eitaa logo
دانلود
حمایت گسترده طیف‌ها و تشکل‌ها از لیست شورای هماهنگی اصولگرایان در انتخابات 2 اسفندماه 🔹18 طیف‌ و تشکل‌ سیاسی و اجتماعی استان قم با صدور اطلاعیه‌هایی حمایت خود از آیت‌الله یزدی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و آقایان دکتر امیرآبادی، حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری و دکتر زاکانی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام نمودند. 🔹جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی 🔹جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی 🔹انجمن اسلامی فرهنگیان 🔹جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان قم 🔹جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی 🔹جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی 🔹جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم 🔹جبهه ایستادگی ایران اسلامی 🔹جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی 🔹جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی 🔹حزب اسلامی قانون 🔹جمعیت فدائیان اسلام 🔹جامعه انجمن های اسلامی اصناف قم 🔹مجمع طلاب انقلابی پردیسان 🔹کانون دانشجویی اکسیر دانشگاه آزاد اسلامی 🔹مجمع اصولگرایان ولایی 🔹مجمع یاوران انقلاب اسلامی 🔹مجمع يادگاران دوران دفاع مقدس لشكر 17 علي بن ابی‌طالب استان قم نیروگاه❤️تپنده قم @nirugahtimes
هدایت شده از پویش دعوت از نیروهای انقلابی
بسم الله الرحمن الرحیم پس از ده ماه پیگیری و تلاش برای نقش‌آفرینی گام دومی...لیست‌پویش دعوت جوانان انقلابی از نیروهای متخصص ولایی‌ تقدیم به معصومیت لحظات آخر‌ همه شهدای اسلام .... 🛑از آنجا که از فردا صبح تبلیغات غیرمجاز است لیست پویش به همراه کدها از قرار زیر اعلام‌می شود. برای اطمینان از سفید نماندن‌رای ها در صورت انصرافهای لحظه آخری‌دو نفر اضافه در نظرگرفته شده اند. لیست‌ در این‌حالت حدود ۱۱ نفر مشترک با لیست شورای ائتلاف و ۵نفر مشترک با لیست عدالتخواهان دارد. ۱. محمود نبویان ۸۵۵۹ ۲.محمد باقر قالیباف ۶۹۶۷ ۳.مرتضی اقاتهرانی ۱۶۸۶ ۴. رضا تقی پور ۲۵۹۴ ۵. وحید یامین پور ۸۹۴۶ ۶. حمید رسایی ۴۸۱۸ ۷.محمدصادق شهبازی ۵۷۵۲ ۸.محمد جمشیدی‌۲۷۷۱ ۹.نیره قوی ۷۱۶۲ ۱۰.ابوالفضل ظهره وند ۶۲۴۹ ۱۱.سعید کرمی ۷۲۷۴ ۱۲.احسان خاندوزی۴۲۶۲ ۱۳.داوود منظور ۸۲۱۵ ۱۴.الیاس نادران۸۵۱۶ ۱۵.حسین رضوی پور۴۹۲۶ ۱۶.محمدهادی سبحانیان۵۲۵۹ ۱۷.محمدجواد ابطحی۱۱۷۲ ۱۸.محمدرضاباقرزاده اول۱۹۶۴ ۱۹.محمدصادق کوشکی۷۴۶۶ ۲۰.نظام‌الدین موسوی ۸۴۱۷ ۲۱.علی جعفری۲۷۲۶ ۲۲.یعقوب توکلی۲۶۴۶ ۲۳.محمدحسن طریقت منفرد ۶۱۹۴ ۲۴.بتول نامجو۸۵۵۱ ۲۵.زهره سادات لاجوردی۱۲۱۲ ۲۶ روح الله ایزدخواه ۱۹۱۶ ۲۷. محمدحسین یادگاری۸۹۲۹ ۲۸.سید میعاد صالحی ۵۸۴۸ ۲۹.غلامرضا رضوانی ۴۹۱۶ ۳۰.عطابهرامی۲۲۴۱ ۳۱.محمود دهقانی فرزند علی ۴۶۷۱ 32.مهدی موحدی بک نظر۸۲۷۸ @davat_4_entekhabat
هدایت شده از گام دوم انقلاب
💢 معرفی کاندیدای خبرگان رهبری 🔻 تهران 1⃣ آیت الله عباسعلی اختری 2⃣ آیت الله حسینعلی سعدی 3⃣ آیت الله علی مومن مور 🔻 استان قم: 🔹 حضرت آيت الله محمد يزدی 🔻 استان خراسان رضوی: 🔸 حضرت آيت الله محمدتقی مصباح يزدی 🔻استان فارس: 🔹 حضرت آيت الله لطف الله دژکام 🔻 استان خراسان شمالی: 🔹 حضرت آيت الله غلامرضا فياضی
هدایت شده از .
تهاجم فرهنگی یعنی اینکه از سفره‌ی حضرت ابوالفضل رسیدیم به سفره‌ی ولنتاین! ══════🇮🇷═════ @JANGEFARHANG
هدایت شده از .
‍ ⁉️ چرا وقتی به زیارت حرم امام رضا (ع) می‌رویم حس سبک شدن و نشاط روحی پیدا می‌کنیم اما هنگام قدم زدن در یک مال یا هایپرمارکت احساس سنگینی فضا و ضیق صدر به ما دست می‌دهد؟ 💠 برای حرم امام رضا (ع) (و دیگر بقاع متبرکه که انسانی الهی در آن مدفون است) که باعث شرح صدر و سکینت و آرامش در انسان می‌شود می‌توان به سه عامل اشاره کرد: ۱. اولین دلیل مدفون بودن یک امام و حجت خدا در آن مکان که تاثیری زیادی بر حس فضا می‌گذارد ۲. کسانی که در حرم هستند و به آنجا می‌روند نیت‌شان زیارت و پاک شدن و نزدیکی به حجت خدا و خود حضرت حق است و کمتر کسی با نیت‌ ناخالص در این مکان حضور دارد. ۳. معماری و طراحی فضا با مقیاسی انسانی به گونه‌ای است که بستر را برای معطوف شدن توجه انسان به عالم بالا و خارج شدن از غفلت روزمره فراهم می‌کند. در واقع این معماری جسم و روح انسان را باهم می‌بیند و به محضر دعوت می‌کند. 💠 اما در مال‌ها و پاساژهای بزرگ، انسان‌های مؤمن و کسانی که روح و فطرت‌شان کمتر غبار گرفته است، احساس سنگینی فضا و ضیق صدر را بخوبی درک می‌کنند؛ می‌توان دلایل آن را در سه حوزه خلاصه کرد: ۱. کسانی که در آنجا فروشنده هستند چند درصدشان صرفاً به دنبال کسب روزی حلال هستند؟ غالباً اینگونه نیست که فروشندگی در این مال‌های لاکچری و لوکس، با هدف‌هایی نظیر خودنمایی و پُز لوکس بودن و یا به دنبال مشتری‌های خاص بودن است؟ ۲. مردمی که در این مکان‌ها مشاهده می‌شوند، نیت‌شان از این حضور چیست؟ یکی از ویژگی‌های این پاساژها و مال‌های بزرگ دعوت کردن مخاطب به پرسه زدن و گشت‌وگذارهای بی‌هدف است که اینگونه رفتارها کاملاً قابل مشاهده است. هم‌چنین این مکان‌ها بستری است برای نمایش مصرف‌گرایی. ۳. معماری این غول‌های تفاخر و سمبل‌های مصرفِ لاکچری نیز غالباً یک معماری غیرانسانی است که مخاطب را مسحور فضا و سرکوب می‌کند. نوع طراحی دکوراسیون مغازه‌ها به گونه‌ایست که بعد عقلانی (قلب و فؤاد) انسان را خاموش و بعد غیرعقلانی (صدر و شغاف) را فعال می‌کند. 🏙 رهایی از معماری وحشی | @memarivahshi |
هدایت شده از .
بسمه تعالی بررسی جدول تناوبی فناوری های آینده امپریال TABLE OF DISRUPTIVE TECHNOLOGIES باسلام وصلوات برحضرت محمدبن عبدالله (ص) و اولاد طاهرینش (س) باعرض سلام و ادب و احترام ، ضمن عرض تبریک زاد روز ولادت دخت نبی اکرم (س) و روز مادر و روز زن را به عزیزان فریخته از محضر شریفتان اجازه میخواهم باتوجه به اهمیت مباحث جاری حضرت استاد در کلبه کرامت بویژه مروری بر جلسه۸۷۰ کلبه کرامت مورخ ۲۴\۱۱\۹۸ با موضوع ترند گذاری غرب -تکنولوژی های مختل کننده درحال آزمایش اساسا هر پدیده ای در زندگی انسان بویژه در فناوریهای نوین رخ میدهد همواره دارای مولفه های دوگانه مثبت و منفی می باشد معذالک اثر تبعات مختلف و اختلالات ناشی از آن اجتناب ناپذیر است. برای مثال در پدیده های نوین با توسعه اینترنت و فضای مجازی، با پدیده ای به نام سبک زندگی دیجیتالی رو به رو هستیم پهنه جهانی وب، تاثیر شگرفی بر ارتباطات و تعاملات ما با مردم داشته و این تنوع و ظرفیت، فرصت ها و تهدیدهایی را پیش روی انسان عصر  مدرن قرارداده است. در نخستین گفتار ، تلاش می کنیم واکاوی مختصری درباره سبک زندگی دیجیتالی داشته باشیم.سبک زندگی دیجیتالی (Digital Lifestyle) یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای گسترش ارتباطات، تبادل اطلاعات و هم چنین تسهیل و تسریع فرآیندهای شغلی و کارهای روزمره. این شیوه، سبک زندگی چند میلیارد نفر از ساکنان کره زمین هست که هر روز، با جنبش سلفی گیری (Selfie movement)، پست زدن،کامنت نویسی، لایک کردن، ای میل زدن و چت کردن و به قولی گوگل بازی، بخشی از وقت روزانه خود را در صرف دنیای مجازی می کنند. دنیای امروز، با روندهای دیجیتالی مانوس شده است اما، ناگفته پیداست که سبک زندگی افراد با یکدیگر فرق دارد. حتی در یک خانواده، سبک زندگی فرزندان با والدین خود نیز در جهاتی، متفاوت است. اعضای خانواده، بر اساس دانش، اگاهی، سلیقه و نوع برداشت خود از زندگی، سبک زندگی خاصی را دنبال می کنند که با افزایش سن و آگاهی، این سبک، با تغییراتی همراه می شود که تا حد زیادی، بر روی شخصیت خصوصی و اجتماعی فرد نیز تاثیر گذار می شود. خلاصه، سبک زندگی، متاثر از متغیرات فراوانی هست که ملیت، اصالت، سواد، فرهنگ، آداب، ابزارهای فیزیکی و نوع انتظار از زندگی، در به وجود آمدن و هدایت کوتاه مدت و بلند مدت آن تاثیر گذار خواهد بود.تبعات زندگی دیجیتال و تبعات ناشی از آن (انقلاب ارتباطات) نسل جدید را به سرعت به سمت خود متمایل ساخته و این درحالی است که افرادی در سن ۵۰سالگی به بالا چندان تمایل و واکنش مثبتی به ان نشان نمی دهند هرچند اطلاعات رایانه ای و کاربری آن که درصد کمی از افراد مسن را به خود متمایل ساخته است . البته نمیتوان صرفا جامعه را تنها بر مبنای اطلاعات و رایانه های شخصی هدایت کرد بلکه همه ما به همه مهارت های ارتباط اجتماعی و به خصوص انواع احساسات، نیاز داریم با توسعه اینترنت و فضای مجازی، با پدیده ای به نام سبک زندگی دیجیتالی رو به رو هستیم. پهنه جهانی وب، تاثیر شگرفی بر ارتباطات و تعاملات ما با مردم داشته و این تنوع و ظرفیت، فرصت ها و تهدیدهایی را پیش روی انسان عصر  مدرن قرار داده است. در نخستین گفتار تلاش می کنیم واکاوی مختصری درباره سبک زندگی دیجیتالی مبتنی بر فناوریهای نوینی دراینده بوقوع خواهند پیوست مطالبی را خدمت عزیزان ارایه کرده باشیم . پس با ما همراه باشید. سبک زندگی دیجیتالی (Digital Lifestyle) یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای گسترش ارتباطات، تبادل اطلاعات و هم چنین تسهیل و تسریع فرآیندهای شغلی و کارهای روزمره. این شیوه، سبک زندگی چند میلیارد نفر از ساکنان کره زمین هست که هر روز، با جنبش سلفی گیری (Selfie movement)، پست زدن،کامنت نویسی، لایک کردن، ای میل زدن و چت کردن و به قولی گوگل بازی، بخشی از وقت روزانه خود را در صرف دنیای مجازی می کنند. دنیای امروز، با روندهای دیجیتالی مانوس شده است و پرتال های زیادی برای بحث و بررسی در این عرصه در دسترس هست. از گوشی همراه خود، به عنوان ابزاری برای شاد بودن در طول روز استفاده کنیم اما، ناگفته پیداست که سبک زندگی افراد با یکدیگر فرق دارد. حتی در یک خانواده، سبک زندگی فرزندان با والدین خود نیز در جهاتی، متفاوت است. اعضای خانواده، بر اساس دانش، اگاهی، سلیقه و نوع برداشت خود از زندگی، سبک زندگی خاصی را دنبال می کنند که با افزایش سن و آگاهی، این سبک، با تغییراتی همراه می شود که تا حد زیادی، بر روی شخصیت خصوصی و اجتماعی فرد نیز تاثیر گذار می شود. خلاصه، سبک زندگی، متاثر از متغیرات فراوانی هست که ملیت، اصالت، سواد، فرهنگ، آداب، ابزارهای فیزیکی و نوع انتظار از زندگی، دستخوش تبعات خود میکند. گروه(ITF) بررسی پیش بینی فناوریهای نوین
هدایت شده از .
در آینده Imperial Tech Foresight (ITF) نام گروه تحقیقاتی وپژوهش محوری است که متشکل از تعدادی دانشمند در عرصه های مختلف است که در دانشگاه امپریال لندن در حال تحقیق بروی امکان تحقق فناوری نوینی جهت ایجاد سبک مدرنی از زندگی مبتنی بر دیجیتال تحقیقات خود را شکل دهی می کنند. است برای مثال آنها با استفاده از الهام از جدول تناوبی عناصر شیمیایی (جدول مندلیف) ، جدولی از فناوری های قابل پیشبینی در اینده را تهیه کرده و بوسیله آن پتانسیل ها و قابلیت های متغیر جهان را تعیین و رتبه بندی می کنند. این جدول شامل 100 نوآوری در زمینه های مختلف را بصورت دسته بندی شده را تببین میکنند. دانشگاهیان Imperial Tech Foresight (ITF) ، شاخه ای از کالج امپریال لندن ، در تلاشند تا پیشرفت های تکنولوژیکی عصبی و نامحسوس را به روشی که قبلاً ندیده اید ، بوجود بیاورند. به عنوان مثال ، ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده (کریپتوکارنسی Cr) اکنون بخشی از زندگی مدرن جهان را تشکیل میدهند ، ویا روبات های جنگجو (Br) چیزی است که شبهاهت زیادی به "مرد آهنین" دارد. (کالج امپریال لندن) هر عنصر را با کد رنگی و شکاف در فضایی در دو محور قرار می گیرد: محور(ستون) عمودی Y پتانسیل ایجاد اختلال را از بالا به پایین مرتب می کند ، در حالی که محور افقی (سطر) X سرعت زمان تحقق یک رویداد فناوری را تعیین و تعریف می کند که چگونه یک فرضیه به زودی به یک واقعیت تبدیل می شود.  که ما در اینجا به بررسی و نحوه تجزیه تحیل آن می پردازیم: عناصر سبز رنگ در گوشه پایین سمت چپ نماداتفاقاتی است که اکنون در حال رخ دادن هستند . بلوک های زرد رنگ می توانند در آینده نزدیک از بین بروند. عناصر قرمز رنگ مفهومی دورتر دارد که می تواند تا 20 سال آینده به حقیقت پیوستن انها فاصله داشته باشد. بخش پایانی رنگ خاکستری ، شامل علوم ح متفرقه است که TF آن را "بسیار غیرممکن انگاشه اما تحقق آنها غیرممکن نیست" سرانجام ،هرکدام از این عناصر دارای اعدادی هستند که مربوط به نمونه ای از فناوری در عمل ارائه شده توسط ITF میباشند. همچنین پازل های جهبه ای این جدول به تم های مختلف دسته بندی می شوند. - ابتدای صفحه در سمت راست پایین هر جعبه. این مضامین ها شامل اتوماسیون شدید و تقویت انسان دسته بندی شده اند . ادامه دارد
⭕️امروز در آمریکا؛ مادر کار می‌کند، پدر کار می‌کند، بچه‌ها کار می‌کنند. اما ۵۲% همه درآمدها به جیب ۱% ثروتمند کشور می‌رود! این یک اقتصاد فریبکار است. 👤برنی سندرز نامزد دموکرات ریاست جمهوری امریکا __________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
چند نکته: اولا فعالیت جنبشی موثر تلازمی با هزینه های گزاف نداره. مثلا یک مقوای سفید بردارید و در آن مطالبه تون رو با ماژیک بنویسید.(محتوا منطقی و انگیزشی باشه) بعد در 22 بهمن دستتون بگیرید و از خودتون عکس تهیه کنید.(حتی میتونید بقیه رو هم با خودتون همراه کنید و تعداد عکس ها با اشخاص مختلف بالا بره) عکس که در کانال بیاد میشه کارجنبشی شما در فلان شهر. ثانیا غرفه زدن لوازمی داره که یکیش تسلط نسبی به محتواست. برای این کار می بایست در طول سال با کارشناسان ارتباط بگیرید و موضوعات را پیگیری کنید.
✨ ✍🏻 تقوا میتواند سه گونه باشد: ۱} تـقـوای گـریز ۲}تـقـوای پـرهیز ۳}تـقـوای سـتیز ←" " آن است که از محیط گناه آلود دوری کنی. ←" " آن است که بتوانی در محیط گناه آلود، خودت را پاک نگهداری. ←" " آن است که در صحنه بمانی و با مظاهر گناه مبارزه کنی و محیط سالمی ایجاد کنی. 🔻برای مثال: گاهی باید مانند موسی کاخ فرعون را ترک کنی و مهاجرت بر ابقاء ترجیح کنی و گاهی یوسف وار باید از صحنه گناه فرار کنی و راه گریز را برگزینی. وگاهی هم ابراهیم وار با گناه، شرک و بت پرستی مقابله وستیز کنی‌ بت شکن شوی براي حفظ خودت بايد هر سه تقوی راداشته باشی❗️ 🌎‍ @mojtahedie
Color7_Video_Converter_premier8.0.5.20.exe
15.98M
نرم افزار تبدیل فرمت فیلم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸روضه های خانگی تشکیل بدهید🔸 🌹 شما زن و شوهرها اگر بتوانید هفته‌ای یکبار به زیارت یکی از امامزاده‌ها بروید، اثرات خیلی خوبی دارد. اگر هم در فامیلتان جایی روضه هفتگی دارند، آن را بصورت سیار بگذارید و یک هفته هم بگذارید در خانه خودتان که صدای روضه‌خوانی در خانه‌تان بلند بشود. یک نفر را هم دعوت بکنید تا مثلاً هفته‌ای یک روضه‌خوانی بشود. یک چای مختصری هم بدهید و همه‌تان شرکت کنید. خرج زیادی ندارد اما بچه‌هایتان با نام حضرت اباعبدالله الحسین آشنا می‌شوند. آن بنده خدا هم یکی دو تا مساله شرعی ممکن است بگوید تا با مسائل دینی آشنا بشوند. این خودش یک دانشگاه دینی است برایتان. قدیم‌ها مکتب و دانشگاه و ... نبوده یا کمتر بوده. اما از همین راه خیلی تربیت‌های اصیل حاصل می‌شده. این اشکی که انسان برای اهل بیت هفته‌ای یکبار می‌ریزد، به تدریج یک جوی باریکی، یک ارتباط نازکی با آن‌ها پیدا می‌کند. 🌹 شما اگر خانه‌تان برق نداشتید نمی‌روید اداره برق بگویید ما می‌خواهیم مشترک برق بشویم؟ اگر آب نداشتید نمی‌روید اداره آب بگوید ما می‌خواهیم مشترک بشویم؟ اگر تلفن نداشتید نمی‌روید مخابرات بگویید ما می‌خواهیم مشترک بشویم؟ همانطور که برای خانه، آب می‌خواهید، برق می‌خواهید، تلفن می‌خواهید، گاز می‌خواهید؛ این روضه و ارتباط با اهل بیت هم مثل یک سیم برقی است که از اهل بیت به خانه شما کشیده شده. با همین هفته‌ای یک بار روضه خوانی، مثل این است که مشترک شده‌اید. یک چراغی در دل‌هایتان از محبت اهل بیت روشن می‌شود. اگر محبت اهل بیت را مثل ارتباط تلفنی و خط مخابراتی فرض کنید، این روضه‌ها مثل اینست که یک رشته سیم مخابراتی به خانه‌تان کشیده‌اید. نتیجه‌اش این می‌شود که گاهی اگر خطا بکنید زنگ می‌زنند به تو می گویند خطا است. یعنی به دلت می‌افتد که این کار درست نیست. این به خاطر ارتباطی است که با اهل بیت پیدا کرده‌اید. اگر به اشتراک گاز تشبیهش کنیم، چطور با گاز همه چیز را می‌پزی و آب را گرم می‌کنی؟ با محبت اهل بیت نیز انسان حرارت محبت و لطف در بین اهل خانه‌اش بوجود می‌آید. اگر به آب تشبیهش بکنیم، چطور آب حیات بخش است؟ باغچه‌ات را آب می‌دهی و درخت‌ها زنده می‌شوند؟ این اشکی هم که انسان می‌ریزد و ربطی که به آن‌ها پیدا می‌کند، مثل این است که دارد به وسیله آن‌ها دلش زنده می‌کند. 🌹 زیارت این قبور شهدا و زیارت امام زاده‌ها خیلی مؤثر است. یک امام زاده‌ای برای خودتان در نظر بگیرید و یک روضه هفتگی. این‌ها اثرات خوبی می‌تواند بگذارد. @haerishirazi
🔷گزارش محتکرین لوازم بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی و ...) در قم را به شماره تلفن 113 ( ستاد خبری وزارت اطلاعات) و یا شماره ۱۱۴ (ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه قم) اطلاع دهید. نیروگاه❤️تپنده قم @nirugahtimes
هدایت شده از .
🔰طرح استراتژیک مریم(س) درمان درد امروز نظام بشری‌ست.. 🔺در غرب، از دو سو به شخصیت عظیم مریم (سلام‌الله علیها) حمله کردند.. 🔺میلاد حضرت عیسی(ع)، نظریه داروین را به چالش جدی می‌کشاند.. داروینیست‌ها در قبال مریم(س) و تولد فرزندش، پاسخی ندارند 🔺چرا طرح‌های حجاب و عفاف در کشور ما به نتیجه نرسیده؟ چون در مسأله حیا، ریشه و ساقه را رها کرده و به شاخه و برگ‌ها توجه کردیم؛ این یک خطای استراتژیک بود.. راه درمان کجاست؟ 💠 «وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا..» 🔸برشی از جلسه ۳۰۵ کلبه کرامت با موضوع «دکترین مریم (س)» - آبان ۹۰ 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/29 ⬅️به کانال یوتیوب استاد حسن عباسی بپیوندید: 📹 plink.ir/AumxI 📹 aparat.com/v/ZhvoB کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از .
س: نحوه دقيق سجده سهو در نماز چگونه است؟ ج) بعد از سلام نماز فوراً نيت سجده سهو نماييد و پيشانى را بر چيزى که سجده بر آن صحيح است بگذاريد و مستحب است بگوييد: «بِسْمِ اللهِ و بالله، السلامُ عَليکَ ايّها النَّبى وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرکاتُه» و بعد بنشينيد و دوباره به سجده برويد و ذکر مذکور را بگوييد و بنشينيد و بعد از خواندن تشهد، سلام دهيد.
هدایت شده از .
شک‌هایی که نماز را باطل می‌کند، مانند شک در رکعتهای نماز دو رکعتی یا سه رکعتی. شکیات نماز شکیات نماز ۲۳ قسم است: الف) ۸ قسم شکهای باطل. ب) ۶ قسم شکهایی که نباید به آن اعتنا کرد. ج) ۹ قسم شکهای صحیح. الف) شکهایی که نماز را باطل می‌کند: ۱. شک در رکعتهای نماز دو رکعتی، مانند نماز صبح و نماز مسافر. ۲. شک در رکعتهای نماز ۳ رکعتی (مغرب). ۳. شک در نماز چهار رکعتی هرگاه یک طرف شک، یک باشد، مثل این که شک کند یک رکعت خوانده یا سه رکعت. ۴. شک در نماز چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجده‌ی دوم در حالی که یک طرف شک دو باشد، مانند شک دو و سه، قبل از اتمام دو سجده. ۵. شک بین دو و پنج یا بیشتر از پنج. ۶. شک بین سه و شش یا بیشتر از شش. ۷. شک بین چهار و شش یا بیشتر از شش. ۸. شک در عدد رکعتهای نماز که اصلاً نداند چند رکعت خوانده است. ب) شکهایی که اعتبار ندارد: شکهایی که نباید به آنها اعتنا کرد ۱. شک بعدازمحل، مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند. ۲. شک بعد از سلام. ۳. شک بعد از گذشتن وقت نماز. ۴. شک کثیر الشک یعنی کسی که زیاد شک می‌کند. ۵. شک امام و مأموم. ۶. شک در نمازهای مستحبی. توجه: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر شخصی بعد از چند سال شک کند که نمازهایش صحیح بوده یا نه، به شک خود اعتنا نکند؛ (زیرا به شک بعد از عمل اعتنا نمی‌شود). http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کثیرالشک باید بنابر انجام کاری بگذارد که در آن شک کرده است، مگر آن که موجب بطلان نماز شود که در این صورت بنابر عدم انجام آن می‌گذارد، بدون این که در این مورد فرقی بین رکعتها و افعال و اقوال نماز باشد (مثلاً اگر شک کند سجده یا رکوع به جا آورده یا نه، بنا بگذارد که به جا آورده است، هر چند از محل آن نگذشته است، اما اگر شک کند نماز صبح را دو رکعت خوانده یا سه رکعت بنا بگذارد که دو رکعت خوانده است). http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif شک در اقوال و افعال نافله همان حکم شک در اقوال و افعال نماز فریضه را دارد یعنی اگر از محل آن تجاوز نکرده است به آن اعتنا می‌شود و اگر از محل انجام آن تجاوز کرده است به آن اعتنا نمی‌شود (مثلاً اگر شک در حمد یا رکوع کند، چنانچه از محل آن نگذشته است باید به جا آورد و اگر از محل آن گذشته است اعتنا نکند). ج) شکهایی صحیح شک‌ در عدد رکعت‌های نمازهای چهار رکعتی در ۹ صورت صحیح است: ۱. شک میان دو و سه بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۲. شک میان دو و چهار بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۳. شک میان دو و سه و چهار بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۴. شک میان چهار و پنج بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۵. شک میان سه و چهار در هر جای نماز. ۶. شک میان چهار و پنج در حال ایستاده. ۷. شک میان سه و پنج در حال ایستاده. ۸. شک میان سه و چهار و پنج در حال ایستاده. ۹. شک میان پنج و شش در حال ایستاده. http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دو نکته در ارتباط با شکیات نماز http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif تعداد رکعتهای نماز احتیاط (که برای شک در رکعتهای نماز به جا آورده می‌شود) به تعداد کمبود احتمالی در نماز است، بنابراین در شک بین دو و چهار، دو رکعت نماز احتیاط، واجب است، و در شک بین سه و چهار، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته واجب است. http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر کلمه‌یی از ذکرهای نماز یا آیات قرآنی یا دعاهای قنوت، سهواً غلط خوانده شود سجده‌ی سهو واجب نیست.
هدایت شده از .
نماز احتياط ١٢١٥ كسى كه نماز احتياط بر او واجب است، بعد از سلام نماز بايد فورا نيت نماز احتياط كند و تكبير بگويد و حمد را بخواند و به ركوع رود و دو سجده نمايد.پس اگر يك ركعت نماز احتياط بر او واجب است، بعد از دو سجده تشهد بخواند و سلام دهد، و اگر دو ركعت نماز احتياط بر او واجب است، بعد از دو سجده يك ركعت ديگر مثل ركعت اول بجا آورد و بعد از تشهد سلام دهد. ١٢١٦ نماز احتياط سوره و قنوت ندارد و بايد نيت آن را به زبان نياورد، و احتياط واجب آن است كه سوره حمد و "بسم الله" آن را هم آهسته بگويد. ١٢١٧ اگر پيش از خواندن نماز احتياط بفهمد نمازى كه خوانده درست بوده، لازم نيست نماز احتياط را بخواند، و اگر در بين نماز احتياط بفهمد، لازم نيست آن را تمام نمايد. ١٢١٨ اگر پيش از خواندن نماز احتياط بفهمد كه ركعتهاى نمازش كم بوده،چنانچه كارى كه نماز را باطل مى‏كند انجام نداده، بايد آنچه از نماز را كه نخوانده بخواند و براى سلام بيجا دو سجده سهو نمايد، و اگر كارى كه نماز را باطل مى‏كند انجام داده، مثلا پشت به قبله كرده، بايد نماز را دوباره بجا آورد. ١٢١٩ اگر بعد از نماز احتياط بفهمد كسرى نمازش به مقدار نماز احتياط بوده،مثلا در شك بين سه و چهار يك ركعت نماز احتياط بخواند، بعد بفهمد نماز را سه ركعت‏خوانده، نمازش صحيح است. ١٢٢٠ اگر بعد از خواندن نماز احتياط بفهمد كسرى نماز كمتر از نماز احتياط بوده، مثلا در شك بين دو و چهار، دو ركعت نماز احتياط بخواند، بعد بفهمد نماز را سه ركعت‏خوانده، بايد كسرى نماز را به نماز متصل نموده و نماز را هم دوباره بخواند. ١٢٢١ اگر بعد از خواندن نماز احتياط بفهمد كسرى نماز بيشتر از نماز احتياط بوده، مثلا در شك بين سه و چهار يك ركعت نماز احتياط بخواند، بعد بفهمد نماز را دو ركعت‏خوانده، چنانچه بعد از نماز احتياط كارى كه نماز را باطل مى‏كند انجام داده، مثلا پشت به قبله كرده، بايد نماز را دوباره بخواند و اگر كارى كه نماز را باطل مى‏كند انجام نداده، بايد دو ركعت كسرى نمازش را بجا آورد و نماز را هم دوباره بخواند. ١٢٢٢ اگر بين دو و سه و چهار شك كند و بعد از خواندن دو ركعت نماز احتياط ايستاده يادش بيايد كه نماز را دو ركعت‏خوانده، لازم نيست دو ركعت نماز احتياط نشسته را بخواند. ١٢٢٣ اگر بين سه و چهار شك كند و موقعى كه دو ركعت نماز احتياط نشسته يا يك ركعت ايستاده را مى‏خواند يادش بيايد كه نماز را سه ركعت‏خوانده، بايد نماز احتياط را تمام كند و نمازش صحيح است. ١٢٢٤ اگر بين دو و سه و چهار شك كند و موقعى كه دو ركعت نماز احتياط ايستاده را مى‏خواند پيش از ركوع ركعت دوم يادش بيايد كه نماز را سه ركعت‏خوانده بايد بنشيند و نماز احتياط را يك ركعتى تمام كند و بنابر احتياط مستحب نماز را دوباره بخواند. ١٢٢٥ اگر در بين نماز احتياط بفهمد كسرى نمازش بيشتر يا كمتر از نماز احتياط بوده، چنانچه نتواند نماز احتياط را مطابق كسرى نمازش تمام كند بايدآن را رها كند و كسرى نماز را بجا آورد و بنابر احتياط واجب نماز را دوباره بخواند مثلا در شك بين سه و چهار اگر موقعى كه دو ركعت نماز احتياط نشسته را مى‏خواند يادش بيايد كه نماز را دو ركعت‏خوانده، چون نمى‏تواند دو ركعت نشسته را به جاى دو ركعت ايستاده حساب كند به احتياط واجب بايد نماز احتياط نشسته را رها كند و دو ركعت كسرى نمازش را بخواند و نماز را هم دوباره بجاآورد. ١٢٢٦ اگر شك كند نماز احتياطى را كه به او واجب بوده بجا آورده يا نه چنانچه وقت نماز گذشته به شك خود اعتنا نكند و اگر وقت دارد در صورتى كه مشغول كار ديگرى نشده و از جاى نماز برنخاسته و كارى هم مثل رو گرداندن از قبله كه نماز را باطل مى‏كند انجام نداده بايد نماز احتياط را بخواند و اگر مشغول كار ديگرى شده يا كارى كه نماز را باطل مى‏كند بجا آورده يا بين نماز و شك او زياد طول كشيده احتياط استحبابى آن است كه نماز احتياط را بجا آورد و نماز را هم دوباره بخواند اگر چه مى‏تواند بنا بر انجام نماز احتياط گذارد و بر همان اكتفا نمايد. ١٢٢٧ اگر در نماز احتياط ركنى را زياد كند يا مثلا به جاى يك ركعت دو ركعت بخواند نماز احتياط باطل مى‏شود و بنابر احتياط واجب بايد دوباره نماز احتياط، و اصل نماز را بخواند. ١٢٢٨ موقعى كه مشغول نماز احتياط است اگر در يكى از كارهاى آن شك كند چنانچه محل آن نگذشته بايد بجا آورد و اگر محلش گذشته بايد به شك خود اعتنا نكند مثلا اگر شك كند كه حمد خوانده يا نه چنانچه به ركوع نرفته بايد بخواند واگر به ركوع رفته بايد به شك خود اعتنا نكند. ١٢٢٩ اگر در شماره ركعتهاى نماز احتياط شك كند ، بايد بنا را بر بيشتر بگذارد ولى چنانچه طرف بيشتر شك نماز را باطل مى‏كند بنابر كمتر گذارد و احتياط مستحب آن است كه نماز احتياط را دوباره بخواند و بعد از آن اصل نماز را اعاده نمايد.
برف نیمه سنگین در ارتفاعات و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در دشتها ، ماحصل ورود سامانه قدرتمند به استان 🔷 بارش موج قدرتمند پیش رو از یکشنبه ظهر یا بعدازظهر به شکل باران یا تگرگ همراه با رعدوبرق آغاز می شود، هرچه به سمت شب برویم علاوه بر کاهش دما روستاهای مرتفع استان برفی خواهند شد. بارش برف در ارتفاعات بالادست کهک و خلجستان بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر پیش بینی می شود❗️بتدریج در بامداد و صبح دوشنبه نیز شهرها و روستاهای کوهپایه ای سلفچگان ، کهک و خلجستان برفی خواهند شد. بخش خلجستان ❄️ برف : کهندان - فوجرد - آمره - انجیله - ونان - الگان - جریک آغاج - کاسوا - زیزگان - روشگان - رستگان - نویس - دستجرد - مهرزمین - طینوج - کیاب - نایه - همت آباد - چمانک - جوزه - وشاره - موجان - سرخده - منصورآباد - عیسی آباد - گیو - نوح آباد - مقبول آباد - گروکی - آبدانک ❄️💧مخلوط برف و باران یا برفاب : موشکیه - سفت - سفیداله - احمدآباد - جمزقان - حسن آباد - نورآباد - رزبند - چاهک - قاهان - بنابر - سناوند - ورزنه - وسفونجرد - کندرود - گزآباد 💧باران یا تگرگ : آغلک - اسفید - سولقان - علیخان بیگی بخش کهک ❄️ برف : فردو - کرمجگان - وشنوه - خاوه - بیدهند - ابرجس - ویریج - تیره - اوِل - دستگرد ❄️💧مخلوط برف و باران یا برفاب : میم - قبادبزن - بیدقان - کهک - ونارچ 💧باران یا تگرگ : سیرو - ورجان - صرم - خورآباد - زنبورک بخش سلفچگان ❄️ برف : سنجگان - راهجرد - بشارت آباد - دیزیجان - یکه باغ ❄️💧مخلوط برف و باران یا برفاب : فرح آباد - داود آباد - سید آباد - زواریان - جنداب - سلفچگان - باغ یک - قاضی بالا - قاضی پایین - الله قلی بیک - محمد بیک - عنایت بیک - تاج خاتون - چال گنبد - دولت آباد 💧باران یا تگرگ : نیزار - ساریه خاتون - خدیجه خاتون - طایقان - حسین آباد - نیجه - قره سو - حاجی آباد نیزار - حصار سرخ - مجید آباد - خرم آباد - چشمه علی - سالیون - قلعه چم - شوراب - طرلاب - خلج آباد 🔷 بارش در کلیه روستاها و شهرهای بخشهای مرکزی و جعفرآباد به صورت باران و یا تگرگ خواهد بود. --------------------------------------------------- 🔷محورهای دستجرد - تفرش ، سلفچگان - اراک ، ساوه - سلفچگان و جاده های فرعی روستایی در خلجستان ، کهک و سلفچگان برفی و سایر محورهای استان بارانی خواهند بود. نیروگاه❤️تپنده قم @nirugahtimes
هدایت شده از .
🌼 بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بر تمامی مسلمانان و اندیشه‌جویان عزیز تبریک و تهنیت باد. 🔸 بعثت، برانگیختگی‌ست و انگیختگی، عامل قیام و خیزش است. از نشانه‌های زنده بودن انسان برانگیختگی اوست. آن‌چه که اراده‌ی انسان را به حرکت درآورده و به او می‌گوید عمر خویش در چه راهی صرف کند، است. 🔸پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) فرمود: «انی بُعثت لاُتمم مَکارم الاخلاق» او که با مبعوث شدن خود، مردم را برانگیخت و از آنان اینگونه امتی پدید آورد، خود فرمود برانگیخته نشده و به حرکت درنیامدم مگر برای تتمیم مکارم اخلاق. 📷 llink.ir/81lk ❓انگیزه‌ی پیروان چنین پیامبر و اسوه‌ی حسنه‌ای که برای خود انگیزه و سرلوحه داشته است، چیست؟ ✅ انگیزه، اراده‌ی انسان را غلیان می‌دهد؛ و اراده او را به حرکت وامی‌دارد. زمانی که موتور محرک انسان، شهوت باشد، دیگر رضایت خدا برایش مطرح نیست. انگیزه‌های ورزشی و هنری او، شهوتِ شُهرت است؛ انگیزه‌ی تحصیلی‌اش، شهوتِ علم می‌شود؛ انگیزه‌ی عاطفی‌اش، شهوت جنسی؛ انگیزه‌های مادی او، شهوت تکاثر ثروت می‌شود؛ و انگیزه‌های سیاسی‌اش، شهوت تسخیر قدرت به هر قیمت است. ✅ آری حاصل عمر، حاصل اراده‌هاست؛ و اراده، حاصل جهت‌دهی انگیزه‌هاست. برای روزی که از ما خواهند پرسید: «عمرت را در چه راهی صرف کردی!» انگیزه‌های خود را سامان دهیم تا نخست خودمان و آن گاه پیامبرگونه جامعه‌ی خود را از یک یک انگیزه‌های مذموم به انگیزه‌های ممدوح جهت دهیم. یعنی هجرت دادن جامعه از انگیزه‌های غلط به انگیزه‌های ممدوح. 🔸عبور از هر انگیزه به انگیزه‌ی دیگر، هجرت است؛ و جامعه‌ای‌ مهاجر است که افراد آن به انگیزه‌های ممدوح هدایت شده و مهاجرت داده می‌شوند. ❇️ جلسه ۵۱۴ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع «برانگیختن» (خرداد۹۳) را ببینید: 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/171 استاد حسن عباسی 💠 @hasanabbasi_ir
هدایت شده از مفاتیح الحیات
🕊 امام علی (ع) : 🔹 رها کردن چیزی که برایت سودمند نیست عقلت را کامل می کند. (غررالحکم -ص۴۷۷) 👈 کانال مفاتیح الحیات: http://eitaa.com/joinchat/750190597C68b988d509
کرایه نقدی اتوبوس شهری در قم به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت 🔹با رأی شورای اسلامی شهر قم، نرخ کرایه نقدی اتوبوس شهری در قم ۱۵۰۰ تومان و کارت بلیط ۷۰۰ تومان تصویب شد که این تفاوت با هدف هدایت شهروندان به سمت استفاده از کارت بلیط اعلام شده است 🔹در این راستا منطقه نیزار از مبدأ میدان ارتش ۲۵۰۰تومان، قم - خلجستان ۴۵۰۰ تومان، منطقه جعفریه با مبدأ میدان کشاورز ۳ هزار تومان، قنوات از میدان محلاتی ۱۵۰۰ تومان، محدودهکهک ا ز میدان پلیس ۳۵۰۰ تومان، قم - قمرود با مبدأ میدان آزادگان ۲ هزار تومان، قاهان از مبدأ میدان کشاورز ۴ هزار تومان، روستای جنت آباد نیز ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است نیروگاه❤️تپنده قم @nirugahtimes
راه اندازی ناوگان اتوبوس شهری قم از روز شنبه/ پرداخت کرایه نقدی ممنوع!  مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم : 🔹 هشتاد دستگاه اتوبوس که عمدتا متعلق به بخش خصوصی هستند از روز شنبه دهم خردادماه فعالیت خود را در خدمت رسانی به شهروندان از سر می‌گیرند. 🔹این هشتاد دستگاه اتوبوس به صورت شعاعی در هفت خط از جمله خط ۲ خیابان بنیاد به سمت بلوار شهید منتظری، خط ۴ پردیسان به سمت نبوت، خط ۵ پردیسان به سمت کامکار، خط ۶ نبوت به سمت جمکران، خط ۹ توانیر به سمت یزدانشهر، خط ۱۰ شاهد به سمت محلاتی، خط ۱۰۳ پارکینگ شرقی به سمت پردیسان، به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند. 🔹پرداخت کرایه نقدی ممنوع و فرایند پرداخت بلیط تنها به صورت ارائه کارت بلیط انجام می‌شود. نیروگاه❤️تپنده قم @nirugahtimes
🔴گاهی در توجیه کارها میگیم: اکثر مردم همین کار را میکنند... 🔘ولی اگر به کلمه ی "اکثرالناس" در قرآن نگاه بکنیم میبینیم: ❌ اکثر الناس لایعلمون (نمیدانند) ❌اکثر الناس لایشکرون (شکرگذاری نمیکنند) ❌اکثر الناس لایومنون (ایمان نمی آورند) ♻️و اگر کلمه ی"أکثرهم" را بنگریم: ✖️ أکثرهم فاسقون (فاسق هستند) ✖️ أکثرهم یجهلون (جهل می ورزند) ✖️ أکثرهم معرضون (روی برگردانند) ✖️ أکثرهم لایعقلون (اندیشه نمیکنند) ✖️ أکثرهم لایسمعون (نمیشنوند) 🌹"بندگان صالح" از افراد "قلیل و اندک" میباشند که خدای بلند مرتبه فرمود: ✅و قلیل من عبادی الشکور (اندکی از بندگانم سپاسگزارند) ✅و ما آمن معه الا قلیل (و همراه او جز عده ای قلیل ایمان نیاوردند) ✅ثلة من الاولین و قلیل من الآخرين) (گروه کثیری از امت های نخستین هستند و گروه اندکی از امت آخرین) ▪️"زیاد بودن"▪️ معیار حق بودن نیست...حواسمان باشد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین 🌹 🌹 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤