eitaa logo
🇮🇷 محمد علی فتحی
626 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
789 ویدیو
48 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین اندیشه های راهبردی و گفتمانی https://zil.ink/hajfathi_ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
رجال نویسان اهل سنت: «مسلم بن عقیل فقیه و دانشمند و تابعی و "محدّث" بود.» 📚الثقات ،ابن حبّان ج۵ص۳۹۱ «هانی بن عروه صحابی رسول خدا و حضرت امیر ع و قاری قرآن و بزرگ کوفه بود،آنگونه که هنگام حرکت چهار هزار سواره و ۸هزار پیاده وی را همراهی می کردند» 📚جمهرة الأنساب العرب ج١ص٤٠٦ 🏴سالروز شهادت این دو ناصر امام حسین علیه السلام تسلیت باد
امام هادي عليه السلام: مَن أطاعَ اللّه َ يُطاعُ ؛ امام هادى عليه السلام: هر كس از خدا فرمان ببرد، از او فرمان برند. 📚تحف العقول، ص ۴۸۲.
سامانه درخواست تدریس خصوصی دروس حوزی. لطفا روی لینک کلیک کنید: https://goo.gl/forms/1F3AKMc1T2FfiRRb2
هدایت شده از 
تدریس خصوصی دروس حوزوی در تمامی سطوح با استفاده از اساتید رسمی و مجرب حوزه.
👇صیغه برادری👇 در روز غدیرعقد اخوّت با برادران مؤمن، مستحب است. در مُستدرك وسائل از كتاب زاد الفردوس نقل فرموده چنين است كه : بگذارد دست راست خود را بر دست راست برادر مؤمن خود و بگويد: وآخَيْتُكَ فِي اللَّهِ، وَصافَيْتُكَ فِي اللَّهِ، وَصافَحْتُكَ فِي اللَّهِ، وَعاهَدْتُ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ وَكُتُبَهُ وَرُسُلَهُ وَأَنْبِياءَهُ وَالْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِينَ عَلَيْهِمُ السَّلامُ عَلَى أَنَّي إِنْ كُنْتُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَالشَّفاعَةِ وَأُذِنَ لِي بِأَنْ أَدْخُلَ الْجَنَّةَ لَاأَدْخُلُها إِلّا وَأَ نْتَ مَعِي. آنگاه بر ادر مؤمن بگويد: قَبِلْتُ، پس بگويد: أَسْقَطْتُ عَنْكَ جَمِيعَ حُقُوقِ الْأُخُوَّةِ مَا خَلَا الشَّفاعَةَ وَالدُّعاءَ وَالزِّيارَةَ [۱]. توجه: این صیغه محرمیت نمی آورد و صرفا یک رابطه معنوی ایجاد می کند. ---------- 📚 [۱]: مستدرك الوسائل ۶/ ۲۷۹ شماره ۶۸۴۳.
💐میلاد امام کاظم علیه السلام مبارک💐 امام كاظم عليه السلام: ▫️إنّي لأَعمَلُ في بَعضِ ضِياعي حَتّى أعرَقَ و إنَّ لي مَن يَكفيني لِيَعَلَمَ اللّه ُ أنّي أطلُبُ الرِّزقَ الحَلالَ ؛ امام كاظم عليه السلام: ▫️من در برخى از زمين هاى كشاورزى‌ام كار مى كنم تا آن كه عرق از بدنم سرازير مى شود، در حالى كه هستند كسانى كه به جاى من كار كنند و مرا از كار كردن بى نياز كنند، ولى من كار مى كنم تا خداوند ببيند كه در جست و جوى روزى حلالم. 📚الكافى، ج ۵، ص ۷۷. 🆔️ @hajfathi_ir
امام كاظم عليه السلام: ما مِن أحَدٍ دَهَمَهُ أَمرٌ يَغُمُّهُ أَو كَرَبَتْهُ كُربَةً فَرَفَعَ رَأسَهُ إلَى السَّماءِ ثُمَّ قالَ ثَلاثَ مَرّاتٍ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ إلاّ فَرَّجَ اللّه ُ كُربَتَهُ و أذهَبَ غَمَّهُ؛ هر كس چيزى است كه غمگينش مى سازد يا ناخوشايندى كه ناراحتش مى كند، اگر سر به آسمان بلند كند و سه بار "بسم اللّه الرحمن الرحيم" بگويد، بى ترديد، خداوند، گره از كارش خواهد گشود و غمش را برطرف خواهد كرد. 📚مكارم الأخلاق، ص ۳۴۷
باب الحوائجی بده آقا برات را تا کربلای جد تو بی بال و پر روم
💠داستان عبرت آموز صفوان جمال💠 رجال الكشّى به نقل از حسن بن على بن فَضّال، از صَفْوان بن مِهران جَمّال: نزد امام موسى كاظم عليه السلامرفتم. ايشان به من فرمود: «اى صفوان! همه رفتارت خوب است، جز يك چيز». گفتم: فدايت شوم! چه چيز؟ فرمود: «كرايه دادن شترهايت به اين مرد، يعنى هارون». گفتم: به خدا سوگند، شترهايم را براى سرمستى و بدمستى يا شكار و لهو، به او كرايه نمى دهم ؛ بلكه آنها را براى پيمودن اين راه (راه مكّه) كرايه مى دهم و خودم نيز همراه او نمى روم و غلامانم را براى اين كار، راهى مى كنم. حضرت به من فرمود: «اى صفوان! آيا كرايه تو را بايد بپردازند؟ ». گفتم: فدايت شوم، آرى! فرمود: «آيا دوست دارى تا زمانى كه كرايه ات را دريافت مى كنى، زنده بمانند؟ ». گفتم: آرى. فرمود: «هركس خواستار بقاى آنان باشد، از آنان است و هركس از آنان باشد، به دوزخ مى رود». [صفوان مى گويد: ]من نيز رفتم و همه شترهايم را فروختم. خبر اين ماجرا به هارون رسيد و او مرا خواند و به من گفت: اى صفوان! شنيده‌ام كه شترهايت را فروخته اى؟ گفتم: آرى. گفت: چرا؟ گفتم: من پيرمردى فرتوت هستم و غلامانم نيز كارها را درست انجام نمى دهند. هارون گفت: هيهات! اين طور نيست. من مى دانم چه كسى تو را به اين كار وا داشته است ؛ موسى بن جعفر. گفتم: مرا چه به موسى بن جعفر! گفت: دست بردار! به خدا سوگند، اگر به جهت خوش معاشرتى ات نبود، تو را مى كشتم. 📚رجال الكشّي: ۲ / ۷۴۰ / ۸۲۸. @hajfathi_ir
مراقب باشيم دچار سطحى‌گرى و ظاهرگرائى نشويم،دچار تحجر نشويم - اين يك طرف قضيه است - دچار سكولاريزمِ پنهان هم نشويم. گاهى اوقات در ظاهر، تبليغات، تبليغات دينى است؛ حرف، حرف دينى است؛ شعار، شعار دينى است؛ اما در باطن، سكولاريسم است؛ جدائى دين از زندگى است؛ آنچه كه بر زبان جارى ميشود، در برنامه‌ريزى‌ها و در عمل دخالتى ندارد. ادعا ميكنيم، حرف ميزنيم، شعار ميدهيم؛ اما وقتى پاى عمل به ميان مى‌آيد، از آنچه كه شعار داديم، خبرى نيست. ۲۳ /مهر/ ۱۳۹۱ WWW.HAJFATHI.IR