشجويى كه آمريكا را بدل از قبله بگيرد، ديگر نماز ندارد چه رسد به اينكه جامعه را به اقامه نماز فرا بخواند. 🌺🌺🌺🌺🌺 🌹۱۶ آذر(روز دانشجو) از نگاه امام خمینی(قدس سره): ♦️پس از کودتاى ۲۸ مرداد، نیکسون معاون رئیس جمهورى آمریکا براى ارزیابى نتایج کودتا به ایران آمد. روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشجویان در اعتراض به این سفر در دانشگاه تهران تظاهرات کردند و مزدوران رژیم به سرکوب آنها پرداخته و با رگبار گلوله سه دانشجو را در سر کلاس به شهادت رساندند. این حادثه به عنوان یک روز مقاومت تاریخى ، پس از پیروزى انقلاب به عنوان و روز دانشجو نامگذارى شد 🔴امام خمینی (ره): ♦️ دانشجویان انقلابى موظفند با هوشیارى بدون غفلت از این مساءله هم به دانشگاهها و مدارس و آنان که هنوز خواب رژیم سابق را مى بینند و رویه هاى فرهنگ شرق و غرب را در سر مى پرورانند، اجازه ندهند که خارج از دروس موظف خود به صحبت هاى انحرافى بپردازند و باید بدانند با مسامحه در این امر به تدریج در دانشگاهها و دبیرستانها خط انحرافى نفوذ خواهد کرد و در پیشگاه خداوند متعال مسؤ ول هستند. 📚صحیفه نور جلد ۱۹ ،ص ۸۰ سعى کنید در دانشگاه پرچم اسلام را بالا ببرید، تبلیغات مذهبى بکنید. مسجد بسازید، اجتماعا نماز بخوانید، تظاهر به نماز خواندن بکنید، وحدت مذهبى لازم است ، وحدت مذهبى است که این اجتماع عظیم و فشرده را ایجاد مى کند، اگر علاقه به استقلال ایران دارید، وحدت مذهبى داشته باشید. 📚صحیفه نور جلد ۱، ص ۶۴ ♦️ شما دانشجویان عزیز خودتان در صدد این باشید که از غربزدگى بیرون بیایید. این گمشده خودتان را پیدا کنید، آنها درصددند که با هر ترتیبى شده است خودشان رابه ما تحمیل کنند و شما باید مقاومت کنید. 📚صحیفه نور جلد ۱۱، ص ۱۸۵ ♦️جوانان عزیز دانشگاهى هر چه بیشتر در کسب علوم و فنون در اعتلاى کشور معظم خود کوشش نمایند و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به چپ و راست قاطعانه جلوگیرى کنند و نگذارند محیط مقدس دانشگاه آلوده به اغراض منحرفان و وابستگان به اجانب گردد. 📚صحیفه نور جلد ۱۸، ص ۸۶ @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش اینستاگرام سردار سلیمانی به حمله موشکی سپاه سردار سلیمانی:جمهوری اسلامی اراده‌ی برخورد دارد و اگر کسی پایش را از گلیم خودش درازتر کند، [با او] چنین برخوردی خواهد کرد. @hagigatevasel
✅✅ که محور وحدت جامعه اسلامی: 🌹امام خامنه ای : یک سطر از سطور کتاب قطور منقبت امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) این است که این بزرگوار در طول این زندگی پرماجرای خود به چیزهائی اهتمام داشتند، از جمله و اینها برای ما درس است. وحدت امت اسلامی برای امیرالمؤمنین مهم بود. 🔺 استقرار عدالت در میان امت اسلامی هم برای امیرالمؤمنین مهم بود. 🔺حق‌طلبی آن بزرگوار در هر دو جا خود را نشان میدهد؛ 👌هم در آنجائی که در پی عدالت دشوارترین آزمونهای زندگی خود را تحمل میکند؛ آن سختیها را، آن مجاهدتهای دشوار را، آن جنگهائی را که بر آن بزرگوار تحمیل شد -آن سه جنگ دوران کوتاه حکومت، که اینها را تحمل میکند؛ چون دنبال عدالت است. حق را در اینجا با قاطعیت تعقیب میکند- 👌هم در آنجائی که امیرالمؤمنین به خاطر خدا، به خاطر مصالح اسلام، به خاطر وحدت مسلمانان، از حقی که برای خود او مسلّم است، چشم‌پوشی میکند و در مقام معارضه برنمی‌آید؛ اسلام را، مسلمانان را، جامعه‌ی اسلامی را، وحدت اسلامی را پاس میدارد. ✨«فامسکت یدی حتّی رأیت راجعة النّاس قد رجعت عن الاسلام یدعون الی محقّ دین محمّد (صلّی اللَّه علیه و اله)»✨ نهج البلاغه نامه۶۲ یعنی آن وقتی که دیدم مسئله‌ی اسلام مطرح است، مصالح اسلامی، مصالح جامعه‌ی اسلامی مطرح است، در آنجا دیگر سکوت را جایز ندانستم، آمدم وسط میدان برای ایجاد . مال دوران اولِ پس از رحلت پیغمبر و آن دوران محنت امیرالمؤمنین است؛ آنجا هم حق را با قاطعیت دنبال میکند.این حق در اینجاوحدت است؛اینهابرای ما درس است. 🚨جامعه‌ی اسلامی در تمام ادوار مختلف از ناحیه‌ی بیعدالتی ضربه خورده است؛ و از ناحیه پراکندگی و نفاق و جدائی افراد از یکدیگر و مقابل یکدیگر ایستادن، ضربه خورده است. از این چیزها دنیای اسلام ضربه خورده. هر چه شما به تاریخ اسلام مراجعه کنید بخصوص در قرون اخیر - این معنا را روشنتر میبینید. ✅ دنیای اسلام نیازمند است. . 🔺 دشمنان اسلام میخواهند بین طوائف مسلمان به وسیله‌ی امیرالمؤمنین که خود وسیله‌ی وحدت و اتحاد است، اختلاف ایجاد کنند. اینها را باید دنیای اسلام بگوش باشد. 🚨امروز کسانی و دستهائی را که برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به شیعه تهمت میزنند، بدگویی میکنند، اختلاف‌افکنی میکنند، ببینند. از این طرف هم همین جور؛ یک کسانی از این طرف احساسات برادران مسلمان خودشان را تحریک میکنند، جریحه‌دار میکنند، آزرده میکنند. دنیای اسلام باید متحد باشد. امروز دنیا این را میخواهد. امروز نیازهای جامعه‌ی اسلامی این را میطلبد که جوامع اسلامی با هم باشند، در کنار هم باشند، اتحاد و اتفاق داشته باشند، نگذارند دشمنانی از ضعف آنها استفاده کنند؛دشمنانی که خودشان به طورطبیعی قدرتی ندارند. چیست ؟دشمن صهیونیستی در مقابل یک میلیارد و نیم مسلمان عددی نیست؛ به حساب نمی‌آید. اختلاف در دنیای اسلام -این ضعفی که در درون دنیای اسلام است- موجب میشود که دشمن ضعیف بتواند راه خود را پیدا کند، یارگیری کند، از بین برادران مسلمان دشمن برای خود یارگیری کند ۸۸/۴/۱۵ ✅✅ ؛ مايه وحدت اسلامی 🌹امام خامنه ای: مسأله غدیر میتواند مایه وحدت باشد؛ همچنان که مرحوم آیةاللَه شهید مطهری مقاله‌ای با عنوان «الغدیر و وحدت اسلامی» دارد. 🔹او کتاب الغدیر را - که درباره مسائل مربوط به غدیر است - یکی از محورهای اسلامی میداند که درست هم هست. ممکن است به نظر عجیب بیاید، اما واقعیت مطلب همین است. 🔹خودِ مسأله غدیر، غیر از جنبه‌ای که شیعه آن را به عنوان اعتقاد قبول کرده است - یعنی حکومت منصوب امیرالمؤمنین علیه‌الصلاةوالسلام از طرف پیامبر که در حدیث غدیر آشکار است - اصل مسأله ولایت هم مطرح شده است. 🔹این دیگر شیعه و سنی ندارد. 🔺اگر امروز جهان و ملتهای کشورهای اسلامی، شعار ولایت اسلامی سر دهند، بسیاری از راههای نرفته و گره‌های ناگشوده امت اسلامی باز خواهد شد و مشکلات کشورهای اسلامی به حل نزدیک خواهد گشت. ۷۹/۰۱/۰۶ 🌹امام خامنه ای : امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) شخصیتی است که همة فرق اسلامی دربارة عظمت او، دربارة خصوصیات او و دربارة شأن و منزلت والای او در اسلام، با یکدیگر اتفاق نظر دارند. لذا به جرأت می توان گفت که علی بن ابیطالب (علیه الصّلاة و السّلام)، می تواند نقطة و تلائم و همبستگی میان فِرق اسلامی قرار بگیرد."۸۷/۴/۲۶ 🌹خود علیه السلام در این باره فرموده اند: به خدا سوگند اگر از تفرقه میان مسلمانان و بازگشت کفر و نابودی دین نمیترسیدم قطعا برخورد من بامخالفان غیر از آن چیزی بود که اتفاق افتاد.(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدیدج اول ص۱۸۴ ) @hagigatevasel
هدایت شده از ️حقیقت واصل
💌هرچه میتوانید برای علیه السلام خدمتی انجام دهید دریغ نکنید. هیچ کاری برای امام حسین بی اثرنمی ماند.... 👌 از این فیض عظیم بی‌نصیب نمانیم @hagigatevasel
هدایت شده از نو+جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینیم | دوباره سلام ای هلال محرم 🍎 عجب شباهتیست بین هلال، مشک، قنداقه، قد خمیده... ➕ همراه با آقا سلام زیارت عاشورا را زمزمه کنیم 💫 آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی 🌱 @Nojavan_Khamenei
◾️به خدا بگو: تو گفتی و من هم آمدم! ▫️ علیه‌السلام در سیره و بیان آیت‌الله بهجت قدس‌سره 📝 [حضرت آیت‌الله بهجت] شرکت در مجالس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام را تعظیم شعائر می‌دانست و معتقد بود که باید به شعائر عظمت بخشید و عمر خود را در اعتلای هرچه بیشتر آن‌ها صرف کرد. همیشه تأکید می‌کرد: 👌شرکت در مجالس سیدالشهدا علیه‌السلام محبت به ذوی‌القربای پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله است؛ همان ذوی‌القربایی که قرآن به مودت آن‌ها سفارش کرده و آنان را مزد رسالت قرار داده است. شرکت در این مراسم، اجر رسالت پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله است. شما به این نیت برو و به خدا بگو: تو گفتی و من هم آمدم. من همان محبتی را که تو می‌خواهی انجام می‌دهم. به کسانی که تو دوستشان داری محبت می‌کنم. 📚 برگرفته از کتاب رحمت واسعه، آیت الله ؛ص۲۲ ✅ تجلی واقعی اسلام 🔻وقتی بخواهیم به جامعیت اسلام نظر بیفکنیم باید نگاهی هم به نهضت حسینی بکنیم. می‏بینیم امام حسین علیه السلام کلیات اسلام را در کربلا به مرحله عمل آورده، مجسم کرده است ولی تجسم زنده و جاندار حقیقی و واقعی، نه تجسم بی‏روح. 🔻 انسان وقتی در حادثه کربلا تأمل می‏کند، اموری را می‏بیند که دچار حیرت می‏شود و می‏گوید اینها نمی‏تواند تصادفی باشد. و سرّ اینکه ائمّه اطهار اینهمه به زنده نگه داشتن و احیای این خاطره توصیه و تأکید کرده و نگذاشته ‏اند حادثه کربلا فراموش شود، این است که این حادثه یک اسلام مجسم است؛ نگذارید این اسلام مجسم فراموش شود. ✅ما در حادثه کربلا به جریان عجیبی برخورد می‏کنیم و آن اینکه می‏بینیم در این حادثه مرد نقش دارد، زن نقش دارد، پیر و جوان و کودک نقش دارند، سفید و سیاه نقش دارند، عرب و غیرعرب نقش دارند، طبقات و جنبه‏ های مختلف نقش دارند. 🌺گویی اساساً در قضا و قدر الهی مقدّر شده است که در این حادثه نقشهای مختلف از طرف طبقات مختلف ایفا بشود، یعنی اسلام نشان داده بشود. 📚حماسه_حسینی_ج1، ص359، 🔺استاد شهیدمطهری (ره) (ع)-مرد (س )-زن اصغر-نوزاد -خردسال -نوجوان اکبر-جوان العباس زیبا صورت و وزیبا سیرت سیاه پوست بن مظاهر- پیشکسوت یزیدریاحی-توبه کننده گروهها درعاشوراحضور داشتند 🌺به قربان صفای دل امامی که حقیقتا کشتی نجات است وهمه رادورحلقه عشق خود جمع کرده است🌺 @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله مجتهدی(ره): یه جا که روضه هست، برید بشینید گریه کنید. 🏴 ماه محرم شروع شد... @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر پرچم و علم، سلام بر شعر محتشم، سلام بر ... ببینید بانوای حاج محمودکریمی @hagigatevasel
✅ روضه حضرت مسلم _ حاج آقا مجتبی تهرانی 🌹 شنیده اید که امام حسین "ع" از مدینه به مکه آمدند. وقتی این خبر در بلاد اسلامی منتشر شد، در خود مکه که غوغایی شد؛ مردم ریختند و بیعت کردند. از کوفه و بصره و جاهای دیگر مرتب نامه می‌آمده است. بخصوص از کوفه چون مقر حکومت حضرت علی "ع" بود نامه زیاد می‌آمد. حتی در تاریخ دیده‌ام که روزی ششصد نامه می‌آمد که بالاخره به دوازده هزار نامه رسید و امام حسین "ع" بعد از آن، حضرت مسلم را به سمت کوفه روانه کردند و جواب نامه بصری‌ها را هم همان موقع به همراه چند نفر به بصره فرستادند که با هم هماهنگ شوند. حضرت مسلم طبق وظیفه شرعی‌اش و آنگونه که می‌دانید به کوفه آمد. در تاریخ دیده‌ام که از هیجده هزار نفر تا صد هزار نفر آمدند و با مسلم بیعت کردند. حتی در نامه هایی که از کوفه به مکه رفته، این طور آمده است که صد هزار نفر شمشیر به دست آماده یاری شما هستند. بعد هم حضرت مسلم، آن نامه را به امام حسین "ع" نوشت و اِخبار کرد به واقعه و اینکه شرایط آماده است و شما حرکت کنید و تشریف بیاورید؛ امام حسین "ع" هم عمرۀ مفرده‌ای انجام دادند و در روز ترویه از مکه به سمت کوفه حرکت کردند. از اینجا مسئلۀ نهی از منکر شروع می‌شود. تا آنجا حضرت می‌فرمودند بیعت نمی‌کنم و باطل را تأیید نمی‌کنم؛ از اینجا می‌فرمایند وارد صحنه شده‌ام و می‌خواهم اقامۀ حق کنم و معروف را پیاده کنم و جلوی منکر را بگیرم. یعنی تا آنجا مسئلۀ «ولا تعاونوا علی الاثم و العدوان» بود، ولی از اینجا، حرکت ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر شروع شد. خوب، شنیده‌اید که حضرت مسلم آن نامه را نوشت؛ اما ببینید که تعاون کوفی‌ها بر بِرّ و تقوا چگونه است که برای ما است. 👈بعد از آنکه عبید الله وارد کوفه شد - و آن جریاناتی که نمی‌خواهم بگویم - کار مسلم به اینجا می‌کشد که وقتی غروب می‌شود و می‌خواهد نماز مغرب را بخواند، می‌بیند سی نفر بیشتر در مسجد نیستند. اول [ ار فرط جمعیت] در مسجد جا نبوده است؛ می‌دانید مسجد کوفه چه دریایی است؟ می‌گویند در مسجد کوفه جا نبوده است؛ اما بعد، فقط سی نفر مانده بودند. وقتی به درب مسجد می‌رسد، ده نفر مانده بودند و وقتی وارد کوچه می‌شود، می بینددیگر هیچ کس نیست. پس « و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان » چه شد؟! مسلم به این کوچه ها می‌آید؛ متحیر، سرگردان، گرسنه، تشنه، عطش به او فشار آورده است؛ کسی را ندارد؛ رسید به طوعه، آن پیرزنی که واقعاً از اولیای خداست. سلام می‌کند و می‌گوید آب داری به من بدهی؟ من تشنه ام. طوعه هم او را نمی‌شناسد. می‌رود و آب می‌آورد؛ مسلم آب را می‌نوشد. طوعه ظرف را در خانه می‌گذارد؛ وقتی بر می‌گردد، می بیند حضرت مسلم هنوز ایستاده است. سه بار به مسلم می‌گوید اینجا نایست؛ برو؛ برو سراغ زن و بچه و خانه و زندگی‌ات. حضرت مسلم می‌گوید: « ما لی فی هذا المصرِ مَنزِلٌ وَ لا اَهلٌ». یعنی من در این شهر اصلاً منزل و مأوایی ندارم و غریبم. طوعه به او می‌گوید مگر تو که هستی و از چه قبیله ای؟ تا مسلم می‌گوید من مُسلم بن عقیلم، این زن حالتی از شعف و شادی پیدا می‌کند. وقتی مسلم تقاضا می‌کند که مرا به منزلت راه بده، می‌گوید بیا داخل، فدای تو شوم. او را به داخل خانه می برد و از او پذیرایی می‌کند. فردا می‌آیند و آنجا را محاصره می‌کنند. مسلم می‌آید بیرون و شروع می‌کند به جنگیدن. چقدر اینها به حضرت مسلم ضربه زدند و حیله ها به کار بردند، ولی باز هم نتوانستند او را دستگیر کنند. خون از چهره‌اش جاری است ولی تسلیم نمی‌شود؛ تا آنکه با فریبکاری ِ اشعث، مسلم را گرفتند. اینجا مسلم شروع می‌کند به گریه کردن؛ آنها مسلم را سرزنش می‌کنند. مسلم از شجاعان معروف عرب بوده است. عبیدالله بن عباس رو می‌کند به او و می‌گوید مثل تویی که برای چنین امری قیام کرده که نباید گریه کند. مسلم بلافاصله می‌گوید: ن لا اَبکی لِنَفسی و لاکن اَبکی لاهلیَ المُقبِلینَ اِلَیَّ». می‌دانی من برای چه کسی گریه می‌کنم؟ برای آن خاندان و خانواده‌ای گریه می‌کنم که دارند به سوی من در کوفه می‌آیند؛ « ابکی لِلحُسین وَ آل الحُسَین». گریه ام برای حسین و آل حسین "ع" است...   📚سلوک عاشورایی ؛ آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، منزل اول: تعاون و همیاری، (چاپ اول: تهران، مؤسسه فرهنگی- پژوهشی مصابیح الهدی، ۱۳۹۰)، صص ۳۱ تا ۳۴. @hagigatevasel
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ويژه آغاز ماه محرم 📹ببينيد| السلام عليک يا ابا عبدالله ▪️قرائت بخشی از #زوسط رهبرانقلاب در جمع رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا. ۶۷/۰۵/۲۸ 🏴 @Khamenei_ir
⚠️اطلاع نگاشت| مجموعه توصيه‌های امام خامنه ای درباره و @hagigatevasel
📣 اگر (علیه‌السلام) امام تو است باید راه او را بروی ◾ متأسّفانه مسئله‌ى پيشوایی و پيشروى در مورد امام، امروز در معارف فرهنگ شيعى ما هيچ مطرح نيست. تا میگویی امام حسين (علیه‌السّلام) در فلان موقعيّت يک چنين عملى انجام داد، اميرالمؤمنين (علیه‌السّلام) چنان و... ميگويد: آقا! اينها امام بودند. خب، به دلیل اینکه اینها امام بودند، بايد تو پيروى كنى. يعنى چه که بگویی او چون امام است، پس من نميتوانم پسِ كار او و دنبال راه او را بگيرم؟ در حالى كه اين خطاى خيلى بزرگى است، وقتى كه ما امام را به امامت شناختيم، بايد راه امام و خطّ‌سير زندگى او را هم بفهميم و بدانيم؛ تا بتوانيم دنبال اين خطّ‌سير را بگيريم و عمل كنيم. ▫️اميرالمؤمنين (صلوات‌الله‌عليه) فرمود: «ألا وَ إنَّ لِكُلِّ مَأمومٍ إماماً يَقتَدِى بِه»؛ هر مأمومى امامى دارد كه به آن امام اقتدا ميكند، دنباله‌رو آن امام است و بايد دنبال آن امام برود؛ والّا امامِ او نيست و او هم مأموم او نيست. پس مسئله‌ى اقتدا كردن و دنبال خطّ‌سير و زندگى امام رفتن، مطلبى است لازم و مقتضاى لفظ امام و مأموم. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ سخنرانی‌های امام خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران @hagigatevasel
هدایت شده از KHAMENEI.IR
دو فایده شناخت زندگی امام، شناخت خط مشی زندگی امام و افتخار به راه اوست ◾ شناخت زندگى امام و سيره‌ى عملى امام، داراى اين دو فايده است: يكى اينكه آموزنده است يعنى به انسان می‌آموزد كه خطّ زندگى را چگونه بايد مشى كرد و ديگر اينكه برانگيزاننده و به‌اهتزاز درآورنده است؛ انسان را در پيچ‌وخمهاى زندگى کمک ميكند، به انسان حالت تفاخر و مباهات ميدهد. ▫️ تعبير جامع‌ترى براى فایده‌ی دوّم هست: اینکه در انسان روح غروری به‌وجود مى‌آورد. اين احساس را در پيروان امام به‌وجود مى‌آورد كه راهى كه او ميرفت و امروز منِ شیعه مدّعی‌ام كه راه او را ميروم، راه خدا است، راه پرافتخار است، راه افتخارآفرين است؛ و بنابراين اين راه را بايد پيمود و بايد رفت. ◾ شناخت امام اين دو فايده را دارد. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ ص۳۹| سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران 👈 در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیه‌السلام)، در این حساب منتشر خواهد شد 🏴 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | ❤️به رهبری علیه‌السلام ✨امام خامنه ای: گسترش نشاندهنده یک جریانی است که به رهبری حسین‌بن‌علی(ع) دارد در دنیا پیش میرود؛ و گره‌های ملّتها را باز خواهد کرد. @hagigatevasel