#جوانی فرصت تعالی و رشد و #موفقیت شماست.
این #فرصت را با #علم_آموزی و #معرفت_دینی پر نمایید.
اندیشه های #لیبرالی و #سکولاری و #اومانیسمی زندگیی پوشالی را می سازد.
اندیشه های #توحیدی راه صحیح #زندگی_متعالی را نصیبتان می کند.
مکتب توحیدی و #ولایی شما را برای خدا می خواهد و مکاتب غیر توحیدی شما را برای مطامع عده ای فاسد و خارج از حدود انسانی می خواهد.
#قرآن_کریم و #معارف_حدیثی و #دعایی محکمترین پایه های #اعتقاد و #باور را به شما می دهد.
با #انتخاب_درست، #زندگی موفقی داشته باشید
دوستدار شما
محمد علی فتحی
#جوانان
#جوان
#نوجوان
#اعتقادات
#باور
#زندگی
👌 حد اقل به یک جوان بفرستید.
🆔 @hajfathi_ir
♨️نامحرم داریم تا نامحرم
▪️ روزی از جناب استاد حسن زاده خواستم که نصیحت و ارشاد و موعظه ای برایم بیان فرمایند.
از جمله فرمودند: «سعی کنید با نامحرمان تماس نداشته و باشید؛ چه زن باشد و چه مرد!»
▪️ تعجب کردم و پرسیدم: «آیا مرد هم نامحرم می شود؟!»
▪️ فرمودند: «بله! هرکس با خدا انس نداشته باشد، نامحرم است!»
📚 داستانهای حکیمانه در آثار استاد حسن زاده آملی، ص۱۲۲
#نامحرم
#روابط_الهی
❓دنیای مذموم کدام است؟
علامه #مصباح_یزدی رضوان الله علیه:
آنچه مذموم است نوع برخورد ما با #دنيا است. اگر دنيا مذمت شده است، در واقع #دلبستگى ما به دنيا و #عشق ورزيدن ما به آن مقصود است نه آنكه خود دنيا از آن جهت كه مخلوق خداوند است عيب و اشكالى داشته باشد.
خداى متعال هرچه خلق كرده، نيكو آفريده و عيبى در آن نيست:
الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْء خَلَقَه؛(1) آن كس كه هر چيزى را كه آفريده نيكو آفريده است.
اين آسمان و زمين و ستارگان و حوادث و پديدههايى كه در عالم تحقق پيدا مىكنند همه تابع حكمت الهى و نظام احسن است.
مذمت در واقع متوجه ما است در اينكه وسيله را با هدف، راه را با مقصد، و مقدمه را با ذىالمقدمه اشتباه بگيريم.
فرض كنيد اتومبيلى لوكس را در اختيار ما قرار دادهاند تا براى تردد و رفت و آمد از آن استفاده كنيم. حال اگر كسى به جاى سوار شدن به ماشين مشغول شستن و تميز كردن و برق انداختن و خوشبو كردن آن شود و ماشين را هيچ حركت ندهد، آيا اين كار احمقانه نخواهد بود؟
مَثَل دنيا نيز مَثَل مركب و وسيله است؛ همچنانكه در روايت فرمود:
لا تَسُبُّوا الدُّنْيا فَنِعْمَتْ مَطِيَّةُ الْمُؤْمِنِ فَعَلَيْها يَبْلُغُ الْخَيْرَ وَبِها يَنْجُوا مِنَ الشَّر؛(2) به دنيا بد نگوييد، زيرا دنيا مركب خوبى است براى مؤمن كه سوار بر آن به خير دست مى يابد، و به وسيله آن از شرّ نجات پيدا مى كند.
------------------
#منابع:
1. سجده (32)، 7.
2. بحارالانوار، ج 77، ص 180، روايت 10، باب 7.
🆔 @hajfathi_ir
💠زهدورزی و تاثیر آن بر بصیرت افزایی 💠
قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
▫️ مَن زَهِدَ فِي الدُّنيا عَلَّمَهُ اللّه ُ تَعالى بِلا تَعَلُّمٍ ، وهَداهُ بِلا هِدايَةٍ ، وجَعَلَهُ بَصيرا وكَشَفَ عَنهُ العَمى .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
▫️هر كه دل از دنيا بر كند ، خداوند متعال او را دانش مى آموزد ، بى آن كه از كسى بياموزد، و هدايتش مى كند ، بى آن كه كسى به هدايت او بپردازد، و او را #بصيرت مى بخشد و كوردلى را از او مى زدايد.
📚حلية الأولياء : ج 1 ص 72 عن نصير بن حمزة عن أبيه عن الإمام الصادق عن آبائه عليهم السلام ، كنز العمّال : ج 3 ص 209 ح 6194 نقلاً عن أبي عبد الرحمن السلمي في كتاب المواعظ والوصايا عن ابن عبّاس ؛ تحف العقول : ص 60 نحوه ، بحار الأنوار : ج 77 ص 163 ح 187 .
@hajfathi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تو امروز از من به ولایت نزدیکتر بودی!
نبودم. رفته بودم ملاقات آقای #خامنه ای. عصر که برگشتم دفتر، پرسید نبودی. کجا بودی ؟
گفتم: خدمت #آقا بودیم.
از جایش بلند شد. آمد جلو. پیشانیم را بوسید.
تعجب کردم. پرسیدم طوری شده ؟
گفت: این پیشونی بوسیدن داره. تو امروز از من به #ولایت نزدیک تربودی.
📚یادگاران، جلد 11 کتاب شهید صیاد، ص 43
🆔 @hajfathi_ir
✅استدلال علامه امینی و سوالی که بی جواب ماند
🔻زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند.
🔻 اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند .
آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند.
🔻به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند.
🔻 پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت :
قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد.
🔻اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد.
🔻 ضمناً تمام حضار درجلسه حافظ حدیث بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد.
آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید .
🔻علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید . همه قبول کردند .
🔻 سپس علامه امینی فرمود : قال رسول الله (صلوات الله علیه ) : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است .
🔻سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند .
🔻سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم ، بعد از کل جمع پرسید :
آیا فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت ... ؟
اگر می شناخت ، امام زمان فاطمه ( سلام الله علیها ) چه کسی بود ؟
🔻تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت ، بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند اگر بگوییم نمیشناخت ، پس باید بگوییم که فاطمه ( سلام الله علیها ) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده ؟ در حالی که بخاری ( از سرشناس ترین علمای اهل سنت ) گفته : ماتت و هی ساخطه علیهما - فاطمه ( سلام الله علیها ) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر و عمر غضبناک بود "و چون مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب (علیه السلام ) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند.
👌زحمت نشرش با شما .
یا علی
🆔 @hajfathi_ir