eitaa logo
کادح؛ رسانه ی دکتر بی بی حکیمه حسینی
255 دنبال‌کننده
175 عکس
40 ویدیو
45 فایل
یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه (انشقاق.ایه6) انسان پیوسته در حال سیر درمسیری پر از رنج و دشواری به سوی پرورگار خویش است. بزرگترین دستمایه ی این انسانِ کادح، فهم عمیق کلام راهنمای مهربان این راه است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم ومعارف قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سلسله نشست‌های مجازی بزرگداشت مفسر جلیل القدر"علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره)" 🔹 : "تبیین دیدگاه ویژه علامه طباطبایی در خصوص حقیقت و فاعلیت معجزه" 🔸 با بیان ارزشمند: سرکتر خانم دکتر بی‌بی حکیمه حسینی حکمت (عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) 🕢 زمان: چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳/ ساعت ۱۹:۳۰ 👤 دبیر نشست: سرکار خانم سیّده فرناز اتّحاد (دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه مازندران) 📲 شناسه ورود: http://lms.ui.ac.ir/srv/meetrespect 🆔 شناسه پشتیبان: @Oheboljihad •┈┈••••✾•🌿📚🌿•✾•••┈┈ @qranhadisesf @anjomanquranandhadithumz @anjomanoloomghoran @anjomanelmiquran110
خطبه فدک.mp3
9.94M
ıllıllııllıllııllıllııllıllııllıllııllıl↻ ‌ ‌◉━━━━━━─────── ↻ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ⇆ 📻 ره نوا تقدیم می‌کند: 🎼کاری از گروه رسانهٔ انجمن علمی دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد 🌱 🎧 در این شماره می‌شنوید: 📌خطبه فدک 🎙با ارائه: سرکار خانم دکتر بی بی حکیمه حسینی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) 📬مسئول هماهنگی: 🧕🏼مبینا پوراحمدی و 🎬 تدوین: سیدعلی شعفی 📮مخاطبین گرامی شما می‌توانید درصورت وجود هرگونه نظر و پیشنهاد با آیدی روابط عمومی در ارتباط باشید: 🔗@Anjoman_elmi1 ┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈┈ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110
✨ بسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ✨
به نام آقامون اباعبدالله علیه السلام، کانال رو دوباره فعال می کنیم. انشاءالله با دعای خیر شما عزیزان، سعی میکنم معارف قرآن و اهل بیت رو با تمرکز بر کاربرد و نیاز امروز، خدمتتون تقدیم کنم.
برای متبرک شدن دیده و دل مون، این هفته، هر روز یک روش تربیتی آقا امام حسین علیه السلام ❤️❤️❤️و میذارم با هم بخونیم🌺🌺🌺
روشهای خداشناسانه در مکتب تربیتی امام حسین علیه السلام خدا‌شناسی توحیدی که مهم‌ترین شاخصه تفکر حسینی است، در روشهایی چون حب عبودی و توحید در استعانت در نظام تربیتی ایشان جلوه‌گر است. 1- حبّ عبودي از مهم‌ترين روش‌های تربيت اخلاقي مبتني بر توحيد، روش حبّ عبودي است.حبّ عبودي يعني محبّتي كه از روي عبوديت فرد و از شناخت توحيدي نسبت به خداوند نشأت می¬گیرد؛ محبّتي كه همة نقايص و تمايلات انسان را پاسخ مي‌دهد. يعني ترجيح دادن جانب خدا بر جانب بنده، رضاي خدا را بر رضاي خود ترجيح دادن، از حق خود به خاطر حق خدا گذشتن و از خشم خود به خاطر خشم خدا صرف نظر كردن. در حديث قدسي آمده است: «هرگاه اشتغال به من بر جان بنده غالب آيد، لذت او را در ياد خود قرار دهم و چون لذّتش را در ياد خود قرار دهم، عاشق من مي‌گردد و من نيز عاشق او.» عشق و محبّت، محرّك شكستن حصار خودپرستي است. همين كه عاشق از «خود» پا بيرون نهاد، روح او توسعه مي‌يابد و صفات زشت اخلاقي را كنار مي‌نهد...عشق و محبّت، تنبل را چالاك مي‌كند؛ حتي از كودن تيزهوش مي‌سازد، از بخيل بخشنده و از كم‌طاقت، شكيبا مي‌سازد. این محبت در سیره و نهضت حسینی به زیباترین شکل نمود یافته است. صبح عاشورا وقتي سپاه کوفه با همهمه رو به اردوگاه امام تاختند، دستان نيايشگر امام حسين رو به آسمان بود و چنين مي‌گفت: «اللهم انت ثقتي في کل کرب، و رجائي في کلّ شدة...» اين روحيه، جلوة بيروني عقيده قلبي به مبدأ و يقين به نصرت الهي است و نهایت حبّ عبودی را مي‌رساند. فرازهايي از مناجات ایشان در عصر روز عرفه نیز نشان دهندة محبّت بی‌پایان او به خداوند متعال است. در روز عاشورا هر اندازه به ظهرنزديک‌تر مي‌گرديد، آن عاشق دلباخته با سپري شدن لحظه‌هاي فراق و نزديک شدن وعده وصل، مصمم‌تر وچهره‌اش شکفته‌تر مي‌شد و وجدخاصّي در امام7 مشاهده مي‌گرديد. همين حالت عشق و علاقه ملاقات با معبود، در ياران تربیت یافته مکتب ایشان نيز مشاهده مي‌شد. چنان‌که قرآن کریم نیز مؤمنان حقیقی را به شدیدترین محبت‌ها نسبت به پروردگار خویش توصیف نمود است: «والذین ءامنوا اشدّ حبالله...»(بقره/165)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2- توحید در استعانت قرآن کریم در آیات متعددی یاری جستن و توکل را تنها نسبت به پروردگار عالمیان سفارش نموده و از پذیرفتن ولایت مخلوق برحذر داشته است. در سوره مبارکه حمد که روزانه لااقل ده بار تکرار می‌شود عرض می‌کنیم: «ایاک نعبد و ایاک نستعین»(فاتحه/4). امام حسین با گفتار و رفتار الگویی خویش همواره صحنه‌های زیبایی از استعانت و تکیه بر خدای متعال را در برابر مردم نمایش می‌داد. گاه پیش از واقعه عاشورا، با سخنان حکیمانه خویش جایگاه توکل و استعانت از خداوند را آشکار می‌ساخت مانند: «إنَّ الْغِنى وَ اْلِعزَّ خَرَجا یَجُولانِ، فَلَقیا التَّوَکُلَّ فَاسْتَوْطَنا» توکل تنها راه دوام و امنیت‌بخشی به غناو عزت است؛ «مَنْ طَلَبَ رِضَى اللهِ بِسَخَطِ النّاسِ کَفاهُ الله اُمُورَ النّاسِ، وَ مَنْ طَلَبَ رِضَى النّاسِ بِسَخَطِ اللهِ وَ کَّلَهُ اللهُ إلَى النّاسِ.» کسی که رضای خدا را به قیمت خشم مردم طلب کند، خداوند او را از مردم کفایت کند و کسی که رضایت مردم را به قیمت خشم خداوند بخواهد، خدا او را به همان مردم وامی‌گذارد. «مَنْ حاوَلَ أمْراً بِمَعْصِیَةِ اللهِ کانَ أفْوَتُ لِما یَرْجُو وَ أسْرَعُ لِمَجیىءِ ما یَحْذَرُ.» کسی که با نافرمانی خداوند به دنبال امری باشد، آنچه بدان امید بسته را از دست داده و آنچه از آن هراس دارد به سرعت به سراغش می‌آید. حضرت در این بیانات، هرگونه توفیق و رضایتی را در گرو رضایت و یاری خداوند قرارداده است. به تعبیر دیگر فراهم آمدن علل طبیعی و مادی هرگز بدون همراهی علت اصلی که همان کفایت و اعانت خداوند است، موجب رسیدن به نتیجه نخواهدشد. در هنگام دشواریهای قیام و مواجهه با لشکریان دشمن نیز بارها در عمل این استعانت و توکل توحیدی را نشان دادند. از جمله بیانات ایشان در روز عاشورا در مناجات با خداوند خویش: «اللَهُمَّ ...َأَنْتَ لِی فِی کلِّ أَمْرٍ نَزَلَ بِی ثِقَه وَعُدَّه. کمْ مِنْ هَمٍّ یضْعُفُ فِیهِ الْفُؤَادُ، وَتَقِلُّ فِیهِ الْحِیلَه، وَیخْذُلُ فِیهِ الصَّدِیقُ، وَیشْمُتُ فِیهِ الْعَدُوُّ؛ أَنْزَلْتُهُ بِک، وَ شَکوْتُهُ إلَیک، رَغْبَه مِنِّی إلَیک عَمَّنْ سِوَاک؛ فَفَرَّجْتَهُ عَنِّی، وَکشَفْتَهُ، وَ کفَیتَهُ. فَأَنْتَ وَلِیّ کلِّ نِعْمَه، وَ صَاحِبُ کلِّ حَسَنَه، وَمُنْتَهَی کلِّ رَغْبَه.» پروردگارا! ...تو در هر امری که برایم حادث شود اطمینان و یاوری. چه بسیار نگرانی‌ها که قلب در آن ضعیف شده و چاره یافت نشود، و دوست نومید ودشمن زبان به سرزنش بگشاید؛ آن را به تو واگذار کرده و نزد تو گلایه آورده‌ام، بخاطر شوقم نسبت به تو از غیر تو؛ پس تو آن امر را برایم گشودی و نگرانی را برطرف نمودی و کفایتم کردی. تو ولیّ هر نعمت، و همراه هر نیکی و نهایت هر اشتیاقی هستی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد زاید بعد از ۲۰ سال از زندان‌های رژیم آزاد شده و حالا پسر ۲۰ ساله‌اش را می‌بیند ... ☀️اصلا با دیدن این کلیپ کوتاه، تمام نظریه های علوم انسانی و اجتماعی، نقد و بازآفرینی می‌شود. ☀️در حیرتم از این حجم مفهوم و معنا که در این چند جمله آشکار است. 🍀🍀افتخار به زن: اذعان به مجاهدتی پنهان اما بنیادین 🍀🍀جایگاه مادری: حفظ فرزند....تربیت فرزند...بردباری در ورود به آزمونی 20 ساله... 🍀🍀تعمیم ارزش های شخصی به گستره امت مقاومت : الگوی مادران فلسطینی 🍀🍀بزرگداشت استقبال ملت: وارستگی از توقع و بزرگ بینی اسارت 20 ساله خود... اصلا زبان قاصر است.