eitaa logo
محمدصادق‌حاجی‌زاده
245 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
101 فایل
⚘🌱 ⚘تلاشی درجهت‌ نشر معارف‌ اسلام‌‌ ناب‌ محمدی واهل‌بیت پاکش⚘🌱⚘ صلوات الله علیهم‌‌اجمعین⚘🌱⚘ یا مولای‌ یاصاحب‌ الزمان‌ ادرکنی‌‌ ولا تهلکنی🌺🌱 اللهم‌عجل‌‌لولیک‌الفرج🌱🌺 ارتباط با ادمین: @Karbalaii69
مشاهده در ایتا
دانلود
‌⏪ کسی که می‌خواهد عدالت‌خواه باشد، اول، بايد خودش شود و نگاهش بزرگ شود. 💠 ادعیه مهدوی (نظیر دعاي عصر غيبت، دعاي ضراب، دعاي يونس‌ بن ‌عبدالرحمن، دعاي عهد، دعای ندبه و...) را مکرر بخوانيم تا جنس عدالت‌خواهیِ امام زمان(عج) را بفهميم و در ما شکل بگيرد. ◀️«انسان تا خودش عادل، متواضع، خاشع و عبد نشود و تا صفت محبت را در خودش ایجاد نکند، نمی‌تواند از دیگران دستگیری کند. اگر انسان صفات رذيله را در خودش سرکوب نکرد و به حضرت پيوند نخورد، با صفات شيطاني نمی‌تواند عدالت را در عالم توسعه دهد. امام زمان(عج) که محور عدل در عالم هستند، اول، خودشان عادل‌اند؛ ایشان، کلمه عدل‌اند؛ هيچ نفسانيتي در ایشان نيست؛ همۀ کار حضرت، بندگي خداي متعال و شفاعت نسبت به عباد الله است؛ صفات کريمۀ الهي در ایشان ظهور دارد و [حضرت] با این صفات، دستگيري مي‌کنند. ◀️عدالت و کرامت این‌گونه محقق مي‌شود. ذيل مباني غرب و نظريه‌های اجتماعي آنها ـ چه در نظام طولي و چه در نظام عرضی ـ به هيچ وجه عدالت محقق نمي‌شود؛ در واقع، همۀ آنها نظام سلطه است. [به‌عکس،] در نظام ولايت الهي اصلاً خداي متعال نمي‌خواهد بر ما سلطه پيدا کند؛ او از سلطۀ بر ما و از ظلم به ما چه نفعی مي‌برد؟ «إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً». وليِّ او هم، همين‌طور است. انسان عادلي هم که صفات رذيله از او رخت بسته، دنبال ظلم به ديگران نيست، دنبال فداکاري است و از فداکاري لذت مي‌برد. ◀️کسی که می‌خواهد عدالت‌خواه باشد، اول، بايد خودش عادل شده و نگاهش بزرگ شود؛ يعني به‌اندازه‌ای که انسان در دستگاه امام زمان (عج) بزرگ مي‌شود، مي‌تواند به دستگاه حضرت کمک کند؛ آدم کوچک، فعلش هم کوچک است؛ طوفان به پا کردن در فنجان چاي که هنري نيست. در شرايط درگيري با ظلم، نباید دولت مستعجل بخواهيم، ما باید اقدام خودمان را انجام بدهیم و به تحقق عدل در عالم کمک کنیم. دولت مستعجل وقتي پیدا مي‌شود که در مقابل طرح حضرت، طرحی داشته باشیم! طرح بزرگ، زمان خودش را مي‌برد؛ درخت گردو، سال‌ها طول مي‌کشد تا بار بدهد، نسل بعد بايد از آن بهره ببرند؛ بذر خربزه است که پاييز به بار می‌نشیند؛ گاهی ما مي‌خواهيم عدالت امام زمان (عج) را محقق کنيم، ولی خربزه‌کار هستيم. يکي از کارهاي مهم اين است: دعاهايي را که براي امام زمان (عج) وارد شده و مأثور از ائمه (عهم) است، مکرر بخوانيم تا جنس عدالت‌خواهي امام زمان(عج) را بفهميم و در ما شکل بگيرد. ما باید صبح و شب، دعاي عصر غيبت، دعاي ضراب، دعاي يونس‌بن‌عبدالرحمن که از امام رضا(ع) نقل شده، دعاي عهد، دعای ندبه و امثال اينها را مکرر بخوانيم تا بفهميم بايد چه اتفاقاتي بيفتد تا آن عدالت محقق شود.» حجت الاسلام حاجی زاده http://eitaa.com/hajizadeh1
🌷امام مهدی شناسی 🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶 🌾هَلْ إِلَیْکَ یَا ابْنَ أَحْمَدَ سَبِیلٌ فَتُلْقَی هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنَا مِنْکَ بِعِدَةٍ فَنَحْظَی مَتَی نَرِدُ مَنَاهِلَکَ الرَّوِیَّةَ فَنَرْوَی مَتَی نَنْتَقِعُ مِنْ عَذْبِ مَائِکَ فَقَدْ طَالَ الصَّدَی مَتَی نُغَادِیکَ وَ نُرَاوِحُکَ فَنَقِرَّ عَیْنا؛ آیا به سوی تو ای پسر احمد راهی هست، تا ملاقات شوی آیا روز ما به تو با وعده ای در می‌پیوندد تا بهره مند گردیم، چه زمان به چشمه‌های پر آبت وارد می‌شویم، تا سیراب گردیم، چه زمان از آب وصل خوش گوارت بهره مند می‌شویم؟ که تشنگی ما طولانی شد، چه زمان با تو صبح و شام می‌کنی تا دیده از این کار روشن کنیم؟🌾 💠در این فراز نکاتی قابل بیان است: کلمه «نحظی» به معنی کامیابی و بهره و «مناهل» محل دریافت آب است. «الصدی» عطش شدید و «نغادیک از غدو» به معنی صبح است. کلمه «نراوحک» از رواح و نیز در مقابل «صباح» قرار دارد. 💠این فراز از مناجات ندبه که بخش دیگری از درد فراق را بیان می‌کند، به آرزوی ملاقات و دیدار با حضرت پرداخته که در ضمن به برخی آیات و روایات نیز اشاره دارد. ✅نکته‌ها 🔺۱. امام باقر علیه السلام دربارة آیه: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ای کسانی که ایمان آورده اید! استقامت کنید و پایدار باشید و از مرزها مراقبت کنید و از خداوند پروا داشته باشید، شاید که رستگار شوید»، فرمود: «اصْبِرُوا عَلَی أَدَاءِ الْفَرَائِضِ وَ صابِرُوا عَدُوَّکُمْ وَ رابِطُوا إِمَامَکُمُ الْمُنْتَظَرَ؛ بر انجام واجبات الهی صبر کنید و در برابر دشمنان پایداری کنید و مراقب و مرتبط با امامتان - که به انتظارش هستید - باشید». 🔺۲. اسلام، دین ارتباط است؛ ارتباط با خدا، پیامبران علیهم السلام، ائمه علیهم السلام و مردم: «رابِطُوا». 🔺۳. صبر، مصابره و مرابطه باید جهت دار باشد و در راه تقوا و رضای الهی قرار گیرد؛ و گرنه کفار هم از چنین اموری برخوردارند: «صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ». 🔺۴. رابطه ما با امام باید رابطه علمی، عاطفی، عملی و رفتاری باشد. یعنی باید امام را با مغز و فکر بشناسیم؛ با دل و عشق و عاطفه، مرید، مخلص، عاشق و مطیعش باشیم و در عمل هم به سخنان او گوش بدهیم. 🔺۵. اگر بخواهیم با امام زمان رابطه داشته باشیم، باید پس از شناخت، با وی رابطه عاطفی برقرار کنیم. قرآن می‌فرماید: «إِذا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها؛ اگر کسی به شما سلام کرد، شما جواب گرم تر بدهید». پس وقتی می‌گویید: «السلام علیک یا مهدی، السلام علیک یا صاحب الزمان»، امام زمان علیه السلام سلام شما را می‌شنود و پاسخ گرم تری به شما می‌دهد. 🔺۶. همین که ما می‌توانیم به امام زمان سلام کنیم، نشان دهنده این است که او ما را لایق دانسته تا با او سخن گوییم. زیارت «آل یاسین» زیارتی است که در آن به وسیله سلام با امام زمان ارتباط معنوی پیدا می‌کنیم و بسیار زیارت خوبی است. 🔺۷. این، رابطه با حضرت مهدی است که به ما ارزش می‌دهد. اسکناس، یک تکه کاغذ است؛ چیزی که به آن ارزش می‌دهد، نخی است که در وسط آن قرار دارد. این نخ، ارتباط با مهدی و رابطه ما با خداست. نگذارید این نخ پاره شود! 🔺۸. فاصله ما با امام زمان زیاد است. بر اساس روایت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هر هفته کارهای ما را می‌بیند و چون ما هر هفته گناه می‌کنیم، قهراً ایشان از ما ناراحت می‌شود. تنها چیزی که می‌توانیم خودمان را با آن به امام زمان وصل کنیم، این است که بگوییم: «مهدی جان! ما برای جدت امام حسین علیه السلام گریه کردیم». این ارتباط با عزاداری سیدالشهدا خیلی ارزش دارد. 🔺۹. امامان معصوم علیهم السلام در قیامت از افرادی شفاعت می‌کنند که در این دنیا رابطه خوبی با آنها داشته باشند. هرکس اتصالش به امام زمان بیش تر باشد، آنجا هم بیشتر مشمول شفاعت خواهد بود و اگر کسی در این دنیا رابطه اش با امام قطع شود، مشمول شفاعت نخواهد شد. 🔺۱۰. امام موسی کاظم علیه السلام در تفسیر آیه: «قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ مَعِینٍ؛ بگو: به من خبر دهید اگر آب (چشمه‌ها و چاههای) شما در زمین فرو رود، کیست آنکه آب روان و گوارا برای شما بیاورد»، فرمود: «إِذَا غَابَ عَنْکُمْ إِمَامُکُمْ فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِإِمَامٍ جَدِیدٍ؛ زمانی که امام شما غایب شود، کیست (غیر خدا) که برای شما امام تازه ای آورد؟». حجت الاسلام حاجی زاده http://eitaa.com/hajizadeh1
﷽ 🍃💔 http://eitaa.com/hajizadeh1 فضیلت زیارت عاشورا ✍ مرحوم شهید دستغیب (ره) در کتاب داستانهای شگفت حکایتی درباره اهمیت زیارت عاشورا آورده‌اند که خلاصه آن چنین است: 🔹یکی از علمای نجف حدود یک‌صد سال پیش،در خواب حضرت عزراییل را می‌بیند. پس از سلام می‌پرسد: از کجا می‌آیی؟ملک الموت می‌فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ می‌پرسد: روح او در چه حالیست؟عرزاییل می‌فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغ‌های عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است. 🔸آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است فرمود:نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت وبیان احکام! فرمود: نه گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن 💥نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی‌توانست بخواند، نایب می گرفت. http://eitaa.com/hajizadeh1 🥀 حجت الاسلام حاجی زاده
🍀 بهترین چای‌های طبیعی در فصل سرما 🌱 یکی از راه‌های ایجاد گرما در بدن، افزایش گردش خون است. این کار در فصل سرما بسیار مهم بوده و راه‌حل بسیار ساده‌ای دارد. استفاده از دمنوش زنجبیل، دارچین، زعفران و چای کوهی باعث افزایش گردش خون می‌شود و می‌توانند گرما بدن را در فصل سرما تامین کنند. ☕ http://eitaa.com/hajizadeh1
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅تدابیر فصل پاییز 🍁 مزاج این فصل، سرد و خشک است. مزاج فصل پاییز، در سرما و گرما معتدل است؛ ولی در تری و خشکی همانند اعتدال بهار نیست، چون آفتاب تابستان، هوا را به گونه کامل خشک کرده است و اسباب تری در این فصل چندان آشکار نیست. در این فصل، هوا تغییر می یابد و به سردی می گراید و سبب کم شدن نیروی افراد می گردد. سردی هوا، خلط های سوخته در بدن را حبس می کند، از این رو فصل پاییز، بیماری های فراوانی نظیر مشکلات ادراری و ضعف گوارش و کندی حرکات روده ها و دردهای مفصلی پدید می آیند. باید در این فصل به بیرون راندن مواد زاید از بدن پرداخت تا در زمستان گرد هم نیایند. با وجه به خشکی مزاج این فصل، باید از اعمال افزایش دهنده خشکی بدن، نظیر افراط در نزدیکی جنسی دوری کرد. همچنین آب سرد، سبب ضعف حلق و تارهای صوتی و شیوع بیماری های تنفسی می شود، از این رو باید از نوشیدن آب پرهیز کرد. در مقابل، باید از عوامل مرطوب کننده بدن مانند استحمام با آب ولرم کمک گرفت. چرب کردن بدن با روغن بنفشه بادام نیز به افزایش رطوبت بدن و کاهش خشکی آن کمک موثری می کند. در فصل پاییز، باید از مصرف مواد غذایی خنک، خوابیدن در معرض هوای سرد، حمام با آب سرد، نیز از گرمای نیمروزی و سرمای بامدادان پرهیز کرد و سر را از مجاورت هوای سرد پوشاند، زیرا نپوشاندن سر، به ویژه در آغاز صبح که هوا سرد است، سبب بسته شدن منافذ پوستی و عدم دفع بخارات سر و تجمع آن ها می شود و برخی بیماری ها نظیر زکام و سرفه را در پی دارد. 🍂 امام رضا(ع) در این باره می فرماید: در تابستان غذای خنک تناول کن و در زمستان غذای گرم و در دو فصل دیگر (پاییز و بهار) غذاهای معتدل به اندازه توان(جسمی) و اشتهایی که داری. 📚منبع: کتاب طب اسلامی، مبانی و اصول، دکتر علی رضایی بیرجندی،ص۲۳۴. 🍏http://eitaa.com/hajizadeh1🌿 🔅 حجت الاسلام حاجی زاده ایتا 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
‌‌💠 گزیده ای از وصایای امام باقر علیه‌السلام به جابر بن یزید جعفی 🔵ای جابر تو را به پنج چیز نصیحت میکنم: 🔅إِنْ ظُلِمْتَ فَلَا تَظْلِمْ اگر کسی از حق تو کم گذاشت تو از حق او کم مگذار. 🔅إِنْ خَانُوكَ فَلَا تَخُنْ اگر به تو خیانت کردند تو به دیگران خیانت مکن. 🔅إِنْ كُذِّبْتَ فَلَا تَغْضَبْ اگر راست گفتی و نسبت دروغ به تو بستند، تو عصبانی مشو. 🔅إِنْ مُدِحْتَ فَلَا تَفْرَحْ اگر دیگران تعریف تو را کردند فوری خوشحال مشو. 🔅إِنْ ذُمِمْتَ فَلَا تَجْزَعْ اگر مذمت و سرزنش شدی، جزع و فزع مکن http://eitaa.com/hajizadeh1
‌🌺حيات معقول ثمره ی امام مهدی شناسی🌺 📝شيعه و غير شيعه از وجود مبارك خاتم الانبيا (ص) نقل كرده‏اند هر كه بميرد و امام زمانش را نشناسد مرگ او مرگ جاهلي است: من مات و لم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلیة. 📝اگر انساني بميرد در حالي كه امام زمان خود را نشناسد تا مطيع ولي‏اش باشد، به مرگ جاهلي از دنيا رفته است. 📝مرگ جاهلي، نشانه زندگي جاهلانه است، چرا كه مرگ عصاره حيات است. آن‏كه خوب زندگي مي‏كند، نيكو مي‏ميرد و هر كه بد به سر مي‏برد مرگ بد دارد، زيرا مرگ جز چشيدن عصاره زندگي نيست؛ گويا زندگي شربتي مي‏شود كه شخص هنگام احتضار آن را مي‏چشد. اگر شهد است، محصول كار شيرين اوست و چنانچه شرنگ و تلخ است، نتيجه دوران زيست اوست. 📝قبل از چشيدن شراب مرگ، راه براي تغيير و شدن‏ها باز است؛ امّا پس از مرگ نه مجالي براي توبه و تجديد نظر مي‏ماند و نه امكاني براي مهلت خواستن و تحصيل عمل صالح. 📝ديگر آنكه ما مرگ را مي‏چشيم نه مرگ ما را. ما مرگ را مي‏ميرانيم نه او ما را، زيرا خداي سبحان نفرمود كه مرگ چشنده انسان است، بلكه فرمود: انسان چشنده مرگ است. حقيقت آن است كه مرگ انسان را از بين نمي‏برد بلكه اين انسان است كه مرگ را يك بار و براي هميشه از بين مي‏برد. همان‏گونه كه چشنده آب، آن را هضم مي‏كند؛ نه آب چشنده را. 📝در فرهنگ قرآن مرگ بسان عصاره است در قدحي كه انسان آن را مي‏چشد و در خويشتن فرو مي‏برد و هضم مي‏كند و هر كه در اين جهان زندگي مي‏كند، چون نهال باروري است كه بعد از بالندگي به ثمر مي‏نشيند. 📝اگر بار خار است خود كشته‏اي وگر پرنيان است خود رشته‏اي 📝آن‏كه امام زمان(عج) خود را نشناسد و با او پيوند ولايي برقرار نكند، به وصيت هيچ يك از انبيا عمل نكرده است؛ چه رسد به سفارش ذات اقدس الهي؛ و مرگ او مرگ جاهلي است و از آنجا كه مرگ عصاره زندگي است، وقتي مرگ جاهلي بود، معلوم مي‏شود زندگي هم جاهلي بوده است: كما تعيشون تموتون و كما تموتون تبعثون . و چون زندگي او جاهلي است همه شئون و سنن حياتي او همانند جاهليت سپري خواهد شد. 📝ممكن نيست زندگي كسي، حيات معقول باشد و مرگ او مرگ جاهلي، زيرا مرگ جاهلي ثمره حيات جاهلي است و زندگي معقول، ثمره‏اي جز مرگ عاقلانه ندارد. آن كه امامش را نشناسد، منتظر او نخواهد بود و منتظر نبودن مصلح واقعي نشان حيات جاهلانه است. 📝بنابراين اگر كسي امام زمانش را نشناسد و منتظر او نباشد، حياتش جاهلي و به تبع، مرگش نيز جاهلي خواهد بود.هر كه امامش را بشناسد و بداند كه او از اعمالش به اذن خدا آگاه است و بپذيرد كه امام مظهر ﴿قائِم عَلي كُلِّ نَفسٍ بِما كَسَبَت﴾ است قهراً منتظر حضرتش خواهد بود؛ بدان معني كه در عمل به خواسته‏هاي آن امام كه همانا دستورهاي شرع است، اهتمام خواهد ورزيد و از اين راه به امام خود تولّي خواهد داشت و آن هنگام، زندگي و مرگ او عاقلانه خواهدبود. حجت الاسلام حاجی‌زاده ایتا مرگ_جاهلی معرفت_امام http://eitaa.com/hajizadeh1
‌‌⏪عراق در آخرالزمان 🔶🔸ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻋﺮﺍﻕ، ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻇﻬﻮﺭ، ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺮﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﻋﺮﺍﻕ، ﻣﻴﺪﺍﻥ ﻛﺸﻤﻜﺸﻰ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﺸﺪﻧﻰ ﻣﻴﺎﻥ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. 🔷🔹ﻭ ﺍﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﺍ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﻰ ﮔﺬﺍﺭﺩ: ‼️ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻯ (ﻉ ) ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﺑﻪ ﻋﺮﺍﻕ ﻣﺴﻠﻂ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺎﻣﺎﻥ، ﻛﺸﺘﺎﺭ ﻭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺘﻰ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ ﭘﻴﺶ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ. ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﺍﻥ ﻇﻬﻮﺭ، ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭﻓﺶ ﻫﺎﻯ ﺳﻴﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. ‼️ ﺑﺮﭘﺎﺋﻰ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﺳﻠﺎﻣﻰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﻛﺸﻤﻜﺶ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﺁﻥ، ﺑﻴﻦ ﺟﻨﺎﺡ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﻴﻬﺎﻯ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﻭ ﺟﻨﺎﺡ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺳﻔﻴﺎﻧﻰ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻯ ﺷﺎﻣﺎﺕ. ‼️ ﺍﺷﻐﺎﻝ ﻋﺮﺍﻕ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﻔﻴﺎﻧﻰ ﻭ ﺁﺯﺍﺭ ﻭ ﺍﺫﻳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺍﻭ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻭﺭﻭﺩ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻥ ﻳﻤﻨﻰ‌ﻫﺎ ﻭ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭ، ﻛﻪ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻯ ﺳﻔﻴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺭﺍﻧﻨﺪ. ‼️ ﺁﺯﺍﺩ ﺷﺪﻥ ﻋﺮﺍﻕ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﻯ (ﻉ ) ﻭ ﭘﺎﻙ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻟﻮﺙ ﻭﺟﻮﺩ ﺳﻔﻴﺎﻧﻴﺎﻥ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻜﻬﺎﻯ ﺷﻮﺭﺷﻰ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﻣﺤﻞ ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﻭ ﻣﺮﻛﺰ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﺋﻰ، ﺗﻮﺳﻂ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ. 📚عصر ظهور - علامه کورانی- ص ۱۷۱ http://eitaa.com/hajizadeh1 حجت الاسلام حاجی زاده ایتا
💐کرامات امام زمان💐 🔷🔷نجات از چنگ مأموران رضاخان پهلوی ◀️مرحوم آیة اللّه حاج شیخ مرتضی حائری می‌نویسد: «آقای حاج شیخ عبداللّه مهرجردی از وعاظ مشهور خراسان است و من متجاوز از چهل سال است که ایشان را خوب می‌شناسم؛ انسان فاضل و با محبتی است. او گفت: در زمان رضا شاه پهلوی در اواخر سلطنت او که خیلی بر اهل علم سخت گرفته بود، خصوصاً نسبت به مشهد مقدّس و تقریباً معافیت طلبگی نیز منسوخ شده بود، حتی خود نگارنده پس از فوت مرحوم والد، مشمول بودم و بیم احضار به نظام وظیفه بود، روی این جهت آقای حاج شیخ سابق الذکر به مرحوم آقای شیخ حسن علی اصفهانی مراجعه می‌کند که ایشان حاج شیخ معظم را راهنمایی معنوی نمایند. چون مرحوم حاج شیخ حسن علی اصفهانی مشهور به دستگیری معنوی بود. ◀️خلاصه، ایشان به آقای اصفهانی معظم له مراجعه می‌نمایند. حاج شیخ حسن علی اصفهانی پس از اِعمال قدرت خاص، می‌گویند: حل کار شما از لحاظ این که به نظام وظیفه نروی و معاف شوی، منوط به این است که به قم و به مسجد جمکران بروی و به حضرت صاحب الامر (علیه السلام) متوسل شوی. ◀️آقای حاج شیخ عبداللّه مهرجردی به قم می‌آیند و به مسجد جمکران می‌روند و متوسل می‌شوند. در نتیجه، خواب می‌بینند که در مسجد یا حیاط آن هستند و علی الظاهر خادمه ای به ایشان می‌گوید که حضرت حجت (علیه السلام) در همین مجاور مسجد تشریف دارند و حاج شیخ مزبور را خدمت امام (علیه السلام) راهنمایی می‌نماید. می‌گفت: در آن حال سیگار هم نکشیدم که خدمتشان رسیدم و عرض ادب و سلام کردم و در ضمن، اطراف مسئله شرب تتن که اصولیین و اخباریین در حرمت و حلیّت آن اختلاف دارند، خدمتش صحبت کردم. البته مقصود من اظهار فضل بود که مثلا آقا بداند که من اهل فضل و تحصیل هستم. مثل این که آقا خیلی این اصلِ مثبت را تحویل نگرفت. ◀️یادم نیست خود آقا، یا من، صحبت معافیت از نظام را پیش کشیدیم که فرمود: ما آن را تقریباً درست کردیم. از خواب بیدار شدم. از سابق یک معافیت یک ساله به عنوان مرض یا عذر دیگر که یادم نیست، داشتم. هر موقع که نیاز به نشان دادن می‌افتاد، همان برگ موقت که مدت‌ها وقتِ آن تمام شده بود را نشان می‌دادم و رفع گرفتاری می‌شد. ◀️تا چند سال این طور بود تا آن که مشمول بخشودگی گردید. چون رسم این بود که مثلا بعد از ده سال، متولدین ده سال قبل را که به عللی موقّت از قبیل مرض یا کفالت به نظام نیامده بودند، معاف می‌کردند و این اعجاز است. برای آن که اولا برگ دولتی که بی تاریخ نیست و با یک نظر معلوم می‌شود که وقت آن گذشته است و اگر بر فرض محال هم بی تاریخ باشد، مأمور می‌گوید که این برگ اعتبار ندارد. ◀️گذشته از آن، پرونده در اداره مربوطه بود و باید هر سال اسم ایشان بیرون بیاید و ایشان را احضار نمایند. این قصه را ایشان چند سال قبل برای من نقل کرد. پس از آن گفتم: وجود امام زمان (علیه السلام) نزد من مانند روز روشن است». حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق‌حاجی زاده http://eitaa.com/hajizadeh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگان‌حوزه 🔶 درس اخلاق 💐🎙 مقام_معظم_رهبری 🔷🔶 موضوع:درهای بهشت به روی چه کسانی باز است؟ http://eitaa.com/hajizadeh1 🔰 حجت الاسلام حاجی زاده ایتا
🌷امام مهدی شناسی 🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶 🍀اللَّهُمَّ وَ نَحْنُ عَبِیدُکَ التَّائِقُونَ إِلَی وَلِیِّکَ الْمُذَکِّرِ بِکَ وَ بِنَبِیِّکَ خَلَقْتَهُ لَنَا عِصْمَةً وَ مَلاذا وَ أَقَمْتَهُ لَنَا قِوَاما وَ مَعَاذا وَ جَعَلْتَهُ لِلْمُؤْمِنِینَ مِنَّا إِمَاما؛ خدایا، ما بندگان به شدّت مشتاق به سوی ولیّ تو هستیم، آنکه مردم را به یاد تو و پیامبرت اندازد و تو او را برای ما نگهبان و پناهگاه آفریدی، و او را قوم و امان ما قرار دادی و او را پیشوای اهل ایمان از ما گرداندی. 🍀 💠این فراز از دعای ندبه به برقراری حکومت مهدوی رغبت نشان می‌دهد و از خداوند متعال ظهور امام را درخواست می‌کند. چنانچه در دعاهای مهدوی می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَی طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ فِی سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَة». بی شک این رغبت زمانی صادقانه است که با اطاعت همراه باشد و کسانی که چنین رغبتی به امام زمان دارند مطیع او خواهند بود. ✅نکته‌ها 🔺۱. اطاعت در لغت به معنای پیروی با میل است، بنابراین اطاعت از خدا و رسول باید با میل و رغبت باشد؛ چنانچه در وصف مؤمنان واقعی آمده است: «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ... وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ؛مردان وزنان با ایمان... و از خداوند و پیامبرش پیروی می‌کنند. به زودی خداوند آنان را مشمول رحمت خویش قرار خواهد داد». 🔺۲. در حدیثی، رسول اکرم پس از ذکر اسامی امامان معصوم برای جابر، به وی فرمود: «ای جابر! آنان جانشینان و اوصیا و اولاد و عترت من هستند؛ کسی که ایشان را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده و کسی که از آنان سرپیچی کند، مرا سرپیچی کرده، و کسی که ایشان را یا یکی از آنان را انکار کند، مرا انکار کرده است». 🔺۳. پیامبر اعظم (ص)درباره لزوم اطاعت از قائم آل محمد عجل الله فرجه فرمود: قائم از فرزندان من است.نامش نام من و کنیه اش کنیه من است.شمایل او، شمایل من و روش او، روش من است. مردم را بر آیین و دینم بدارد و آنها را به کتاب پروردگارم فراخواند. کسی که او را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده، و کسی که او را نافرمانی کند، مرا نافرمانی کرده است. کسی که او را در دوران غیبتش انکار نماید، مرا انکار نموده، کسی که او را تکذیب کند، مرا تکذیب کرده، و کسی که او را تصدیق نماید، مرا تصدیق نموده است. از کسانی که گفتار مرا درباره او انکار و تکذیب می‌کنند و از کسانی از امتم که مردم را از راه او گمراه می‌سازند، به خداوند شکایت می‌برم. 🔺۴. وفا به تعهدات از سوی امام و امت، آثاری دارد که حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه آن را چنین توصیف می‌فرماید: - شکل گرفتن علاقه‌ها و تشکل نیروها: «نظاماً لُالفتهم»؛ - نفوذ ناپذیری و مصونیت مکتب در برابر هرگونه خطر تحریف و بدعت و التقاط: «عزّاً لدینهم»؛ - تضعیف باطل و استحکام پایگاه حق: «و عزّ الحق بینهم»؛ - روشن شدن راه‌های دین: «و قامت مناهجُ الدین»؛ - مستقرّ شدن استوانه‌های عدالت: «و اعتدلت معالم العدل»؛ - قرار گرفتن امور در مجاری خود: «و جرت علی اذلالها السُنن»؛ - بسته شدن راه نفوذ دشمن و بهانه گیری بدخواهان: «و طُمِع فی بقاء الدولة و یئستْ مَطامع الاعداء». 🔺۵. با وجود لزوم اطاعت از امام، اکنون که امام زمان غایب است، باید چه کنیم؟ در پاسخ می‌توان گفت: در زمان غیبت حضرت مهدی عجل الله فرجه ما به حال خود رها نشده ایم؛ بلکه به پیروی از فقها و اسلام شناسان عادل و باتقوا ملتزم هستیم که نواب عام آن حضرت می‌باشند. بنابراین بر ما لازم است که در حوادث و مشکلات، گوش به فرمان حکم خدا باشیم که به وسیلة فقیه جامع الشرایط و عادل به ما ابلاغ می‌شود. خود امام زمان عجل الله فرجه نامه دادند که در زمان غیبت من به مجتهد عادل رجوع کنید و فرمودند: در حوادث جامعه و پیش آمدها، به علما و دانشمندانی که علوم ما را نقل می‌کنند مراجعه کنید که من آنها را به عنوان حجت در میان شما قرار دادم و خودم حجت خدا هستم. البته این مجتهد ویژگی‌هایی دارد که امام حسن عسکری علیه السلام درباره آن فرموده است: هر فقیهی که مراقب نفسش،حافظ دینش، مخالف هوای نفسش و مطیع امر مولایش می‌باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند. و این شرایط،تنها شامل برخی از فقهای شیعی می‌شود، نه تمامشان. مجتهد عادل، عصمت ندارد؛ ولی کلام او حجیّت دارد. همان طور که پزشکان عصمت ندارند؛ ولی نسخه آنان برای بیمار حجت است. حتی مراجع تقلید وقتی که بیمار می‌شوند یا نیاز به عمل جراحی دارند، به پزشکان مراجعه می‌کنند. حجت الاسلام حاجی زاده http://eitaa.com/hajizadeh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط خدا: 🚩 تفحص پیکر یکی از شهدای مدافع حرم 🌹 حجت الاسلام حاجی زاده لینک کانال در ایتا 👇👇👇 http://eitaa.com/hajizadeh1