eitaa logo
محمدصادق‌حاجی‌زاده
244 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
100 فایل
⚘🌱 ⚘تلاشی درجهت‌ نشر معارف‌ اسلام‌‌ ناب‌ محمدی واهل‌بیت پاکش⚘🌱⚘ صلوات الله علیهم‌‌اجمعین⚘🌱⚘ یا مولای‌ یاصاحب‌ الزمان‌ ادرکنی‌‌ ولا تهلکنی🌺🌱 اللهم‌عجل‌‌لولیک‌الفرج🌱🌺 ارتباط با ادمین: @Karbalaii69
مشاهده در ایتا
دانلود
📸گزارش تصویری 🌹اقامه نماز میّت برای مرحوم مغفور #محمد_پورعلی #روز۲۸رمضان۱۴۴۰ 📍روستا سرحمام پازوار حجت الاسلام حاجی زاده کانال حجت الاسلام حاجی زاده 🆔 @hajizadeh۱
‌🌷مهدی شناسی 🌷 🌹ﻭَ ﺃَﻥَّ ﺃَﺭْﻭَﺍﺣَﻜُﻢْ ﻭَ ﻧُﻮﺭَﻛُﻢْ ﻭَ ﻃِﻴﻨَﺘَﻜُﻢْ ﻭَﺍﺣِﺪَﺓٌ، ﻃَﺎﺑَﺖْ ﻭَ ﻃَﻬُﺮَﺕْ، ﺑَﻌْﻀُﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺑَﻌْﺾ🌹 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 🌸 ﺭﺍﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺭﻭﺍﺡ ﺷﻤﺎ،ﻧﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺳﺮﺷﺖ ﺷﻤﺎ ﻳﻜﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺎﻙ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻫﺴﺘﻴﺪ. 🌸ﺧﻠﻘﺖ ﺍﺋﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺭﻭﺣﻰ ﻭ ﺟﺴﻤﻰ ﻳﻜﻰ ﺍﺳﺖ، ﻟﺬﺍ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﻭﻻ‌ﻳﺖ، ﻭﺟﻮﺏ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻄﻠﻘﻪ، ﻫﺎﺩﻯ ﺍُﻣّﺖ ﺑﻮﺩﻥ، ﺣﺠّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻧﻈﻴﺮ ﻋﺼﻤﺖ، ﻃﻬﺎﺭﺕ ﻭ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﺧﺮﺕ ﻭ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺴﺎﻭﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭ ﻓﺮﻗﻰ ﺑﻴﻦ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺋﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🌸ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺩﺭ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺭ ﺫﻳﻞ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ: (ﻭَﺗَﻘَﻠُّﺒَﻚَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴّﺎﺟِﺪﻳﻦَ)ﻭ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ (ﺫُﺭّﻳَّﺔً ﺑَﻌْﻀُﻬﺎ ﻣِﻦْ ﺑَﻌْﺾ) ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 🌸ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﻃﻮﻻ‌ﻧﻰ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎیند:ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﻜﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻳﺎ ﺷﺮﻳﻚ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺧﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻳﻢ. ﺳﭙﺲ ﻧﻮﺭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻠﺐ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ، ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﻫﺎ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻠﺐ ﻭ ﺭﺣﻤﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﻳﺪ.ﺍﺯ ﻫﺮ ﺻﻠﺒﻰ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻠﺐ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ﺁﺛﺎﺭ ﺷﺮﺍﻓﺖ ﻧﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﺪ.ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﻪ ﺻﻠﺐ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄّﻠﺐ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺣﻢ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﻣﺎﺩﺭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﮔﺮﺩﻳﺪ: ﻳﻚ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﺍﺑﻮﻃﺎﻟﺐ. ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺁﻳﻪ ﻛﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺻﻼ‌ﺏ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻫﺎﻯ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺑﺪﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺻﻼ‌ﺏ ﻭ ﺍﺭﺣﺎﻡ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺳﻴﺮ ﺩﺍﺩ. ☘ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺭﻭﺡ‌ﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻃﻴﻨﺖ ﺷﻤﺎ، ﻭﺍﺣﺪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳشان ﻳﮏ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻳﮏ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺍﺯ ﺧﺰﺍﺋﻦ ﺍﻟﻬﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺟﻠﻮﻩ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻳﻴﻨﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﻤﻮﺩﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﻳﮏ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻧﻪ ﮐﻢ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺯﻳﺎﺩ. ☘ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻨﺪ؛ ﺍﺷﻘﻴﺎ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﻋﺎﻟﻢ، ﻫﻤﻪ ﺟﻠﻮﻩ‌ﻫﺎﻱ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ‌ﻫﺎﻱ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻫﻤﻪ ﺣﺮﻑ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﺎﺕ ﻣﻌﻴَّﻦ ﺷﺪﻩ، ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺁﻥ ﻋِﻠﻢ ﻭ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺎﺯﻧﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ☘ﺍﻳﻦ ﻳﮏ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻋﺎﻟﻲ ﻋﺮﻓﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺸﻮﻳﺪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻴﺪ، ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻲ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭﮎ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﺮﺩ. ﺩﻝ ﭘﺎﮎ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺸﻮﺩ؛ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻪ ﻧﻮﺭﺍﻧﻴﺖ ﺍﺳﺖ. ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺧﻮﺍﻫﻴم ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺎ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ؛ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﺎ ﻳﮏ ﺣﺮﻑ ﺍﺯ ﺣﺮﻭﻑ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻴﻢ. 🌺ﻣﺎ ﺩﺍﺋﻤﺎً ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﻳﻢ.ﺩﺍﺋﻤﺎً ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣــﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺑﺮﮐﺖ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ. ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﻴﻢ، ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﻴﻢ؛ ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺷﻨﻮﻳﻢ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻨﻮﻳﻢ؛ ﺍﮔﺮ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ، ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ؛ ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﻧﺸﻴﻨﻴﻢ، ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ‌ﻧﺸﻴﻨﻴﻢ؛ ﻟﺬﺍ ﺍﻧﻔﮑﺎﮎ [ﻭ ﺟﺪﺍﻳﻲ] ﺑﻴﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠﺖ-ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﻳﻒ ﺍﺳﺖ، ﻳﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﻢ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ. 🌺ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩﻱ ﺟﺪﺍﻳﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ؛ ﻟﺬﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻭَﺃَﺷْﺮَﻗَﺖِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽُ ﺑِﻨُﻮﺭِ ﺭَﺑِّﻬَا» ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ، ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻮﺭ ﺭﺏ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮﺩ، ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺭﺑﻲ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﻣﻴﻦ، ﺗﺤﺖ ﺍﻟﺸﻌﺎﻉ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﺋﻤﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ، ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺎﺯﻧﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ ﺍﺳﺖ. 🌺ﺑﺮﮐﺎﺕ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻭ ﺗﺄﺛّﺮ ﺩﺭ ﻓﻌﻞ ﻭ ﺍﻧﻔﻌﺎﻻ‌ﺕ ﻫﻤﻪ‌ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻣﻴﻦ، ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. حجت الاسلام حاجی زاده @hajizadeh1
‌🌷مهدی شناسی ۳۹۵🌷 🌹ﻭَ ﺃَﻥَّ ﺃَﺭْﻭَﺍﺣَﻜُﻢْ ﻭَ ﻧُﻮﺭَﻛُﻢْ ﻭَ ﻃِﻴﻨَﺘَﻜُﻢْ ﻭَﺍﺣِﺪَﺓٌ، ﻃَﺎﺑَﺖْ ﻭَ ﻃَﻬُﺮَﺕْ، ﺑَﻌْﻀُﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺑَﻌْﺾ🌹 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 🌸 ﺭﺍﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺭﻭﺍﺡ ﺷﻤﺎ،ﻧﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺳﺮﺷﺖ ﺷﻤﺎ ﻳﻜﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺎﻙ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻫﺴﺘﻴﺪ. 🌸ﺧﻠﻘﺖ ﺍﺋﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺭﻭﺣﻰ ﻭ ﺟﺴﻤﻰ ﻳﻜﻰ ﺍﺳﺖ، ﻟﺬﺍ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﻭﻻ‌ﻳﺖ، ﻭﺟﻮﺏ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻄﻠﻘﻪ، ﻫﺎﺩﻯ ﺍُﻣّﺖ ﺑﻮﺩﻥ، ﺣﺠّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻧﻈﻴﺮ ﻋﺼﻤﺖ، ﻃﻬﺎﺭﺕ ﻭ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﺧﺮﺕ ﻭ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺴﺎﻭﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭ ﻓﺮﻗﻰ ﺑﻴﻦ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺋﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🌸ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺩﺭ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺭ ﺫﻳﻞ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ: (ﻭَﺗَﻘَﻠُّﺒَﻚَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴّﺎﺟِﺪﻳﻦَ)ﻭ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ (ﺫُﺭّﻳَّﺔً ﺑَﻌْﻀُﻬﺎ ﻣِﻦْ ﺑَﻌْﺾ) ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 🌸ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﻃﻮﻻ‌ﻧﻰ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎیند:ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﻜﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻳﺎ ﺷﺮﻳﻚ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺧﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻳﻢ. ﺳﭙﺲ ﻧﻮﺭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻠﺐ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ، ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﻫﺎ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻠﺐ ﻭ ﺭﺣﻤﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﻳﺪ.ﺍﺯ ﻫﺮ ﺻﻠﺒﻰ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻠﺐ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ﺁﺛﺎﺭ ﺷﺮﺍﻓﺖ ﻧﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﺪ.ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﻪ ﺻﻠﺐ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄّﻠﺐ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺣﻢ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﻣﺎﺩﺭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﮔﺮﺩﻳﺪ: ﻳﻚ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﺍﺑﻮﻃﺎﻟﺐ. ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺁﻳﻪ ﻛﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺻﻼ‌ﺏ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻫﺎﻯ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺑﺪﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺻﻼ‌ﺏ ﻭ ﺍﺭﺣﺎﻡ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺳﻴﺮ ﺩﺍﺩ. ☘ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺭﻭﺡ‌ﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻃﻴﻨﺖ ﺷﻤﺎ، ﻭﺍﺣﺪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳشان ﻳﮏ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻳﮏ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺍﺯ ﺧﺰﺍﺋﻦ ﺍﻟﻬﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺟﻠﻮﻩ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻳﻴﻨﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﻤﻮﺩﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﻳﮏ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻧﻪ ﮐﻢ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺯﻳﺎﺩ. ☘ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻨﺪ؛ ﺍﺷﻘﻴﺎ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﻋﺎﻟﻢ، ﻫﻤﻪ ﺟﻠﻮﻩ‌ﻫﺎﻱ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ‌ﻫﺎﻱ ﺍﻳﻦ ﺧﺰﻳﻨﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻫﻤﻪ ﺣﺮﻑ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﺎﺕ ﻣﻌﻴَّﻦ ﺷﺪﻩ، ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺁﻥ ﻋِﻠﻢ ﻭ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺎﺯﻧﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ☘ﺍﻳﻦ ﻳﮏ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻋﺎﻟﻲ ﻋﺮﻓﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺸﻮﻳﺪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻴﺪ، ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻲ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭﮎ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﺮﺩ. ﺩﻝ ﭘﺎﮎ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺸﻮﺩ؛ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻪ ﻧﻮﺭﺍﻧﻴﺖ ﺍﺳﺖ. ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺧﻮﺍﻫﻴم ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺎ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ؛ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﺎ ﻳﮏ ﺣﺮﻑ ﺍﺯ ﺣﺮﻭﻑ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻴﻢ. 🌺ﻣﺎ ﺩﺍﺋﻤﺎً ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﻳﻢ.ﺩﺍﺋﻤﺎً ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣــﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺑﺮﮐﺖ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ. ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﻴﻢ، ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﻴﻢ؛ ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺷﻨﻮﻳﻢ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻨﻮﻳﻢ؛ ﺍﮔﺮ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ، ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ؛ ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﻧﺸﻴﻨﻴﻢ، ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ‌ﻧﺸﻴﻨﻴﻢ؛ ﻟﺬﺍ ﺍﻧﻔﮑﺎﮎ [ﻭ ﺟﺪﺍﻳﻲ] ﺑﻴﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠﺖ-ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﻳﻒ ﺍﺳﺖ، ﻳﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﻢ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ. 🌺ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩﻱ ﺟﺪﺍﻳﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ؛ ﻟﺬﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻭَﺃَﺷْﺮَﻗَﺖِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽُ ﺑِﻨُﻮﺭِ ﺭَﺑِّﻬَا» ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ، ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻮﺭ ﺭﺏ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮﺩ، ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺭﺑﻲ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﻣﻴﻦ، ﺗﺤﺖ ﺍﻟﺸﻌﺎﻉ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﺋﻤﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ، ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺎﺯﻧﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ ﺍﺳﺖ. 🌺ﺑﺮﮐﺎﺕ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻭ ﺗﺄﺛّﺮ ﺩﺭ ﻓﻌﻞ ﻭ ﺍﻧﻔﻌﺎﻻ‌ﺕ ﻫﻤﻪ‌ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻣﻴﻦ، ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. @hajizadeh1
(امشب یا فرداشب) 1⃣🔹-غسل 2⃣🔹-زیارت امام حسین(ع) 3⃣🔹-خواندن سوره انعام، کهف و یاسین 4⃣🔹-صدبار استغفرالله و اتوب الیه 5⃣🔹-خواندن دعاهای وارد شده(مفاتیح) 6⃣🔹-خواندن دعای وداع با ماه رمضان 📚مفاتیح الجنان 👇👇👇👇👇👇@hajizadeh1 حجت الاسلام حاجی زاده
🌹 امام خمینی(ره): این سنت الهی است! تجربه هم ثابت کرد! «هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار می‌آورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می‌نشیند. هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقبتر می‌نشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو می‌آید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب می‌رود. این سنت الهی است! و مطلبی بود که با تجربه، خودِ شما ثابت کردید که شما وقتی قدم‌ها را برداشتید طرف اینکه طاغوت نباید باشد، رفت از بین و تمام شد؛ بساطشان را برچیدند و رفتند. و شما حالا باید این را حفظش بکنید.» 📗 صحیفه امام، ج۱۰، ص۱۳۱@hajizadeh1 حجت الاسلام محمدصادق حاجی زاده
🔴مناجات مولی الموحدین در نخلستان آقای فشاهی در مقدمه کتاب عده الداعی می نویسد:ابو درداء یکی از اصحاب پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل می کند:در نخلستان بنی النجار در خدمت سرور اولیا بودم. آن حضرت از من و سایر اشخاص فاصله گرفتند تا از نظر غایب شدند. پیش خود فکر کردم به منزل خویش رفتند. ناگهان صدای حزینی به گوش من رسید که بدین مقال مترنم بود: الهی کَم مِن موبقه حَلُمتَ عنی فقابلتَها بنعمتک. و کَم منِ جریره تَکَرَّمتَ عن کشفِها بکرمک. الهی ان طالَ فی عُصیانک عمری و عَظُمَ فی الصُّحُفِ ذنبی فلا انا مؤمّل غیر غُفرانِک و لا انا براجٍ غیر رضوانک. خداوندا چه بسیار گناهانی مرتکب شدم که شکیبایی نسبت به من روا داشتی و در برابر آنها نعمتی ارزانی داشتی و چه بسیار جنایاتی که به سبب کرم و بزرگواریت از آشکار شدن آنها جلوگیری کردی. خداوندا اگرچه عمر درازی را با معصیت تو سپری کرده ام و گناهان من در نامه عملم زیاد شده است با این حال من فقط آرزوی آمرزش تو را دارم و تنها به خوشنودی تو امید بسته ام. ابو درداء گوید : توجه کردم دیدم که سید اوصیا علی علیه السلام است. خود را پنهان نمودم. آن حضرت در دل شب چند رکعت نماز به جا آورد و سپس به دعا و گریه پرداخت و آنگاه مناجات خود را چنین ادامه داد: الهی اُفَکّرُ فی عفوک فَتَهونُ علیَّ خطیئتی ثمَّ اذکرُ العظیمَ من اخذِک فَتُعظَمُ علیَّ بلیّتی آه آه ان انا قرأتُ فی الصُحف سیئهً انا ناسیَها و انت مُحصیها فتقولُ خُذوه فَیالَه من مأخوذٍ لا تُنجیه عَشیرته و لا تنفعه قَبیلته یرحَمهُ الملاَءُ اذا اُذِنَ بالنّداء. آه آه من نارٍ تنضَجُ الاکباد والکُلی. آه من نارٍ نزّاعهٍ للشَّوی. آه من غمرهٍ لهباتٍ لظی. خداوندا هنگامی که به لطف و بخشش تو می اندیشم گناهانم بر من آسان می گردد. سپس مؤاخذه عظیم تو را به یاد می آورم ناراحتی و گرفتاریم بزرگ می گردد. آه آه اگر من در نامه عملم گناهی را بخوانم که من آن را فراموشش کرده ام و تو آن را به حساب آورده ای. پس بگویی او را بگیرید. پس وای بر او گرفتاری است که خانواده اش نمی توانند او را نجات دهند و قبیله اش برای او سودی ندارند. اگر می توانست فریاد بزند مردم بر او دلسوزی می کردند. آه آه از آتشی که جگرها و قلوه ها را می پزد. آه از آتشی که پوست سر و دست و پا را می برد. آه از شدت عذاب شعله هایی که زبانه می کشد. بعد از آن گریه کرد تا صدای مبارکش قطع شد. ابو درداء می گوید فکر کردم خوابشان برده است,صبر کردم تا صبح شد. رفتم او را برای نماز صبح بیدار کنم,دیدم مانند چوب خشکی بر زمین افتاده اند. تکانشان دادم حرکت ننمودند. گفتم انّا لله و انّا الیه راجعون. یقین کردم وفات کرده اند. به منزل ایشان رفتم تا خبر فوت ایشان را به سرور زنان عالم برسانم. ایشان فرمودند:چه شده است?آنچه دیده بودم برای ایشان نقل نمودم. آن حضرت فرمودند:این حالتی است که غالباً او را از خوف الهی عارض می شود و موت نیست. آب بر صورت حضرت افشاندند تا به هوش آمدند. گریستم. فرمودند:گریه تو برای چیست? عرض کردم برای رنجی که بر خود وارد می آورید. فرمودند:ای ابودرداء!حال تو چگونه خواهد شد اگر ببینی مرا که برای محاسبه خوانده باشند و اهل معاصی به عذاب الهی یقین کنند. و مرا ملائکه غلاظ و شداد در میان گرفته باشند و در پیشگاه قادر قهار و ملک جبار ایستاده باشم. دوستان مرا فرو گذاشته و اهل دنیا بر من دلسوزی کنند. هر آینه در آن روز بر من بیشتر رحم خواهی کرد که نزد خدای خود ایستاده باشم که هیچ امری بر او پنهان نیست. دردم از یار است و درمان نیز هم دل فدای او شد و جان نیز هم این که می‌گویند آن خوشتر ز حسن یار ما این دارد و آن نیز هم یاد باد آن کو به قصد خون ما عهد را بشکست و پیمان نیز هم دوستان در پرده می‌گویم سخن گفته خواهد شد به دستان نیز هم چون سر آمد دولت شب‌های وصل بگذرد ایام هجران نیز هم هر دو عالم یک فروغ روی اوست گفتمت پیدا و پنهان نیز هم اعتمادی نیست بر کار جهان بلکه بر گردون گردان نیز هم عاشق از قاضی نترسد می بیار بلکه از یرغوی دیوان نیز هم محتسب داند که حافظ عاشق است و آصف ملک سلیمان نیز هم 🔴ادامه دارد @hajizadeh1
⚡️⚡️ اگر از ماه رمضان و شب‌های قدر بهره نبردیم، در روزهای پایانیِ این ماه، چگونه جبران کنیم؟ 💠 استاد سید محمّدمهدی ميرباقری: «بعضی یک سال مراقبه کردند تا بتوانند از برکات ماه رمضان برخوردار بشوند، به شب قدرش برسند که الحمدلله رسیدند و بهره‌هایش را نیز بردند؛ ولی آنهایی که کوتاهی کردند، در این لحظات آخر ماه چگونه می‌شود این تاخیرها و تسویف‌ها را جبران و تدارک کنند؟ به نظر می‌آید که تنها سرمایه‌ای که ما برای بهره‌مندی داریم، تکیه به فضل خداست. اگر تکیه ما بر عمل خودمان باشد و بخواهیم با عمل خودمان این راه را برویم قطعا زمین‌گیر می‌شویم. حتی آنها که اهل عمل کثیر هستند در میانه راه مانده‌اند و احساس عجز می‌کنند. سرمایه اصلی ما سرمایه فضل خداست که با آن می‌توان قدم‌های بزرگ برداشت و راه‌های نرفتنی را طی کرد. اگر کسی به مرحلهٔ مشاهدهٔ فضل رسید، درهای امید به روی او باز می‌شود؛ امیدوار می‌شود و با امیدواری، این راه را طی می‌کند. سرمایه سالک به مقامات چیزی جز امیدواری به خداوند و فضل او و رجاء به فضل او نیست؛ «وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَحْسَنِ عَبِیدِکَ نَصِیباً عِنْدَکَ وَ أَقْرَبِهِمْ مَنْزِلَهً مِنْکَ وَ أَخَصِّهِمْ زُلْفَهً لَدَیْکَ فَإِنَّهُ لاَ یُنَالُ ذَلِکَ إِلاَّ بِفَضْلِکَ». کسانی که به مقام مشاهده فضل می‌رسند، دیگر سروکار و تکیه‌شان به عمل نیست؛ نه اینکه قطع می‌شود، بلکه سروکارشان با خدا و فضل خداست. یعنی دیگر یکی‌دوتا نمی‌کنند و حساب ثواب اعمال‌شان را نمی‌کنند؛ نه اینکه تلاش نمی‌کنند، بعید است که انسان، بدون تلاش، به مشاهده فضل برسد». التماس دعا داریم @hajizadeh1 کانال حجت الاسلام حاجی زاده
📸گزارش تصویری 🌹سخنرانی مراسم ارتحال (ره) #۲۸_رمضان_۱۴۴۰ 📍روستا سرحمام پازوار حجت الاسلام حاجی زاده کانال حجت الاسلام حاجی زاده 🆔 @hajizadeh۱
‌❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟ ⬅️ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ظهور ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ عجل الله فرجه ﯾﻌﻨﯽ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ ⬅️ﯾﻌﻨﯽ ﻗﻄﻊ ﻫﻤﻪ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯿﻬﺎ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ. ⬅️ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩ، ﺫﻛﺮ ﺳﺠﻮﺩ، ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﺒﻮﺩ، ﻫﻤﻪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﯾﻚ ﻛﻼ‌ﻡ ﻭ ﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﻛﻪ: «ﺑﻘﯿّﺔ ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﻟّﺘﯽ ﻻ‌ﺗﺨﻠﻮ ﻣﻦ ﺍﻟﻌﺘﺮﺓ ﺍﻟﻬﺎﺩﯾﻪ ... ﺑﻨﻔﺴﯽ ﺍﻧﺖ ﻣﻦ ﻣﻐﯿﺐ ﻟﻢ ﯾﺨﻞ ﻣﻨﺎ ... ﻣﺘﯽ ﺗﺮﺍﻧﺎ ﻭ ﻧﺮﯾﻚ ... ﯾﺎﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻓﺪﺍﻙ... ⬅️ﻭﻓﺎﯼ ﺑﻪ ﻋﻬﺪ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ (ﻉ) ﺩﺭ ﯾﻮﻡ ﺍﻟﻤﯿﺜﺎﻕ... ⬅️ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻭ ﻭﺻﯿّﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﻣﻔﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻣﺎ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﺗﺒﺎﺭﻙ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺮ ﻃﺎﻋﺖ ﺧﻮﺩ ﻣﻮﻓّﻘﺸﺎﻥ ﺑﺪﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﯼ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻫﻤﺪﻝ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭﯾﻎ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ... ⬅️اگر ﻋﻬﺪﯼ ﻛﻪ ﺩﺭ ﯾﻮﻡ ﺍﻟﻤﯿﺜﺎﻕ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺟﻠﺐ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﻭﺳﺖ ﻭ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﮔﻮﺵ ﻧﺪﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻏﯿﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﻭ ﻋﺪﻡ ﻭﻗﻒ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﺩّﯾّﺎﺕ ﻭ ... ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﻧﻤﻮﺩﯾﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺭﺍﺳﺦ ﺑﻮدیم و ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻓﯽ ﻣﺎﺑﯿﻦ ﺧﻮﺩ (ﺟﻤﻊ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ) ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﺩﯾﻢ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﯾﻜﺪﯾﮕﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﺪﯾﻢ و ﺍﺧﺘﻼ‌ﻓﺎﺕ ﺭﺍ ﻛﻨﺎﺭ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﻢ، ﺩﻝ ﺗﻨﮕﯽ ﻭ ﮔﻠﻪ ﻣﻨﺪﯼ ﺍﺯ ﯾﻜﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﯽ ﻛﺮﺩﯾﻢ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺫﻟّﺖ ﻭ ﺧﻀﻮﻉ ﻣﯽ ﻛﺮﺩﯾﻢ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻛﺒﺮ ﻭ ﻣﻨﺎﺋﺖ ﺭﺍ ﻛﻨﺎﺭ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﻢ ﻭ ... ﻏﯿﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ (ﻉ) ﺷﻜﺴﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺁقا ﺣﺠّﺖ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻓﺮﻣﺎ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ.. @hajizadeh1
احکام زکات فطریه: حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): میهمان اگر نان‌خور صاحب‌خانه محسوب شود، کفاره او به عهده‌ی میزبان است مگر اینکه _میهمان_فطریه را به وکالت از طرف او پرداخت نماید. توجه داشته باشید میهمان با یک شب نان‌خور محسوب نمی‌شود و فطریه به عهده خودش می‌باشد.   حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) فطریه میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی) کسی که تنها براى افطار شب عید دعوت شده نان خور به حساب نمی‌آید و فطره‌اش بر صاحبخانه نیست. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالی) چنانچه میهمان قبل از غروب وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نان‌خور وی باشد، زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی) در هر دو فرض بر عهده صاحب خانه است. حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته) مهمانى که قبل از غروب آفتاب شب عید فطر وارد منزل انسان مى‌شود، اگر بنا دارد مدّتی مهمان بوده؛ به گونه‏ اى که «نان‏ خور» به شمار مى‏ آید، زکات فطره وى بر صاحب‌خانه واجب است، ولى اگر تنها همان شب را مهمان است زکات فطره او بر صاحب خانه واجب نیست. هر چند احتیاط مستحبّ آن است که زکات فطره او را هم بدهد و اگر در طول ماه رمضان نان‏ خور انسان باشد، زکات فطره وى بر انسان واجب است. در مواردی که به طور مسلّم نمى‏ توان زکات را به گردن مهمان یا صاحبخانه دانست، چنانچه یکى از آن دو با اجازه دیگرى زکات فطره را به نیّت کسى که واقعاً زکات فطرهبه گردن او است بدهد، کافى است و بر دیگرى پرداخت مجدّد زکات فطره لازم نیست.   میهمان شب عید فطر، فطریه ندارد   نظر آیت ‌الله جوادی ‌آملی درباره میزان فطریه و شرایط پرداخت فطریه مقدار فطریه سه کیلوگرم گندم، برنج، خرما و مانند آن یا پول آن که در هر مکانی قیمت خاص خود را دارد. فطریه کسی که اول مغرب شب عید (نه غروب) نان‌خور کسی محسوب شود، بر او واجب است. صرف اینکه نان او را در شب عید بخورد کافی نیست؛ بلکه باید نان‌خور او حساب شود. بنابراین مهمانی که فقط افطار کسی را می‌خورد و نان‌خور او محسوب نمی‌شود، فطریه او بر میزبان واجب نمی‌شود. کسی که پول فطریه را تا ظهر روز عید فطر ندارد، قرض کردن بر او واجب نیست. هر چند اگر قرض کند و ادا نماید صحیح است. البته اگر قرضی نکرده باشد، بعد از دریافت حقوق باید فطریه را بپردازد.   @hajizadeh1
📸گزارش تصویری 🌹سخنرانی و بیان احکام زکات فطریه ۱۴۴۰ 📍روستا سرحمام پازوار حجت الاسلام حاجی زاده کانال حجت الاسلام حاجی زاده 🆔 @hajizadeh۱