HAJFATHI
امام كاظم عليه السلام:
ما مِن أحَدٍ دَهَمَهُ أَمرٌ يَغُمُّهُ أَو كَرَبَتْهُ كُربَةً فَرَفَعَ رَأسَهُ إلَى السَّماءِ ثُمَّ قالَ ثَلاثَ مَرّاتٍ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ إلاّ فَرَّجَ اللّه ُ كُربَتَهُ و أذهَبَ غَمَّهُ؛ هر كس #گرفتار چيزى است كه غمگينش مى سازد يا ناخوشايندى كه ناراحتش مى كند، اگر سر به آسمان بلند كند و سه بار "بسم اللّه الرحمن الرحيم" بگويد، بى ترديد، خداوند، گره از كارش خواهد گشود و غمش را برطرف خواهد كرد. 📚مكارم الأخلاق، ص ۳۴۷
#امام_کاظم
💠داستان عبرت آموز صفوان جمال💠
رجال الكشّى به نقل از حسن بن على بن فَضّال، از صَفْوان بن مِهران جَمّال:
نزد امام موسى كاظم عليه السلامرفتم. ايشان به من فرمود: «اى صفوان! همه رفتارت خوب است، جز يك چيز».
گفتم: فدايت شوم! چه چيز؟
فرمود: «كرايه دادن شترهايت به اين مرد، يعنى هارون».
گفتم: به خدا سوگند، شترهايم را براى سرمستى و بدمستى يا شكار و لهو، به او كرايه نمى دهم ؛ بلكه آنها را براى پيمودن اين راه (راه مكّه) كرايه مى دهم و خودم نيز همراه او نمى روم و غلامانم را براى اين كار، راهى مى كنم.
حضرت به من فرمود: «اى صفوان! آيا كرايه تو را بايد بپردازند؟ ».
گفتم: فدايت شوم، آرى!
فرمود: «آيا دوست دارى تا زمانى كه كرايه ات را دريافت مى كنى، زنده بمانند؟ ».
گفتم: آرى.
فرمود: «هركس خواستار بقاى آنان باشد، از آنان است و
هركس از آنان باشد، به دوزخ مى رود».
[صفوان مى گويد: ]من نيز رفتم و همه شترهايم را فروختم.
خبر اين ماجرا به هارون رسيد و او مرا خواند و به من گفت: اى صفوان! شنيدهام كه شترهايت را فروخته اى؟
گفتم: آرى.
گفت: چرا؟
گفتم: من پيرمردى فرتوت هستم و غلامانم نيز كارها را درست انجام نمى دهند.
هارون گفت: هيهات! اين طور نيست. من مى دانم چه كسى تو را به اين كار وا داشته است ؛ موسى بن جعفر.
گفتم: مرا چه به موسى بن جعفر!
گفت: دست بردار! به خدا سوگند، اگر به جهت خوش معاشرتى ات نبود، تو را مى كشتم.
📚رجال الكشّي: ۲ / ۷۴۰ / ۸۲۸.
@hajfathi_ir
HAJFATHI
مراقب باشيم دچار سطحىگرى و ظاهرگرائى نشويم،دچار تحجر نشويم - اين يك طرف قضيه است - دچار سكولاريزمِ پنهان هم نشويم. گاهى اوقات در ظاهر، تبليغات، تبليغات دينى است؛ حرف، حرف دينى است؛ شعار، شعار دينى است؛ اما در باطن، سكولاريسم است؛ جدائى دين از زندگى است؛ آنچه كه بر زبان جارى ميشود، در برنامهريزىها و در عمل دخالتى ندارد. ادعا ميكنيم، حرف ميزنيم، شعار ميدهيم؛ اما وقتى پاى عمل به ميان مىآيد، از آنچه كه شعار داديم، خبرى نيست. ۲۳ /مهر/ ۱۳۹۱ WWW.HAJFATHI.IR
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔶واکنش استاد رحیم پور ازغدی به حواشی پیش آمده تجمع فیضیه
▪️بیش از 95% دروس خارج مربوط به مسائل شخصی و عبادی است!
▪️حضرت امام حرفهایی زده که من جرأت گفتن آن ها را ندارم!
▪️اگر انتقادات من به حوزه توهین است پس باید اول امام را محاکمه کرد!
▪️سکولاریسم حوزوی بر خلاف دانشگاه یک حرکت پنهان است!
▪️مخاطب سخنان من آیت الله مکارم و آیت الله نوری همدانی نبودند، این آقایان در حوزه های خود به اندازه کافی خدمت کرده اند.
🔲استاد رحیم پور ازغدی:
🔹من احتمال قوی میدهم تمام سخنانی که بنده در مدرسه فیضیه داشتم مطالعه نشده و تمام فیلم سخنرانی را ندیدند. چون آنچه به عنوان پاسخ داده شد، اصلا چیزهایی نبود که ربطی به آنچه که من گفتم داشته باشد.
🔹من اصلا معتقدم آنچه که گفتم و به آن معتقدم مبنای انقلاب اسلامی بوده و حرفهای صریح و تعابیری است که امام(ره) در سخنرانیهای مختلف و حتی در وصیتنامه خود گفته و سخنانی که امام در این باره داشته یکی دو تا نیست.
🔹امام حرفهایی را زده که من اصلا جرأت نمیکنم بگویم! امام میگوید افعیهای خوش خط و خال حوزه! چه کسی جرأت میکند این حرفها را بزند؟ خوب شد من این حرف را نزدم، وگرنه میگفتند فلانی گفته در حوزه افعی داریم.
🔹خیلی جالب است، اینها حرفهای امام است و ما جرأت نمیکنیم آنها را بگوییم! برخی از انتقادهایی که شهید بهشتی و شهید مطهری کرده را ما جرأت نمیکنیم بگوییم، ممکن است بگویند اینها توهین به حوزه، روحانیت و مراجع است.
🔹 تعبیر سکولاریسم در حوزه را رهبر انقلاب دو سه بار به کار بردند، در خود قم که ایشان رفتند، گفتند سکولاریزم در حوزه یعنی اینکه بگوییم ما فقط به فقه، مباحث احکام دین در حوزه عبادات، نماز، روزه، نجاسات و معاملات شخصی و اینها کار داریم وگرنه این همه مسائل شخصی، اجتماعی، تمدنی و حکومتی است که اگر حوزه نظر ندهد و دیدگاههای اسلامی، مکتبی را با متد جواهری اعلام نکند، آن وقت سکولاریسم غرب جای آن را میگیرد چنانچه در خیلی جهتها گرفته است.
🔹 بیشتر از ۹۵ درصد و اکثر قریب به اتفاق درسهای خارج از فقه حوزه به همین مسائل پرداخته است.
🔹سکولاریسم دانشگاه، سکولاریسم عریان است و ترجمه از منابعی است که میگوید دین از دنیا و تمدن جداست، سکولاریسم در حوزه عریان نیست و پنهان است و از موضع حمله به دین نیست، از موضع دفاع دین است، ولی تعریف سکولاریسمی از دین است.
🔹در مدرسه فیضیه ما دهها مطلب گفتیم، برخی از اینها را هیچ کس نشنید، همانجا به درسهای علوم انسانی در دانشگاهها اشکال کردند و برخی رشتهها در دانشگاه، خطر بیسوادی در دانشگاه هم مطرح است، این را کسی مطرح نمیکند. اصلا موضوع آن جلسه در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، در مورد اینکه میگویند این طلبهها و آخوندها بردند و خوردند! در صورتی که شما میدانید این طلبهها همه با ۵۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان در ماه زندگی میکنند.
🔹آنجا بحث عدالتخواهی بود؛ اینکه مسئولان فاسد باید مجازات شوند، دهها پلاکارد بود که هیچکدام از این پلاکاردها را هیچکس نشان نداد، یک پلاکارد که نمیدانم چه کسی بود و اصلا من هم آن را ندیدم و گفتند که قبل از جلسه شما بوده و جمع شده است.
🔹 البته من فهمیدم که این فضاسازی برای چه بوده، یک کار رسانهای بود که از تهران هم هدایت میشد و در قم اجرا شد.
🔹آقای روحانی دو یا سه بار در مجلس گفت که در فیضیه میخواستند من را بکشند! معلوم بود که اینها حاشیهسازی است. آیا آن بچهطلبهای که آن تابلو را بالا برده، زده مرحوم هاشمی را کشته و آمده آنجا اعتراف به قتل کرده و حالا هم میگوید میخواهم شما را هم بکشیم؟!
🔹هزاران هزاران طلبه و مردم قم آمدند و میگویند ما همراه مردم و کنار مستضعفین هستیم و نسبت به مفاسد اقتصادی معترضیم، ولی یک دفعه همه اینها محو میشود و یک تابلو را علم میکنند و تمام یک ساعت و نیم صحبتها را بگویند در مورد توهین به مرجعیت و حوزه بود، اگر اینها توهین است پس از منظر برخی از آقایان، اول باید امام را محاکمه کنید!
🔹اصلا مخاطب بنده آیتالله نوری همدانی، آیت الله مکارم و اینها نبودند، کسان دیگری بودند، ولی یک عده با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان، طوری رفتار کردند که انگار ما به اینها داریم میگوییم.مخاطب من این آقایانی که میگویند نبودند، اصلا این آقایان در حوزههای خود به اندازه خودشان کار کردهاند، مخاطب من کسان دیگری بودند.
🆔 @feghahat
🔰انتخاب ارباب🔰
اگه میون انتخاب اربابت #حسین_علیه_السلام و عزاداریی بمونی که چهره و نهضت ارباب رو تخریب می کنه کدوم رو انتخاب می کنی!؟
👌آیا نه این است که عزاداری برای رسیدن به اربابمان و خدای اربابمان است!؟
@hajfathi_ir