eitaa logo
محمدصادق‌حاجی‌زاده
244 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
100 فایل
⚘🌱 ⚘تلاشی درجهت‌ نشر معارف‌ اسلام‌‌ ناب‌ محمدی واهل‌بیت پاکش⚘🌱⚘ صلوات الله علیهم‌‌اجمعین⚘🌱⚘ یا مولای‌ یاصاحب‌ الزمان‌ ادرکنی‌‌ ولا تهلکنی🌺🌱 اللهم‌عجل‌‌لولیک‌الفرج🌱🌺 ارتباط با ادمین: @Karbalaii69
مشاهده در ایتا
دانلود
 قالَ لَهُ الْحُسَيْنُ عليه السلام: اِرْجِعْ اِلَيْهِمْ فَاِنْ اسْتَطَعْتَ اَنْ تُؤَخِّرَهُمْ اِلى غَدْوَةٍ وَتَدْفَعَهُمْ عَنّا الْعَشِيَّةَ لَعَلَّنا نُصَلّى لِرَبِّنَا الْلَّيْلَةَ وَنَدْعُوَهُ وَنَسْتَغْفِرَهُ، فَهُوَ يَعْلَمُ اَنِّى قَدْ كُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ كِتابِهِ وَكَثْرَةَ الدُّعاءِ وَالاِسْتِغْفارِ.  امام حسين عليه السلام(شب عاشورا كه لشكر عمرسعد خواست حمله را آغاز كند به برادرش ابوالفضل) فرمود:به طرف آنها برو، اگر توانستى آنرا تا فردا تأخير بينداز و حمله آنها را امشب از ما دفع كن تا اينكه امشب براى پروردگارمان نماز بخوانيم و دعا كنيم و استغفار كنيم، زيرا خـدا مى داند كه نماز براى او و تـلاوت قرآن و دعاى زياد و استغفار را دوست دارم. @hajizadeh1
امام صادق علیه السلام : : مَن ذُكِرنا عِندَهُ فَفاضَت عَيناهُ حَرَّمَ اللّهُ وَجهَهُ عَلَى النّار؛ هركس در نزد او از ما ياد شود و او بگريد، خداوند چهره اش را بر آتش حرام گرداند. كامل الزيارات، ص104 @hajizadeh1
✨﷽✨ ✅ موضوع: علیه السلام 📝گزیده سخنرانی زاده 🔹🔹🔹🔹 🔷خصوصیات اصحاب امام حسین علیه‌السلام 🔸 برای دریافت حقایق عاشورا باید این قیام از زوایای مختلف مورد بررسی قرارداد. 🔸 نگاه تطبیقی به واقعه عاشورا یکی از زوایایی است که انسان را می‌تواند در فهم مفاهیم عاشورا کمک کند، 🔸اگر انسان بتواند در الگوی مطالعه تطبیقی عاشورا خود را به‌درستی در شرایط قیام حسینی بسنجد و شرایط را به‌گونه‌ای بررسی کند و جای خود را عادتاً در چنین وضعیتی مشخص کند مفاهیم عاشورا را بهتر درک خواهد کرد. 🔸در جریان عاشورای حسینی عده‌ای در مقابل امام حسین علیه‌السلام بودند این در حالی است که عده زیادی در این جریان سکوت کرده، عده‌ای دیگر از جریان متکی بر عذرهای روزمره جا مانده و عده‌ای ظهر عاشورا از کربلا خارج شدند. 🔸 عذر برای غیبت درصحنه عاشورا در سال 61 هجری بسیار زیاد بود، در چنین شرایطی اصحاب امام حسین علیه‌السلام تصمیم بر حضور درصحنه عاشورا گرفته و پیش روی امام خود جان‌فشانی کردند. 🔸 اگر مؤلفه‌های حسینی اصحاب امام در مؤمن شکل نگیرد نمی‌تواند در چنین شرایطی در لشکرگاه امام حسین علیه‌السلام حاضر باشد، 🔸 باید توجه داشت که اصحاب امام حسین علیه السلام پیش روی امام حسین علیه‌السلام در شرایطی جان‌فشانی کردند که در انتخاب چنین صحنه‌ای آزاد بوده و از امام در هر شرایطی محافظت می‌کردند. 🔸 امام در شب عاشورا خطاب به اصحاب خود فرمودند که «من اصحابي باوفاتر و بهتر از اصحاب خود و خانداني نيكوكارتر و پیوندجو تر از خاندان خود سراغ ندارم خدا همه شمارا پاداش نيك دهد.» 🔷دو ویژگی‌ اصحاب امام حسین علیه السلام 🔸1- اصحاب امام حسین علیه‌السلام اهل سرعت و سبقت بودند؛ بر این اساس باید توجه داشت که سبقت گرفتن از فرصت‌ها در ساحت تکلیف از ویژگی‌هایی است که سیره مؤمن را متکی بر نگاه امام معصوم تنظیم می‌کند. 🔸2- بزرگ‌تر از دنیا بودند حب امام حسین علیه‌السلام باعث شد که اصحاب امام از دنیا عبور و حماسه‌های عاشورا را در تاریخ ثبت کنند؛ عاشورا مدار اصلاح عالم است. 🔸باید توجه داشت کربلا صحنه حساسی برای تاریخ بشری بود و نباید ضعفی در آن مشاهده می‌شد، 🔸بنابراین امام حسین علیه‌السلام شب عاشورا ضمن برداشتن بیعت توصیه به ترک این صحنه فرمودند تا هیچ ضعفی در این صحنه باقی نماند 🔸چراکه امام صراحتاً فرمودند که شهادت من در اینجا زمینه صیانت از دین خدا است. @hajizadeh1
⚜ متن صلوات خاصه بر حضرت سید الشهدا (ع)⚜ ⬇️⬇️⬇️ 🍂سیّد ابن طاووس در کتاب «مصباح الزائر» در ضمن یکى از زیارات این صلوات را بر آن حضرت نقل کرده است:🍃 🔶 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ وَ أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ صَلاةً نَامِیَةً زَاکِیَةً مُبَارَکَةً یَصْعَدُ أَوَّلُهَا وَ لا یَنْفَدُ آخِ.رُهَا أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ 🔷اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْإِمَامِ الشَّهِیدِ الْمَقْتُولِ الْمَظْلُومِ الْمَخْذُولِ وَ السَّیِّدِ الْقَائِدِ وَ الْعَابِدِ الزَّاهِدِ الْوَصِیِّ الْخَلِیفَةِ الْإِمَامِ الصِّدِّیقِ الطُّهْرِ الطَّاهِرِ الطَّیِّبِ الْمُبَارَکِ وَ الرَّضِیِّ الْمَرْضِیِّ وَ التَّقِیِّ الْهَادِی الْمَهْدِیِّ الزَّاهِدِ الذَّائِدِ الْمُجَاهِدِ الْعَالِمِ إِمَامِ الْهُدَى سِبْطِ الرَّسُولِ وَ قُرَّةِ عَیْنِ الْبَتُولِ صلى الله علیه و آله و سلم 🔶اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَیِّدِی وَ مَوْلایَ کَمَا عَمِلَ بِطَاعَتِکَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِیَتِکَ وَ بَالَغَ فِی رِضْوَانِکَ وَ أَقْبَلَ عَلَى إِیمَانِکَ غَیْرَ قَابِلٍ فِیکَ عُذْرا سِرّا وَ عَلانِیَةً یَدْعُو الْعِبَادَ إِلَیْکَ وَ یَدُلُّهُمْ عَلَیْکَ وَ قَامَ بَیْنَ یَدَیْکَ 🔷یَهْدِمُ الْجَوْرَ بِالصَّوَابِ وَ یُحْیِی السُّنَّةَ بِالْکِتَابِ فَعَاشَ فِی رِضْوَانِکَ مَکْدُودا وَ مَضَى عَلَى طَاعَتِکَ وَ فِی أَوْلِیَائِکَ مَکْدُوحا وَ قَضَى إِلَیْکَ مَفْقُودا لَمْ یَعْصِکَ فِی لَیْلٍ وَ لا نَهَارٍ بَلْ جَاهَدَ فِیکَ الْمُنَافِقِینَ وَ الْکُفَّارَ اللَّهُمَّ فَاجْزِهِ خَیْرَ جَزَاءِ الصَّادِقِینَ الْأَبْرَارِ وَ ضَاعِفْ عَلَیْهِمُ الْعَذَابَ وَ لِقَاتِلِیهِ الْعِقَابَ فَقَدْ قَاتَلَ کَرِیما وَ قُتِلَ مَظْلُوما وَ مَضَى مَرْحُوما یَقُولُ أَنَا ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ مُحَمَّدٍ وَ ابْنُ مَنْ زَکَّى وَ عَبَدَ فَقَتَلُوهُ بِالْعَمْدِ الْمُعْتَمَدِ قَتَلُوهُ عَلَى الْإِیمَانِ وَ أَطَاعُوا فِی قَتْلِهِ الشَّیْطَانَ وَ لَمْ یُرَاقِبُوا فِیهِ الرَّحْمَنَ. 🔶اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى سَیِّدِی وَ مَوْلایَ صَلاةً تَرْفَعُ بِهَا ذِکْرَهُ وَ تُظْهِرُ بِهَا أَمْرَهُ وَ تُعَجِّلُ بِهَا نَصْرَهُ وَ اخْصُصْهُ بِأَفْضَلِ قِسَمِ الْفَضَائِلِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ زِدْهُ شَرَفا فِی أَعْلَى عِلِّیِّینَ وَ بَلِّغْهُ أَعْلَى شَرَفِ الْمُکَرَّمِینَ وَ ارْفَعْهُ مِنْ شَرَفِ رَحْمَتِکَ فِی شَرَفِ الْمُقَرَّبِینَ فِی الرَّفِیعِ الْأَعْلَى وَ بَلِّغْهُ الْوَسِیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ الْجَلِیلَةَ وَ الْفَضْلَ وَ الْفَضِیلَةَ وَ الْکَرَامَةَ الْجَزِیلَةَ 🔷اللَّهُمَّ فَاجْزِهِ عَنَّا أَفْضَلَ مَا جَازَیْتَ إِمَاما عَنْ رَعِیَّتِهِ وَ صَلِّ عَلَى سَیِّدِی وَ مَوْلایَ کُلَّمَا ذُکِرَ وَ کُلَّمَا لَمْ یُذْکَرْ یَا سَیِّدِی وَ مَوْلایَ أَدْخِلْنِی فِی حِزْبِکَ وَ زُمْرَتِکَ وَ اسْتَوْهِبْنِی مِنْ رَبِّکَ وَ رَبِّی فَإِنَّ لَکَ عِنْدَ اللَّهِ جَاها وَ قَدْرا وَ مَنْزِلَةً رَفِیعَةً ، 🔶إِنْ سَأَلْتَ أُعْطِیتَ وَ إِنْ شَفَعْتَ شُفِّعْتَ اللَّهَ اللَّهَ فِی عَبْدِکَ وَ مَوْلاکَ لا تُخَلِّنِی عِنْدَ الشَّدَائِدِ وَ الْأَهْوَالِ لِسُوءِ عَمَلِی وَ قَبِیحِ فِعْلِی وَ عَظِیمِ جُرْمِی فَإِنَّکَ أَمَلِی وَ رَجَائِی وَ ثِقَتِی وَ مُعْتَمَدِی وَ وَسِیلَتِی إِلَى اللَّهِ رَبِّی وَ رَبِّکَ لَمْ یَتَوَسَّلِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ بِوَسِیلَةٍ هِیَ أَعْظَمُ حَقّا وَ لا أَوْجَبُ حُرْمَةً وَ لا أَجَلُّ قَدْرا عِنْدَهُ مِنْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ لا خَلَّفَنِیَ اللَّهُ عَنْکُمْ بِذُنُوبِی وَ جَمَعَنِی وَ إِیَّاکُمْ فِی جَنَّةِ عَدْنٍ الَّتِی أَعَدَّهَا لَکُمْ وَ لِأَوْلِیَائِکُمْ إِنَّهُ خَیْرُ الْغَافِرِینَ وَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ 🔷اللَّهُمَّ أَبْلِغْ سَیِّدِی وَ مَوْلایَ تَحِیَّةً کَثِیرَةً وَ سَلاما وَ ارْدُدْ عَلَیْنَا مِنْهُ السَّلامَ إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ وَ صَلِّ عَلَیْهِ کُلَّمَا ذُکِرَ السَّلامُ وَ کُلَّمَا لَمْ یُذْکَرْ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ. حجت الاسلام محمدصادق حاجی زاده @hajizadeh1
*سفارش عجیب علامه امینی به فرزندش پس از مرگ محمدهادی امینی فرزند علامه امینی می‌نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدر، در شب جمعه‌ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم،‌او بسیار شاداب و خرسند بود، جلو رفتم و پس از سلام و دست‌بوسی گفتم: پدر جان! در آنجا چه عاملی باعث سعادت و نجات شما شد؟ پدرم گفت: چه می‌گویی؟ دوباره عرض کردم:آقاجان! در آنجا که اقامت دارید، کدام یک از اعمالتان موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تألیفات شما یا تأسیس بنیاد و کتابخانه امیرالمؤمنین(ع)؟! او اندک تأملی کرد و سپس فرمود: فقط زیارت اباعبدالله الحسین(ع)! عرض کردم: شما می‌دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره شده و راه کربلا بسته است، برای زیارت چه کنیم؟ فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین(ع) بر پا می‌شود، شرکت کنید تا ثواب زیارت امام حسین(ع) را به شما بدهند. سپس فرمود: پسرجان! در گذشته بارها به تو یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می‌کنم که زیارت عاشورا را به هیچ عنوان ترک مکن، زیارت عاشورا بخوان و آن را وظیفه خودت بدان، این زیارت دارای آثار، برکات و فواید بسیاری  است که موجب نجات و سعادتمندی تو در دنیا و آخرت می‌شود. التماس دعا الاحقرحاجی زاده @hajizadeh1
 خلاصه ای از قیام امام حسین(ع) ازبیان وگفتارحاج آقاحاجی زاده معاويه در نيمه رجب سال 60 از دنيا مي رود، پيکي از طرف يزيد وارد مدينه مي شود، نامه اي براي فرماندار مدينه (وليد) آورده که از او مي خواهد از چند نفر براي خلافت يزيد بيعت بگيرد، يکي از آنها فرزند رسول خدا سيد جوانان اهل بهشت حسين بن علي (ع) مي باشد.سه روز مانده به آخر رجب، وليد از امام طلب بيعت مي کند، امام بيعت نمي کنند و مي فرمايند ديگر بايد فاتحه اسلام را خواند و روز بعد مدينه را به قصد مکه ترک مي نمايند.آن حضرت به همراه خانواده اش در سوم شعبان يعني روز ولادت خودش وارد مکه مي شوند، در مکه مردم را دعوت به مبارزه با يزيد مي نمايند.دهم ماه رمضان نامه کوفيان به امام رسيد که ما بر عليه بني اميه، مصمم بر مبارزه ايم و نياز به رهبر داريم، به کوفه قدم رنجه نما که فرماندار يزيد را بيرون مي نماييم و به رهبري تو گردن مي نهيم.امام مسلم بن عقيل را در نيمه رمضان راهي کوفه مي نمايند، او پنجم شوال به کوفه مي رسد .امام خود در هشتم ذي الحجه، روزي که مردم براي حج محرم مي شوند تا روز نهم را در عرفات باشند و اعمال حج را بجاي آرند، راهي کوفه مي شوند، مدت اقامت امام در مکه 125 روز بوده است.در بين راه خبر شهادت مسلم و بي وفايي مردم کوفه به امام مي رسد.قبل از اينکه به کوفه برسند با سپاه 1000 نفري حر بن يزيد رياحي مواجه مي شوند، توافق مي شود که کاروان حسيني به راهي برود که نه راه مدينه باشد نه راه کوفه، ابا عبدالله روز دوم محرم به کربلا رسيد، و روز سوم عمر سعد با چهار هزار نفر در کربلا اردو زد، بعد از اين هر روز بر تعداد لشکر دشمن افزوده مي شد.روز هفتم محرم آب را بر حسين (ع) و اهل بيت او بستند، روز نهم شمر با چهار هزار نفر و نامه اي از عبيد الله بن زياد وارد کربلا شد، او در اين نامه به عمر سعد گفته بود، کار حسين (ع) را يکسره کند و با او بجنگد و اگر اين کار را نمي تواند انجام دهد، فرماندهي را به شمر واگذار کند.روز دهم امام با 32 سواره نظام و 40 پياده و دشمن با 30000 نفر، در مقابل هم قرار گرفتند، جنگ آغاز شد و امام حسين (ع) و يارانش به شهادت رسيدند.در حادثه کربلا دو فرزند امام حسين به نامهاي علي اکبر و علي اصغر و سه فرزند از امام حسن به نامهاي قاسم و عبد الله و ابوبکر و دو فرزند از حضرت زينب به نامهاي عون و محمد و اصحابي همچون حبيب بن مظاهر و زهير بن قين و... به شهادت رسيدند.حضرت ابوالفضل که 34 سال داشت و 23 سال از برادرش امام حسين کوچکتر بود، در کنار علقمه، با لب تشنه به شهادت رسيد.بعد از شهادت امام حسين (ع) دشمن 70 سر جدا کرد و بر بالاي نيزها گذاشت در اين بين فقط سر علي اصغر و حر جدا نشد.ده نفر بر بدن امام و اصحاب اسب تاختند و اين ابدان مطهر زير سم اسبان پاره پاره شد .خيمه ها غارت و در نهايت آتش زده شد، ساربان شترهاي کاروان حسيني به نام بجدل بن سليم براي تصاحب انگشتر امام، انگشت مبارک امام را بريد و... دشمن، اجساد مطهره شهداي کربلا را در بيابان رها کرد و اين اجساد بعد از سه روز توسط قوم بني اسد دفن شدند.عصر روز يازدهم اسراي کربلا را که در آن بين امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) قافله سالار بودند، بر مرکبهاي با پالان چوبين و بي پارچه، سوار کردند و آنها را از کنار قتلگاه عبور دادند.شب دوازدهم، آنها را در 12 فرسخ راه بردند تا در روز دوازدهم در کوفه باشند.در کوفه حضرت زينب و امام سجاد با سخنرانيهاي خود در بين مردم و در مجلس عبيدالله بن زياد، غوغايي بر پا نمودند.اندکي بعد، اسراء را به سمت شام حرکت دادند، آنها در دوم ماه صفر به شام رسيدند.امام سجاد (ع) مي فرمايد: ما دوازده نفر بوديم که به يک زنجير بسته شده بوديم، يک سر آن به بازوي من و سر ديگر به بازوي عمه ام زينب... در شام هم امام سجاد و حضرت زينب به مناسبتهاي مختلف به رسالت تبليغي خود عمل نموده و دستگاه ظالم يزيد را رسوا نمودند تا جائي که يزيد قتل امام حسين (ع) را به عبيدالله مستند و باظاهرسازی در احترام کردن به اسراءآنها را روانه مدينه کرد. التماس دعا @hajizadeh1
به نام خدا…امام حسین ( ع ) به ما آموخت، یک شیعه انقلابی اهل سازش با دشمن نیست باید مقابل دشمن، انقلابی ایستاد. عده‌ای می‌گویند راهی جز سازش و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی دشمن « مثلا : غرب و آمریکا در برنامه هسته‌ای و ... » نداریم! این برخلاف سیره اباعبدالله است شیعه انقلابی اهل سازش به هر قیمتی نیست. بُشر پسر عمرو بن احدوث، از مردم حضرموت و از قبیله کنده بود. او از نیکان و یاران حضرت امام علی (علیه السلام)، و دلاوری فرزندان او در نبردها زبان‌زد بود. جناب بشر یکی از دو مردی بود که پیش از شهادت جوانان بنی‌هاشم، از یاران حسین (علیه السلام) باقی مانده بودند. در تاریخ نقل شده است که در روز عاشورا به بشر، در حالی‌که مشغول جنگیدن بود، گفته شد: «پسرت در مرزهای ری اسیر شده است». بشر گفت: «خودم و او را به حساب خدا می‌گذارم». خبر این جریان به امام حسین (علیه السلام) رسید. حضرت به او فرمودند: «خدای تعالی تو را رحمت کند، تو از بیعت با من آزادی، پس برو و در آزادی پسرت کوشش کن». بشر عرض کرد: «یا اباعبدالله! درندگان مرا زنده زنده بخورند، اگر از شما جدا شوم». و این ویژگی بُشر و جمله زیبایش که برآمده از ایمان بود این‌قدر مهم است که مورد عنایت امام زمان (علیه السلام) قرار گرفته و در زیارت ناحیه مقدسه به بشر بن عمرو خضرمی سلام می‌دهند. این‌جا یک سوال مطرح است و آن این است‌که چه ویژگی سبب شد یاران اباعبدالله چنین وفادار باشند و تحت هیچ شرایطی امامشان را تنها نگذارند؟ و چطور شیعه انقلابی با وجود این‌که بیعت از او برداشته می‌شود باز امامشان را رها نمی‌کند. چطور انسان تا این حد از خود گذشتگی پیدا می‌کند؟ این ویژگی انقلابی‌بودن یک شیعه است که او را تا این حد بالا می‌برد؛ که خدای متعال در توصیف چنین انسان‌هایی می‌فرماید: «مؤمن کسی است که هیچ چیزی را بر امام و ولی خودش ترجیح نمی‌دهد». «قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَآؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّى يَأْتِيَ اللّهُ بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ [توبه / 24] بگو اگر پدران‌تان و فرزندان‌تان و برادران‌تان و زنان‌تان و خويشاوندان‌تان و اموالی که اندوخته‌ايد و تجارتی که از کساد آن بيم داريد، و خانه‌هايی که بدان دلخوش هستيد برای شما از خدا و پيامبرش و جهاد کردن در راه او دوست داشتنی‌تر است، منتظر باشيد تا خدا فرمان خويش بياورد و خدا نافرمانان را دوست ندارد». انقلابی شدن با منقلب شدن فرق می‌کند. انقلاب یعنی یک دگرگونی همه جانبه و اساسی؛ در حالی‌که کسی‌که منقلب شده تنها در اثر واقعه‌ای دچار یک اوج احساسی شده است که بعد از مدت کوتاهی هم این احساس فرو می‌نشیند و نتیجه‌ای نخواهد داشت، اما یک شخصیت انقلابی، انقلابش حاصل مجموعه‌ای از اعتقاد و ایمان و یقین است که برگرفته از یک معرفت عمیق است. در جریان کربلا شیعیانی بودند که منقلب شده بودند، ولی انقلابی نشده بودند. امثال طرماح‌ها و عبیدالله بن حر جعفی‌ها. عبید الله ابن حر جعفی کسی است که سید الشهداء (علیه السلام) از او یاری خواست، اما توفیق همراه شدن در کاروان کربلا را نیافت و امام را یاری نکرد او حتی با این‌که حضرت با جمعی از یارانش به پیش او رفت و از او خواست که همراهی‌اش کند؛ عبیدالله بن حر باز هم نپذیرفت و این کرامت و توفیق را رد کرد و از روی خیرخواهی (!) حاضر شد اسب زین شده و شمشیر برّان خویش را به امام می‌دهد. امام فرمود: «اسب و شمشیرت از آن خودت، ما از خودت یاری و فداکاری می‌خواستیم. اگر حاضر به جانبازی نیستی، ما را نیاز به مال تو نیست». وی پس از حادثه کربلا، به شدت از کوتاهی در یاری امام پشیمان شده بود و خود را ملامت می‌کرد و تاسف می‌خورد. ولی این پشیمانی دیگر سودی نداشت. جریان عاشورا صرفاً یک حرکت علیه ظلم نیست، بلکه یک انقلاب است که در طول تاریخ به یک جریان انقلاب‌ساز تبدیل شده است. تا جایی که رهبر و الگوی آزادگان جهان شده است. حتی غیر مسلمانی مثل گاندی که رهبر هند بود، امام حسین را رهبر خود می‌داند. انقلاب اسلامی خودمان را ببینید! امام خمینی درباره انقلاب‌ساز بودن جریان کربلا می‌فرمایند: «سیدالشهدا (علیه السلام) اسلام را بیمه کرد. گمان نکنید که اگر این مجالس عزا نبود و اگر این دستجات سینه‌زنی و نوحه‌سرایی نبود، 15 خرداد پیش می‌آمد. هیچ قدرتی نمی‌توانست 15 خرداد را آن‌طور کند، مگر قدرت خون سیدالشهدا (علیه السلام) و هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملتی را که از همه جوانب به او هجوم شده است و از همه قدرت‌های بزرگ برای او توطئه چیده‌اند، این توطئه‌ها را خنثی کند، الا همین مجالس عزا» دانش آموز شهید، سید عبد النبی مساوات در وصیت نامه
‌اش می‌نویسد: «رفته‌ام تا به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک بگویم...»] شیعه انقلابی یعنی کسی که مثل  یاران ابا عبدالله عمل کند. اسم عملیات‌ها، اسم رمزها و... حکایت این است که کربلا یک جریان انقلاب‌ساز است که ایرانی و غیر ایرانی هم نمی‌شناسد. ما در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 4600 شهید امت اسلام داریم، شهدای غیرایرانی که در نبرد حق علیه باطل شرکت کردند و به فیض شهادت نایل آمدند. یکی از این شهدا یک جوان بحرینی به نام شهید «محمد نور الشواف» است که در سال 1365 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید. همرزم این شهید بزرگوارمی‌گوید: «در منطقه حاج عمران سه شبانه روز نخوابیده بود و دائم می‌دوید و به بچه‌ها کمک می‌رساند و هرجا نیاز بود حاضر می‌شد. می‌گفت: "دارم به این فکر می‌کنم که جنگ که تمام شد باید پیام امام و انقلاب را به دنیا برسانم"». بله انقلابی دو بعد دارد. اول خودش منقلب می‌شود بعد جامعه را منقلب می‌کند. این تحول اساسی هم باید در خودت پدید بیاید و هم باید در دیگران پدید بیاوری. امروزه در کشورهای زیادی بیداری اسلامی شکل گرفته و یا در حال شکل‌گیری است. نگاه این کشورها به انقلاب و کشور ماست. از انقلاب ما الگو گرفته و پیش می‌روند؛ اما این مایه تاسف است که ما خودمان دچار خواب غفلت باشیم. ما امروز تکلیف داریم برای بیدار کردن نسل جوانمان نسل‌های بعد خودمان برای زنده نگه داشتن بعد انقلابی نهضت اباعبدالله و جریان کربلا و برای انقلابی بار آوردن هیئت‌ها و هیئتی‌ها و جامعه. امام حسین(علیه السلام)  به ما آموخت کسی مثل حسین با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند! حتی اگر عاشورا بپا کند ولو زن و بچه‌اش را به اسارت ببرند. خود حضرت فرمودند: «یزید مردی است فاسق و شراب‌خوار قاتل مردم بی‌گناه و شخصی است که به علنی فسق و فجور می‌کند شخصیتی مثل من ابدا با یزید بیعت نخواهد کرد». یک شیعه انقلابی اهل سازش با دشمن نیست باید مقابل دشمن، انقلابی ایستاد. عده‌ای می‌گویند راهی جز سازش و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی دشمن (مثلا غرب و آمریکا در برنامه هسته‌ای و ...) نداریم. این برخلاف سیره ابا عبدالله است شیعه انقلابی اهل سازش به هر قیمتی نیست. اگر بخواهیم حسینی زندگی بکنیم نمی‌توانیم با یزیدی‌های زمان بسازیم! @hajizadeh1
تکه ای ازسخنرانی حاج آقا درشب های محرم97☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️@hajizadeh1
شیعه چهار رکن دارد و این ها به هم وابسته است           1- بعثت پیامبر گرامی اسلام 2- غدیر  3- عاشورا  4- ظهور. این چهار رکن مثل چهار پله، مثل چهار مرحله بهم وابسته است، مثل چهار ستون یک ساختمان که یکی از آن ها را برداری بقیه اش هم می ریزد. آغاز اسلام با بعثت است «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِه»، اما این بعثت اگر غدیر نباشد ناقص است «وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» خب شما الان در دنیا بعثت بدون غدیر را ببینید، از درون آن اسلام داعشی در آمده است، از درون آن اسلام وهابی در آمده است، از درون این بعثت بدون غدیر اسلامی در آمده است که ولی امر خودش را حاکم سعودی می داند، ولی امر خودش را حاکم ظالم می داند. تفتازانی از علمای بزرگ اهل سنت است، می گوید هر کسی ولو به زور و قهر حکومت جامعه را به دست خودش گرفت این امام است، امامی که، رهبری که، حاکمی که ملک سلمان را ولی امر خود بداند با این جنایاتی که در دنیا دارد انجام می دهد، این نتیجه ی بعثت بدون غدیر است؛ حالا اگر کسی بعثت را پذیرفت، غدیر را پذیرفت، عاشورا را حذف کرد، آن دو لطمه می خورد، چون عاشورا بعثت و غدیر را احیا کرد، نامه ی امام حسین (علیه السلام)به مردم بصره دفاع از بعثت است، نامه ی امام حسین (علیه السلام) به مردم کوفه دفاع از امامت است، یعنی بعثت و غدیر، اما اگر این سه مورد آمد و چهارمین مورد نیامد( چرا در روایت داریم ظهور امام زمان روز عاشورا است؟ حدیث است از امام صادق، ارشاد مفید هم نقل کرده است سندش هم سند خوبی است، فرمود «یوم العاشر من المحرم و هو یوم الذی قتل فیه الحسین» روزی که امام حسین(علیه السلام)  به شهادت رسید است همان روز، روز ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. که شما در دعای ندبه این چهار موردی که من گفتم را قشنگ می آیید جلو. اول دعای ندبه از بعثت می گویید، یک مقدار می روید جلو از غدیر می گویید «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» یک مقداری می روید جلو  از عاشورا می گویید «أَيْنَ الْحَسَنُ أَيْنَ الْحُسَيْنُ أَيْنَ أَبْنَاءُ الْحُسَيْنِ، أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ»، تا می رسید آخر دعای ندبه آن وقت از امام زمان می گویید، آن وقت می گویید «بِنَفْسِي أَنْت» آقاجان فدایتان شوم استمرار بعثت، غدیر، عاشورا کجایی. در زیارت عاشورا هم همین است، شما در زیارت عاشورا وقتی شروع می کنید، اول امام حسین(علیه السلام) را به پیامبر نسبت می دهید «اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسوُلِ الله» بعد به امیرالمومنین، رسول خدا مظهر بعثت است، امیرالمومنین مظهر غدیر است، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسوُلِ الله یابن امیرالمومنین، بعد می آیید جلو دقیقا در دو سه جای زیارت عاشورا می زنید به ظهور «أنْ يَرْزُقَني طَلَبَ ثارِكَ مَعَ إمام مَنْصُور» خدایا به ما توفیق بده با آن امام منصور، یعنی امام زمان، همراهی کنیم «مَعَ إِمَامٍ هُدًی مَهْدِی» . این چهار مورد را من خواهش می کنم دقت کنید کهعاشورا حلقه ی ارتباط ظهور و غدیر و بعثت است.          در تمام مسائلی که برای عاشورا ذکر شده است، گریه بر اباعبدالله، زیارت اباعبدالله، مراسم برای اباعبدالله، به تعبیر یکی از مراجع بزرگ در قصه ی اباعبدالله(علیه السلام) ما افراط نداریم، یعنی چه؟ یعنی اجازه داده شده است، گریه، فریاد، ضجه، ناله، سینه زدن، به سر زدن، حتی تباکی حالت گریه، چرا؟ خواستن این قصه در واقع یک قصه ی ماندگاری باشد، یک قصه ی پر رونقی باشد. آن کتابی که نوشته آن آقای ادریس مغربی، خب ایشان خوش از افراد اهل سنت است بعد آمد شیعه شد، یک سفری هم به ایران داشته است، یک کتاب نوشته که امام حسین (علیه السلام) من را شیعه کرد. ایشان درآن کتاب یک حرف قشنگی دارد، به او می گویند تو چرا شیعه شدی؟ می گوید من رفتم کتاب های خودمان را دیدم، دیدم خیلی از امام حسین(علیه السلام) تجلیل کردند، خیلی تکریم کردند، در همه ی کتاب های خود ما اهل سنت نوشته شده ایشان سیدالشباب اهل الجنه است، ایشان محبوب قلب پیامبر است، ایشان کسی است که پیامبر خدا فرزند خطابش کرده است، این ها را جمع کردم شد یک مجموعه ای از ویژگی های امام حسین (علیه السلام) در منابع اهل سنت نه شیعه. بعد آمدم دیدم یک عده ای این آقای محبوبِ سیدالشباب اهل الجنه ی مورد توجه پیامبر را به شهادت رساندند، آن وقت امروز یک عده در دنیا دارند از آن قاتل حمایت می کنند، کتاب چاپ کردند یزید امیرالمومنین، کتاب چاپ کردند در فضائل معاویه، کتاب چاپ کردند، البته این هایی که می گویم بیشتر در وهابیت است، ترویج و تکریم خیلی راحت دارند از قاتل حمایت می کنند، این بود که من به حقانیت شیعه بردم و آمدم به تشیع گرایش پیدا کردم. این کتاب آنتوان بارا یک آدم مسیحی است، اهل سوریه است، ایشان یک مصاحبه ای هم با یکی از روزنامه ها کرد هفت
هشت سال پیش، آن مصاحبه اش چاپ شده است، خیلی جالب است، آنتوان بارا تمام حرف هایی که مسیحی ها راجع به امام حسین(علیه السلام) زدند را جمع کرده است، بعد در آن کتاب می گوید، می گوید امام حسین(علیه السلام) متعلق به همه ی ادیان است، همه ی مذاهب است، چون کارش کار عام بود، فراگیر بود، کاری بود که جامعه را نجات داد، با ظلم مبارزه کرد، بعد می گوید من از دو ویژگی امام حسین(علیه السلام) خیلی خوشم می آید، این دو من را جذب کرد:  1- انقلابی بودنش، شجاعت، صلابت، نترسیدن، مرد تنها، اما یک کوه در مقابل دشمن، اثبات کرد یک جمعیت اندک هم می تواند مقابل یک جمعیت انبوه بایستد  2-  تواضعش.          می گوید این دو مورد من را کشاند به سمت اباعبدالله (علیه السلام) وآنتوان مسیحی می گوید من یک کتاب نوشتم، در بازار ترجمه شده، به نام امام حسین در اندیشه ی مسیحیت. این نکته ی اول که خواستم قدر بدانید و بدانید که چرا حوادث دیگر تاریخ مثل قصه ی عاشورا ماندگار نشد. اما نکته ی دومی که خدمت شما عرض کنم، این هم مهم است. هر جریانی در تاریخ دچار آفت و آسیب شده است، از خود خداشناسی که بالاتر نیست، یکی از آسیب هایش شیطان است، ایستاد در مقابل خدا، سجده نکرد، کار خدا را رد کرد، در تمام قصه هایی که ما در عالم داریم آسیب ها و آفت هایی است. عبادت آسیب دارد، سخن آسیب دارد، امیرالمومنین فرمود «لكلِّ شیءٍ آفةٌ». این آسیب ها از دو ناحیه وارد می شود: 1- دشمن. مثلا حدیث که این همه مهم است، یک عده ای آمدند حدیث جعل کردند که به آن لطمه بزنند. برای قران نتوانستند آیه جعل کنند، چون خودش می فرماید «إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» راه نفوذ هیچ کسی را ما به این کتاب راه نمی دهیم، از اول خدا سفت ایستاد فرمود «إِنَّا نَحنُ نَزَّلنَا الذِّكرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» «لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِل» هیچ باطلی به این قرآن راه پیدا نمی کند. چه کار کردند؟ آسیبی که به قرآن زدند نتوانستند آیه وارد کنند، تفسیرش را جا به جا کردند، الان شما تفاسیری که در بازار است ببینید اولی الامر را چه معنا می کنند، «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» تفاسیری که خیلی هایش را غیر شیعه و اهل سنت نوشته اند. آیه ی «اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم» را چه معنا می کنند، آیه ای که به صراحت برای غدیر است، آیه ای که مربوط به اهل بیت است؛ آیه ی «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْس» آیه ی تطهیر، در تفسیرش آسیب وارد کردند. الان هم شما در این شبکه های ماهواره ای نمی تواند بگوید این آیه چیز دیگری است که، می خواند، می گوید نه اهل بیت این ها نیستند، اهل بیت یک گروه دیگری هستند، اولی الامر علی بن ابی طالب و اولادش نسیتند، منظور از اولی الامر قاضی ها و فرمانده های جنگی هستند، «اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم» راجع به زکات است، یعنی آمدند در بیان آیه آسیب واردکردندولی موفق نشدند اینهارابیان می کنم تابدانیم این جریان دشمنی تمام شدنی نیست اینها فتنه هایی بودکه انجام میدادندآنچه که عاشورارابقا دادعامل درونی سیدالشهدا که اخلاص وایمان وتقدس درهدف ومحبوب بودن اودرنزد پروردگار می باشدبایدبدانیم که نورخداخاموش شدنی نیست والعاقبه للمتقین وصلی الله علی محمد واله الطیبین @hajizadeh1
تکه ای ازسخنرانی حاج آقا درشب های محرم97☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️@hajizadeh1