آنروز که «محمد» برگزیده شد، نالهٔ شیطان بود که بلند شد.
و روزی هم که فرزندش «مهدی» ظهور کند، روز مرگ تمام شیاطین عالم است.
📢 حقايقِ «استغفار» در دستِ ولیِّ خداست؛ اوست که اجازهٔ استغفار میدهد.
معصوم «بابِ استغفار» را در «ماه رجب» باز کرده است و میخواهد ما را «شفاعت» کند و منتظر است ببیند ما چه میکنیم!
استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«در ماه رجب ذکر استغفار به انسان میدهند. استغفار فقط همين لفظ نيست! البته لفظ هم هست. اما آن حقايقِ استغفار، در دست آن ولیای است که اجازهٔ استغفار میدهد و وقتی ما اين ذکر را میگوييم آماده میشويم که آن حقيقت را به ما بدهند. با شفاعت اوست که انسان طیِ مسير میکند.
اينکه میگويند انسانْ استاد میخواهد معنايش همين است. اين مطلب نسبتبه معصومین صددرصد درست است.
پس، حقيقت استغفار در دست امام است. اينکه به ما میگويد اين ذکر را بگو، يعنی "من در را باز کردم! شما بيا، ببينم چه کار میکنی! ما باب شفاعت را در ماه رجب باز کرديم." اگر به ما میگويند "اينقدر استغفار کنيد يا فلان ذکر را بگوييد"، یعنی باب را باز میکند و میگويد: بگوييد تا ببينم چه میکنيد!»
روايت دارد نيمه شبى مؤمن كه سر به سجده گزارد در سجده خوابش ببرد از عالم اعلى ندا بلند مى شود:
(اى ملائكه نگاه به بنده ضعيف ما بكنيد) يعنى اى ملائكه! اگر تمام شما در حال سجده ايد تضاد در وجود شما نيست، اما اين مؤمن ما چرت و خستگى دارد، مع الوصف چطور خواب بر چشمش حرام كرده، از بستر بلند شده، به در خانه آمده است. ببينيد چگونه ما را مى خواند، شما بگوئيد با او چگونه معامله كنم؟
مى گويند: پروردگارا! "مغفرتك" بيامرزش.
ندا مى آيد: آمرزيديم، ديگر به او چه بدهيم.(خدا كريم است، دستگاه هم وسيع است)
عرض مى كنند: پروردگارا!" جنتك" بهشتش بده.
ندا مى رسد: بهشتش نيز داريم، ديگر چه بدهيم؟
حاصل روايت آن است كه ملائكه مى گويند: پروردگارا ديگر ما بالاترش را نمى فهميم. بالاتر از بهشت نمى دانيم.
ندا مى رسد ما خودمان مى دانيم، جمال آل محمد صلى الله عليهم اجمعين را نشانش مى دهيم فاصله بين او و اهل بيت را برمى داريم، مظهر جمال خود را به او نشان می دهیم
هدایت شده از محمدصادقحاجیزاده
این پست هر شب تکرار می شود
یک فاتحه و توحید ، نثار ارواح مقدس امام حسن عسکری (علیه السلام) و حضرت نرجس (سلام الله علیها) ، پدر و مادر گرامی امام عصر (ارواحنا فداه)
ای مولای ما ، ای امام ما ، یا بقیه الله فی ارضه
به رسم ادب ، برای پدر و مادر بزرگوارتان ، هدیه ای فرستادیم ، شما هم ما را به هدیه ای مهمان کن ، همانا خدا صدقه دهندگان را دوست دارد
خواسته و سرانجامِ اهلِ دنیا و آخرت
🔹️یکی از فقرات حدیث معراج که شبهای قبل اشاره کردیم بودیم این است: « قالَ أَهْلُ الدُّنْیَا مَنْ كَثُرَ أَكْلُهُ وَ ضِحْكُهُ وَ نَوْمُهُ وَ غَضَبُهُ؛ فرمود، اهل دنیا کسی است که خوراکش، خنده اش، خوابش و غضبش زیاد باشد.»(بحار الأنوار، جلد۷۵، صفحه۲۸). ظاهر این عبارت این است که [روایت،] مردم را به دو دسته تقسیم میکند. یک دسته را میفرماید اهل دنیا و یک دسته هم اهل آخرت معرفی میکند.
🔸️[در این روایت] میفرماید دنیا و اهل دنیا را دشمن را بدار و آخرت و اهل آخرت را دوست بدار. [اهل دنیا] کسانی اند که خواستار همین لذایذ زودگذر دنیا هستند. طلب کنندگان دنیا، به دنیا ارادت دارند، مرید دنیا هستند، خواهان دنیا هستند، یا به عبارت دیگر دنیا طلب هستند.
[قرآن کریم، در مورد این دسته در سوره اسراء] میفرماید: مقداری از دنیا به اندازهای که بخواهیم و به هر کس که بخواهیم میدهیم.
🔹️یعنی نه همه کسانی که دنبال دنیا هستند به مقصدشان میرسند و نه آنهایی که به خواستهای میرسند به همه خواستههایشان میرسند. بعضیها اصلا به هیچ کدام از خواستههایشان نمیرسند. بعضیها هم هستند که به بعضی خواستههایشان میرسند. کسی که به همه خواسته هایش در دنیا برسد وجود ندارد.
🔸️دنیایشان اینگونه است، بعدش چه میشود؟ «ثمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ یصْلاَهَا مَذْمُوماً مَدْحُوراً»(اسراء،۱۸) در آخرت بهره شان جهنم است، در شعلههای آتش جهنم میسوزند و با خواری، خفت و سر شکستگی وارد جهنم میشوند.
🔹️در مقابلش میفرماید«وَ مَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَ سَعَى لَهَا سَعْیهَا وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ كَانَ سَعْیهُمْ مَشْكُوراً»(اسراء،۱۹) اما کسانی که طالب آخرت باشند، سعی و کوشش کافی بکنند، ایمان هم داشته باشند به آنها فوق آنچه میخواهند بهره کافی میدهیم و از ایشان تشکر میکنیم. «أُولئِكَ كَانَ سَعْیهُمْ مَشْكُوراً»(اسراء،۱۹)
#اخلاقی
#محبت_خدا
18.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #ببینید | خواسته و سرانجام اهل دنیا و آخرت
#درس_اخلاق حضرت آیت الله مصباح یزدی