eitaa logo
محمد علی سجادی #حلقه معرفت #پریزاد
267 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
64 فایل
ارشد کلام اسلامی مدرسه عالی نواب اتمام درس خارج (سطح چهار) استاد حلقات معرفت حرم رضوی(مدرسه پریزاد) پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی سامانه 05132020 حرم مدرس و مُبَلّغ آیدی https://eitaa.com/pasokhgoom
مشاهده در ایتا
دانلود
توحيد مفضل / ترجمه علامه مجلسى، ص: 177 [منافع وزش باد و نسيم‏] امام صادق علیه السلام : اگاه مى‏كنم تو را اى مفضّل بر منافعى كه در باد هست، نمى‏بينى اگر چند گاه باد نوزد، موجب حدوث امراض مى‏شود و نفس‏ها را مى‏گيرد و بيماران را مى‏گدازد و ميوه‏ها را فاسد مى‏گرداند و بقول و سبزى‏ها متعفّن مى‏شوند و احداث مواد وباء و طاعون در ابدان مى‏كند و آفت در غلّات پديد مى‏آيد، پس معلوم شد كه وزيدن باد از حسن تدبير خالق عباد است. @coronaai
توحيد مفضل / ترجمه علامه مجلسى، ص: 209 [آفات و بلاها] امام صادق علیه السلام : گروهى از جاهلان و ملحدان قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ. «1» آفت‏هائى را كه در بعضى از زمان‏ها حادث مى‏شود مانند: و باء و طاعون و يرقان و انواع بيمارى‏ها و تگرگ و ملخ كه زراعت و ميوه‏ها را ضايع كنند، وسيله كرده‏اند براى انكار خلق و شبهه گردانيده در وجود خالق قدير. پس در جواب ايشان مى‏گوئيم كه: اگر خالقى و مدبّرى در عالم نمى‏بود مى‏بايست كه زياده از اين فتنه و فساد و آفات و حوادث در جهان پديد آيد، مثل آن كه آسمان بر زمين بيفتد يا زمين به آب فرو رود، يا آفتاب از طلوع تخلّف نمايد و هرگز طالع نشود، و نهرها و چشمه‏ها خشك شوند به نوعى كه يك قطره آب در آنها به هم نرسد، و هوا راكد شود كه مطلقاً باد حركت نكند تا همه اشياء فاسد گردد، يا آب دريا بر زمين جارى گردد كه عالم را غرق كند. و باز اين آفت‏ها كه گاهى مى‏رسد از طاعون و ملخ و امثال اينها چرا دايم و ممتدّ نمى‏گردد تا آنچه در عالم هست مستأصل گرداند، بلكه گاهى به هم مى‏رسد و زود برطرف مى‏شود؟ نمى‏بينى كه عالم از اين احداث جليله كه موجب بوار و هلاك اهل عالم است محفوظ و مصون است و گاهى ايشان را به آفات قليلى مى‏گزد و مى‏ترساند براى تأديب و تقويم ايشان و باز به زودى از ايشان زايل گرداند تا وقوع آنها پندى و نصيحتى باشد براى ايشان و ازاله‏اش رحمتى و نعمتى باشد بر ايشان. کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
✡ آیا دین کونتز چهل سال پیش بیماری کروناویروس را پیش‌بینی کرده است؟‌ 1⃣ در چند روز اخیر مطالب فراوانی درباره رُمان نوشته ، داستان‌نویس آمریکایی، پخش می‌شود دال بر این‌که گویا وی ۴٠سال پیش شیوع بیماری را با نام «ووهان ۴۰۰» پیش‌بینی کرده است. [۱] 2⃣ کتاب دین کونتز رُمان تخیلی است. ژانر The Armageddon virus، که سبب مرگ‌ومیر بسیاری از مردم جهان می‌شود، سوژهٔ جذابی است و از دهه‌های پیشین داستان و فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی فراوانی با این موضوع ساخته شده است. [۲] بنابراین، سوژه‌ای که دین کونتز برگزیده بدیع نیست و سابقهٔ مفصل دارد. 3⃣ آنچه سبب شده در روزهای اخیر کتاب دین کونتز شهرت یابد به دو دلیل است:‌ اول، اعلام سال ۲۰۲۰ به‌عنوان زمان شیوع بیماری؛ دوم، انتخاب نام «ووهان ۴۰۰» برای ویروس خود و شیوع آن از آزمایشگاهی در شهر چین. 4⃣ انتخاب سال ۲۰۲۰ به‌عنوان زمان شیوع «ویروس آخرالزمان» نیز بدیع نیست. پیش از دین کونتز کسانی بودند که سال‌های مختلفی را به‌عنوان زمان اعلام می‌کردند از جمله خانم ، پیش‌گو و منجّم خودخوانده آمریکایی (متوفی ۱۹۹۷) که سال ۲۰۲۰ را زمان آخرالزمان می‌دانست. [۳] 5⃣ دربارهٔ نام «ویروس ووهان ۴۰۰» نیز در کار نیست. کتاب دین کونتز ابتدا در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. آن زمان شروع دوران ریاست‌جمهوری و اوج دوران دو بلوک آمریکا و شوروی بود و در آمریکا انتساب «شرّ» به جهانِ جاذبهٔ داستانی و سینمایی فراوان داشت. دین کونتز در کتابش، که با نام مستعار «لی نیکولز»‌ منتشر کرد، این ویروس آخرالزمان را به اتحاد منتسب کرد، نام آن را «گورکی ۴۰۰» گذاشت و خاستگاهش را شهر (نیژنی نووگورود کنونی) معرفی کرد که در آن زمان از مراکز مهم تحقیقاتی و آزمایشگاهی شوروی سابق بود. 6⃣ چاپ دوم کتاب در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و این بار دین کونتز از نام واقعی خود استفاده کرد. در این زمان اوج فروپاشی اتحاد شوروی بود که کمی بعد (۲۶ دسامبر ۱۹۹۱/ ۵ دی ۱۳۷۰) به انحلال رسمی این دولت انجامید. در این زمان «هراس از شوروی» جاذبه داستانی نداشت. بنابراین، دین کونتز در این چاپ نام ویروس را به «ووهان ۴۰۰» تغییر داد و منشاء آن را شهر ووهان چین خواند که از دهه ۱۹۶۰ از مراکز مهم علمی و آزمایشگاهی چین بود زیرا هنوز چین سیاست جدید هم‌پیوندی با غرب را آغاز نکرده و از منظر ژانر تخیّلی آخرالزمانی نامش به‌عنوان قدرت کمونیستی هراسناک بود. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📖 بالا: تصویر چاپ سال ١٩٨١ کتاب «چشمان تاریکی» با اشاره به اسامی «گورکی ۴٠٠» و «روسیه». 📖 پایین: تصویر نسخهٔ بعد از سال ١٩٨٩ کتاب که نام «گورکی ۴٠٠» با «ووهان ۴٠٠» جایگزین شده! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
محمد علی سجادی #حلقه معرفت #پریزاد
توحيد مفضل / ترجمه علامه مجلسى، ص: 209 [آفات و بلاها] امام صادق علیه السلام : گروهى از جاهلان و ملحد
الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏2 ؛ ص373 بَابٌ فِي عُقُوبَاتِ الْمَعَاصِي الْعَاجِلَةِ 1- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبَانٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ خَمْسٌ إِنْ أَدْرَكْتُمُوهُنَّ فَتَعَوَّذُوا بِاللَّهِ مِنْهُنَّ لَمْ تَظْهَرِ الْفَاحِشَةُ فِي قَوْمٍ قَطُّ حَتَّى يُعْلِنُوهَا إِلَّا ظَهَرَ فِيهِمُ الطَّاعُونُ‏ وَ الْأَوْجَاعُ الَّتِي لَمْ تَكُنْ فِي أَسْلَافِهِمُ الَّذِينَ مَضَوْا وَ لَمْ يَنْقُصُوا الْمِكْيَالَ وَ الْمِيزَانَ إِلَّا أُخِذُوا بِالسِّنِينَ‏ وَ شِدَّةِ الْمَئُونَةِ وَ جَوْرِ السُّلْطَانِ وَ لَمْ يَمْنَعُوا الزَّكَاةَ إِلَّا مُنِعُوا الْقَطْرَ مِنَ السَّمَاءِ وَ لَوْ لَا الْبَهَائِمُ لَمْ يُمْطَرُوا- وَ لَمْ يَنْقُضُوا عَهْدَ اللَّهِ وَ عَهْدَ رَسُولِهِ إِلَّا سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ عَدُوَّهُمْ وَ أَخَذُوا بَعْضَ مَا فِي أَيْدِيهِمْ وَ لَمْ يَحْكُمُوا بِغَيْرِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَّا جَعَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بَأْسَهُمْ بَيْنَهُمْ. امام باقر عليه السلام فرمود: رسول خدا (ص) فرموده: پنج چيز است كه اگر بآنها برخورد كرديد از آنها بخدا پناه بريد: هرگز در مردمى زنا پيدا نشود كه آن را آشكارا كنند جز اينكه در ايشان طاعون‏ و دردهائى كه در گذشتگان آنها سابقه نداشته پديدار گردد، و از پيمانه و ترازو كم نگذارند جز اينكه بقحطى و سختى مخارج زندگى و ستم سلطان گرفتار شوند، و از دادن زكاة منع نكنند جز اينكه آمدن باران آسمان بر آنها ممنوع گردد و اگر بخاطر چهار پايان نبود هيچ باران بر آنها نبارد، و پيمان خدا و رسولش را نشكنند جز اينكه خداوند دشمنانشان را بر ايشان چيره كند و برخى اموالشان را بگيرد، و بغير آنچه خداى عز و جل نازل كرده حكم نكنند جز اينكه خداوند كشمكش و ستيزه ميان آنها قرار دهد. کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
رییس سازمان بهداشت: 🔻سفر تاجر عربستانی و زن چینی او به تهران منشا ویروس کرونا در ایران است 👈بالأخره حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به کمر برخی از وزارت بهداشتی ها زدند که مدعی بودند که مرکز شیوع کرونا از قم و توسط یک تاجر ایرانی ویا طلاب چینی بوده . دم خروس بیرون زد و : 👈رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ورود تاجر عربستانی و زن چینی او به تهران منشا ویروس کرونا در ایران است 👈بنا بر این مشخص شد مرکز شیوع کرونا تهران بوده نه شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها @coronaai
📌قهرمان یعنی این... 🔰خاطره‌ای از شهید املاکی و بخشیدن به بسیجی همراهش 📚 برشی از‌ کتاب اثر سیدمحمدحسین راجی 🆔 @soada_ir
متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امروز رهبر انقلاب خواندن آن را به مردم توصیه کردند: دعای هفتم صحیفه سجادیه: ۱. یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِهِ، وَ یا مَنْ یفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یا مَنْ یلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَی رَوْحِ الْفَرَجِ. ۲. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِک الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِک الْأَسْبَابُ، وَ جَرَی بِقُدرَتِک الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَی إِرَادَتِک الْأَشْیاءُ. ۳. فَهِی بِمَشِیتِک دُونَ قَوْلِک مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِک دُونَ نَهْیک مُنْزَجِرَةٌ. ۴. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا ینْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا ینْکشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کشَفْتَ ۵. وَ قَدْ نَزَلَ بی یا رَبِّ مَا قَدْ تَکأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بی‌مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. ۶. وَ بِقُدْرَتِک أَوْرَدْتَهُ عَلَی وَ بِسُلْطَانِک وَجَّهْتَهُ إِلَی. ۷. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. ۸. فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِک، وَ اکسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی‏ مِنْ لَدُنْک رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِک مَخْرَجاً وَحِیاً. ۹. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِک، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِک. ۱۰. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بی‌یا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَی هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی کشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بی‌ذَلِک وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْک، یا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ. التماس دعا ترجمه دعای هفتم صحیفه سجادیه: (۱)‌ای کسی که گره هر سختی به دست تو گشوده شود و‌ای که تندی شدائد به عنایتت می‌شکند،‌ای که راه بیرون‌شدن از تنگی و رفتن به سوی آسایش از تو خواسته شود، (۲) دشواری‌ها به لطف تو آسان گردد و وسایل زندگی و اسباب حیات به رحمت تو فراهم آید و قضا به قدرتت جریان گیرد و همه چیز به اراده تو روان شود، (۳) تنها به خواست تو بی‌آنکه فرمان دهی، همه چیز فرمان برد، و هر چیز محض اراده‌ات بی‌آنکه نهی کنی از کار بایستد، (۴) در تمام دشواری‌ها تو را می‌خوانند و در بلیات و گرفتاری‌ها به تو پناه جویند، غیر از بلایی که تو دفع کنی بلایی برطرف نگردد و گرهی نگشاید مگر تواش بگشایی، (۵) الهی بلایی بر من فرود آمده که سختی و ثقل آن مرا در هم شکسته و گرفتاری‌هایی بر من حمله‌ور شده که تحملش برای من دشوار است (۶) و آن را تو از باب قدرتت بر من وارد کرده‌ای و به اقتدار خود متوجه من نموده‌ای، (۷) اله من، چیزی را که تو آورده‌ای کسی نبرد و آنچه تو فرستاده‌ای دیگری باز نگرداند و بسته تو را کسی نگشاید و چیزی را که تو بگشایی دیگری نبندد و آنچه را تو دشوار نموده‌ای کسی آسان نکند و آن را که تو ذلیل کرده‌ای یاوری نباشد، (۸) پس بر محمد و آلش درود فرست و به رحمتت ال‌ها - در آسایش را به رویم باز کن و به قدرتت صولت سلطان غم را در میدان حیات من بشکن و مرا در موردی که از آن شکوه دارم به عنایت و احسانت کامیاب کن و به درخواست من شیرینی اجابت بچشان و از سوی خودت رحمت و گشایشی دلخواه نصیبم فرما و برایم نجات و خلاصی سریع از گرفتاری‌ها مقرر کن (۹) و مرا به خاطر چیرگی غم از رعایت واجبات و به کار بستن مستحبات خود باز مدار؛ (۱۰) چرا که من به سبب آنچه به سرم آمده بی‌تاب و توان شده، و قلبم از تحمل آنچه در زندگیم رخ نموده، لبریز از اندوه گشته و تو به رفع گرفتاری‌هایم و دفع آنچه در آن در افتاده‌ام توانایی پس قدرتت را درباره من به کار بر، گرچه از جانب تو مستحق آن نیستم،‌ای صاحب عرش. @coronaai
توصیه امروز رهبر انقلاب به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه برای دفع بلا 🔹رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در توصیه‌ای، همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلاهای بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. 🔹 ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت. ۹۸/۱۲/۱۳ @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: همه دستگاه‌های کشور با وزارت بهداشت که در صف مقدم مقابله با بیماری قرار دارد، همکاری کنند و امکانات مورد نیاز خود را در اختیار آن قرار دهند. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تشکر مجدد رهبر انقلاب از کادرهای پزشکی و درمانی 🔸این عزیزان در حال جهاد فی سبیل الله هستند. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توصیه رهبر انقلاب به مردم: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان در خصوص پیشگیری و جلوگیری از آلودگی را رعایت کنید. @Farsna
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 الکس آزار وزیر بهداشت آمریکا امروز گفت حتی اگر واکسنی ساخته شود قول نمی‌دهد همه مردم توان پرداخت هزینه آن را داشته باشند چرا که این نه دولت، که #بخش_خصوصی است که تعیین کننده قیمت است. 🗯 به آمریکا، به مهد #سرمایه_داری، به جایی که حتی جان انسان‌ها در دستان مشتی شرکت سودجوست خوش آمدید! هاتف خالدی 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
یاران خدا باشیم: 😎انسان رباتی است دارای اختیار و روح.😎 💻وظیفه روحانیت نرم افزار انسان است . اگر داده های انسان غلط باشد طبیعی است که این ربات رفتار صحیح نخواهد داشت. 🤯اعتقادات باطل یک ویروس است و وظیفه روحانیت از بین بردن ویروس های اعتقادی و ایجاد رفتار صحیح. 😇وظیفه روحانیت همان وظیفه انبیا است آنها روح ما هستند . 🌹اگر مباحث اخلاقی و اعتقادی صحیح در انسان نباشد با یک حیوان البته از نوع بد اخلاق فرقی نخواهد داشت پس روحانیت ما را به انسانیت نزدیک می کند. 😎😎😎😎😎 انبیا آمده اند دنیا و آخرت انسان را بهشت کنند و روحانیت پیام همان انبیا و در واقع دستورات خداوند مهربان برای سعادت ما را انتقال می دهند . ❤️❤️❤️❤️ اگر دین داری و ایمان صحیح در جامعه زیاد شود کمک به فقرا بیشتر و دزدی و تجاوز به حقوق دیگران کمتر می شود. 😍😍😍😍😍😍 دین داری سبب قناعت و امید به آینده می شود و طبیعی است که غم و نگرانی انسان در سایه دین داری کاهش می یابد در واقع روحانیت باعث ایجا آرامش در جامعه می شود. 😉😉😉😉 رعایت اصول اخلاقی بدون اعتقاد به قیامت و دین دوام نخواهد داشت و این دین است که باعث ضمانت اجرایی اصول اخلاقی می شود. 👨‍👩‍👧‍👦 عمل به دستورات روحانیت باعث استحکام کانون خانواده و لذت بیشتر از آن می باشد. 🙂🙂🙂🙂🙂 عمل به دستورات روحانیت باعث کم شدن فشارهای عصبی و کاهش استرس و آمار خودکشی خواهد شد. 🍎🍎🍎🍎 دینداری انسان را از پوچی نجات می دهد و آینده ای روشن را نوید می دهد 😎😎😎😎 امید است با عمل به دستورات روحانیت با تقوا و اهل عمل دنیا و آخرت خود را زیبا سازیم😘 @coronaai
👈و این است اجر یک شبانه روز پرستاری از یک بیمار 🌺رسول اللّه صلى الله عليه و آله :مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوماً ولَيلَةً ، بَعَثَهُ اللّهُ تَعالى مَعَ إبراهيمَ الخَليلِ عليه السلام ، فَجازَ عَلَى الصِّراطِ كَالبَرقِ اللاّمِعِ . 🍀پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس يك شبانه روز بيمارى را پرستارى كند ، خداوند ، او را همراه با ابراهيم خليل ، برمى انگيزد و به سان برقى پُر درخشش ، از صراط مى گذرد . 📚بحارالأنوار ، ج 81 ، ص 225 ، ح 35
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 متوفيان کرونايي روی زمين نمانده اند‼️ 👆 ویدئوی توضیحات مدیر آرامستان قم در خصوص ویدئوی منتشر شده از غسالخانه قم 🔻: 💐 دوستان عزیز و بزرگوار ؛ انشاءالله بلای کرونا دیر یا زود از کشور عزیزمان رخت برخواهد بست اما بازنشر و تماشای فیلم های نظیر فیلم غسالخانه ی قم تاثیرات تخریبی و منفی بسیار فراوان و ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب (خصوصا بانوان و کودکان) دارد. 💐 عاجزانه ، عاجزانه، عاجزانه خواهش میکنم جهت احترام به روان هموطنان و پاس داشتن ارزش روحیه و شخصیت مخاطبین خود؛ با هر هدف و انگیزه ای از بازنشر فیلم های اینچنینی در فضای مجازی جداً خودداری فرمایید. بماند که ترس و استرس خود ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس کاهش میدهد. 💐 با همه احترام به بازنشر کنندگان محترم که تا کنون هدفشان یقیناً صرفا اطلاع رسانی یا کسب اطلاعات در خصوص چرایی ماجرا بوده و میباشد، اما زین پس با حذف فیلم مذکور در گوشی های خود و فضای مجازی و تذکر محترمانه به بازنشرکنندگان گامی برداریم در راستای پیشگیری از کرونای ذهنی! 🖌 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 : دوستان اگر در دام فضای مجازی اسیر هستید به بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴چهار روزست دنبال ژل ضدعفونی کننده میگردم 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
پاسخ شبهه کرونا درباره حرم.m4a
12.01M
حلقه معرفت مجازی آیا ویروس در حرم اثر میگذارد ؟ آیا دعا و صدقه مانع ویروس میشود؟ @coronaai
AUD-20200228-WA0053.mp3
2.86M
استجابت دعا در حرم اهلبیت بصورت معجزه است یا سیر طبیعی دارد؟؟ @coronaai
نعمت حضور یک در رأس جامعه؛ ::به رفتارهای حضرت در واقعه از ابتدا تا الآن خوب دقت کنید. :اولین واکنش: :تبیین مکر رسانه ای دشمن و تزریق آرامش به جامعه ایشان در درس خارج خود نسبت به فضاسازی رسانه ای علیه مردم ایران هشدار می دهند و آن را حربه ی قدیمی دشمن می دانند. :واکنش دوم: :روحیه بخشی به سربازان خط مقدم برنامه ای را صرفا جهت تشکر از جامعه پزشکی و پرستاران ترتیب می دهند و روحیه ی سربازان خط مقدم جبهه را تقویت میکنند. :و اما سومین واکنش: :مفصل ترین صحبت تا الآن با توجه باینکه آغاز هفته درختکاری ۱۵ اسفند است، با جستجو در بیانات ایشان روشن می شود که در تمام سالیان گذشته هیچگاه حضرت روز ۱۳ اسفند اقدام به کاشت درخت نکرده بودند. و با توجه به صحبت های مفصل ایشان بعد از کاشت درخت در امروز، برداشت بنده این است که حضرت آقا خواستند زودتر مطالبی را با مردم در میان بگذارند. اما محور های صحبت امروزحضرت آقا: باز هم تشکر از جامعه پزشکی و پرستاران تشکر از خانواده این عزیزان تسلی به خانواده های داغدار واقع بینی نسبت به خطر و تزریق آرامش به جامعه توصیه به رعایت نکات بهداشتی و تاکید باینکه عدم رعایتی که منجر به شیوع شود، گناه محسوب می شود. : توصیه به دعا، توسل و توکل : توصیه به هم افزایی مسئولین و همبستگی مردمی :فکر نمی کنم لازم به توضیح اضافی باشد. همه چیز روشن است. او حکیمی است که نه است و نه (به معنای خاص آن) لذا پیروان او نه هیچگاه ضریح لیس می زنند و نه هرگز در کنار رعایت دستورات پزشکی جدید، دعا و توسل را فراموش می کنند. :خدای نگهدارش باد. ✍ امیر احتشام/ https://eitaa.com/coronaai
چرا اقدامات پیشگیرانه در حرم‌های مطهر، منافاتی با دارالشفا بودن آن‌ها ندارد؟/ محمدجواد نظافت http://ijtihadnet.ir/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b7%d9%87%d8%b1/
محمدجواد نظافت : بعضی‌ها می‌پرسند: چرا نماز جمعه را تعطیل می‌کنید؟ چرا در حرم امام رضا (ع) مهرها و فرش‌ها را جمع می‌کنید؟ امام رضا (ع) می‌تواند شفا بدهد؛ حرم امام رضا (ع) شفاخانه است؛ اما شما درِ شفاخانه را بستید و تعطیل کردید. در پاسخ باید گفت دنیا، دنیای اسباب و مسببات است؛ خداوند در این دنیا کارهایش را با اسباب انجام می‌دهد: «أَبَیَ اللّهُ أَنْ یُجْرِیَ الأُمُورَ اِلاّ بِأَسْبابِها» (اصول کافی/۱/۱۸۳/۷)، خدای متعال از این‌که امور بدون اسبابش جریان پیدا کند، امتناع دارد. خداوند برای هر چیزی، اسباب قرار داده است. به زمین نیروی جاذبه داده، به آب خاصیت رفع کنندگی عطش را بخشیده و به آتش خاصیت سوزاندن. مسبب‌الاسباب خداست و اوست که این سبب‌ها را می‌دهد و هر موقع اراده کند، می‌تواند این خاصیت را بگیرد؛ دست‌های خدا بسته نیست: «وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَه غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ» (مائده-۶۴) یهود می‌گویند که دست خدا بسته است، اما دست‌های خودتان بسته است، خدای متعال آتش را بر ابراهیم (ع) سرد می‌کند، به آتش گفت: «قُلْنا یا نارُ کُونِی بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‌ إِبْراهِیمَ»(انبیاء-۶۹) آب که سیال است و باید فروبریزد، برای موسی (ع) آب‌ها مانند کوه بر روی‌هم قرار گرفت؛ «کَالطَّوْدِ الْعَظِیمِ» (شعرا-۶۳). این خاصیت را از آب گرفت، یعنی آب حالت سیالیتش را از دست داد. این اسباب مؤمن و کافر ندارد؛ شمشیر بر ابی‌عبدا…(ع) اثر می‌گذارد، سم بر امام حسن مجتبی (ع) اثر گذاشت؛ بر امام‌رضا (ع)، بر امام حسن عسکری (ع) اثر گذاشت؛ ائمه معصومین (ع) اگر بخواهند می‌توانند جلوی اثر آن را بگیرند، اما نمی‌خواهند. خدای متعال اصرار دارد که مردم هم به اسباب توجه کنند و متوجه باشند که این اسباب در ید قدرت خداوند است؛ یعنی در اسباب نمانند، پشت پرده اسباب، ملکوت اسباب را ببینند، ملکوت اسباب، خدای متعال است؛ لذا قرآن با تفکری که می‌خواهد به اسباب بی‌توجهی کند، مبارزه می‌کند. بنی‌اسرائیل به موسی گفتند: تو و خدایت بروید و بجنگید، ما همین جا نشسته‌ایم؛ «فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّکَ فَقاتِلا إِنَّا‌هاهُنا قاعِدُونَ» (مائده-۲۴) ممکن است اشکال شود خدا که می‌تواند ما را بر دشمن پیروز کند، چرا نمی‌کند؟ پاسخ این است که آری! خداوند می‌تواند، اما قرار است تو آزمایش شوی. درجای دیگری از قرآن می‌خوانیم: «أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَآءُ الله أَطْعَمَهُ » (یس-۴۷)، ما شکم کسی را سیر می‌کنیم که اگر خدا می‌خواست، آن را سیر می‌کرد؛ بله! اگر خدا می‌خواست، می‌توانست همه فقیران را توانگر کند، اما در این جریان، تو داری آزمایش می‌شوی، خدا هر کاری انجام نمی‌دهد؛ بلکه هر کاری که مطابق حکمت و مشیتش باشد، انجام خواهد داد؛ بنابراین، قرآن این تفکر که خدا کارها را انجام دهد، رد می‌کند. قرآن می‌گوید: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»(رعد-۱۱) خدا زمانی شرایط را تغییر می‌دهد که انسان خودش تغییرات را شروع کند؛ تو تغییرات را شروع کن، بعد می‌گوید تو که تغییرات را شروع کنی، خدا به تغییرات اثر می‌دهد و تغییر ایجاد می‌کند؛ اما بازهم تو نیستی! بعضی مشرک هستند؛ فقط سبب‌ها را می‌بینند. از آن طرف بعضی می‌خواهند سبب‌ها را نبینند؛ موحد خیالی هستند! موحد واقعی کسی است که سبب‌ها را ببیند و سبب‌ها را خدا نداند؛ بلکه خدا را حاکم بر سبب‌ها بداند و چون مؤمن، خدا را حاکم بر سبب‌ها می‌داند، اگر سبب دارد، از آن‌ها استفاده می‌کند و در هنگام استفاده می‌گوید: بسم‌ا… الرحمن الرحیم؛ یک دانش‌آموز مؤمن، درس می‌خواند، ولی دعا هم می‌کند؛ وقتی نوح (ع) می‌خواهد کشتی را به دریا بیندازد، می‌گوید «بسْمِ اللهِ مَجْریها وَ مُرْساها» (هود-۴۱)، جریان این کشتی باخداست، لنگر انداختن و ایستاندنش هم باخداست، باید از او مدد بگیریم. https://eitaa.com/coronaai
محمدجواد نظافت: اسباب را بُت نکنیم نکته قابل توجه دیگری هم هست؛ برخی از ما، معمولاً در اسباب گیر می‌کنیم و اسباب بت ما می‌شود؛ لذا خداوند که بت شکن است، نعمت، امنیت، سلامتی و … را می‌گیرد تا انسان متوجه خدا بشود؛ در دریای توفانی، انسان مخلصانه خدا را می‌خواند: «فَإِذا رَکِبوا فِی الفُلکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخلِصینَ لَهُ الدّینَ» (عنکبوت-۶۵) وقتی نجات پیدا می‌کنند، مشرک می‌شوند: «فَلَمّا نَجّاهُم إِلَى البَرِّ إِذا هُم یُشرِکونَ»(عنکبوت-۶۵). ما معمولاً در گرفتاری‌ها خدا را می‌بینیم همین‌که خدا سبب را فراهم می‌کند، باز در سبب گیر می‌کنیم! نباید سبب را نفی نکرد، باید از سبب استفاده کنیم؛ ما حق نداریم در خودرویمان را باز نگه‌داریم، بگوییم توکل بر خدا! خدا می‌تواند حفظ کند، اما حفظ نمی‌کند، سبب حفظ شدن وسیله ات این است که قفل بزنی؛ فرمود: «با توکل زانوی اشتر را ببند»، اول ببند بعد توکل کن؛ البته دلت به این قفل خوش نباشد، دلت به خدا خوش باشد، بگو بقیه‌اش با تو، من وظیفه‌ام را انجام دادم. خدایا تو به عمل من اثر و ثمر بده. الان ویروسی دارد تکثیر می‌شود که سرعت انتقالش زیاد است؛ این دستور دینی است که جانتان را حفظ کنید، آلوده نشوید و دیگران را آلوده نکنید. نمی‌توانیم بگوییم این قضیه فقط باید در سینما و ورزشگاه رعایت شود، خیر! باید در حرم هم رعایت شود، حرم امام رضا (ع) باید بیشتر مراقب بشود؛ این توهین به آن حضرت نیست، این قواعد عالم است. امام رضا (ع) دوست ندارد تو فکرت به سمت اشتباه برود و فکر کنی قرار است قواعد عالم به هم بخورد؛ اگر قرار بود قواعد عالم به هم بخورد، امام رضا (ع) با سم شهید نمی‌شدند. پس وقتی سم روی بدن مبارک امام (ع) اثر می‌گذارد، ویروس می‌تواند روی در حرم آن حضرت هم اثر بگذارد و زائر را گرفتار کند؛ همان‌طور که هنگام رسیدن ناپاکی به حرم، باید محل را آب کشید و شست، در مقابل این ویروس هم باید چنین رفتار کرد؛ اسلام دین عقلانیت است؛ منتها اسلام می‌گوید نگاه مادی صرف نداشته باش، بهداشت را رعایت کن و بسم‌ا… بگو؛ بگو خدایا بلا را دفع کن؛ اگر تمام ماسک‌ها را داشته باشی و تمام مواد شوینده را نیز مصرف کنی، بازهم نباید خود را مصون بدانی؛ ما از بلا ایمن نیستیم. به همین دلیل، ما از تولیت آستان قدس رضوی که به فکر آلوده نشدن حرم مطهر به ویروس خطرناک هستند، تشکر می‌کنیم. https://eitaa.com/coronaai
محمدجواد نظافت:دعا پشتوانه استفاده از اسباب یکی از صفات خداوند در قرآن کریم «مؤمن» (حشر/۲۳) است؛ خداوند ایمنی می‌دهد. در این بلاها، باید به خدا پناه برد؛ از کرونا به خدا پناه می‌بریم. بعد خدا می‌فرماید آن‌چه عقل می‌گوید را رعایت کن و به شست‌وشو هم پناه ببر. در این بلاها یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، استعاذه است. استعاذه، یعنی پناه بردن به خدا، پناه به خدا، یعنی پناه به طرح خدا برای زندگی، پناه بردن به دستورهای خدا. ما وقتی‌که سالم هستیم، باید دعا کنیم، وقتی هم گرفتار شدیم، باز باید دعا کنیم. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: ‌کسی که در گرفتاری است، احتیاجش به دعا بیشتر نیست از آن‌کسی که در متن رفاه است ولی ایمن از بلا نیست (حکمت ۳۰۲). رفاه مثل این که وقتی مواد شوینده داریم، دست‌هایمان را می‌شوییم و دعا هم می‌کنیم. دانش‌آموزی که درس نخوانده است، حق ندارد بگوید خدایا کمک کن نمره من خوب شود؛ خوب نمی‌شود! چون تو می‌خواهی قواعد عالم را به هم بزنی؛ باید درس خواند، دعا هم کرد. در روایت داریم که موسی (ع) هنگام بیماری دارو نمی‌خوردند، خداوند فرمود: شفایت نمی‌دهم، باید خودت را مداوا کنی. دارو سبب است، انسانی که موحد است می‌گوید: خدا این خاصیت را به دارو داده است. این در همه عرصه‌ها وجود دارد، در جنگ هم‌چنین است؛ نمی‌توانی تیراندازی نکنی و بگویی خدایا این‌ها را از بین ببر! خدا می‌گوید تو قواعد تیراندازی را خوب رعایت کن، خوب نشانه‌گیری کن، ولی وقتی تیر انداختی، خدا می‌گوید تو نبودی که تیر انداختی، ما بودیم که انداختیم: «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمى‌»(انفال-۱۷) بنابراین توسل به اهل‌البیت (ع)، پشتوانه اسباب است، دعاها پشتوانه اسباب هستند؛ حال اگر در شرایطی قرار گرفتیم که سببی نبود، مؤمن ناامید نمی‌شود، چراکه مسبب‌الاسباب هست؛ او می‌تواند سبب‌های جدید ایجاد کند، منتها این سبب‌های جدید را خداوند برای کسی ایجاد می‌کند که از سبب‌های موجودش استفاده کرده است. در زمان جنگ، امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها اهل تدبیر بودند، شجاع بودند، برنامه‌ریزی و دقت می‌کردند، اما اسبابشان کم بود، پول و امکاناتشان کم بود، خدای متعال اسباب غیبی را به کمک فرستاد و ما توانستیم بر دنیای کفر پیروز شویم، سپاه طالوت که در برابر لشکر جالوت قرار گرفت، برخی گفتند: «لَا طَاقَه لَنَا الْیَوْمَ بِجَالُوتَ»(بقره-۲۴۹) ما طاقت نداریم، مشرک شدند و گفتند: این جمعیت را و امکاناتش را ببین! ولی کسانی که به میدان آمده بودند، دعا کردند: «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ »(بقره-۲۵۰)، با یک ضربه داود که به جالوت اصابت کرد، جالوت بر زمین افتاد، خدا ترس را در دل جالوتیان انداخت و همه فرار کردند. در روایت داریم «مَن سألنا اعطیناه و منِ استغنی أغناه ا…»؛ هرکس از ما اهل بیت چیزی بخواهد، به او عطا می‌کنیم و هرکس بی نیازی بجوید خدا او را بی نیاز می‌کند. منظور از این بی‌نیازی، بی‌نیازی معنوی نیست، نیازمندی معنوی خوب است اما باید توجه داشت که اسباب معنوی قرار نیست جای اسباب مادی را بگیرد؛ اسباب معنوی باید پشتیبان اسباب مادی باشد و اگر اسباب مادی هم از کار افتاد، توصیه می‌کنند: باز ناامید نباش، زیرا تو مسبب‌الاسباب (خدا) را داری و همچنین اهل‌بیتی داری که خداوند اسباب این عالم را به دست آن‌ها داده است؛ بنابراین، بیماری‌ها به اراده الهی است، شفا هم به اراده اوست، باید توجه داشت که همه‌کاره خداست؛ اهل‌بیت (ع) هم به ما آموزش می‌دهند که از اسباب استفاده کنید. https://eitaa.com/coronaai